Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



redbulletje schreef:
02-09-2017 12:45
Maar zit je er zelf wel op te wachten om een kinderverjaardag te bezoeken?
Ik vind verjaardagen van kinderen ook niet leuk, maar ga toch als het om de kinderen van hele goede vrienden en familie gaat. Hulp bij kinderfeestjes sla ik wel af.
Alle reacties Link kopieren
RedBull, het is eigenlijk het totaalplaatje. Het gaat me natuurlijk niet om die verjaardag an sich maar het schept wel een bepaalde afstand, die er eigenlijk al was.

Als we echt nog close waren geweest was ik er natuurlijk bij geweest of was ik op een andere dag gegaan met een cadeautje maar zo sla je wel de deur dicht vind ik. En dat is natuurlijk niet van de één op andere dag, het loopt al langer niet en dan voelt zoiets wel als een druppel.
https://www.facebook.com/Deutsch.lernen ... =3&theater


ik kon wél uitslapen ;)
Alle reacties Link kopieren
Elfje112 schreef:
02-09-2017 12:51
Ik vind verjaardagen van kinderen ook niet leuk, maar ga toch als het om de kinderen van hele goede vrienden en familie gaat. Hulp bij kinderfeestjes sla ik wel af.
Doe ik precies hetzelfde. Zij waarderen dat ik mijn gezicht laat zien en dat ene uurtje kom ik ook wel door. In een vriendschap is het ook af en toe tijd maken voor wat de ander belangrijk vindt.
I choose happy!
Vind het ook niet erg als iemand die niet van reizen houdt geen reisfoto's wil zien en dat iemand die niet van paarden houdt ook niet naar 'n wedstrijd komt kijken. Dus ik kom ook niet naar andermans kind.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
03-09-2017 15:48
Vind het ook niet erg als iemand die niet van reizen houdt geen reisfoto's wil zien en dat iemand die niet van paarden houdt ook niet naar 'n wedstrijd komt kijken. Dus ik kom ook niet naar andermans kind.



Ik word bij sommige vrienden wel uitgenodigd en dan ga ik alleen als ik ook de kinderen wel te harden vind :)
Sommige kinderen zijn gewoon vet irritant en ik hoop zelfs dat ze niet eens thuis zijn als ik mijn vriendin ga bezoeken.

Bij familie moet ik verplicht mee met mn lover maar die neefjes en nichtjes verjaardag zou ik t liefst overslaan. Die ruiken volgens mij dat ik geen trek in ze heb... die liggen aan me te hangen om samen te spelen en op schoot te komen zitten. Bleeeh... dat hoeft echt niet hoor :nooo: Doe mij die zogenaamde aso kids maar die snel je kado aanpakken en je de rest van de dag niet meer ziet haha. Kan ik mooi bij de volwassenen aan de koffie en bijkletsen.
Alle reacties Link kopieren
@ Yesss

Vervelend dat een vriendschap zo tot een einde komt. Of eigenlijk een soort afloopt want een vriendschap moet wel van twee kanten komen. Ik zit in een fase waar nu de helft van mijn vrienden kinderen heeft/zwanger/focus ligt op krijgen van kind.

Een deel daarvan verandert nauwelijks. Ja minder frequent afspreken maar áls we afspreken is het als vanouds. Daar heb ik alle vrede mee. Net als dat ik altijd aanbied dat ze baby mee mogen nemen. Een ander deel gaat volledig op in het ouderschap. Was gepikeerd dat ik andere plannen had in het weekend van eerste verjaardag kind. Pfff ze verwachten dus dat ik de verjaardagen van hun kinderen boven mijn eigen leven stel (lees: plannen met partner, werk, sociale verplichtingen, familie enz). Verjaardag van die vrienden staat op de kalender, als ik kon op de verjaardag van dat kind was ik echt wel gegaan maar vriendlief en ik hadden een wellnessdagje gepland waar ik na een stressvolle periode op werk errug aan toe was. En nee dat ga ik niet verzetten om een uur in een overvolle kamer midden op de dag te zitten. Andersom had ik ze overigens al twee jaar niet op mijn verjaardag gezien...

Denk je dat je het er met die vriendin over kunt hebben? Een soort uitspreken dat je het jammer vindt hoe het loopt maar je graag wilt weten waar je aan toe bent.

Vergis je overigens niet in afgunst en soms toch wat jaloezie. Terwijl ik een carrieresprong maakte (salaris, toffe afdeling, veel vrijheid) en een vriendin in de poepluiers zat en al twee jaar redelijk unhappy in baan kon het alleen maar over baby gaan en mijn carrieremove waar ik trots op was want hard voor gewerkt kapte ze af. Je snapt dat het contact met haar vanaf mijn zijde verbroken is. Ik heb gezegd dat zij de gene is die koos voor een gezin, dat zij veranderd is, dat ik haar alle geluk van de wereld wens maar ik nog steeds dezelfde persoon ben en het leuk vind als we het ook nog over andere dingen kunnen praten als voorheen. Dat zag ik natuurlijk verkeerd, ik was geen moeder dus begreep het niet. Nou doei dan :puh:
Hondenmens, wat mij betreft hoef je geen reden te noemen waarom je niet naar een verjaardag kan komen. Je kunt gewoon niet, klaar. Ik ga alleen als ik geen andere plannen heb en ook voornamelijk voor hun plezier. Maar dat heb ik, zoals eerder gezegd, er alleen voor over bij heel goede vrienden en familie.

Ik snap dat je die vriendschap hebt verbroken. Bij mij was het ook doei geweest.
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
04-09-2017 20:50
Bij familie moet ik verplicht mee met mn lover maar die neefjes en nichtjes verjaardag zou ik t liefst overslaan. Die ruiken volgens mij dat ik geen trek in ze heb... die liggen aan me te hangen om samen te spelen en op schoot te komen zitten. Bleeeh... dat hoeft echt niet hoor :nooo: Doe mij die zogenaamde aso kids maar die snel je kado aanpakken en je de rest van de dag niet meer ziet haha. Kan ik mooi bij de volwassenen aan de koffie en bijkletsen.
Ik heb ook wel eens dat ze heel de tijd bij je op de stoel of op schoot willen. Ik zet ze eigenlijk altijd gewoon op de eigen voeten met de mededeling dat ik daar geen zin in heb. Terwijl ik natuurlijk gewoon doorga met mijn gesprek. Net als bij dieren duurt het even, maar ze snappen het op een gegeven moment echt wel. ;-D
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
https://www.volkskrant.nl/opinie/hoe-ou ... f470cea53f


Lees dit...... de volgende generatie gaat echt vol jankerts zijn, die meteen overstuur raken als ze hun zin niet krijgen....
Mama gaat ze toch ook niet aan het handje houden bij hun eerste bijbaantje?
Op je bek gaan af en toe is enorm goed voor je zelfstandigheid.
Alle reacties Link kopieren
koekie1980 schreef:
05-09-2017 11:09
https://www.volkskrant.nl/opinie/hoe-ou ... f470cea53f


Lees dit...... de volgende generatie gaat echt vol jankerts zijn, die meteen overstuur raken als ze hun zin niet krijgen....
Mama gaat ze toch ook niet aan het handje houden bij hun eerste bijbaantje?
Op je bek gaan af en toe is enorm goed voor je zelfstandigheid.
Ach gut, arm kind. Ben je mooi klaar mee met zo'n stel ouders... Kijken niet verder dan hun neus lang is.
Maar genoeg ouders die een bijbaan/stage voor hun kind proberen te regelen. Ik snap wel dat je ze helpt met het contract of voorbereiden van welke vragen ze moeten stellen, maar ja, het gaat vaak genoeg verder dan dat. Hoeveel ouders 'helpen' hun kind niet met het maken van werkstukken, verslagen of gewoon het huiswerk?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier vooral een stille meelezer maar ik moet even mijn frustratie kwijt..

Mijn beste vriendin die altijd heel nuchter was, wil een kind en wel NU!
O.a. omdat ze gek wordt gemaakt door haar familie, haar 5 jaar jongere zusje heeft een kind en zij nog niet, dat kan natuurlijk niet :facepalm:

Het erge is, haar nuchtere insteek is foetsie, ik herken haar gewoon niet meer..
Het lukt niet om zwanger te worden (wat ik uiteraard k*t vind voor haar) en daardoor lijkt het zelfs erger te worden. Ze past een aantal dagen op het kind van haar zusje en ze doet steeds meer alsof het haar kind is, koopt eten, kleding en spullen zoals een buggy want die haar zusje heeft is niet goed genoeg...

En alle gesprekken gaan ook over dat kind, soms krijg ik ineens om 06:15 een whatsappje met enkel de mededeling "ik heb naamkind weer, jeetje was is ze chagrijnig, pff" en dan een half uur later "ze is gelukkig weer wat vrolijker".

Dacht altijd dat zij een leuke moeder zou zijn en dan wil ik best wel eens mee naar de dierentuin etc (doe ik nu al met mijn nichtje en haar kindjes, als ze bij mij logeren zwemmen ze ook gewoon in de sloot), maar als ik zie hoe ze nu met dat kindje van haar zusje is, nee dat wordt einde vriendschap denk ik.. Ineens is alles vies, eng, onverantwoord, echt het type moeder die ik verschrikkelijk vind :frusty:

* Klaagmodus uit :$ *
Alle reacties Link kopieren
@lavidapura, jeetje, dat is idd een ommezwaai. Ik vraag mij af hoe het gaat als ze zelf een kind heeft, of ze er dan ook helemaal in op gaat of dat het op een gegeven moment minder wordt. Lijkt mij trouwens als moeder best eng, als iemand jouw kind lijkt te claimen en vindt dat je het eigenlijk niet goed doet...

Ik ben best benieuwd hoe dat nu zit als iemand ineens nu een kind wil. Welke lichamelijke/geestelijke aspecten triggeren dat...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk (ben bang vooral) dat het gedrag vertienvoudigd met een eigen kind..

Haar zusje en moeder hebben al voorzichtig aangegeven dat het iets te ver gaat met dat claimen (idd het goede woord dianaf) maar zij is daar volledig blind voor, want ik krijg vervolgens appjes dat ze zeuren.. :facepalm:

Bij haar is het vooral de druk van familie icm hormonen dat ze zo extreem geworden is, zou anders echt niet weten hoe je anders zo kan omslaan. Ze heeft altijd kinderen gewild hoor, daar niet van, maar het hoefde voorlopig niet want ze hadden net een huis gekocht, nieuwe auto, ze ging promotie maken en nog een hele bucketlist met dingen die ze wilden doen, eerst dat + sparen voor ze echt voor kind(eren) wilden gaan..
Alle reacties Link kopieren
@lavidapura, je schrijft dat het bij haar momenteel niet lukt om kinderen te krijgen. Misschien is er een medische oorzaak waardoor ze nu echt moet beginnen? Dus er is meer druk en zo?

Jammer dat ze het niet door heeft dat ze claimt, want nog even en ze mag niet meer op haar nichtje passen. Want dat is vaak het gevolg als men subtiele opmerkingen niet snapt...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
05-09-2017 13:37
@lavidapura, je schrijft dat het bij haar momenteel niet lukt om kinderen te krijgen. Misschien is er een medische oorzaak waardoor ze nu echt moet beginnen? Dus er is meer druk en zo?

Jammer dat ze het niet door heeft dat ze claimt, want nog even en ze mag niet meer op haar nichtje passen. Want dat is vaak het gevolg als men subtiele opmerkingen niet snapt...
Dit ja. En dat zou natuurlijk erg jammer zijn voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Het is al weer bijna weeken! Gaan jullie nog leuke dingen doen??
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
08-09-2017 09:37
Het is al weer bijna weeken! Gaan jullie nog leuke dingen doen??
Joehoe! En het is druilerig weer dus vanavond netflixen met comfort food. Zaterdagochtend sporten en daarna middagje spa met vriendlief die we afsluiten met ergens hapje eten. Zondag lunch met vriendin en voorbereiden werk. Heb echt een gigadrukke week volgende week dus dat wordt nog een middagje werken. Ach het verdiend lekker en leuk nieuw project!

Wat ga jij doen Dianaf?
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
08-09-2017 12:29
Joehoe! En het is druilerig weer dus vanavond netflixen met comfort food. Zaterdagochtend sporten en daarna middagje spa met vriendlief die we afsluiten met ergens hapje eten. Zondag lunch met vriendin en voorbereiden werk. Heb echt een gigadrukke week volgende week dus dat wordt nog een middagje werken. Ach het verdiend lekker en leuk nieuw project!

Wat ga jij doen Dianaf?
Ik heb niet echt veel concrete plannen, omdat ik nog ga hardlopen (training). Op het programma staat 115 minuten, dus even afwachten hoe ik er uit kom. Op sommige dagen krijg ik de loop van de dag enorme hoofdpijn...

Ik ga 's morgens zodat ik een beetje kan oefenen ivm de vroege starttijd tzt (7 uur in de ochtend). Als het morgen zo weer is, is het ideaal om op zolder boeken ed uit te zoeken. Of misschien gewoon overdag een film kijken met iets lekkers en dan op tijd naar bed (dat wil altijd wel lukken ivm dat hardlopen).
In ieder geval wil ik een lijstje maken van dingen die ik moet halen/regelen voor het verblijf in Disneuland. Ik denk dat ik dit weekend al vast ga kijken bij welk restaurants we eventueel gaan eten. We hebben geen auto, dus in de omgeving iets zoeken is wat lastig, dus voorbereiding is cruciaal!!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Supergaaf van die hardloopwedstrijd! Succes met trainen, heb een aantal jaar terug op aardig niveau wielrennen gedaan. Zwaar maar geeft echt een kick. Dus van dat vroeg naar bed herken ik wel. Na een zaterdag trainen lag ik er wel eens om 21u in :hihi: toen dacht ik nog er waren ooit weekenden dat het op dat tijdstip pas begon!
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb er ook echt zin in. Haha... ja dat vroeg slapen is soms heel erg. Afgelopen oudjaarsdag liep ik met mijn vriend een trail, en we waren niet voor de langste afstand gegaan. 12 uur hebben we toen bij lange na niet gehaald. :zzz:

Wielrennen lijkt mij erg leuk, maar ik houdt het op de mtb. Ik heb te snel last van mijn rug om zo racy op een fietse te zitten. Ik word gewoon oud. :facepalm: Fietste je buiten of op de baan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Zo dames,
Daar ben ik weer van weg geweest hoor.
Denk 4 maanden offline geweest, maar een hele drukke tijd gehad :lol:

Intussen ons huis gekocht, jippie!

Ook weer een nichtje/neefje op komst..volgend jaar januari..dus schoonmoeder weer helemaal in dr nopjes..

Maar ja waar blijven die van ons nou..?
Nou niet, heb net een huis gekocht en een garage verbouwd. Kost alles een eigen huis, maar echt het geld waard!

En ik werk nog 4 dagen en dan lekker vakantie!
Eerst met vriendlief een midweek weg, verjaardag vieren, en dan op naar Malta, heerlijk naar het :sun:
Oh ik kan niet wachten, word een heerlijke vakantie.

Nog een voordeel van geen kids, ik ga op vakantie wanneer ik wil :proud:
Leef & laat leven!
Alle reacties Link kopieren
chick28 schreef:
18-09-2017 17:06

Nog een voordeel van geen kids, ik ga op vakantie wanneer ik wil :proud:
Heerlijk om inderdaad buiten het seizoen op vakantie te kunnen, ik ben net terug van een paar weken in het buitenland.

Vaak moest ik toch denken hoe de vakantie eruit had gezien als we kinderen hadden. Veel meer spullen in de auto, ook nog een dakkoffer denk ik. Zorgen dat de kinderen bezig blijven tijdens de lange autorit, eten op plekken waar ze ook iets hebben wat de kinderen lusten en waar het niet te sjiek is, overdag dingen doen die kinderen ook leuk vinden. Het zou een totaal andere vakantie worden. Ik geloof dat er werkelijk niets van ons huidige programma kindproof was.

Daarnaast merk ik dat ik gewoon echt slecht tegen de drukte kan die kinderen met zich mee brengen.

We zaten op een avond heerlijk uitgebreid te eten bij een rustig Italiaantje (geen pizza, maar de wat sjiekere vis- en vleesgerechten) toen er een Duits gezelschap met drie kleine kinderen binnenkwam. Op zich waren de kinderen niet eens zo vervelend, maar ze waren vooral erg kind. En dat paste niet zo goed in de ambiance. Er waren twee moeders en een vader en die probeerden onderling een gesprek te voeren ('hij is op zich wel zindelijk, maar zo op vakantie hebben we vaak ongelukjes', verontschuldigde een moeder zich terwijl haar man met de betreffende peuter naar de wc snelde), maar de kinderen waren er de hele tijd doorheen aan het roepen om hun portie aandacht op te eisen. "Weisst du was ich an mein rad hab, weisst du was ich an mein rad hab, weisst du was ik an mein rad hab, weisst du..." Gek word ik er van. En er was ook nog eens 'kein eis'. Drama. Als ik zulke ouders zie denk ik eigenlijk steevast: wat doe je jezelf aan!? Wat is hier leuk aan? Ik zie het echt niet. Ik kan het dan ook niet helpen om cynisch te zeggen: nee, ik weet niet wat jij op je fiets hebt!

Ik kan sowieso heel lastig prikkels uit de omgeving weren. Ik raak erg snel overvol van indrukken en kinderen zijn er meester in om me in twee seconden te slopen. Ik kan me wel voorstellen dat deze ouders geen idee hadden wat er zo vervelend is aan hun aanwezigheid, ze waren niet door de tent aan het rennen, maar ik kan geen hap meer proeven als ik zoveel onrust om me heen heb.

Herkennen meer mensen dat?

Ik had het als kind al, ik kan me momenten herinneren in de kleuterklas dat ik echt moeite had met alle herrie, kinderen die aan het krassen waren met hun tong uit hun mond en snot uit allebei hun neusgaten hadden lopen. Ik was altijd een heel bedachtzaam kind, stilletjes en snel uit mijn doen. Mijn grootste wens was dan ook volwassen worden en om mogen gaan met rustige volwassenen in plaats van met kinderen. En van die status quo geniet ik nog steeds met volle teugen!
Ik heb vandaag m'n officiele ASS diagnose gehad, dus ik weet nu nóg beter waar mijn overtuigde kindvrijheid vandaan komt ;-D
Die prikkels zouden me echt over de kling gejaagd hebben.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
20-09-2017 17:40
Ik heb vandaag m'n officiele ASS diagnose gehad, dus ik weet nu nóg beter waar mijn overtuigde kindvrijheid vandaan komt ;-D
Die prikkels zouden me echt over de kling gejaagd hebben.
Oja, dan ken je het fenomeen overprikkeling wel. Voor mij waarschijnlijk ook wel dé reden waarom ik niet zo geniet van de aanwezigheid van kinderen. Al komt het bij mij denk ik vanuit hoogsensitiviteit, maar ik ben nog in ontkenning.

Vind je het een opluchting of een vervelend stempel nu je een diagnose hebt? Ik kan me voorstellen dat het wat handiger wordt om dingen aan je omgeving uit te leggen (bijvoorbeeld dat je geen kinderen wil en ze ook niet te lang in je omgeving wil hebben)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven