Vanaf oktober 2010 kindvrij ~ deel 23

20-06-2018 11:24 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen een eind weg over ons leven zonder kinderen en verwonderen ons over de mensen om ons heen die kiezen voor een leven met kinderen. :cat:

Afbeelding
roxy21 wijzigde dit bericht op 08-09-2018 13:21
13.16% gewijzigd
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
23-01-2019 16:42
Alleen als ik dan nog wel mag meeschrijven hier :proud:
We laten hier ook Belgen toe, dus jij bent ook welkom :P
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
23-01-2019 09:36
Punt is alleen dat je helemaal niet weet waar je aan begint als je kinderen krijgt. Tuurlijk, in grote lijnen kun je dat afkijken om je heen, maar ik de praktijk komen er allerlei factoren bij die dat hele voortplanten behoorlijk onvoorspelbaar maken. Het Viva-forum staat vol met topics van vrouwen die zich het gezinsleven allemaal heel anders hadden voorgesteld, vaak in relatie tot wat de bijdrage van hun partner in de praktijk is.

Ik ken meerdere mensen die zeggen: "als ik dít van te voren had geweten..." Dat is wel het mooie van kindvrij zijn, vaders en moeders zijn volgens mij veel openhartiger over zulke gevoelens dan tegen andere vaders en moeders. Want iedereen hoort te vinden dat het het mooiste is wat je is overkomen bla bla bla...
Maar hoe komt het dan dat ik het kon voorzien en die mensen die vader of moeder geworden zijn niet????
Zo super intelligent en vooruitziend ben ik écht niet hoor!
Omdat mensen hun kop in het steken. Omdat ze alarmbellen negeren. Omdat er geen afweging wordt gemaakt met gezond verstand, maar kinderen worden gemaakt omdat je op een zekere leeftijd kinderen maakt met de oelewapper die op dat moment je partner is.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze dan niet later aan míjn kop zeuren dat ik vrijheid heb die zij niet hebben! Ze hadden het kunnen weten namelijk.
kindrebel schreef:
23-01-2019 19:53
Omdat mensen hun kop in het steken. Omdat ze alarmbellen negeren. Omdat er geen afweging wordt gemaakt met gezond verstand, maar kinderen worden gemaakt omdat je op een zekere leeftijd kinderen maakt met de oelewapper die op dat moment je partner is.
En kinderen zien er lief en leuk uit. En mensen vinden het fijn "iets (iemand) na te laten". En heel veel mensen genieten natuurlijk ook vaak enorm van hun kinderen.

Pfff kun je ook nagaan hoe snel dat gegaan is allemaal, mijn oma werd nog gewoon zwanger van sex en bij de 10de sprong zij echt geen gat meer in de lucht. Maja destijds deed je er niks aan ze kwamen gewoon en als je gelovig was was het nog moeilijker er eventueel nog onderuit te komen.
Alle reacties Link kopieren
sam1968 schreef:
23-01-2019 20:10
En kinderen zien er lief en leuk uit. En mensen vinden het fijn "iets (iemand) na te laten". En heel veel mensen genieten natuurlijk ook vaak enorm van hun kinderen.

Pfff kun je ook nagaan hoe snel dat gegaan is allemaal, mijn oma werd nog gewoon zwanger van sex en bij de 10de sprong zij echt geen gat meer in de lucht. Maja destijds deed je er niks aan ze kwamen gewoon en als je gelovig was was het nog moeilijker er eventueel nog onderuit te komen.
Ik vraag me wel eens af hoe mijn leven er in die tijd uit had gezien. :$ Ik wist al jong dat ik geen kinderen wilde maar mijn huidige relatie was wel direct heel serieus. We wilden meteen niet meer zonder elkaar dus waarschijnlijk waren we best snel getrouwd en gaan samenwonen. Ik weet niet of ik op die leeftijd al overtuigd genoeg was om daar ook die relatie voor op afstand te houden. En gezien mijn ontbrekende geloof was non worden ook niet de beste optie geweest :clown:
Laat ik het er maar op houden dat ik heel blij ben dat we nu leven! :A:
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Ik was zo’n ouwe vrijster geworden. Zonder man en zonder kinderen. :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Haha Kindrebel, dat was precies wat ik ook wilde zeggen!

Ik was sowieso een laatbloeier. Vóór mijn 30e geen serieuze verkering gehad enzo. Dan was in die tijd de dominee vast al eens langs gegaan bij mijn ouders (die uiteraard gewoon bij elkaar gebleven waren) om na te gaan wat er met mij aan de hand was. En wellicht suggesties aan de hand gedaan van overgebleven mannelijke kneuzen :biggrin:
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik ben pas gaan samenwonen op mijn 37e. :whistle:
Alle reacties Link kopieren
Mooie leeftijd!
Ik was al 32 toen ik besloot eens een huis met een man te delen. (hij was toen de 40 gepasseerd en ook voor het eerst...dat dan weer wel.)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
21-01-2019 22:32
Ja maar als je kinderen hebt gaat ALLES moeizamer. Kinderen eisen, dwingen, drammen.… Een studie volgen als je kinderen hebt die steeds aan je lopen te trekken (en dat doen ze) valt zeker niet mee. En het is niet zoals met een baan waarbij je een keer klaar bent met werken. Met kinderen ben je nooit klaar.

Dat is nu net waarom ik geen kinderen wil. Dus ik kan die moeder wel begrijpen als ze zegt "ja maar ik heb kinderen". Zij wordt veel meer gestoord bij het leren, en als ze wil slapen wordt ze wakker gemaakt of gehouden. Ze heeft dus wel een punt.
Ze heeft ook zeker een punt maar dat is waar ik vaak tegen aanloop en niet begrijp. Als je nog zo ambitieus bent maar ook een kinderwens hebt dan kun je toch zélf ook wel bedenken dat die twee niet perfect samen gaan?

En dat benadrukken dat zij het altijd zo zwaar hebben...tsja dat is ook voor mij een reden om niet aan kinderen te beginnen. Ik hou van luie zondagavonden met lief op de bank. Of wanneer ik extra moeten werken of bezig ben met een cursus zelf een moment kan kiezen om daar tijd aan te besteden.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
22-01-2019 22:29
Maar je moet gewoon zeggen "ja jij wilde kinderen en nu ben je wat beperkter. Daar hoef je mij niet op te wijzen. Ik wist dat en jij wist dat ook toen jij er aan begon". Dan praat je ze vast.
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje75 schreef:
23-01-2019 22:22
Haha Kindrebel, dat was precies wat ik ook wilde zeggen!

Ik was sowieso een laatbloeier. Vóór mijn 30e geen serieuze verkering gehad enzo. Dan was in die tijd de dominee vast al eens langs gegaan bij mijn ouders (die uiteraard gewoon bij elkaar gebleven waren) om na te gaan wat er met mij aan de hand was. En wellicht suggesties aan de hand gedaan van overgebleven mannelijke kneuzen :biggrin:
Haha hier ook. De hele middelbare schooltijd geen moment oog gehad voor jongens. Vond het maar stinkende gasten met onvolwassen gedrag :biggrin: . Pas eind tienerjaren wat daten en korte relaties maar het hele vrijgezellenleventje beviel me wel en ik was tussen het studeren door lekker stappen en reizen met vriendinnen. Terwijl meiden om me heen gingen samenwonen, trouwen of kinderen kregen boekte ik een vliegticket :sun: ieder zijn ding!
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
23-01-2019 21:31
Ik vraag me wel eens af hoe mijn leven er in die tijd uit had gezien. :$ Ik wist al jong dat ik geen kinderen wilde maar mijn huidige relatie was wel direct heel serieus. We wilden meteen niet meer zonder elkaar dus waarschijnlijk waren we best snel getrouwd en gaan samenwonen. Ik weet niet of ik op die leeftijd al overtuigd genoeg was om daar ook die relatie voor op afstand te houden. En gezien mijn ontbrekende geloof was non worden ook niet de beste optie geweest :clown:
Laat ik het er maar op houden dat ik heel blij ben dat we nu leven! :A:
Dan was ik nog bij mijn eerste vriend en was ik waarschijnlijk doodongelukkig geworden met een paar kinderen en dan moest ik ook nog voor hem zorgen (handicap).

Nee, ben ik toch blij dat ik bij mijn ex weg mocht en uiteindelijk mijn huidige meneer tegen kwam.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
22-01-2019 17:33
Oh dat zou ik ook hebben,...
Ik plan op zondag bijvoorbeeld ook liever niks, lekker sporten en even geen mensen om me heen, mijn eigen ding doen, want ik weet dat ik dan de maandag al slecht en vermoeid start.

Ik merk ook dat het door de jaren heen sterker wordt, dat gevoel van tijd voor mezelf willen. Ben ook snel vermoeid en overprikkeld, maar heb ook echt enorm veel behoefte aan mijn eigen ding doen, me op mezelf focussen en doen waar ik zin in heb... of klink ik nu heel egoïstisch ;-D

Zit wel een langer verhaal achter hoor, ook wel door bepaalde gebeurtenissen, teleurstellingen, depressies. Ik moet heel erg op mezelf letten en ben mezelf (met veel vallen en opstaan) meer voorop gaan stellen de laatste jaren :)
Maargoed ik ga teveel offtopic...
Het is toch niet egoïstisch om te doen wat jij graag wil? Het is egoïstisch als je andere mensen daarmee benadeelt en ze last van je hebben... lijkt me niet. Jaloers misschien wel haha.. maar last 😁
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
23-01-2019 20:01
Laat ze dan niet later aan míjn kop zeuren dat ik vrijheid heb die zij niet hebben! Ze hadden het kunnen weten namelijk.
Daarnaast werken bijna alle moeders 20-24 uur en wij eerder 36-40. En waarom hebben al die moeders het zo druk en vinden de vaders het vaak wel meevallen? Sommige dames doen het zichzelf aan...
Alle reacties Link kopieren
En vaders kunnen blijkbaar ook veel makkelijker hun ambities met het ouderschap combineren. Heel bijzonder...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
In mijn ‘bubbel’ werken alle moeders fulltime en die hoor ik eigenlijk nooit klagen over druk zijn. Maar misschien praten ze daar niet over met mij.

Ik heb altijd het gevoel dat die part-timers jammeren over hoe druk het allemaal is om te verantwoorden dat ze zo weinig werken.

Hier op het forum gaat het ook altijd over wat je allemaal moet regelen de hele tijd. De week van een kind is het hele jaar exact hetzelfde. Wat valt daar wekelijks in vredesnaam allemaal aan te regelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik op mijn werk ook heel veel (bijna) fulltime werkende moeders zie en redelijk wat vaders die 4 of zelfs 3 dagen werken. Onze directeur is moeder, mijn leidinggevende ook.

In mijn (schoon)familie zie ik dan weer wat meer het traditionele kostwinnersmodel...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb begrepen dat je beter allebei 4 dagen kunt werken dan 3 en 5 dagen. Doordat vrouwen dan maar 3 dagen werken, is hun aandeel in huishoudelijke en regeltaken veel groter dan bij 4 dagen. Bij 4 dagen is het bijvoorbeeld 40-60 (vrouwen zijn toch vaak meer bezig met de kinderen), maar bij 3 dagen is het 15-85 of zo. Als je beiden 4 dagen werkt, dan is het voor beiden bijvoorbeeld even lastig om dagen te schuiven. Maar als je maar 3 dagen werkt, dan komen veel zaken (ziekenhuis, tandarts, afspraakjes enz) al vaker bij jou op het bord terecht, want je bent toch thuis. Als je 4 dagen werkt heb je vaak al meer geregeld mbt opvang, waardoor er vaak meer rust is. En het schijnt ook dat vrouwen die maar 3 dagen werken vaker het gevoel hebben dat ze te kort schieten omdat 3 dagen werken soms net niet genoeg is om alles mee te krijgen op je werk, omdat je net niet genoeg tijd hebt voor alles thuis of voor de kinderen.

Ik ben trouwens ook een laatbloeier. Voor ik mijn vriend tegenkwam, vond ik de meeste mannen maar onvolwassen. Gezeur over leaseauto's, telefoons en zuipen... Vriend is ook ouder, dus had die fase al achter zich gelaten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Familiemens schreef:
23-01-2019 23:28
Haha hier ook. De hele middelbare schooltijd geen moment oog gehad voor jongens. Vond het maar stinkende gasten met onvolwassen gedrag :biggrin: . Pas eind tienerjaren wat daten en korte relaties maar het hele vrijgezellenleventje beviel me wel en ik was tussen het studeren door lekker stappen en reizen met vriendinnen. Terwijl meiden om me heen gingen samenwonen, trouwen of kinderen kregen boekte ik een vliegticket :sun: ieder zijn ding!
Ik heb mijn vriend gewoon meegenomen op een reis van een jaar :biggrin:
En als huwelijksreis gaan we twee maanden backpacken, gelukkig kan het dus ook allebei :rolling:
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Ik vind het sowieso raar dat je blijkbaar moet verantwoorden hoeveel uur je werkt. Ik werk namelijk ook 'maar' drie dagen en ik krijg op dit forum regelmatig de indruk dat ik daarmee maar een niksnut van een vrouw ben, die alle andere vrouwen die wel carrière willen maken te kakken zet.

Terwijl ik denk: laat dat mensen lekker zelf bepalen, of ze nou wel of geen kinderen hebben.

Overigens ken ik de 'zeurende parttime werkende vrouwen' ook nauwelijks. Wel parttime werkende moeders, maar eigenlijk zeuren die nooit.
Alle reacties Link kopieren
Tja, alsof het opvoeden van kinderen het enige waardevolle is dat je in je vrije tijd kunt (mag!) doen :roll:
Als wij eenmaal een boerderij hebben, willen wij allebei 4 dagen gaan werken. Allebei lekker een dag voor onszelf en de beesten, en een schoonmaker zodat ons weekend samen ook echt samen en ontspannen is. Ik vind het heerlijk om erover te dromen :) Er is zoveel meer dan fulltime werken! En als het financieel uit kan en je wil het graag, waarom zou je dan in vredesnaam niet minder werken?
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
kindrebel schreef:
24-01-2019 08:39
In mijn ‘bubbel’ werken alle moeders fulltime en die hoor ik eigenlijk nooit klagen over druk zijn. Maar misschien praten ze daar niet over met mij.

Ik heb altijd het gevoel dat die part-timers jammeren over hoe druk het allemaal is om te verantwoorden dat ze zo weinig werken.

Hier op het forum gaat het ook altijd over wat je allemaal moet regelen de hele tijd. De week van een kind is het hele jaar exact hetzelfde. Wat valt daar wekelijks in vredesnaam allemaal aan te regelen?
Dat valt tegen. Want de ene week is er iets van sport, de andere week weer iets van school, dan is de oppas ziek, kinderfeestje, afzwemmen, kind ziek, dokter. Er wisselt vrij vaak, je blijft dus regelen. Zeker als ze gebruik maken van én opvang én opa/oma's.

Full_Moon: :high5: Ik heb mijn vriend ook van vakantie meegenomen. Mijn favo vakantiesouvenirtje. :flirting:

lilguinea: ik ken eigenlijk geen vrouwen die gewoon 3 dagen werken. Ik ken alleen moeders die 3 dagen werken, en die klagen toch wel vaak dat ze druk zijn. Terrecht ook wel als ik hoor wat zij doen en wat hun partner dan (niet) doet.
Ze vinden mij met 4 dagen werken al lui hoor. Want jong, gezond en geen kinderen, waarom zou je dan minder dan 40 uur werken... tja, omdat het (financieel) niet nodig is!!
Als ik met 3 dagen rond zou komen, zou ik het op een gegeven moment wel gaan. Maar voor nu vind ik 4 dagen nog prima (en ik verdien nog niet genoeg om met 3 dagen rond te komen).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk 4 dagen, sinds mijn 25e niet meer samen gewoond (wel LAT), en ik heb een schoonmaakster.

Because I’m worth it :cheer2:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven