Vanaf oktober 2010, kindervrij, deel 11!

14-09-2011 08:07 2505 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens groot succes inmiddels deel 11 van ons groepje kindvrijen, hier op de kinderpijlerT.



We blijven ook nu weer doorgaan met slap ouwehoeren, serieuze aangelegenheden, het ondersteunen van elkaars ellende. Maar ook goede grappen en grollen mogen ook op deze plaats.



En let wel: elf is het gekkengetal.... Eindelijk een cijfer dat bij ons past



Wij slapen graag 's nachts door, willen gaan en staan waar we willen maar bovenal delen we de mening: we hebben geen oerdrang om ons te laten bevruchten. Hoe dat komt weten we ook niet. Wellicht aangeboren.



Maar iedereen is van harte welkom!



Voor de elfde keer zeg ik:



VANAF OKTOBER 2010, KINDVRIJ!



En voor de zekerheid laat ik deze ook nog staan:

Disclaimer aan ouders die hier komen meelezen: Graag respect voor onze mening. Kindvrijen nemen aanstoot aan het antwoord "dat komt nog wel" - we hebben een weloverwogen keuze gemaakt. Wij begrijpen uit velerlei reacties dat het vele moeders ook pijn doet in hun moederhart dat "wij" geen kind willen baren/opvoeden/verzorgen en dat "wij" het uit gaan, laat opblijven, uit eten gaan en veel meer egoïstische dingen verkiezen boven het moederschap. Maar leven en laten leven. Een kind geeft een dimensie aan iemands leven maar dit is een dimensie die wij graag aan ons voorbij laten gaan.

Disclaimer copyright Artemission.(ere wie ere toekomt)
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hoi Suus, ik denk dat de anderen hier al heel bruikbare tips hebben gegeven. Ik denk dat je het gesprek zeker moet aangaan, want niets is zo vervelend als wanneer hij ten onrechte verwacht dat je nog wel zal bijdraaien. Veel mensen denken dat over vrouwen die bewust kiezen voor een leven zonder kinderen. Gek genoeg wordt er nooit tegen (jonge) vrouwen met een kinderwens gezegd: 'Je bent nog zo jong, dat kun je nog niet zeker weten. Je bedenkt je nog wel'.

Benader het idd zakelijk, wat Iba aanraadt: het gaat om iets wat je niet wilt en hij wel, en dat hoeft geen emotioneel gesprek te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 04 oktober 2011 @ 18:06:

Suus, dat lijkt me een lastige situatie. Ik heb de mazzel dat mijn eieren bekant al over de houdbaarheidsdatum zijn, maar blijkbaar was ik ook erg duidelijk vanaf het begin in mijn relaties, want het is nooit een punt van discussie geweest.

Mijn eerste ex (goh, ik klink wel als een verslinder zo... ) heeft een paar vriendinnen na mij wel een kind gekregen, terwijl hij in 'mijn tijd' zei dat hij dat nooit wilde. Blijkbaar een spijtoptant.



Edit: of hij wilde het niet met MIJ, dat kan ook Of hij is dusdanig onder druk gezet dat hij er voor gezwicht is. Wellicht onder het motto: jij een kind, ik een nieuwe auto.
quote:Hasse88 schreef op 04 oktober 2011 @ 18:49:

Heb het ook al op Facebook gezet, dus misschien hebben jullie het al gezien, maar weten jullie een kamer voor een keurig meisje van 21 in de omgeving van Alkmaar/Purmerend/Hoorn? Max 300 euro... Ze word haar huidige anti-kraak-kamer per volgende maand uitgezet (en ze zit er al een heule maand..).Niet in die hoek, maar is Haarlem eventueel wat?
Alle reacties Link kopieren
Hasse, ik kan je niet helpen, ik woon in een ander deel van NL.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 04 oktober 2011 @ 20:02:

[...]





Niet in die hoek, maar is Haarlem eventueel wat?Zal t eensch vragen! Weet je iets?
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:wereldmeid schreef op 04 oktober 2011 @ 20:03:

Hasse, ik kan je niet helpen, ik woon in een ander deel van NL.Same here. Ik neem niet aan dat de beste meid in Groningen wil wonen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 04 oktober 2011 @ 20:09:

[...]



Same here. Ik neem niet aan dat de beste meid in Groningen wil wonen. Dan kan ze net zo goed weer bij ons komen wonen, da's nog dichter bij haar werk en vriendje...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
quote:Ikbenanoniem schreef op 04 oktober 2011 @ 20:09:

[...]



Same here. Ik neem niet aan dat de beste meid in Groningen wil wonen. Of in downtown Zwolle.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer heel even, zo al lekker naar bed toe, de eerste werkdag is altijd zo zwaar na een tijdje geen verplichtingen te hebben gehad!



@ IBA: ja dat vind ik zelf ook belangrijk, maar ik vind het zo moeilijk om de juiste woorden te vinden, vandaar dat ik het altijd uitstelde. Maar ik heb het eindelijk verteld en ik denk dat het volgend gesprek wat makkelijker zal gaan. Ik hoop niet dat het tot een breuk gaat leiden, maar je weet maar nooit. Want wat je zegt, ik neem geen kind omdat mijn vriend het zo graag wil, ik ben wel degene die dat moet dragen, voeden en weet ik het wat.



@ Himalaya: haha, ja dat scheelt wel weer dat je eierstokken bijna over datum zijn Maar als ik het zo hoor ben jij ook een vrij makkelijke prater, ik ben dat niet, en ik was in het begin bang dat hij dan meteen weg zou gaan, ik was namelijk zo onzeker als de pest. Achteraf gezien had ik het gewoon moeten doen, maar ja van fouten leer je nou eenmaal.



@ Magdalan: maar dat zal hij toch niet meer willen, want jij was volgens mij ook een van de ouderen hier? Lijkt mij als man zijnde dat wanneer je een bepaalde leeftijd bereikt heb niet zo nodig meer een kind hoeft (behalve als je Rob de Nijs heet..). En succes met Zumba! Ik vond het niks omdat ik totaal niet op de maat kan dansen, ik ben een echte houte/stijve Hollander haha!



@ Wereldmeid: ik heb idd veel bruikbare tips gelezen, daar ben ik echt blij om, af en toe heb ik een beetje sturing nodig om eindelijk de juiste stappen te zetten. Ik ga bij het volgend gesprek duidelijk maken dat hij niet moet denken dat ik wel zal bijdraaien, wellicht zal ik ook aangeven dat ik over twee of drie jaar weer langs de huisarts zal gaan voor een gesprek over sterilisatie. Ik vind het inderdaad ook vreemd dat niet niemand zegt tegen een meisje/vrouw die (jong) zwanger is of het wel verstandig is en of zij niet beter had kunnen wachten omdat ze zich vast nog zal bedenken..



Ik ga een paar stukjes uit mijn eerdere bericht verwijderen en dan ga ik lekker pitten, jullie zien mij morgenochtend weer verschijnen. Fijne avond allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
quote:wereldmeid schreef op 04 oktober 2011 @ 20:16:

[...]



Of in downtown Zwolle. Wereldmeid dan woon ik vlak bij jou!
Alle reacties Link kopieren
Suus, ik ga ook liever moeilijke gesprekken uit de weg hoor, heb vroeger ook nooit 'leren praten'. Ben ook iemand die liever de lieve vrede bewaard, een pleaser, en dat is niet altijd handig. Ik heb een moeilijk gesprek vaak al helemaal in mijn hoofd geoefend maar shit, dan reageert iemand anders of juist helemaal niet, en dan weet ik ook niet meer wat ik dan moet doen/zeggen.

Maar met de jaren (jaja.. ) merk ik wel dat het makkelijker gaat. Oefening baart kunst!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Welkom terug Suus!
Alle reacties Link kopieren
Oh, en de documentaire van De Dijk was erg leuk en mooi.



Zo leuk dat ze na 30 jaar nog steeds goede vrienden zijn, plezier hebben in het optreden in een kermistent in Huppelkutterveen, repeteren in een kelder of een tuinhuisje bij Huub in de tuin.

En hoe ze zo ontzettend enthousiast en trots waren dat ze met Solomon Burke een plaat gingen opnemen. Ze glunderden van oor tot oor, want die man had helemaal niks geoefend en zong in 1x vanaf het scherm Hold On Tight...

En dan het verdriet en de verslagenheid als ze horen dat hij op Schiphol is overleden.. bizar.



Als je een beetje bent geïnteresseerd in hun muziek, dan is het zeker de moeite waard om te gaan kijken.

Ook leuk om te zien hoe ze veranderd zijn sinds ik naar hun eerste concert ging, 30 jaar geleden..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Bestond De Dijk 30 jaar geleden al? Toen was ik 4 jaar

Maar ze hebben wel mooie muziek gemaakt. Vooral Bloedend Hart vind ik een prachtig nummer.
Alle reacties Link kopieren
quote:gierzwaluw33 schreef op 04 oktober 2011 @ 22:00:

Bestond De Dijk 30 jaar geleden al? Toen was ik 4 jaar

Maar ze hebben wel mooie muziek gemaakt. Vooral Bloedend Hart vind ik een prachtig nummer.Haha, we hebben een generatiekloof Gier..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:ikbensuus schreef op 04 oktober 2011 @ 20:28:

Ben ik weer heel even, zo al lekker naar bed toe, de eerste werkdag is altijd zo zwaar na een tijdje geen verplichtingen te hebben gehad!



@ Magdalan: maar dat zal hij toch niet meer willen, want jij was volgens mij ook een van de ouderen hier? Lijkt mij als man zijnde dat wanneer je een bepaalde leeftijd bereikt heb niet zo nodig meer een kind hoeft (behalve als je Rob de Nijs heet..). En succes met Zumba! Ik vond het niks omdat ik totaal niet op de maat kan dansen, ik ben een echte houte/stijve Hollander haha!



Ik ga een paar stukjes uit mijn eerdere bericht verwijderen en dan ga ik lekker pitten, jullie zien mij morgenochtend weer verschijnen. Fijne avond allemaal!!Hehehe, ik ben juist 1 van de jongste hier Ben bijna 25, Magdaman is 26 duussss, momenteel juist in "de" leeftijdsgroep waar het gedoe allemaal begint.
Pfoe, ben weer terug van Zumba. Ik vond het leuk, ben alleen totaal mn ritme gevoel kwijt lijkt wel haha. Heb 6 jaar aan Jazz-dance gedaan vroeger, nou dat zou je niet echt zeggen als je me net zag. Pfff. Heb me kapot gezweten, dus ga nu lekker douchen.
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 04 oktober 2011 @ 22:02:

[...]





Haha, we hebben een generatiekloof Gier.. Inderdaad Maar hoe oud ben jij dan Hiem? Ik denk rond de 45 jaar. Klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:gierzwaluw33 schreef op 04 oktober 2011 @ 22:06:

[...]

Inderdaad Maar hoe oud ben jij dan Hiem? Ik denk rond de 45 jaar. Klopt dat?Jeetje.. heet je Char van je middle name?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja de Dijk is goéd!



@ Hasse: mijn zwager heeft studentenhuizen, heel netjes, dus je roept maar.
Je Zwanger Ier? Eng woord
Alle reacties Link kopieren
@Magda, hoe is de Zumba gegaan? Lastige situatie met je collega overigens!



@Iris goed zo dat je met project bent gekapt. Het moet wel leuk blijven.
I choose happy!
EB: Was leuk! Heb me kapot gezweet haha. Voor herhaling vatbaar dus ik ga nu voor het eerst in eeuwen weer te sporten. De laatste keer was...2004? Zoiets.
quote:Magdalan schreef op 04 oktober 2011 @ 22:40:

Je Zwanger Ier? Eng woord Ooh ja dames, ik moet jullie nog wat melden, mijn buik is ietswat dikker bij de meet dan gewoonlijk....
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 04 oktober 2011 @ 22:33:

Ja de Dijk is goéd!



@ Hasse: mijn zwager heeft studentenhuizen, heel netjes, dus je roept maar.Oh echt? Dat zou geweldig zijn, als er nog een kamertje over is. In Haarlem dus? Ik ga het haar gelijk even melden!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven