Vanaf welke leeftijd kwam de kinderwens?

03-02-2019 02:02 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd hoe oud jullie waren wanneer jullie een kinderwens kregen.
Of wanneer het gevoel kwam dat je 'later' ooit een gezin wilde?


***sorry dat niet alle opties er tussen staan excuus

Hoe oud was je toen je besefde dat je 'later ooit' kinderen wilde

Totaal aantal stemmen: 124

15-20 jaar (49%)
20-25 jaar (23%)
30-35 jaar (19%)
35-40 jaar (9%)
anoniem_380983 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 20:53
16.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stel je deze vraag voor je vriend of jezelf?
Alle reacties Link kopieren
Ik mis de optie 'nooit'
I choose happy!
EssentialBliss schreef:
03-02-2019 02:09
Ik mis de optie 'nooit'
Haha ik ook.
Alle reacties Link kopieren
42, te laat...
25-30 staat er niet tussen.

Ik was 29 toen ik ineens aan kinderen begon te denken. Tot die tijd had ik geen kinderwens en dacht ik altijd kinderloos te blijven. Ik heb er nu twee.
Alle reacties Link kopieren
Niet..... ben 38 dus zal ook niet meer komen
Alle reacties Link kopieren
Ik wist dat al toen ik zelf kind was. Maar dat telt waarschijnlijk niet, dus ik heb maar 15-20 ingevuld. Inmiddels 31, helaas nog steeds kinderloos maar nog nooit in mijn leven getwijfeld aan mijn kinderwens. Ik heb wel vaak gesprekken met vriendinnen die geen kinderen willen en oprecht geprobeerd me in te leven. Ik snap ze verstandelijk wel, maar zelf blijft mijn wens een rotsvast gegeven.
Alle reacties Link kopieren
28
Nooit kinderen gewild tot die tijd. Absoluut niet zekfs. En ineens was het gevoel er. Ik heb nog even gewacht met inlichten van mijn vriend omdat t misschien wel een bevlieging zou zijn. Maar het bleef.


En jij TO?
oke, stel dat je moet kiezen: de badkamer poetsen of sporten, welke serie zou je dan kijken?
Alle reacties Link kopieren
Team ‘nooit’.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nooit
28, daarvoor was ik van team ‘waarschijnlijk nooit’.
Alle reacties Link kopieren
Ook team nooit. Hoe ouder ik wordt , hoe meer zeker ik daar van ben
Nooit een bewuste kinderwens gehad. Op mn 25e ongepland zwanger geraakt.
Ineens een allesoverheersend gevoel dat dit 'het' was.
Dat zullen allicht de hormonen zijn geweest. Maar t gevoel is nooit echt weggegaan.
Ik denk 16 ofzo. Best wel jong in ieder geval. We kregen onze eerste kindje toen ik 27 was.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis 25-30. Toch wel een hele belangrijke leeftijd voor deze vraag😊
Hier was het 27
Ik mis de optie zolang ik me kan herinneren, dus vanaf heeeeel jong dus 8-)
Alle reacties Link kopieren
Wienie25 schreef:
03-02-2019 08:18
Ik mis de optie zolang ik me kan herinneren, dus vanaf heeeeel jong dus 8-)
Dit.
Toch had ik op het moment dàt ik met de pil stopte (28), niet een uitgesproken verlangen om op dàt moment snel moeder te worden. Meer pragmatisch: waarom nu niet? Al die twijfel en uitstel in mijn omgeving vond ik moeilijk gedoe (en nu denk ik wel eens: had ik niet wat langer moeten wachten. Het is ook nooit goed ;-)). Dol op mijn drietal ❤️.
anoniem_371589 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 08:30
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Altijd al geweten dat ik kinderen wilde.
De eerste gekregen toen ik 23 was.

Mijn broer had nooit iets met kinderen, vond ze maar irritant.
Maar sinds zijn 34ste denk hij er ineens anders over...en wil hij toch een gezin starten mocht hij de juiste vrouw tegenkomen.
Ik ook zo lang ik me kan herinneren en dat is nooit anders geweest.

Helaas nader ik de 40 en heeft het niet zover mogen komen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn optie staat er niet bij, maar voor mij is het 25-30. :-] We willen in augustus stilaan proberen, als we terug zijn van onze reis.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Alle reacties Link kopieren
Wat een slechte poll. Alsof iedere vrouw een kinderwens heeft. Ik stem ook 'nooit'
Vroeger dacht ik dat kinderen gewoon bij het volwassen leven hoorden dus op jonge leeftijd bedacht ik wel al namen enzo. Ik had overigens nooit echt een sterk "ik wil moeder worden" gevoel. Nu ik een leeftijd heb waarop het een beetje "nu of nooit" en ik er wat bewuster over nadenk is er echt 0.0 wens. Ik sta er niet heel negatief tegenover, maar rammelende eierstokken, hormonen, "ik wil een baby!!".. nope.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet beter dan dat ik kinderen wilde. Ik vond 28 ideale leeftijd en wou ze eigenlijk wel voor mijn 30e. Helaas liep het anders en werd ik voor de eerste keer moeder toen ik 33 was en zal nog net 35 zijn als ons 2e kindje geboren word
Alle reacties Link kopieren
Zo lang als ik me kan herinneren. Ik werd moeder op mijn 27ste. Het was bij mij vanaf m’n 22ste welkom geweest als het gebeurd was.
lux- wijzigde dit bericht op 03-02-2019 08:55
0.75% gewijzigd
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven