Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
-
yesss wijzigde dit bericht op 14-06-2018 20:20
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eerlijk zeggen dat ik een iets warmer gevoel krijg van de kinderen van mijn broer, dan van nichtjes/neefjes van 'de koude kant' (of andere kinderen überhaupt). Die bloedband doet dus wel iets bij mij. (dat ze geen moeder meer hebben, speelt wellicht ook wel mee). Maar dan nog ben ik maar een keer of twee per jaar Tante Doornroos, die met hen een middag op pad gaat of ze te logeren krijgt. Meer dan genoeg!

Ach ja, die stempeltjes en labeltjes tegenwoordig. Ik denk eerder dat kids tegenwoordig hoorndol worden van alle onrust, (media-)prikkels en van inconsequente ouders, die er afwisselend met de kop niet bij zijn en hun wondertjes tot centraal middelpunt bombarderen. Mja, wie ben ik? :proud:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje, dat herken ik wel qua warme/koude kant. Mijn eigen neefje lijkt vaak toch wel op mijn (oudere) zus, zeker toen hij nog kleiner was. Net of hij een mini van mijn zus was, dat vond ik dat wel weer schattig.

En al die labels. Ik denk dat het wel goed is dat er nu meer rekening mee gehouden wordt dat niet alle kinderen hetzelfde zijn en dat in de meest ideale situatie het beste uit elk kind gehaald wordt. En ik heb zeker geen moeite met gediagnostiseerde labels (ADHD, heel slim of niet zo slim enz), maar die zweverige labels... brrrr.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
01-06-2018 08:55
Ach ja, die stempeltjes en labeltjes tegenwoordig. Ik denk eerder dat kids tegenwoordig hoorndol worden van alle onrust, (media-)prikkels en van inconsequente ouders, die er afwisselend met de kop niet bij zijn en hun wondertjes tot centraal middelpunt bombarderen. Mja, wie ben ik? :proud:
Dit inderdaad. Maar ergens vind ik het ook wel fijn voor kinderen dat problemen sneller opgespoord worden. Zoveel vrienden waarbij nu pas duidelijk wordt dat ze ADHD hebben of wanneer kind wordt gediagnosticeerd met autisme, dat pa verdacht veel van dezelfde kenmerken vertoond. Ik denk dat hun leven een stuk makkelijker was geweest als ze dat eerder hadden geweten.

Mijn nichtje is denk ik wel hoogsensitief. (Ikzelf ook. Je hebt dan simpelweg een brein dat veel prikkels doorlaat, niks zweverigs aan en zelfs zichtbaar op hersenscans. Het is geen afwijking, maar een schaal waar iedereen hoog of laag op scoort. Maar ik weet dat er veel zweverige literatuur over te vinden is, over 'sterrekinderen' ed.) Als kind raakte ze vaak overprikkeld en ging als peutertje al vrijwillig op de naughty step in de gang uitrusten. Ze is snel moe en zit soms liever op haar kamer een boek te lezen dan dat ze een activiteit onderneemt. Het is nooit benoemd, haar ouders kennen het verschijnsel niet eens, maar nemen haar signalen serieus. Ik moest altijd maar meedoen en doorgaan en heb niet goed geleerd op mijn grenzen te letten, tot een burnout aan toe. Ik leer nu van haar hoe je beter op jezelf kan passen :)

Bij vrienden hebben ze ook een 'speciaal' kind en dat vind ik inderdaad een verwend, lawaaiig rotkreng. Ze eist heel veel aandacht op, maakt veel lawaai en stennis en doet gemeen tegen haar broertje, speelt vals bij spelletjes, maar dat is dan omdat ze 'te verlegen is om kaartjes af te geven'. Uhuh. Ze weet feilloos hoe ze haar zin krijgt, denk ik dan. Maar hee, ik ben er inderdaad niet dag en nacht bij, dus ik zeg er maar niks van. We gaan meestal langs als de kindjes op bed liggen, lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
01-06-2018 09:24
Doornroosje, dat herken ik wel qua warme/koude kant. Mijn eigen neefje lijkt vaak toch wel op mijn (oudere) zus, zeker toen hij nog kleiner was. Net of hij een mini van mijn zus was, dat vond ik dat wel weer schattig.

En al die labels. Ik denk dat het wel goed is dat er nu meer rekening mee gehouden wordt dat niet alle kinderen hetzelfde zijn en dat in de meest ideale situatie het beste uit elk kind gehaald wordt. En ik heb zeker geen moeite met gediagnostiseerde labels (ADHD, heel slim of niet zo slim enz), maar die zweverige labels... brrrr.
Dat bedoel ik ook inderdaad, zweverige labels. Tuurlijk alleen maar goed als er op een jonge leeftijd een juiste diagnose wordt gesteld en dat er iets aan gedaan kan worden.

Maar ik sluit me aan bij Doornroosje, ik denk dat er soms ook andere factoren spelen en er te snel labels worden geplakt of verkeerde labels ( waardoor sommige kinderen misschien op jonge leeftijd al aan verkeerde medicatie zitten) en dat het probleem misschien wel in voeding ligt, weinig beweging en inderdaad teveel prikkels van hun mobiel.
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof ook zeker in 'echte' gediagnosticeerde labels hoor. Maar je maakt mij niet wijs dat er tegenwoordig hele klassen vol zijn met kinderen, waar 'wat mee is'.
Maar nogmaals: ik zie het maar van de zijlijn en kan er helemaal naast zitten. Ik hoef me er ook niet in te verdiepen, dat scheelt. ;-D
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
01-06-2018 11:24
Ik geloof ook zeker in 'echte' gediagnosticeerde labels hoor. Maar je maakt mij niet wijs dat er tegenwoordig hele klassen vol zijn met kinderen, waar 'wat mee is'.
Was daar een tijdje terug niet een topic over, dat elk kind in de klas tegenwoordig wel een of ander labeltje heeft? Dat hoeft niet erg te zijn natuurlijk, het is niet zo dat continu alle labeltjes een rol spelen.

Ik bedoel, ik heb jarenlang helemaal niks kunnen ruiken, best een labeltje als je aan het eten bent, en ik had het ook best fijn gevonden om wat minder wierook of "lekkere thee, moet je proeven!", maar ik proefde amper wat, cadeau te krijgen. Maar verder speelde het nauwelijks een rol.

Het lijkt me dat het met de labeltjes in de klas ongeveer net zo gaat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
01-06-2018 11:24
Ik geloof ook zeker in 'echte' gediagnosticeerde labels hoor. Maar je maakt mij niet wijs dat er tegenwoordig hele klassen vol zijn met kinderen, waar 'wat mee is'.
Maar nogmaals: ik zie het maar van de zijlijn en kan er helemaal naast zitten. Ik hoef me er ook niet in te verdiepen, dat scheelt. ;-D

Volgens mij zijn we het hier allemaal eens!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
01-06-2018 11:24
Ik geloof ook zeker in 'echte' gediagnosticeerde labels hoor. Maar je maakt mij niet wijs dat er tegenwoordig hele klassen vol zijn met kinderen, waar 'wat mee is'.
Maar nogmaals: ik zie het maar van de zijlijn en kan er helemaal naast zitten. Ik hoef me er ook niet in te verdiepen, dat scheelt. ;-D
Probleem is dat je geen hulp kan krijgen als je geen diagnose hebt. Dus ik kan me voorstellen dat kinderen een label krijgen omdat ze een deel van de kenmerken hebben, maar eigenlijk niet helemaal voldoen, om zo toch begeleiding te krijgen.
v1k1ng wijzigde dit bericht op 02-06-2018 07:27
0.08% gewijzigd
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me een keer dat er een paar meisjes op straat ruzie stonden te maken en dat er eentje boos riep: ‘Ik kan er toch niks aan doen dat jullie allemaal dyslexie hebben?!’
:P
Alle reacties Link kopieren
Luistervink schreef:
01-06-2018 20:53
Ik herinner me een keer dat er een paar meisjes op straat ruzie stonden te maken en dat er eentje boos riep: ‘Ik kan er toch niks aan doen dat jullie allemaal dyslexie hebben?!’
:P

Wel makkelijk als je dan met scrabbelen wilt winnen...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus is naar haar eigen zeggen ook hoog sensitief. Maar niks meer als dat ik ben. We houden geen van tweeen van herrie, en ik ben daarom op het platteland gaan wonen. Ik hou van rust om me heen, weinig prikkels. Niet te veel mensen dus geen grote feesten. Maar daarmee ben ik nog niet hoog sensitief, en zij ook niet. Ze zegt bepaalde dingen op te pikken, maar ze pikt helemaal niks op want ze zit daarvoor te veel in haar hoofd. Als we ergens wandelen of rijden, is ze zo aan het praten dat ze niets om haar heen ziet of hoort. Ik probeer haar er dan op te wijzen maar ze reageert totaal niet.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
04-06-2018 16:43
Mijn zus is naar haar eigen zeggen ook hoog sensitief. Maar niks meer als dat ik ben. We houden geen van tweeen van herrie, en ik ben daarom op het platteland gaan wonen. Ik hou van rust om me heen, weinig prikkels. Niet te veel mensen dus geen grote feesten. Maar daarmee ben ik nog niet hoog sensitief, en zij ook niet. Ze zegt bepaalde dingen op te pikken, maar ze pikt helemaal niks op want ze zit daarvoor te veel in haar hoofd. Als we ergens wandelen of rijden, is ze zo aan het praten dat ze niets om haar heen ziet of hoort. Ik probeer haar er dan op te wijzen maar ze reageert totaal niet.
Misschien haalt ze egocentrisch en hoog sensitief door elkaar. Ik vind jouw eerder klinken als iemand die introvert is of gewoon van rust houdt. Maar goed, ik vind hoog sensitief ook een beetje een jeukwoord...
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Ik sprak onlangs nog vrienden tijdens een etentje die vertelden over de basisschooltijd van hun kids (6 en 8). De plusklasjes, bijzondere extra lesjes, speciale traktaties waar zij dan een dag vrij voor nam om ze te maken. En al die verhalen over hoe bijzonder al die kinderen in de klas zijn en al die verhalen over ouders die zo vreselijk tegen elkaar opboksen. Blegh...zo blij dat ik daar niet onderdeel van hoef te zijn!

Het dochtertje van mijn broer is schijnbaar ook zo'n supertalentje in de dop en dat moet elke keer weer benadrukt worden. Het kind gaat er ook naar praten, bijna op het arrogante af. Al die kids moeten maar op een voetstuk worden gezet en uniek en megabijzonder zijn. Laat ze vooral lekker kind zijn en later lekker studeren en dan nog eens zien of ze zo extreem uitblinken of het 'gewoon goed' doen.
Familiemens schreef:
04-06-2018 19:34
Ik sprak onlangs nog vrienden tijdens een etentje die vertelden over de basisschooltijd van hun kids (6 en 8). De plusklasjes, bijzondere extra lesjes, speciale traktaties waar zij dan een dag vrij voor nam om ze te maken. En al die verhalen over hoe bijzonder al die kinderen in de klas zijn en al die verhalen over ouders die zo vreselijk tegen elkaar opboksen. Blegh...zo blij dat ik daar niet onderdeel van hoef te zijn!

Het dochtertje van mijn broer is schijnbaar ook zo'n supertalentje in de dop en dat moet elke keer weer benadrukt worden. Het kind gaat er ook naar praten, bijna op het arrogante af. Al die kids moeten maar op een voetstuk worden gezet en uniek en megabijzonder zijn. Laat ze vooral lekker kind zijn en later lekker studeren en dan nog eens zien of ze zo extreem uitblinken of het 'gewoon goed' doen.

Veel kinderen waar hoog van werd opgegeven, zijn beland in hele normale banen, ondanks hun studies. Ouders mogen graag opscheppen, maar uiteindelijk blijken het toch mee te vallen, of eigenlijk tegen te vallen, gezien het gepoch van ouders.
Alle reacties Link kopieren
Hoezitdit schreef:
04-06-2018 20:18
Veel kinderen waar hoog van werd opgegeven, zijn beland in hele normale banen, ondanks hun studies. Ouders mogen graag opscheppen, maar uiteindelijk blijken het toch mee te vallen, of eigenlijk tegen te vallen, gezien het gepoch van ouders.
Of ronden uiteindelijk helemaal geen opleiding af en werken bij de Media Markt of AH. Nu is er natuurlijk niks mis met het werken bij beide bedrijven, maar het is wel humor als deze kinderen dan uiteindelijk niet bereiken wat ouders zeiden wat ze zouden bereiken. Maar dat ligt dan natuurlijk niet aan de kinderen, maar de maatschappij wil zich niet aanpassen aan hun wondertjes.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Moeten we niet een nieuw deel openen? Wie wil?
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
V1k1ng schreef:
04-06-2018 18:03
Misschien haalt ze egocentrisch en hoog sensitief door elkaar. Ik vind jouw eerder klinken als iemand die introvert is of gewoon van rust houdt. Maar goed, ik vind hoog sensitief ook een beetje een jeukwoord...
Ik geloof dat er wel degelijk mensen zijn die hoog sensitief zijn. Maar mijn zus is er daar echt geen van. In bepaalde opzichten is ze egoistisch ja. Maar dat is ze niet in de kern van haar persoonlijkheid. Omstandigheden maken haar een beetje zo. (ze heeft orthorexia, en dát is iets wat duidelijk te erkennen valt, maar wat zij zal ontkennen!)
In haar geval vind ik hoog sensitief een jeukwoord.

Ik ben niet introvert, mensen noemen mij spontaan. Maar ik heb een teruggetrokken niet zo sociale kant. Maar meestal vertoon ik sociaal wenselijk gedrag. Maar dat kost wel energie. Mijn man heeft daar geen besef van.
Ik was niet van plan om mijn verjaardag morgen te gaan vieren. Heeft hij achter mijn rug om tóch mensen uitgenodigd! En ik zie als een berg op tegen morgenavond.
Soms heb ik er zin in hoor, ik vier ook vaak genoeg wél mijn verjaardag. Maar nu trek ik het even nirt.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
04-06-2018 19:34

Het dochtertje van mijn broer is schijnbaar ook zo'n supertalentje in de dop en dat moet elke keer weer benadrukt worden. Het kind gaat er ook naar praten, bijna op het arrogante af. Al die kids moeten maar op een voetstuk worden gezet en uniek en megabijzonder zijn. Laat ze vooral lekker kind zijn en later lekker studeren en dan nog eens zien of ze zo extreem uitblinken of het 'gewoon goed' doen.
Die lui begrijpen niet dat ze een narcistje aan het kweken zijn.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
19-06-2018 14:07
Ik geloof dat er wel degelijk mensen zijn die hoog sensitief zijn. Maar mijn zus is er daar echt geen van. In bepaalde opzichten is ze egoistisch ja. Maar dat is ze niet in de kern van haar persoonlijkheid. Omstandigheden maken haar een beetje zo. (ze heeft orthorexia, en dát is iets wat duidelijk te erkennen valt, maar wat zij zal ontkennen!)
In haar geval vind ik hoog sensitief een jeukwoord.

Ik ben niet introvert, mensen noemen mij spontaan. Maar ik heb een teruggetrokken niet zo sociale kant. Maar meestal vertoon ik sociaal wenselijk gedrag. Maar dat kost wel energie. Mijn man heeft daar geen besef van.
Ik was niet van plan om mijn verjaardag morgen te gaan vieren. Heeft hij achter mijn rug om tóch mensen uitgenodigd! En ik zie als een berg op tegen morgenavond.
Soms heb ik er zin in hoor, ik vier ook vaak genoeg wél mijn verjaardag. Maar nu trek ik het even nirt.

Dat zou ik echt heel irritant vinden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
19-06-2018 14:32
Dat zou ik echt heel irritant vinden.
Irritant????? Ik ben laaiend! Of hij dat nooit meer wil doen!
Alle reacties Link kopieren
Roxy21 schreef:
19-06-2018 12:37
Moeten we niet een nieuw deel openen? Wie wil?

Jij? :D
himalaya wijzigde dit bericht op 19-06-2018 18:10
2.31% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
iones schreef:
19-06-2018 17:00
Irritant????? Ik ben laaiend! Of hij dat nooit meer wil doen!
Zorg gewoon dat je niet thuis bent. Ga lekker uit eten ofzo. Zou er in elk geval korte metten mee maken en zeker niet zijn zin geven.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
19-06-2018 17:00
Irritant????? Ik ben laaiend! Of hij dat nooit meer wil doen!

Ik wilde het niet nog erger maken. ;-D Ik zou ook echt niet grappig vinden. Het zou er net aan liggen hoe erg de ruzie uit de klauwen zou gaan lopen of ik toch maar blijf, hem iedereen af zou laten bellen of gewoon weg zou gaan...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Van mij zou hij iedereen af mogen bellen en me dan mee uit eten mogen nemen in 'n verdomd goed restaurant om het goed te maken ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven