Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 26 april 2017 @ 08:23:

Ik herken het totaal niet. Mijn vriendinnen hebben voor het grootste deel geen kinderen, maar het zijn nog net zo goed mijn vriendinnen. Oppas hoef ik niet te regelen want man is de meeste avonden gewoon thuis. Zo moeilijk is het toch echt niet, of zie ik nu iets over het hoofd?



Spreken jullie je misschien erg negatief uit over kinderen en het ouderschap, zoals jullie dat hier doen?



Wat zit je toch te zuigen. Gatver. Er schrijven hier een aantal dames heel eerlijk over hun gevoel en dan reageer jij zo misselijk.

Who gives a fuck dat jou dit niet bekend voorkomt. Hier schrijven mensen zónder kinderen, nogal wiedes dat het jou als moeder allemaal niet bekend voorkomt. En dan en passant nog even stellen dat het wel aan ons zal liggen allemaal. Serieus, blijf alsjeblieft weg uit dit topic. Laatst ook al zo'n gemene opmerking naar iemand over hoe ze omging met vriend met kinderwens.
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 26 april 2017 @ 12:22:

[...]





Wat zit je toch te zuigen. Gatver. Er schrijven hier een aantal dames heel eerlijk over hun gevoel en dan reageer jij zo misselijk.

Who gives a fuck dat jou dit niet bekend voorkomt. Hier schrijven mensen zónder kinderen, nogal wiedes dat het jou als moeder allemaal niet bekend voorkomt. En dan en passant nog even stellen dat het wel aan ons zal liggen allemaal. Serieus, blijf alsjeblieft weg uit dit topic. Laatst ook al zo'n gemene opmerking naar iemand over hoe ze omging met vriend met kinderwens.



Je kan haar het beste op de negeer zetten Viennas! Volgens mij heeft bijna iedereen dat hier al gedaan.

Ze zit toch alleen maar te zuigen dus je mist er niks aan.
Alle reacties Link kopieren
En we weten onderhand wel wat een fantastische vriendin jij bent, tevens perfecte moeder, waanzinnige partner en dat jouw leven perfect is. En iedereen die andere ervaringen heeft met kinderrijke vrienden is gek. We weten het. Dus Doei.
Alle reacties Link kopieren
quote:CarrieM schreef op 26 april 2017 @ 12:26:

[...]





Je kan haar het beste op de negeer zetten Viennas! Volgens mij heeft bijna iedereen dat hier al gedaan.

Ze zit toch alleen maar te zuigen dus je mist er niks aan.Ik weet het, maar ik ben eigenlijk tegen het gebruik van de negeerknop. Een principe dingetje denk ik.
quote:viennas schreef op 26 april 2017 @ 12:39:

[...]





Ik weet het, maar ik ben eigenlijk tegen het gebruik van de negeerknop. Een principe dingetje denk ik.Ik heb hetzelfde als jij.
Een vriendin met kinderen zie ik juist weer heel vaak. Ik snap niet dat die andere twee eigenlijk nooit tijd vrij kunnen maken.
Ik probeer er alleen achter te komen waarom die vriendschappen dan verwateren. Het gebeurt niet per definitie wanneer een van de twee kinderen krijgt, dus er moet wel een andere oorzaak zijn.



Ik ben daar alleen nieuwsgierig naar, aangezien ik het zelf niet herken van mijn eigen vriendschappen met kindvrijen.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 26 april 2017 @ 14:32:

Ik probeer er alleen achter te komen waarom die vriendschappen dan verwateren. Het gebeurt niet per definitie wanneer een van de twee kinderen krijgt, dus er moet wel een andere oorzaak zijn.

Ik denk dat prioriteiten verschuiven en bij de ene vrouw zal dat anders zijn dan bij de andere. Een vriendin van mij zegt ook dat de tijd waarin vrienden belangrijk zijn wel voorbij is en het nu meer familie relaties zijn. Maar zo zijn ze niet allemaal hoor, ik ken ook vriendinnen die er even uitwillen zonder kinderen en ik ken intermediates. De meeste vrienden wonen niet dichtbij en dat maakt wel een verschil, ik ben natuurlijk flexibeler om even een paar uur weg te gaan en als je bij elkaar in het dorp woont dan heb je het niet over uren.



quote:valerievaldera schreef op 26 april 2017 @ 14:32:Ik ben daar alleen nieuwsgierig naar, aangezien ik het zelf niet herken van mijn eigen vriendschappen met kindvrijen.Good for you.
Prioriteiten verschuiven zeker. Ik heb dan ook minder tijd voor mijn vrienden. Waar ik eerder 3 a 4 keer in de week tijd had om af te spreken is dit nu eerder 1 a 2 keer in de week. Toch merk ik dat de prioriteiten van mijn vrienden zonder kinderen ook zijn verschoven. Het leven van een begin twintiger ziet er nu eenmaal anders uit dan van de gemiddelde dertiger. We zijn nu allemaal veel drukker met werk en hebben meer verantwoordelijkheden, dit maakt afspreken soms lastiger.



Zolang er begrip is van beide kanten valt er altijd wel een mouw aan te passen, is mijn ervaring. Als mensen snel gekwetst zijn en buitengesloten voelen en dat soort dingen meer, dan kan ik daar niet zoveel mee. Ik kan me niet door iedereen emotioneel onder druk laten zetten, dan zou ik zelf geen leven meer hebben. Als moeder leer je denk ik wel heel snel om voor jezelf op te komen, grenzen te stellen en je prioriteiten te leggen bij de mensen die het echt verdienen. Anders val je heel snel om.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luistervink schreef op 26 april 2017 @ 11:54:

[...]

Misschien dit? https://www.trouw.nl/home ... ich-in-functie~a1b75fd39/

Vrouwen voelen zich blijkbaar constant verantwoordelijk voor hun werk, kinderen en man. Mannen laten gewoon alles los en kunnen beter ontspannen in hun vrije tijd.



Een vriendin die wel quality tijd voor me vrijmaakt bekende ook wel een keer dat ze zich vaak schuldig voelt als ze veel van huis is, omdat ze ook al meer werkt dan haar man. Ik denk dat mannen met een fulltime baan en een parttime werkende vrouw dat gevoel helemaal niet hebben.Tja... altijd dat schuldgevoel hè. vrouwen hebben daar wel heel veel last van...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
@Valerievaldera, waarom zie ik jou altijd op een topic waar mensen die geen kinderen hebben hun dingen met elkaar willen delen? Wat haal jij, meer dan duidelijk een trotse moeder, hier uit?
quote:caplanepourmoi schreef op 26 april 2017 @ 15:44:

@Valerievaldera, waarom zie ik jou altijd op een topic waar mensen die geen kinderen hebben hun dingen met elkaar willen delen? Wat haal jij, meer dan duidelijk een trotse moeder, hier uit?Ik vind het belangrijk om eenzijdige berichten over het ouderschap/moederschap te nuanceren. Niet om kindvrijen te 'bekeren' zoals mij wel eens wordt verweten (het idee alleen al), maar om recht te doen aan de werkelijkheid. Het leven is niet zo zwart/wit als in dit topic wordt gesteld. Gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 26 april 2017 @ 12:39:

[...]

Ik weet het, maar ik ben eigenlijk tegen het gebruik van de negeerknop. Een principe dingetje denk ik.

Ik ook hoor, maar als het erg hardnekkig is, dan moet je soms wel.

Het is net als iemand die je probeert te bekeren tot iets (geloof, superfoods ed), om een gegeven moment moet je of heel duidelijk zijn of iemand negeren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Luistervink schreef op 26 april 2017 @ 11:54:

[...]





Misschien dit? https://www.trouw.nl/home ... ich-in-functie~a1b75fd39/

Vrouwen voelen zich blijkbaar constant verantwoordelijk voor hun werk, kinderen en man. Mannen laten gewoon alles los en kunnen beter ontspannen in hun vrije tijd.

Aha, zie je....ik ben eigenlijk gewoon een man in een vrouwenlichaam!
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Valerie, je kunt niet nuanceren wat mensen in de praktijk ervaren. Het zijn namelijk persoonlijke ervaringen, geen algemeen geldende normen. Net zoals jouw ervaringen niet de algemeen geldende norm vormen. Kortom: jouw werkelijkheid is niet per definitie DE werkelijkheid.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:Doornroosje75 schreef op 26 april 2017 @ 16:28:

[...]



Aha, zie je....ik ben eigenlijk gewoon een man in een vrouwenlichaam! Ik ook. Ik kan heel goed relaxen met een stapel strijk naast me, stof op de tafel en mijn vriend die een kopje thee voor me zet
quote:Doornroosje75 schreef op 26 april 2017 @ 16:34:

Valerie, je kunt niet nuanceren wat mensen in de praktijk ervaren. Het zijn namelijk persoonlijke ervaringen, geen algemeen geldende normen. Net zoals jouw ervaringen niet de algemeen geldende norm vormen. Kortom: jouw werkelijkheid is niet per definitie DE werkelijkheid.Klopt, maar door mijn ervaringen (die sterk afwijken van wat hier geschreven wordt over mensen met kinderen)neer te schrijven, ontstaat er een meer genuanceerd en dus meer waarheidsgetrouw beeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:valerievaldera schreef op 26 april 2017 @ 16:53:

[...]



Klopt, maar door mijn ervaringen (die sterk afwijken van wat hier geschreven wordt over mensen met kinderen)neer te schrijven, ontstaat er een meer genuanceerd en dus meer waarheidsgetrouw beeld.Dat beeld ontstaat helemaal niet. Hoe kom je daar nu bij?! Het enige beeld dat jij bevestigt en/of versterkt is dat moeders echt rete irritant zijn.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:Doornroosje75 schreef op 26 april 2017 @ 16:56:

[...]



Dat beeld ontstaat helemaal niet. Hoe kom je daar nu bij?! Het enige beeld dat jij bevestigt en/of versterkt is dat moeders echt rete irritant zijn.En dat de ervaring van moeders blijkbaar wel waarheidsgetrouw zijn en die van kindervrijen niet.
quote:Doornroosje75 schreef op 26 april 2017 @ 16:56:

[...]



Dat beeld ontstaat helemaal niet. Hoe kom je daar nu bij?! Het enige beeld dat jij bevestigt en/of versterkt is dat moeders echt rete irritant zijn.Hahaha dat is niet mijn bedoeling, maar ach dan ben ik toch een mooi exemplarisch voorbeeld?
quote:viennas schreef op 26 april 2017 @ 12:29:

En we weten onderhand wel wat een fantastische vriendin jij bent, tevens perfecte moeder, waanzinnige partner en dat jouw leven perfect is. En iedereen die andere ervaringen heeft met kinderrijke vrienden is gek. We weten het. Dus Doei.En naast dat alles dan ook nog tijd om heel de dag op een forum te zitten. Ergens moet toch iets schuren is mijn idee daarbij, ik kan er niets aan doen.
quote:nerdopviva schreef op 26 april 2017 @ 17:05:

En dat de ervaring van moeders blijkbaar wel waarheidsgetrouw zijn en die van kindervrijen niet.Goed lezen
Alle reacties Link kopieren
Jouw ervaringen doen er hier niet zoveel toe, want dit is een topic voor en door kindvrijen. Nogal logisch dat jouw ervaring afwijkt, want jij bent NIET kindvrij.

Ik zie al voor me dat ik op een topic over kinderen de hele tijd mijn ervaringen ga delen. Die er helemaal niet toe doen. Of als er een topic geopend word over gebroken nachten,dat ik ga schrijven dat ik helemaal geen gebroken nachten heb en heerlijk slaap. En dat al mijn moeder vriendinnen ook altijd heerlijk doorslapen, dus waar hebben ze het over.En dat dan blijven herhalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Doornroosje75 schreef op 26 april 2017 @ 16:34:

Valerie, je kunt niet nuanceren wat mensen in de praktijk ervaren. Het zijn namelijk persoonlijke ervaringen, geen algemeen geldende normen. Net zoals jouw ervaringen niet de algemeen geldende norm vormen. Kortom: jouw werkelijkheid is niet per definitie DE werkelijkheid.

Dit precies.



En waar haal je de behoefte vandaan om wat wij schrijven te willen nuanceren? Ga lekker op actueel jezelf uitleven op een van de vele topics over racisme.
Alle reacties Link kopieren
quote:viennas schreef op 26 april 2017 @ 18:15:

Jouw ervaringen doen er hier niet zoveel toe, want dit is een topic voor en door kindvrijen. Nogal logisch dat jouw ervaring afwijkt, want jij bent NIET kindvrij.

Ik zie al voor me dat ik op een topic over kinderen de hele tijd mijn ervaringen ga delen. Die er helemaal niet toe doen. Of als er een topic geopend word over gebroken nachten,dat ik ga schrijven dat ik helemaal geen gebroken nachten heb en heerlijk slaap. En dat dan blijven herhalen.+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven