Vanaf oktober 2010 kindvrij - deel 22 -

18-03-2017 21:52 3279 berichten
En we gaan verder in deel 22!



Hallo lange nachten, uitslapen, je eigen plan trekken en vooral weinig kinderfeestjes.



Wij zijn zeker geen kinderhaters maar vinden een leven zonder kinderen nu eenmaal een stuk leuker.



Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
13-02-2018 08:55
Tja, ik heb het ook wel zien gebeuren. Vrouwen die persé kinderen willen en een mannen die er in meegaan om vrouw in kwestie niet kwijt te raken.
Overigens wel mannen die nu zielsveel van kun kroost houden, maar die volgens mij ook prima zonder hadden gekund.
Ook veel gezien en gehoord. Situatie van stel waarbij ik het zelf gezien heb: oeps, pil vergeten, zwanger, man wilde persé geen tweede leg want had al twee tieners uit eerdere relatie. Relatie verbreken zou einde relatie betekenen volgens de dame van het stel. Toch samen verder. Baby was nog geen jaar en ze gingen uit elkaar. Dag relatie, hallo alimentatie en deeltijdkind voor de komende 18 jaar.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
12-02-2018 21:52
Oh nee dat après skiën lijkt me ook niks, drink al geen alcohol en die drukte... Maar het lijkt me gewoon leuk in zo'n huisje met een warme chocolademelk en een boek ;-D en de sfeer van de sneeuw, maar misschien heb ik een heel romantisch beeld nu :proud:

Welkom Lilguinea :)
Nu wil ik naar de alpen! Dit klinkt wel heel lekker. :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk Vixxen geniet ervan!

Doornroosje, op vakantie met vrouwen die je niet zo goed kent? Is het een georganiseerde reis ofzo? Veel plezier in ieder geval!

Voor mij is de Olympische Spelen kijken wel wintersport genoeg (ik ben eigenlijk helemaal geen sportkijker. Ook geen beoefenaar ;)).
Alle reacties Link kopieren
Nope. Geen georganiseerde reis. Een grote gok eigenlijk. Ik ken één van de dames en zij weet dat ik ervan baal geen reisgenoot meer te hebben voor de wintersport. Zij gaat met een groepje bekenden en stelde voor dat ik aan zou sluiten. Zoals ik al zei: een gok.
Een soortgelijke gok maakte ik ooit eerder met een groep forumdames. Is me toen goed bevallen. Daarom durf ik het nu ook wel weer aan. Het is maar 3,5 dag....is te overzien als het niet blijkt te klikken.

Samen met vriendlief op wintersport lijkt me geen goed idee: zit hij de hele dag in een klasje en zijn we alsnog niet samen aan het skiën. Daarnaast trekt het hem niet zo, hoewel hij best mee zou gaan als ik zou aandringen. (Haha, mannen zijn immers beïnvloedbaar :proud: )
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is wel spannend Doornroosje, hopelijk klikt het een beetje met iedereen! Maar zo niet dan is het qua duur van de vakantie te overzien inderdaad.

Goh ik krijg ook zin in vakantie, en vooral in het voorjaar!
Luistervink schreef:
12-02-2018 21:02
Ik vond dit een grappig artikel op the New Yorker, over dat je goed moet nadenken voor je vrienden met kinderen neemt, omdat ze alleen maar over hun kinderen praten, maar dat je er wel veel voor terug krijgt: https://www.newyorker.com/humor/daily-s ... -with-kids

Dit artikel is hilarisch! :rofl: bedankt voor het delen!
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-02-2018 14:12
In vergelijking zie ik meer risico's van mijn vriend. Het ligt er maar net aan, aan wie van ons tweeën je het vraagt of die risico's reëel zijn of niet. Ik ben mij beter bewust van de beperkingen van mijn lichaam, dat je iets echt niet zomaar kunt en dat je soms gewoon beter voorzichtig kunt doen omdat dingen verkeerd kunnen gaan. Ik ben niet iemand die overal risico's ziet, maar ik vind mijn vriend wel heel gemakzuchtig.

Ik denk als we zouden gaan, dat ik de hele week in een klasje zit en hij alleen moet gaan snowboarden. En ik weet ook dat hij dát dan weer overdreven vindt. Maar ik heb sowieso niet de behoefte om het te leren, dan zijn er genoeg andere dingen die ik liever wil leren. Paardrijden lijkt mij wel weer gaaf. Sowieso vind ik het heel bijzonder als je een dier duidelijk kunt maken wat je van hem wilt en dat ze het dan doen.
De risico's om mee te gaan zijn voor jou. Jij bent degene die nog niet kan skiën en die mogelijk de piste af naar beneden vliegt of op andere manier iets gaat breken of scheuren. Jouw vriend blijft wel in de benen. Ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat ze het overdreven vinden dat je als je de eerste keer gaat skiën, dat je een week doorbrengt in een skiklasje. Totaal onbezonnen. Het is namelijk écht noodzakelijk.

Leren paardrijden doe je ook op een paard die het kan incasseren dat jij trekt met je handen of op de rug bonkt omdat je nog niet balans hebt. Ja, je ziet, manege paarden hebben wat te incasseren en te verduren. Daarom hulde aan manegepaarden. Veel mensen noemen ze afgestompt maar ik noem ze tolerant en geduldig.
Net wat je zegt, een dier duidelijk kunnen maken wat je van hem wilt. En die manegepaarden krijgen veel meer "ruis" in de communicatie van ruiter naar paard toe te verwerken dan paarden die een goede ruiter met onafhankelijke zit op hun rug hebben. En dan uit die "ruis" nog de juiste signalen eruit pikken en het juiste te doen, dat vind ik nogal wat.
Vixxen schreef:
13-02-2018 16:36
Hier enthousiaste wintersporter! Maar zit nu met 30 graden in Thailand. Ben zelfs ondanks factor 50 al een beetje verbrand :sun:
Ik zou liever naar Thailand gaan dan op wintersport! Volgens mij is het beide even duur. Al dat gevreet en gezuip in die ski hutten tikt behoorlijk aan. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Iones, ik zie het in mijn omgeving echt vaak. Dat men na 2 dagen klasje het wel geloven of dat ze toch met de veel meer ervarene skiërs meegaan en te veel doen. Echt een combinatie van overmoed en je laten opjutten.

Ik zie het ook met hardlopen. Mensen die binnen een jaar van couchepatato naar een marathon willen.
Ik liep 2 jaar geleden mijn eerste 16 km (10 engelse mijl) en in mijn omgeving werd gelijk gevraagd of wanneer ik een marathon ging doen. Want ik was toch al zo ver, dus zo'n marathon is voor iemand als ik toch een makkie! Als je er een beetje gevoelig voor bent, dan laat je je gewoon opjutten om over je grenzen heen te gaan. Het is niet gek dat veel mensen blessures krijgen, te veel en te snel willen.

Vriend loopt ook, maar ik moet echt goed mijn grenzen bewaken als we samen lopen. Hij is veel sneller en ook minder gevoelig voor blessures. Dus hij mag mij volgen qua snelheid/route, maar ik ga gewoon niet mee in zijn training, want dan maak ik op den duur echt iets stuk. Hetzij in mijn lijf, hetzij in mijn motivatie.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat met hardlopen de gevaren niet zo expliciet aanwezig lijken als met paardrijden en met skiën, waarbij je echt angst kunt ervaren. Als je jezelf tegen komt met hardlopen, krijg je mogelijk een blessure. Die kan je aan het denken zetten. Maar de blessures in de paardensport of met skiën zijn vaak verstrekkender.
Alle reacties Link kopieren
Dat is zo. Als je met skiën/paardrijden verkeerd valt, ben je echt ver van huis.
Wat volgens mij helemaal verraderlijk is mbt wintersport is dat de meeste mensen het 1 hoogstens 2 weken per jaar doen. En het is vaak dan niet zo dat ze de overige 50 weken er iets voor doen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-02-2018 20:21
Dat is zo. Als je met skiën/paardrijden verkeerd valt, ben je echt ver van huis.
Wat volgens mij helemaal verraderlijk is mbt wintersport is dat de meeste mensen het 1 hoogstens 2 weken per jaar doen. En het is vaak dan niet zo dat ze de overige 50 weken er iets voor doen.
Ja, klopt. Ik ski nu 7 jaar, zo zeg je dat in de volksmond. Maar... één week per jaar, dus dat is in totaal 7 weken! Dat is niet veel. Toch ga ik elk jaar nog steeds vooruit. Ik kan oppakken waar ik gebleven ben en vandaaruit weer beter worden. Alleen als het zicht slecht is en alles is alleen maar wit voor mijn ogen, dan verlies ik het vertrouwen en ga ik plotseling aanzienlijk slechter skien.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
13-02-2018 20:34
Ja, klopt. Ik ski nu 7 jaar, zo zeg je dat in de volksmond. Maar... één week per jaar, dus dat is in totaal 7 weken! Dat is niet veel. Toch ga ik elk jaar nog steeds vooruit. Ik kan oppakken waar ik gebleven ben en vandaaruit weer beter worden. Alleen als het zicht slecht is en alles is alleen maar wit voor mijn ogen, dan verlies ik het vertrouwen en ga ik plotseling aanzienlijk slechter skien.

Nou ja, als alles wit is, dan wordt het denk ik ook een stuk lastiger om je te oriënteren.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-02-2018 20:41
Nou ja, als alles wit is, dan wordt het denk ik ook een stuk lastiger om je te oriënteren.
Zeker, en dat oriënteren speelt een grote rol. Want laatst viel ik bijna om toen ik stil ging staan omdat ik me niet meer kon oriënteren. Maar ik kan ook niet goed zien hoe de piste loopt. Gaat het rechtdoor, linksaf, rechtsaf? Waar loopt het af? Is er een ravijn?
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
13-02-2018 20:47
Zeker, en dat oriënteren speelt een grote rol. Want laatst viel ik bijna om toen ik stil ging staan omdat ik me niet meer kon oriënteren. Maar ik kan ook niet goed zien hoe de piste loopt. Gaat het rechtdoor, linksaf, rechtsaf? Waar loopt het af? Is er een ravijn?

Dat zou voor mij al genoeg zijn om te stoppen. o_o
Ik heb met hardlopen wel eens dat sommige wegen slecht of niet verlicht zijn op een bepaald stuk (dat zie je helaas niet aan het begin van die weg al). En zelfs op een bekend stuk vind ik het dan eng, stel dat ik mijn verstap of zo. Laat staat dat er een mogelijk ravijn is...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
13-02-2018 20:51
Dat zou voor mij al genoeg zijn om te stoppen. o_o
Ik heb met hardlopen wel eens dat sommige wegen slecht of niet verlicht zijn op een bepaald stuk (dat zie je helaas niet aan het begin van die weg al). En zelfs op een bekend stuk vind ik het dan eng, stel dat ik mijn verstap of zo. Laat staat dat er een mogelijk ravijn is...
Manlief wil graag dat ik mee ga. Maar als hij op een dag niet meer kan gaan om de een of andere reden, dan hoef ik niet meer en dan zal ik ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
SOOF is ook leuk!!

En ik ben, net als die reclame, verslaafd aan Temptation island en Love Island. Lekker mijn hersencellen laten relaxen haha
Alle reacties Link kopieren
Kijk ik nog liever naar Soof. Ik vind die andere programma's bitter weinig niveau hebben.
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog zin in een verre vliegreis?
https://www.msn.com/nl-nl/lifestyle/lif ... spartanntp
Das wel heel aso als de ouders niet ingrijpen! Slaappil door zn strot rammen zou ik als passagier willen doen!
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
15-02-2018 20:24
Das wel heel aso als de ouders niet ingrijpen! Slaappil door zn strot rammen zou ik als passagier willen doen!
Ik zou eerlijk gezegd niet voor mezelf in staan.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
15-02-2018 20:33
Ik zou eerlijk gezegd niet voor mezelf in staan.

:whip: Hup in het gareel!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ohh wat erg die vlucht, vrrrreselijk.
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
16-02-2018 08:50
Ohh wat erg die vlucht, vrrrreselijk.

Mooi, alle mensen die dan zeggen, misschien mankeert dat kind wel iets. Dat kan, maar waarom dan op zo'n vlucht meenemen. Kind zal er ook niet blij mee zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
16-02-2018 09:23
Mooi, alle mensen die dan zeggen, misschien mankeert dat kind wel iets. Dat kan, maar waarom dan op zo'n vlucht meenemen. Kind zal er ook niet blij mee zijn.
Als het kind bij voorbaat al wat mankeert is het de taak van de ouders het te drogeren zodat de vlucht voor hemzelf én de medepassagiers aangenamer kan verlopen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-02-2018 09:38
Als het kind bij voorbaat al wat mankeert is het de taak van de ouders het te drogeren zodat de vlucht voor hemzelf én de medepassagiers aangenamer kan verlopen.

Gelukkig heb ik altijd oordoppen ed mee. Ik vraag mij af of het personeel nog iets er aan heeft willen doen?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven