Vanaf oktober 2010 - Kindervrij (bewust kinderloos) Deel 3!

16-11-2010 14:49 2590 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 3! van ons ozogezellige kletsgroepje kindervrijen, hier op de kinderpijlerT.



"Ik wil geen ongeluk, geen rekeningen, geen ziekte, geen kou, geen ongewenst haar, geen klapband, geen ontslag, geen sterfte, geen muizen en geen relatieproblemen maar ook GEEN KINDEREN.



Inmiddels zijn we begonnen aan deel drie met een groep die- hard kinderlozen. Voor de derde keer beginnen wij aan een topic vol slap geouwehoer en serieuze zwendel. Voor de derde keer gaan we een topic vol lullen over onbegrip, voordelen en de leegheid van ons bestaan.



Voor de derde keer heet ik jullie welkom *tromgeroffel*:



VANAF OKTOBER 2010, KINDERVRIJ!"



Tekst met dank aan Confiture.



Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindervrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar ik zeg: leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.



Happy Topic!
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 24 november 2010 @ 18:54:

Wow Hasse wat heb jij een hoop kleding gekocht! Ik ben vaak zo kieskeurig dat ik met niets thuiskom. Wat is je stijl?



(ik ben weer ernstig studie-ontwijkend gedrag aan het vertonen )



Gunst... wat is mijn stijl??? Ik heb geen idee... Vroegah was het een stuk duidelijker: alternatief.. dus metal of new wave of new romantics of gothic... Maar ja, als 41-jarige in een gothic-jurkje? Is niet geweldig voor je carriere kansen...

Nu zoek ik het liefst naar klassieke outfits (denk jaren '30 en '40) zonder gelijk heel erg Claudia Strater te worden.... Mooie knielange of kuitlange rokken en een mooi bloesje erboven of wijde broeken met geinige hemd-shirts en zo... Of lange (jaren '60) India zooi... erg divers dus... Kan mezelf niet een echte stijl toedichten geloof ik..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Ooh ja de jaren 30 en 40 zijn zo elegant en vrouwelijk, ik zou willen dat mij dat stond, maar ik verzuip helaas in kuitlange rokken.



Ik draag ver boven de knie, maar daarbij is het altijd oppassen voor "van andere Lyceum, van voren Museum" .



Ik zit trouwens middenin mijn Kostuumgeschiedeniscursus (we behandelen nu de jaren 50) en dat is echt zo ontzettend leuk, daar ga ik zeker mee verder.
Pfoe, kleren. Best lastig soms als je een uitgesproken smaak hebt en de mode doet daarin niet mee *grijns*



Maar goed, tijd om deze virtuele kroeg te ruilen voor de echte pub, anders mis ik mijn bus nog.
Veel plezier Magdalan en neem er eentje op ons!
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 24 november 2010 @ 19:34:

Ooh ja de jaren 30 en 40 zijn zo elegant en vrouwelijk, ik zou willen dat mij dat stond, maar ik verzuip helaas in kuitlange rokken.



Ik draag ver boven de knie, maar daarbij is het altijd oppassen voor "van andere Lyceum, van voren Museum" .



Ik zit trouwens middenin mijn Kostuumgeschiedeniscursus (we behandelen nu de jaren 50) en dat is echt zo ontzettend leuk, daar ga ik zeker mee verder.Oeh leuk! Kostuumgeschiedeniscursus! Waar doe je die? Wil ik ook wel (alhoewel ik me afvraag of ik nog wat kan leren erover. En vanaf welke periode word de stof behandeld?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Het is van de Vrije academie en die zitten in een paar plaatsen in Nederland. Deze cursus gaat van de vroege Middeleeuwen tot nu, maar er zijn ook andere cursussen.



Ik weet ook al ontzettend veel, maar ze doet het heel leuk, vol met sappige verhalen over die tijd, dus dat is smullen.



Mijn favoriete periodes zijn de Empire, de Fin de Siècle en de Charleston periode.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 24 november 2010 @ 20:06:

Het is van de Vrije academie en die zitten in een paar plaatsen in Nederland. Deze cursus gaat van de vroege Middeleeuwen tot nu, maar er zijn ook andere cursussen.



Ik weet ook al ontzettend veel, maar ze doet het heel leuk, vol met sappige verhalen over die tijd, dus dat is smullen.



Mijn favoriete periodes zijn de Empire, de Fin de Siècle en de Charleston periode.Voor de Charleston-periode heb ik het figuur niet meer (helaas!) maar Empire draag ik regelmatig en dat is erg goed te doen voor de volslanke medemens.. Fin de siecle overigens ook, maar dat is dan wat minder goed voor je lever (weggedrukt door de corsetten....). Wil ooit nog een strompelrok hebben (fin de siecle) en kijken of het echt zo ingewikkeld loopt...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 november 2010 @ 17:57:

[...]





En dát bedoelde ik dus. Dit is weer zo'n tenenkrommende, onnodige sneer van híer naar anderen dáár.



Iris, heb jij nou echt niet door dat in 9 van de 10 gevallen JIJ de vuurtjes opstookt, of de brandjes veroorzaakt?Nou, vuurtje stoken lukt echt niet in je eentje. Als er verder niemand op reageert dan dooft het erg snel hoor. Je kunt het toch ook gewoon negeren?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ooh laten we vooral niet over mooie mode praten dan hou ik nooit meer op



Een strompelrok (loopt vast heel lekker ):









Ik ben echt in de verkeerde tijd geboren wat mode betreft!
Alle reacties Link kopieren
Wilde al gaan googlen voor een strompelrok... dat is de vrouwelijke variant van een drollenvanger?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 24 november 2010 @ 20:46:

[...]





Nou, vuurtje stoken lukt echt niet in je eentje. Als er verder niemand op reageert dan dooft het erg snel hoor. Je kunt het toch ook gewoon negeren?



En waarom zou ik dat negeren? Omdat Iris het niet kan helpen, of zo? Het is sterker dan zij zelf?

Als die opmerkingen niet gemaakt worden valt er voor mij al niets te negeren, of te reageren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
He leuk over mode. Wat is mijn stijl. Ik kan enorm stoer uit de hoek komen met een vrouwelijk tintje. Denk dus aan jurkjes en dan met cowboylaarzen eronder. En daartussen zitten dan ook twee varianten: het chique gedeelte, dus keurig jurkje, wel stoer/sexy of heel veel bloemenprints.
quote:himalaya schreef op 24 november 2010 @ 21:04:

Wilde al gaan googlen voor een strompelrok... dat is de vrouwelijke variant van een drollenvanger?



Zo iets ja. Ze hadden ook een band om hun enkels om niet zo'n grote stappen te zetten, want anders vielen ze elke keer, haha.



Mode is echt iets heel wonderlijks.
quote:roosje4 schreef op 24 november 2010 @ 21:13:

He leuk over mode. Wat is mijn stijl. Ik kan enorm stoer uit de hoek komen met een vrouwelijk tintje. Denk dus aan jurkes en dan met cowbylaarzen eronder. En daar zitten dan ook twee varianten: het chique gedeelte, dus keurig jurkje, wel stoer/sexy of heel veel bloemen.



Ja daar hou ik ook heel erg van jurkjes met cowboylaarzen, maar dan moet het niet te Daisy Duke worden.



Er was hier ooit een topic over trouwjurken met cowboyboots en na wat wanstaltige creaties kwamen er prachtige dingen voorbij. Ik ben benieuwd of dit topic nog te googlen is.



BGB, nu je er toch bent, kun jij dat topic terug vinden denk je?
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen!



Tijdje wel snel snel meegelezen maar niet geschreven. Was een beetje druk op het werk, kon 's avonds gewoon ging vinger meer optillen om te typen *dramaQueenmodus uit*.



Ik schrijf hier ook weleens over iets dat ik in een ander topic lees. Om twee redenen; ik wil dat bewuste topic niet onnodig vervuilen of een vuurtje opstoken, of omdat ik het leuker vind om het met de mensen hier te bespreken. Net zo goed als ik iets op de radio gehoord zou hebben dat ik wil bespreken.



Ik vind het niet veel toegevoegde waarde hebben om in een topic over zwangerschapsafbreking mijn mening te gaan verkondigen, terwijl ik weet dat ik daar mensen mee kan kwetsen. Mijn verbazing en verwondering spreek ik dan hier uit. Dat meelezers zich daar aan ergeren, tja, dat kan.



In dit topic schrijf ik maar een beetje heen om het gehengel en gekat naar elkaar. Ik doet er gewoon lekker niet aan mee



Ik ben de afgelopen weken nogal los gegaan met kleren en andere leuke dingen kopen, dus nu mag ik voorlopig niet meer. Gelukkig heeft een vriendin kleren voor haar verjaardag gevraagd, dus kan ik toch nog een beetje los. Voor iemand anders kleren kopen is bijna net zo leuk als voor jezelf
Ja dat is waar, ik had ooit een vriendin met hopeloos modegevoel (vond ze zelf ook ) en die heb ik helemaal gerestyled.



Zo ontzettend leuk en ook veel makkelijker, want dan zie je gelijk of het een beetje staat. dat is bij jezelf niet altijd even duidelijk.
Ik heb het topic al zelf gevonden. Even door de eerste monsterlijke creaties heen kijken :



Hippe trouwjurk met cowboylaarzen-topic



Misschien heeft Confi hier nog iets aan!
Alle reacties Link kopieren
En bedankt, nu weer ik weer trouwen... Ik was net een beetje afgekickt. Echt een stomme regel dat dat maar 1 keer kan.



Maar wel zonder laarzen, dat vind ik toch niet zo'n mooie combinatie.
Ja die laarzen zijn hier en daar wat gezocht hip, stoer en vlot, zo van "ik ben echt niet burgerlijk hoor omdat ik ga trouwen".
Alle reacties Link kopieren
quote:Mariejan schreef op 24 november 2010 @ 21:49:

En bedankt, nu weer ik weer trouwen... Ik was net een beetje afgekickt. Echt een stomme regel dat dat maar 1 keer kan.

.



Wie zegt dat dat maar 1x mag? Als jij je feestje ieder jaar wil vieren met feest, nieuwe ring, nieuwe jurk... wat let je!

En doe een keer met zo'n hele rits volwassen bruidsmeisjes. Komen wij je wel bijstaan
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Iris, ik ga even kijken maar ik denk dat het niets voor me is. In het dagelijks leven beweeg ik me gerust op een naald van 12 cm voort, dus een dagje trouwen op die dingen is voor mij ook geen punt. Als ik een lange jurk neem trek ik overigens gewoon slippertjes aan. Dan zie je het toch niet. En bij een korte jurk zou ik overigens een paar heeeeele hoge heel fel gekleurde stelten aandoen. Een soort geintje. Ik ben overigens helemaal lijp van de trouwjurken van Jesus Peiro, maar die dingen zijn geloof ik nogal duur. Weet iemand nog wat dat ene boetiekje is waar ze zo goed jurken namaken? Ik heb het hier meerdere malen voorbij zien komen!



Ben overigens jaloers op alle shoppers van vandaag. Heerlijk, nieuwe kleren. Voelen jullie je ook altijd zo goed in nieuwe kleren?
Alle reacties Link kopieren
hahaha, en mag ik die bruidsmeisjes dan ook allemaal mooie jurken aantrekken?



Maar iedere jaar een feestje met ring en zo dat is is niet echt. En dan telt het niet voor mij.



Ik ga toch niet voor zomaar een feestje een jurk van 1500 euro aantrekken? Toch?! Of wel? *twijfelt*
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 november 2010 @ 21:10:

[...]





En waarom zou ik dat negeren? Omdat Iris het niet kan helpen, of zo? Het is sterker dan zij zelf?

Als die opmerkingen niet gemaakt worden valt er voor mij al niets te negeren, of te reageren.Laat iedereen maar vooral doorgaan met dergelijke opmerkingen dan. We willen ten slotte niet dat jij je gaat vervelen op het forum.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
@ Confi: heb net even googled op Jesus Peiro. Inderdaad wat een mooie jurken. Er zit altijd wel iets speciaals aan. Maar maakt hij ook jurken voor mensen die wél af en toe een boterham eten? Beetje jammer dat de hele collectie (die ik zag dan) getoond word in maatje 34.
Alle reacties Link kopieren
Moooooooi he Mariejan. Ik ben er helemaal weg van. Ach, en tegen die tijd hoop ik toch wel in een 36 te kruipen.

Deze bijvoorbeeld:





Hij is eigenlijk iets drukker dan ik me had voorgesteld, maar hij is zoooo mooi. Toch maar eens naar kijken. Wie weet valt het model wat ik mooi vind wel mee qua prijs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven