Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
Overigens, volgens mij is dat topic over de bruiloft waar de kinderen van schoonfamilie niet welkom zijn verwijderd. Ik zie het nergens meer.
AeonOfWinter schreef:
18-01-2018 18:47
Grappig. Niets in het leven is zeker, dooddoener van jewelste dat argument.
Klopt, dus kun je je maar beter niet op je 28e laten steriliseren.
Waarom zit je op dit topic? Ik wil gewoon met anderen over dit onderwerp kunnen kletsen zonder dat iemand die maar een paar jaar ouder is zich gaat opwerpen als een belerende schooljuf.
Vixxen schreef:
18-01-2018 19:09
Waarom zit je op dit topic? Ik wil gewoon met anderen over dit onderwerp kunnen kletsen zonder dat iemand die maar een paar jaar ouder is zich gaat opwerpen als een belerende schooljuf.

Inderdaad, waarom? Ze blijft maar doorgaan. :-x
Het beste is negeren, zoals velen al doen.

Redbulletje, wat fijn dat het zo goed is gegaan.
Omdat het vaak over zaken gaat die mij ook aangaan. Ik vind het een heel interessant topic.

Ook hilarisch hoe jullie denken (hopen?) dat alle moeders compleet kapot zijn van onder :rofl:
N00R85 schreef:
18-01-2018 19:31
Omdat het vaak over zaken gaat die mij ook aangaan. Ik vind het een heel interessant topic.

Ook hilarisch hoe jullie denken (hopen?) dat alle moeders compleet kapot zijn van onder :rofl:
Bewust kinderloos zijn gaat jou ook aan? Uh...

Ja. Ik ga ook over op de negeerstand. Met domme mensen valt niet te praten.
anoniem_362802 wijzigde dit bericht op 18-01-2018 19:38
Reden: Autocorrect grr
0.78% gewijzigd
Nieuwe vraag: hadden of hebben jullie moeite om partners te vinden die ook bewust kinderloos zijn?
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
18-01-2018 19:37
Nieuwe vraag: hadden of hebben jullie moeite om partners te vinden die ook bewust kinderloos zijn?
Ik ben naast bewust kinderloos ook zeer bewust partnerloos. Dus voor mij geen probleem.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
18-01-2018 19:37
Nieuwe vraag: hadden of hebben jullie moeite om partners te vinden die ook bewust kinderloos zijn?
Nee eigenlijk niet. We kennen elkaar van een studentenvereniging en toen onze relatie een wat serieuzere vorm kreeg en we over zulk soort onderwerpen hadden bleken we gelukkig hetzelfde erin te staan.

Ik heb het idee dat het als vrouw wel iets makkelijker is om een man te vinden die ook kindvrij is dan andersom, omdat er toch veel mannen zijn die beide opties prima vinden en meegaan met de kinderwens van de vrouw.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
tonkje schreef:
18-01-2018 19:40
Ik ben naast bewust kinderloos ook zeer bewust partnerloos. Dus voor mij geen probleem.
Relaxt voor je :) Loop je daar ook veel tegen onbegrip aan?
Roxy21 schreef:
18-01-2018 19:50
Nee eigenlijk niet. We kennen elkaar van een studentenvereniging en toen onze relatie een wat serieuzere vorm kreeg en we over zulk soort onderwerpen hadden bleken we gelukkig hetzelfde erin te staan.

Ik heb het idee dat het als vrouw wel iets makkelijker is om een man te vinden die ook kindvrij is dan andersom, omdat er toch veel mannen zijn die beide opties prima vinden en meegaan met de kinderwens van de vrouw.
Dat idee heb ik ook. Heb nooit moeite gehad mannen te vinden die ook geen kinderwens hebben.
Vixxen schreef:
18-01-2018 19:36
Bewust kinderloos zijn gaat jou ook aan? Uh...

Ja. Ik ga ook over op de negeerstand. Met domme mensen valt niet te praten.
Het gaat hier opvallend vaak over moeders en kinderen :idee:
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
18-01-2018 19:37
Nieuwe vraag: hadden of hebben jullie moeite om partners te vinden die ook bewust kinderloos zijn?
Met mijn huidige man was ik te oud om nog kinderen te krijgen, en hij ook. Gelukkig. Want hij had ze anders wel gewild. Met de partner die ik daarvoor had, heb ik wel de juiste leeftijd gehad. Ik had mazzel denk ik. Ik wilde geen kinderen en hij vond het wel best zo. Ik had hem denk ik wel over kunnen halen als ik ze gewild had, en toen de vrouwen van zijn beide broers zwanger werden, was ik wel even bang dat hij van gedachten zou veranderen. Maar dat heeft hij gelukkig niet gedaan.
Alle reacties Link kopieren
N00R85 schreef:
18-01-2018 19:31
Omdat het vaak over zaken gaat die mij ook aangaan. Ik vind het een heel interessant topic.

Ook hilarisch hoe jullie denken (hopen?) dat alle moeders compleet kapot zijn van onder :rofl:
Zo denken wij niet. We leven ook alleen maar mee met moeders die moeten bevallen maar als jij daar geen oog voor hebt, dan hoor je hier niet thuis in dit topic want dan ben jij bevooroordeeld en niet werkelijk geinteresseerd.
Roxy21 schreef:
18-01-2018 19:50
Ik heb het idee dat het als vrouw wel iets makkelijker is om een man te vinden die ook kindvrij is dan andersom, omdat er toch veel mannen zijn die beide opties prima vinden en meegaan met de kinderwens van de vrouw.
Dat denk ik ook.
Ook omdat kinderen krijgen een fundamenteel recht van de vrouw lijkt te zijn. Maar daar komt ook nog iets bij.
Als een vrouw graag kinderen wil, maar de man niet, en hij ontzegt haar dat, dan is het voor haar op een bepaald moment te laat. En voor hem niet, hij kan alsnog met een jongere vrouw kinderen krijgen. En dat gebeurt. Klootzakken bestaan.
iones schreef:
18-01-2018 20:34
Dat denk ik ook.
Ook omdat kinderen krijgen een fundamenteel recht van de vrouw lijkt te zijn. Maar daar komt ook nog iets bij.
Als een vrouw graag kinderen wil, maar de man niet, en hij ontzegt haar dat, dan is het voor haar op een bepaald moment te laat. En voor hem niet, hij kan alsnog met een jongere vrouw kinderen krijgen. En dat gebeurt. Klootzakken bestaan.
Ook al wil ik dan zelf geen kinderen, ik vind het echt een rot streek om je partner kinderen te onthouden als deze ze graag wil.

Fijn trouwens dat je partner(s) er ongeveer hetzelfde in staan. Vind je huidige partner het niet jammer dat hij geen kinderen heeft?
Alle reacties Link kopieren
Vixxen schreef:
18-01-2018 20:39
Ook al wil ik dan zelf geen kinderen, ik vind het echt een rot streek om je partner kinderen te onthouden als deze ze graag wil.
Maar het is evengoed rot om je partner kinderen door de strot te drukken als hij/zij ze níet wil. Beide is éven erg. Maar voor vrouwen is het onomkeerbaar, en voor mannen niet. En het is uitermate laag van een man om een vrouw een kind te ontzeggen en als haar tijd voorbij is haar te dumpen en met een andere vrouw ze alsnog te krijgen.
Vixxen schreef:
18-01-2018 20:39
Fijn trouwens dat je partner(s) er ongeveer hetzelfde in staan. Vind je huidige partner het niet jammer dat hij geen kinderen heeft?
Hij zal het wel jammer vinden maar meer dan dat is het niet. Ik was 42 toen we trouwden en hij nog veel ouder. Dan moet je niet zo nodig nog kinderen willen. Hoewel iedereen er vanuit ging dat die er wél gingen komen kennelijk. Want ik ben "naar zeggen" wel anderhalf jaar zwanger geweest. Mijn man is gefeliciteerd voor zijn aanstaande vaderschap, mijn vriendinnen kregen vragen, etc. Maar niemand richtte zich tot mij. Tot na anderhalf jaar. Na zo'n lange zwangerschap moet er toch een keer een kind zijn? En een aantal mensen gingen daar ook van uit. "jullie hebben toch een kind?

Tjsa, bepaalde denkpatronen zijn zo rigide, dat je ze er maar moeilijk uit krijgt.
iones schreef:
18-01-2018 20:43
Maar het is evengoed rot om je partner kinderen door de strot te drukken als hij/zij ze níet wil. Beide is éven erg. Maar voor vrouwen is het onomkeerbaar, en voor mannen niet. En het is uitermate laag van een man om een vrouw een kind te ontzeggen en als haar tijd voorbij is haar te dumpen en met een andere vrouw ze alsnog te krijgen.
O helemaal mee eens hoor. Beiden zijn niet ok. Kinderen moeten door beide ouders gewend zijn. Helaas is dat ook vaak niet het geval :(
iones schreef:
18-01-2018 20:43
Hij zal het wel jammer vinden maar meer dan dat is het niet. Ik was 42 toen we trouwden en hij nog veel ouder. Dan moet je niet zo nodig nog kinderen willen. Hoewel iedereen er vanuit ging dat die er wél gingen komen kennelijk. Want ik ben "naar zeggen" wel anderhalf jaar zwanger geweest. Mijn man is gefeliciteerd voor zijn aanstaande vaderschap, mijn vriendinnen kregen vragen, etc. Maar niemand richtte zich tot mij. Tot na anderhalf jaar. Na zo'n lange zwangerschap moet er toch een keer een kind zijn? En een aantal mensen gingen daar ook van uit. "jullie hebben toch een kind?

Tjsa, bepaalde denkpatronen zijn zo rigide, dat je ze er maar moeilijk uit krijgt.
Wat ontzettend lullig dit! Klinkt alsof er flink geroddeld is achter je rug >:-( hoe kwamen ze erbij dat je zwanger was.

Ik heb het idee dat je man beter met zijn kinderloosheid om kan gaan dan veel vrouwen die een kinderwens hebben die niet vervuld is. Geen oordeel ofzo. Het lijkt alsof het bij vrouwen dieper of heftiger is.
Alle reacties Link kopieren
Bij vrouwen is het meestal wel heftiger ja. Ik hoor nooit treurende mannen hierover, of frustraties bij mannen.

En tsja, hier in de omgeving is mijn man vrij bekend en toen hoorden ze dat hij na lange lange tijd eindelijk een vrouw had en ging trouwen. Dat leidt nu eenmaal tot geklets. Ik vat het niet op als roddelen maar als nieuwsgierigheid en aannames. Ik zat er niet mee.
En hoe ze erbij kwamen dat ik zwanger was? Heel simpel: als mensen trouwen krijgen ze kinderen. Punt.

Niet willen? geen optie!
Niet kunnen? evenmin een optie!

Mensen zijn nu eenmaal bekrompen.

Ergens nog een geluk dat ik geen kinderen wilde. Stel dat ik ze heel graag gewild had maar niet had kunnen krijgen? Dat was veel erger geweest.
Ik hoor ook nooit treurende mannen erover. Maar ze zullen er vast zijn.


Naja zelfs als het niet roddelen is dan zijn die aannames ook mega irritant. Vind ik dan. Mijn vriend en ik gaan binnenkort een reis maken en een collega van hem had gezegd:'O lekker. Nu kun je nog lange reizen met z'n tweeën maken'. Doelend op kinderen die wel zouden komen. Vriend vond dat ook erg irritant.

En idd stel dat mijn vriend en ik geen kinderen konden krijgen, dan zijn die opmerkingen ook gewoon pijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Yep. Ook bij jullie het uitgangspunt dat jullie op een dag wel aan kinderen zullen beginnen. De meeste mensen willen dat ook en men gaat uit van het gemiddelde. Maar dat blíjven denken terwijl je er de leeftijd inmiddels niet meer voor hebt, dat vind ik ronduit dom.
iones schreef:
18-01-2018 21:03
Yep. Ook bij jullie het uitgangspunt dat jullie op een dag wel aan kinderen zullen beginnen. De meeste mensen willen dat ook en men gaat uit van het gemiddelde. Maar dat blíjven denken terwijl je er de leeftijd inmiddels niet meer voor hebt, dat vind ik ronduit dom.
Of heeeeeeeeeeel hoopvol! ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoopvol met een plank voor je harses dan. :-D
:biggrin:
N00R85 schreef:
18-01-2018 19:55
Het gaat hier opvallend vaak over moeders en kinderen :idee:
Ik hoop niet dat jouw kind jouw slechte manieren meekrijgt.
Als moeder gaan zitten klieren op een internetforum, ik zou wel wat beters te doen hebben. Gelukkig hebben we inderdaad de negeerknop.
Kan je trouwens aan een vermoedelijke bewustkindloze vragen of ze kinderen wil? Ik heb het idee dat een stel in onze omgeving geen kinderen wil maar dat ze niet uit de kast willen komen. Het is in onze traditionele volkse omgeving niet doorsnee dat je geen kinderen krijgt.

Waarom ik het wil weten? Nou omdat ze misschien zich wat alleenig voelen tussen al het babygeweld en ik ze ook het gevoel wil geven dat er ouders zijn die niet alleen maar met kinderen bezig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven