Veel kinderen drinken geen water. Ik ben verbaasd.

12-04-2019 08:14 1553 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van dit nieuwsbericht:

https://www.nu.nl/binnenland/5837901/me ... unten.html

Mij verbaasd het nogal. Ik zie water als de basis, iets wat je altijd wel drinkt. Limonade zie ik als een extraatje voor een paar keer per week en daar gaan we dan ook echt voor zitten. Wat vinden jullie hier van? Verbaasd het je of herken je het wel? Wat drinkt jouw kind en zou je willen dat het meer gewoon water drinkt?
2019 schreef:
12-04-2019 08:21
Sinds wanneer is water lekker? Het helpt tegen dorst maar niet omdat het zo lekker is,
Amen. Zal het tzt mijn kind aanbieden en stimuleren maar zal écht niet wakker liggen van een glaasje diksap of limonade per dag. Vind water zelf geen kraak of smaak aan zitten en nee ook niet met komkommer of citroen erin.

Maar goed ik word sowieso vrij opstandig van al die 'mijn kind eet suikervrij' moeders....

Genieten van het leven hoort lekker eten bij wat mij betreft, dus taart mét suiker als je jarig bent en in het weekend zeker een chippie en koek.
Turtlerain schreef:
12-04-2019 09:05
Het is geen weerstand tegen water, maar tegen het dogmatische en de betutteling. Ik vind water heerlijk, drink het graag tussendoor en bij het avondeten, maar ik vind het 3 keer niks om bij boterhammen water te moeten drinken. Smaakt gewoonweg niet. Maar scholen willen dat wel opleggen en dat roept weerstand op, terecht.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
12-04-2019 08:59
Ik snap er niks van? Het is gezond en aangeraden om peuters minimaal 1 liter water te laten drinken. Echt.

Waarom kreeg jouw peuter alleen calorieën binnen via drinken? Kreeg ze alleen borst/fles voeding? Of mis ik iets en voel je je aangevallen omdat je kind sondevoeding kreeg? Of weet je het verschil tussen een baby, dreumes en peuter niet?
Dit soort posts helpen niet echt natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
12-04-2019 09:05
neu, er zijn juist veel onderzoeken geweest , over hoe dorst werkt
en hoe wetenschappers dorst (bij muizen) nu aan/uit kunnen zetten
Ja, maar wat ik begrepen heb is dat dorst net zoiets is als pijn: een teken dat er iets aan de hand is.
Pijn probeer je ook te voorkomen, dorst ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wij dronken thuis geen fris, dat vonden we ook niet lekker. Maar in de thee zat gewoon suiker. Due bewustwording kwam pas later, moest ik van m’n moeder in de puberteit ineens thee gaan drinken zonder suiker. Jakkes.
Frizz schreef:
12-04-2019 09:04
Nee hoor, wij alleen melk!
Ben jij ouder dan mij? Of was dat regionaal?
Schoolmelk hoor ik wel 'ns van 'n oudere generatie, wij hadden gewoon de voor toen moderne gevarieerde pakjes drinken.
Alle reacties Link kopieren
Dus kinderen moeten minimaal een jaar (liefst langer) calorierijke zoete borstvoeding drinken.
En dan van het ene op het andere moment over op smakeloos calorievrij water.
:nope:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
12-04-2019 09:09
Ja, maar wat ik begrepen heb is dat dorst net zoiets is als pijn: een teken dat er iets aan de hand is.
Pijn probeer je ook te voorkomen, dorst ook.
nee, dorst heb je juist om te voorkomen, dat je uitdroogt
Niet te vergelijken met pijn (=acuut)
Solomio schreef:
12-04-2019 09:10
Dus kinderen moeten minimaal een jaar (liefst langer) calorierijke zoete borstvoeding drinken.
En dan van het ene op het andere moment over op smakeloos calorievrij water.
:nope:
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
12-04-2019 09:09
Ja, maar wat ik begrepen heb is dat dorst net zoiets is als pijn: een teken dat er iets aan de hand is.
Pijn probeer je ook te voorkomen, dorst ook.
Dat denk ik ook hoor. Ik voel soms ook geen dorst, maar wél ineens hoofdpijn als ik te weinig heb gedronken.
redbulletje schreef:
12-04-2019 09:10
Ben jij ouder dan mij? Of was dat regionaal?
Schoolmelk hoor ik wel 'ns van 'n oudere generatie, wij hadden gewoon de voor toen moderne gevarieerde pakjes drinken.
Ik ben nog van de flesjes melk generatie en met verjaardag van Koningin Juliana een flesje chocolademelk.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
12-04-2019 09:10
Dus kinderen moeten minimaal een jaar (liefst langer) calorierijke zoete borstvoeding drinken.
En dan van het ene op het andere moment over op smakeloos calorievrij water.
:nope:
Nou ja heerlijk als je kind dat doet.
Alle reacties Link kopieren
laatbloeiertje schreef:
12-04-2019 08:55
Heel vreemde conclusies trek jij. Ik vind water lekker, de kinderen ook.
Net zoals jij een koekje zal nemen na het werk, doen ik en de kinderen dat ook.
Je vindt water lekker maar na je werk en de kinderen na schooltijd krijgen iets lekkers maar dat is dan geen water.

Ik trek geen vreemde conclusies ik zal ander drinken dan water nooit iets lekkers noemen
Ik zal nooit zeggen zo nu neem ik een lekker glaasje fris.

Sinas, cola, melk, thee, water het is voor mij allemaal drinken. Soms heb ik zo'n on het ene drankje en soms in het andere.

D je zegt de kinderen mogen na school iets lekkers zegt mij genoeg over hoe jij denkt.

Net als na het werk neem ik een koekje. Blijkbaar beloon je jezelf met voedsel na gedane arbeid.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
12-04-2019 08:34
O je klinkt niet echt vriendelijk. En ben jij zijn moeder?
Nee anders zou hij niet helemaal ontspoort zijn en ook af en toe eens wat water drinken.
Ik ben helemaal niet verbaast.

En goed dat scholen ook helpen met wat bewustwording. Blijkbaar is het nodig aangezien een flink deel van de kinderen te dik is.

Kan je het onnodige bemoeienis vinden maar blijkbaar kunnen de ouders van dat deel ouders het niet zelf.
MinkeDeWit schreef:
12-04-2019 08:38
Mijn kinderen dronken op de basisschool zelden tot nooit water. Zelf drink ik het thuis alleen bij lunch en diner. Op het werk ook ter afwisseling van koffie en thee, maar niet dagelijks.
Ik zie het water drinken echt als moderne frats. In de jaren 70/80/90 deden we dat echt niet, en vanaf 00 werd het ineens in om de hele dag met een fles water rond te lopen.
Dit idd
Poppy_del_Rio schreef:
12-04-2019 09:01
Dat zal dan per omgeving verschillen? Ik ben begin 40 en water was in mijn jeugd echt heel normaal. Hoor mijn moeder nog “er zit water in de kraan” zeggen als ik dorstig was :)

Het rondslepen met waterflesjes is inderdaad wel iets van later datum.

Mijn kinderen drinken ook gewoon water. Waarom precies zou je je kind willen afvullen met frisdrank? Dat heb ik nooit begrepen.
Wij kregen op gezette tijden wat drinken en als je tussendoor dorst kreeg dan hoorde je de opmerking er zit water in de kraan.
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
12-04-2019 09:13
Nee anders zou hij niet helemaal ontspoort zijn en ook af en toe eens wat water drinken.
je kunt wel vriendelijk doen? of is dit continue?
laatbloeiertje schreef:
12-04-2019 08:21
Ik moet zeggen dat we geluk hebben, onze kinderen drinken voornamelijk water en appelsap, ranja en melkdranken drinken ze alleen bij dagjes uit of eten buiten de deur.
delicious35 schreef:
12-04-2019 08:30
En je weet dat appelsap vol met suikers zit? Sterk verdunde ranja van betere merken bevatten per glas veel minder suiker dan appelsap.


Appelsap drinken de kinderen van laatbloeiertje net zo weinig als ranja en melkdranken. Ze drinken voornamelijk water. Appelsap, ranja en melkdranken drinken ze alleen bij...



Ik drink per dag minstens een liter water (tussendoor en bij het avondeten) maar niet bij de boterhammen, dat smaakt echt niet. Dan wil ik thee, en ik drink per dag dan ook minstens 1,5 liter thee.

Als kind (geboren eerste helft van de jaren zeventig) dronken we maar weinig water. Altijd kinderthee (half melk half thee), ranja, melk of chocolademelk. Soms nesquick. Ik nam geen drinken mee naar school, alleen fruit voor in de pauze. Overblijven deed bijna niemand.
Maar kinderen van nu drinken meer frisdrank dan wij vroeger dronken (sinas en cola was alleen in het weekend of bij een feestje). Wat dat betreft is de roep om meer water ipv frisdrank niet verkeerd. Melk schijnt tegenwoordig fout te zijn?
Jane Doe schreef:
12-04-2019 09:17
Wij kregen op gezette tijden wat drinken en als je tussendoor dorst kreeg dan hoorde je de opmerking er zit water in de kraan.


Dit dus inderdaad. Alleen als je tussendoor dorst had dronk je water.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me ook af hoeveel van de juffen nou bij hun boterhammen tussen de middag water drinken? Durf te wedden dat ze bijna allemaal koffie drinken, maar wel eisen dat kinderen spartaans brood met water drinken...Nee, ik vind dit soort doorgeschoten “bewustwording” nogal krom.
Alle reacties Link kopieren
Ik wou ook alleen maar melk, karnemelk of thee. Ik dronk alleen maar water uit de kraan als ik het erg warm had.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
12-04-2019 09:19
Melk schijnt tegenwoordig fout te zijn?
melk was altijd al fout, maar dat mocht je niet zeggen, want we moesten de boeren steunen
En op de middelbare school gaan ze los bij de plaatselijke super.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit wel grappig om te lezen. Onze peuter drinkt voornamelijk water, tot frustratie van mijn schoonmoeder, die smeert m graag limonade en sap aan('vanwege de vitamines'). Dat drinkt hij ook wel, maar water is toch de basis hier. Min of meer bewust aangeleerd, maar kind heeft daar dus zelf ook een voorkeur in. Hij drinkt zelf dus ook liever water dan wat anders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven