Vanaf welke leeftijd niet meer van de kinderkaart kiezen

01-08-2021 22:50 302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf welke leeftijd kozen jullie kinderen bij het uit eten gaan niet meer van de kinderkaart?

Mijn puber stimuleer ik om van de gewone kaart te kiezen, de jongste 9 jaar mag van mij zelf kiezen, maar ik moedig het aan als ze niet meer voor het friet met frikandel/kroket/kipnuggets gaat.
Mevrouw75 schreef:
01-08-2021 23:05
Ook in jouw stad hebben ze heus wel ergens een kinderkaart. En dat is dan toevallig níet een van der Valk.
Echt nog nooit tegengekomen in mijn buurt in Amsterdam. En ik woon en eet er al 10 jaar met mijn kind.
Froezel schreef:
01-08-2021 23:05
Je dacht niemand reageert op mn eerste berichtje, ik probeer het gewoon nog een keer??.
Precies. Ik vroeg me af hoe dat zat.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
01-08-2021 23:05
Nog nooit geweest. En ik kom niet in chique restaurants.
Serieus, waar kom je dan wel? Op élk terras waar ik kom (dat zijn er teveel in vakantietijd), staan kinderkeuzes…
Okay, heel soms geen kindermenu, maar dan staat er bij los te bestellen: friet, snacks etc… wat volgens mij verkapte kinderkeuzes zijn.
Alle reacties Link kopieren
wolkewitje schreef:
01-08-2021 22:54
Mijn opa at toen hij de 90 al ruim gepasseerd was nog steeds het liefst een frikandel met frites in een restaurant. Ik vind dat prima, je mag kiezen wat je het lekkerst vindt.
Te lief 🥰 en eens.
Alle reacties Link kopieren
Nog nooit met je kind naar Nemo geweest? Cafetaria van het Rijksmuseum? Allemaal plekken in A’dam waar ik het ‘kinderkaartje’ op de menukaart heb zien staan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
01-08-2021 23:05
Nog nooit geweest. En ik kom niet in chique restaurants.
Beperkt hoor.
vitamined schreef:
01-08-2021 23:08
Serieus, waar kom je dan wel? Op élk terras waar ik kom (dat zijn er teveel in vakantietijd), staan kinderkeuzes…
Okay, heel soms geen kindermenu, maar dan staat er bij los te bestellen: friet, snacks etc… wat volgens mij verkapte kinderkeuzes zijn.
Overal waar ik kom geen kindermenu:

Plato loco
Yam Yam
Morgan and Mees
Mamas en tapas
De Japanner
Happy happy joy joy
Olivas
De blaffende Vis
Baut

Ik ben nog aan het zoeken naar nog nergens kunnen ontdekken.

En natuurlijk kun je overal frites krijgen. Maar iedereen hier heeft het echt over ‘de kinderkaart’ alsof die bestaat bij elk restaurant. Nooit gezien.
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 01-08-2021 23:14
14.71% gewijzigd
lemoos2 schreef:
01-08-2021 23:09
Nog nooit met je kind naar Nemo geweest? Cafetaria van het Rijksmuseum? Allemaal plekken in A’dam waar ik het ‘kinderkaartje’ op de menukaart heb zien staan.
Ik kom daar minstens 1 keer per maand met kind (museumkaart) maar dat zijn toch geen restaurants voor diner? Nemo gaat om 18 uur dicht, Rijks ook!
anoniem_364226 wijzigde dit bericht op 01-08-2021 23:16
9.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
01-08-2021 23:05
Hmmm. Ik kom niet in zulke restaurants geloof ik...
Kind eet hier iets gewoons van de kaart. Pasta, zalm, kip of wraps. Of we vragen een extra bord en ze krijgt iets van ons (zalm, kabeljauw vindt ze lekker) en bestellen wat extra friet of aardappelen.
Ik heb net even bij de plaatselijke toko’s hier op het menu gekeken en daar staan op de kindermenu’s:
Pasta, vis, kip, wraps en nog veel meer;)
Ik zie trouwens in bijna alle restaurants een kindermenu staan.
De enige restaurants die ik ken die dat niet hebben zijn sterrenrestaurants.
Mevrouw75 schreef:
01-08-2021 23:12
Ik heb net even bij de plaatselijke toko’s hier op het menu gekeken en daar staan op de kindermenu’s:
Pasta, vis, kip, wraps en nog veel meer;)
Hier staat dat niet op een kindermenu of kaart.
LAgirl82 schreef:
01-08-2021 23:12
Ik zie trouwens in bijna alle restaurants een kindermenu staan.
De enige restaurants die ik ken die dat niet hebben zijn sterrenrestaurants.
Op geen van de menu’s van de restaurants die ik net noem staat een kindermenu.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste is 12 en eet vegetarisch maar lust vrijwel nooit de vegetarische gerechten van de gewone kaart. Vaak bestelt hij dus alleen friet of een pizza oid. Wel een toetje en een vooraf (vega tomatensoep, broodje met smeersels, nacho’s oid). In die zin eet hij dus bijna altijd van de kinderkaart, namelijk friet als hoofdgerecht. En sowieso is hij heel beperkt in wat hij lust. Structuur van eten is altijd een dingetje bij hem.

De jongste van 9 eet al een tijdje niet meer van de kinderkaart, zij houdt van sushi, vis, garnalen, pittig eten en sowieso probeert ze graag nieuwe dingen.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
01-08-2021 23:11
Dat zijn toch geen restaurants voor diner? Nemo gaat om 18 uur dicht, Rijks ook!
Niet iedereen eet warm om stipt 18.00. Verder: in een tapastoko of sushibar zullen ze inderdaad geen kinderkaart hebben aangezien alles bite size is.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 46 maar wil soms nog steeds de kinderkaart. En ga ook naar sterrenrestaurants en kook zelf ingewikkelde dingen. Laat ze kiezen. Eten mag je in mijn optiek nooit afdwingen.
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
01-08-2021 23:13
Op geen van de menu’s van de restaurants die ik net noem staat een kindermenu.
Dat kan. En de restaurants waar ik net keek waren geen van der Valk-achtig tenten.
Anyway, on topic: mijn kind heeft nog nooit van een kinderkaart gegeten.
Mevrouw75 schreef:
01-08-2021 23:17
Dat kan. En de restaurants waar ik net keek waren geen van der Valk-achtig tenten.
Nee, inderdaad. Vandaar geen kinderkaart.
In steeds meer restaurants kan je tegenwoordig ook kleine(re) porties bestellen en dat is wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn kinderen hing dat van het menu af. Als ze niks lekkers zagen, kozen ze nog wel iets van het kindermenu. Ik denk dat ze vanaf 12/13 dat niet meer deden, ook omdat de porties te klein waren.
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen aten altijd graag van de kinderkaart, maar groeiden er vanaf een jaar of 8 denk ik in om andere dingen te proberen. Soms naast hun eigen kindermenu iets van ons om te proeven en een volgende keer dan zelf van de gewone kaart. Nu (15 en 11) bestellen ze eigenlijk nooit meer een kindermenu, oudste is daar ook te oud voor. Het is ook meestal te weinig voor hun leeftijd nu.

Oudste was nooit een makkelijke eter, maar sinds een aantal jaar wil ze in ieder geval van alles proberen. Jongste is makkelijker, die probeert sneller iets.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
De meeste restaurant in mijn omgeving hebben wel een kindermenu. Niet allemaal, maar die dat niet hebben zou ik ook niet snel met mijn kinderen heen gaan. Maar ook een van onze favorieten hier vlakbij heeft een kindermenu, en dat is echt geen Van der Valk.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren
[quotTevergeefs...
liebeskind² wijzigde dit bericht op 01-08-2021 23:32
89.06% gewijzigd
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Melofkim schreef:
01-08-2021 23:18
Nee, inderdaad. Vandaar geen kinderkaart.
Míjn restaurants hè? Allemaal kinderkaart, geen van der Valk.
Ik vind het eigenlijk wel raar dat er vaak bij kindermenus staat bijv 'voor kinderen tot 12 jaar'. Waarom zou een volwassene dat niet mogen kiezen? Als je met een gezelschap bent en net wat minder trek hebt of gewoon zin hebt in wat er op het kindermenu staat, je betaalt er toch gewoon voor..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven