Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
hondenmens schreef:
12-03-2018 16:53
De verschillen tussen mij en een vriendin worden nu erg duidelijk. Zij heeft steeds meer behoefte aan een partner en kinderen. Ik absoluut niet. Gisteren via Facebook een berichtje gekregen. Zij vind dat ik te weinig initiatief neem, zodat afspreken lastig wordt. Doe ik inderdaad niet vaak. Deels doordat ik introvert ben, maar ook doordat zij vaak zegt het zo druk te hebben. En ze zegt onze afspraken nogal eens af of ze vergeet het. Dan kan ik niet van haar op aan. Ze gaf ook aan dat onze afspraken het doel hebben een partner te vinden voor haar. Niet om de activiteit zelf. Bij mij draait het juist wel om de activiteit en dingen samen doen. Ik dacht dat zij daar net zo instond. Maar het gaat haar dus niet om mij. Ook wil ze steeds dat ik mee ga om nieuwe mensen te leren kennen. Ik heb daar geen behoefte aan. Dat lijkt ze niet te begrijpen. Ik kom er achter dat zij extravert is en ik introvert. Ze wil dat er meer een klik is, ook met interesses delen. Ook heeft ze het met haar ouders en begeleiding meermaals besproken. Maar die weten geen oplossing. Is die er wel, denk ik dan?
Nou, lekker dan. Toen ik vrijgezel was, vond ik het ook wel jammer dat ik veel 1-op-1-vriendschappen heb met mensen die geen feestjes geven. Maar tegenwoordig zijn er zoveel manieren om mensen te ontmoeten, daar hoef je anderen toch niet mee op te zadelen? En wat betekent jullie vriendschap dan voor haar?
Alle reacties Link kopieren
Ernstig hoor, als een persoon zo weinig weet om zichzelf te vermaken in het leven.
Alle reacties Link kopieren
Triest inderdaad, hoe jammer misschien ook, maar voor zo'n vriendschap zou ik bedanken.

Ik probeer nog steeds af te spreken met een vriend van mij, maar nog steeds lukt dit niet. Uiteindelijk zei hij dat hij ook wel zonder partners wilde afspreken. Ik vond dat wel jammer omdat hij mijn vriend nog niet heeft ontmoet. En ik zou nog steeds op kraamvisite komen (kind inmiddels al 1 jaar...). Aan de andere kant is lekker onder elkaar zijn ook prettig en in plaats van vier agenda's om rekening mee te houden heb je er twee. Ik stelde twee weekenden voor, een daarvan kon hij niet. Van de andere moest hij kijken of hij oppas kon regelen. Beetje raar, als we zonder partner afspreken kan zijn vrouw toch oppassen? We hebben het immers niet over een heel weekend maar een aantal uren. Twee weken hoorde ik niks, toen appte hij dat hij donderdagmiddag een lange autorit had en of we dan konden bellen. Ehm nee dan werk ik. Of vrijdag dan kon. Dan werk ik ook. De dag dat ik vrij ben is hij weer aan het werk. Zo langzamerhand ben ik er een beetje klaar mee. Als een telefoongesprek al niet meer te plannen is... En als ik ga samenwonen met mijn vriend wonen we ook nog verder uit elkaar, dan komt er helemaal niks meer van afspreken.
Alle reacties Link kopieren
Oeh moeilijk hoor Zenga en helaas herkenbaar dat sommige contacten moeizaam kunnen gaan lopen...
Alle reacties Link kopieren
Dat is de algehele trend: zo druk hebben dat je voor een afspraak maanden van te voren moet afspreken. Gelukkig heb ik dat niet. Ik kan gewoonlijk binnen een week of anders uiterlijk binnen 2 weken. Ik heb ook geen druk sociaal leven en dat wens ik ook niet. Als iemand iets spontaan voorstelt wil ik ja kunnen zeggen en niet "ik kan niet want ik moet bla bla bla".

Ik haat een volgeplande agenda. Zeker als er feesten bij staan. Ik haat namelijk feesten.
Alle reacties Link kopieren
Om een of andere reden ergerde ik me helemaal rot aan dit stukje: https://www.brainwash.nl/bijdrage/we-zi ... e-vergeten

Op Facebook leverde het vele likes en hartjes op en ik had geen zin om er iets zuurs onder te zetten. Maar ik zag alleen maar egocentrische redenen om maar weer kinderen de wereld in te helpen.

Waarom ik er zo boos over wordt, snap ik niet precies, misschien omdat ze doet alsof ze de waarheid in pacht heeft.
Alle reacties Link kopieren
zenga schreef:
12-03-2018 23:17
Triest inderdaad, hoe jammer misschien ook, maar voor zo'n vriendschap zou ik bedanken.

Ik probeer nog steeds af te spreken met een vriend van mij, maar nog steeds lukt dit niet. Uiteindelijk zei hij dat hij ook wel zonder partners wilde afspreken. Ik vond dat wel jammer omdat hij mijn vriend nog niet heeft ontmoet. En ik zou nog steeds op kraamvisite komen (kind inmiddels al 1 jaar...). Aan de andere kant is lekker onder elkaar zijn ook prettig en in plaats van vier agenda's om rekening mee te houden heb je er twee. Ik stelde twee weekenden voor, een daarvan kon hij niet. Van de andere moest hij kijken of hij oppas kon regelen. Beetje raar, als we zonder partner afspreken kan zijn vrouw toch oppassen? We hebben het immers niet over een heel weekend maar een aantal uren. Twee weken hoorde ik niks, toen appte hij dat hij donderdagmiddag een lange autorit had en of we dan konden bellen. Ehm nee dan werk ik. Of vrijdag dan kon. Dan werk ik ook. De dag dat ik vrij ben is hij weer aan het werk. Zo langzamerhand ben ik er een beetje klaar mee. Als een telefoongesprek al niet meer te plannen is... En als ik ga samenwonen met mijn vriend wonen we ook nog verder uit elkaar, dan komt er helemaal niks meer van afspreken.
Ik kan me enerzijds wel voorstellen dat dat eerste jaar nogal wat werkgeheugen van het brein neemt. Als hij oppas moet zoeken voor dat andere weekend, kan het natuurlijk zo zijn dat zij ook iets heeft gepland staan. Of hij wil het gewoon niet zo heel graag of mag niet en maakt het daarom een beetje moeilijk. Met zulke vriendschappen zou ik gewoon even minder verwachten en kijken of hij weer ondernemender raakt wanneer het kind een jaar of 3 is (maar dan komt vast nummer 2). Niet leuk, maar soms is ruimte in een vriendschap nodig om verschillende - niet paralelle - fases te overbruggen.

Luistervink, ik vind het vooral een zeurderig geschreven artikel waar ik mijn aandacht niet bij kan houden. Kan er ook aan liggen dat ik te moe ben :D

Zo, bijna weekend. Ik heb zulke heerlijke weekenden sinds mijn Forumster 2.0 leven is gestart. Ik kan mijn weekenden zo inrichten als ik wil, zonder overleg, zonder mopper en onderdrukking... Na 8 jaar dat dat niet goed kun, geniet ik hier enorm van! Vanavond uit eten, morgen een dag niks gepland, lekker hobbyen! Ik heb namelijk wel wat teveel hobbies nu :lijstje: Zondag naar een vriendin, concertje in Utrecht doen, en maandag even de waterleidingduinen in om te fotograferen.

Jullie een fijn weekend voor de boeg?
@Forumster, dat klinkt of is een jarenlange erg ongezonde relatie verbroken. Fijn dat je je zo goed voelt. Het zal niet altijd makkelijk zijn, nu ook niet, maar toen ik in jouw situatie zat weet ik nog dat ik mij heel lang enorm opgelucht heb gevoeld. Een teken dat ik er veel te lang mee door ben gegaan.
Geniet van je weekend met al je hobby's!

We zitten nu klaar om naar het ontbijt te gaan in het hotel in Egypte, is hier een graadje of dertig. ;-) Ik weet dat het in Nederland koud is, maar ik gok erop dat die kou nu wel eens afgelopen is en dat we een heerlijke lente krijgen. ;)
Vandaag gaan we snorkelen, doen we dagelijks trouwens, en lezen veel. Dat is ons weekend. En wat gaan jullie doen?
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
17-03-2018 08:38

We zitten nu klaar om naar het ontbijt te gaan in het hotel in Egypte, is hier een graadje of dertig. ;-) Ik weet dat het in Nederland koud is, maar ik gok erop dat die kou nu wel eens afgelopen is en dat we een heerlijke lente krijgen. ;)
Vandaag gaan we snorkelen, doen we dagelijks trouwens, en lezen veel. Dat is ons weekend. En wat gaan jullie doen?
Egypte is prachtig om te snorkelen. Ik ben er in 1999 geweest met mijn ouders, naar Hurghada. Wij gingen toen 14 dagen waarvan 13 dagen gesnorkeld. Ook een snorkelexcursie naar Giftun Island gedaan. En 1 dag naar Luxor. Man wat was dat heet. In die vakantie kwamen we erachter dat ik óók kan verbranden (getinte huid). En niet zo weinig, erg vervelde en pijnlijke schouders. Zo verbrand als daar heb ik niet meer meegemaakt. We hadden een heel goed hotel met buffet wat een ruime keus had. Het enige dat ik miste was een boulevard met winkels.
Alle reacties Link kopieren
In Egypte gaan ze wel beestachtig om met paarden en honden. Geen land voor mij. Ik kan dat niet zien.
Ik zit in Chiang Mai en om half 4 word ik al op gehaald voor sunrise op een berg. It better be good!
hondenmens schreef:
17-03-2018 17:45
Egypte is prachtig om te snorkelen. Ik ben er in 1999 geweest met mijn ouders, naar Hurghada. Wij gingen toen 14 dagen waarvan 13 dagen gesnorkeld. Ook een snorkelexcursie naar Giftun Island gedaan. En 1 dag naar Luxor. Man wat was dat heet. In die vakantie kwamen we erachter dat ik óók kan verbranden (getinte huid). En niet zo weinig, erg vervelde en pijnlijke schouders. Zo verbrand als daar heb ik niet meer meegemaakt. We hadden een heel goed hotel met buffet wat een ruime keus had. Het enige dat ik miste was een boulevard met winkels.

Wat leuk dat je daar bent geweest. Was je er in de zomer? Want dan is het zeer warm. Hier is het in de schaduw goed te doen, lekker windje erbij. In de zon is het mij te heet.
redbulletje schreef:
17-03-2018 18:32
Ik zit in Chiang Mai en om half 4 word ik al op gehaald voor sunrise op een berg. It better be good!

Ik hoop dat je nog wat slaapt. Ik zou altijd bang zijn om mij te verslapen, als ik zo vroeg moest. Maar het zal de moeite waard zijn.
Fijne dag morgen.
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
17-03-2018 22:59
Wat leuk dat je daar bent geweest. Was je er in de zomer? Want dan is het zeer warm. Hier is het in de schaduw goed te doen, lekker windje erbij. In de zon is het mij te heet.
Ja, het was in de zomer. Zo'n 44 graden aan de kust en 53 in Luxor.
Alle reacties Link kopieren
En hier is het weer steenkkkkoud.
Verschil moet er zijn Redbulletje en Hoezitdit!!
Fijne vakantie Redbulletje en Hoezitdit! Ik hoop dat het de moeite waard was om zo vroeg op te staan, RB!
hondenmens schreef:
18-03-2018 00:11
Ja, het was in de zomer. Zo'n 44 graden aan de kust en 53 in Luxor.

Ah, dat is wel erg heet inderdaad. Zijn mijn temperaturen ook niet. Vind het nu al warm genoeg.
Thanx Elfje.

Koekkie, over een paar dagen ben ik weer thuis en dan 'geniet' ik weer van de kou. Ik had gehoopt om de winterjas niet meer aan hoeven doen, maar helaas. Ik gok erop dat we mooie paasdagen krijgen en heerlijk buiten kunnen zijn. Het zal toch ooit weer eens mooi weer worden? 8-)
Het was de moeite! Prachtige zonsopkomst bij pagodes op een berg: de hoogste berg van Thailand! Lekker fris ook om 6 uur, maar inmiddels lig ik alweer bij de pool :sun:
Alle reacties Link kopieren
Jullie vakanties klinken heerlijk, veel plezier nog!

Even een ergernis met jullie delen :)
Ik zie rechts een 'artikel' staan met als titel: moederschap gelijk aan 2,5 fulltime baan.
Ik erger me daar al zo erg aan. Waarom staat er geen ouderschap? Alsof vaderschap niets voorstelt. Wat een gezemer weer, komt op me over alsof moeders een sjerp willen en een speldje omdat ze het zo zwaar hebben en fantastisch, onmisbaar werk doen, blabla. Ik heb er verder niet opgelikt, dus geen idee wat er inhoudelijk staat, maar ik heb echt 0 behoefte om het te lezen en elke keer als ik het zie erger is me enorm. :P
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Roxy21 schreef:
18-03-2018 10:46
Jullie vakanties klinken heerlijk, veel plezier nog!

Even een ergernis met jullie delen :)
Ik zie rechts een 'artikel' staan met als titel: moederschap gelijk aan 2,5 fulltime baan.
Ik erger me daar al zo erg aan. Waarom staat er geen ouderschap? Alsof vaderschap niets voorstelt. Wat een gezemer weer, komt op me over alsof moeders een sjerp willen en een speldje omdat ze het zo zwaar hebben en fantastisch, onmisbaar werk doen, blabla. Ik heb er verder niet opgelikt, dus geen idee wat er inhoudelijk staat, maar ik heb echt 0 behoefte om het te lezen en elke keer als ik het zie erger is me enorm. :P

Op klikken zal je bedoelen. :-)
Ik erger mij bij voorbaat aan die titel, dus ik heb er niet op geklikt. Denk niet dat het klopt. Want als je uitgaat van 100 uur, dan zijn ze meer dan 14 uur per dag aan het zorgen. Dan zou alleen kunnen als iemand thuis zit, maar veel vrouwen werken, dus dan gaat die vlieger niet op.
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
18-03-2018 10:46
Jullie vakanties klinken heerlijk, veel plezier nog!

Even een ergernis met jullie delen :)
Ik zie rechts een 'artikel' staan met als titel: moederschap gelijk aan 2,5 fulltime baan.
Ik erger me daar al zo erg aan. Waarom staat er geen ouderschap? Alsof vaderschap niets voorstelt. Wat een gezemer weer, komt op me over alsof moeders een sjerp willen en een speldje omdat ze het zo zwaar hebben en fantastisch, onmisbaar werk doen, blabla. Ik heb er verder niet opgelikt, dus geen idee wat er inhoudelijk staat, maar ik heb echt 0 behoefte om het te lezen en elke keer als ik het zie erger is me enorm. :P
Irriteerde ik me ook al kapot aan ja. Het is een keuze die ze zelf maken, dan ook niet janken. En waar zijn inderdaad de vaders in dit verhaal (niet dat ik die bagger artikeltjes lees, maar soit).

Ik zit vandaag lekker voor de tv met man. De eerste races van het nieuwe seizoen MotoGP zijn vandaag
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik ben net terug uit Thailand en mis het nu al zo erg! :cry: redbulletje geniet jij nog extra namens mij?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-03-2018 09:41
Het was de moeite! Prachtige zonsopkomst bij pagodes op een berg: de hoogste berg van Thailand! Lekker fris ook om 6 uur, maar inmiddels lig ik alweer bij de pool :sun:
Oh wat heerlijk voor je! Thailand is zo mooi. Geniet er van!

En ik lees ook over snorkelen in Egypte, geniet maar lekker van de zon hoor :sun:
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
18-03-2018 10:46
Even een ergernis met jullie delen :)
Ik zie rechts een 'artikel' staan met als titel: moederschap gelijk aan 2,5 fulltime baan.
Ik erger me daar al zo erg aan. Waarom staat er geen ouderschap? Alsof vaderschap niets voorstelt. Wat een gezemer weer, komt op me over alsof moeders een sjerp willen en een speldje omdat ze het zo zwaar hebben en fantastisch, onmisbaar werk doen, blabla. Ik heb er verder niet opgelikt, dus geen idee wat er inhoudelijk staat, maar ik heb echt 0 behoefte om het te lezen en elke keer als ik het zie erger is me enorm. :P
Hihihi ik weet meteen welk artikel je bedoelt. Heb ook alleen de kop gelezen en het eerste dat in mij opkwam was: ja daar kies je zelf voor! Ik heb geen medelijden en bovendien wordt je door de staat prima gecompenseerd voor die zogenaamde extra baan. Ik doel dan in de vorm van kinderopvangtoeslag, kinderbijslag enz enz. Wanneer worden (happy) singles gecompenseerd voor de extra 0.5 baan die zij hebben? Je draait namelijk in financiele en praktische zin overal alleen voor op. Maar goed andere discussie :biggrin: Lekker verder scrollen en gauw op facebook die enorme lijst aan toffe festivalletjes, foodtruckweekenden en andere feestjes aanvullen. :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven