Veranderen basisschool 4 jarige ivm verhuizing

19-11-2019 02:28 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik heb een woning aangeboden gekregen en twijfel ontzettend. Moet morgenvroeg of straks eigenlijk beslissen om 10 30 en lig wakker omdat ik twijfel. De woning is erg mooi ( nieuwbouw) en ruim en de kans dat ik ooit een nieuwbouw woning aangeboden krijg is erg klein.

Minn dochter is in oktober begonnen in groep 1. Ging erg moeizaam maar ze is nu redelijk gewend. Heeft 2 lieve juffen en vriendinnen. Als we verhuizen betekend dat 30 min fietsen naar school. In de buurt van het huis is een school op 3 min loopafstand en iedereen zegt dat ik gewoon van school moet veranderen.

Ik weet niet of dat goed voor haar is. Ze had zoveel moeite met wennen en toen ik het erover had met haar dat dat miss zou gebeuren raakte ze helemaal in paniek.

Andere optie is nog wachten voor een huis in deze buurt wat nog wel 1 jaar kan duren? Waar we nu wonen heb ik ontzettend veel gedoe met de buren. Veel geluidsoverlast, vuilniszakken die weken liggen te stinken bij de deuren waar ik langs moet. Ik woon 4 hoog zonder lift. We hebben last van muizen. Mijn dochter kan hier niet alleen veilig buiten spelen. Ik voel me zelfs niet veilig in de avond. De woningstichting doet hier niks aan. Ik heb het gewoon zo gehad hier maar weet niet wat het beste is. Het enigste wat me hier houdt is de school van dochter. 30 min fietsen is niet veel, ik heb geen auto, maar wat als dochter wil afspreken of het is erg slecht weer. Ik weet het niet. Graag advies.

Blijven wachten op een huis in de buurt van dr school en nog ongeveer eeb jaar volhouden tussen de stank en overlast

Verhuizen en haar op dezelfde school houden. Dan maar 2 uur per dag fietsen.

Verhuizen en van school veranderen

Graag advies?
nadiachal wijzigde dit bericht op 19-11-2019 02:57
Reden: Had 1 uur per dag fietsen geschreven zijn er 2
0.06% gewijzigd
Sudrì schreef:
19-11-2019 13:59
Wij?

Veel beter dat ze het uit zichzelf kan halen ipv een forum nodig heeft dat haar, haar kind en haar situatie niet kent.
Wat een geneuzel, de een bespreekt niets en dan ander wel, de een met een partner of een vriendin, de ander online.
Zeker als het om je kinderen gaat, wil je de juiste beslissing maken.

Laat haar.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen nu ze nog in de kleuterklas zit, daar is het doodnormaal dat er nieuwe kindjes instromen en zal ze gewoon worden opgenomen in de groep.

Wij hebben het ook gedaan, verhuizing van 3km. Wilden in de eerste instantie op dezelfde school blijven, maar vooral qua logistiek was ik het al vrij snel zat (ligt ook aan route + jonger kind dat ik ook nog moest wegbrengen) Toen toch maar gaan kijken op school dichterbij, kind herkende al wat kindjes van gym en speeltuin enzo, en zag het wel zitten. Dat was in april, we hebben schooljaar afgemaakt en groep 2 ingestroomd. Kind wilde zelfs na de meivakantie al beginnen, had achteraf ook prima gekund. Overgang was probleemloos en school ligt nu op 300m, is zoveel relaxter!

Succes ermee!
lisa_ schreef:
19-11-2019 18:49
Wat een geneuzel, de een bespreekt niets en dan ander wel, de een met een partner of een vriendin, de ander online.
Zeker als het om je kinderen gaat, wil je de juiste beslissing maken.

Laat haar.
As gewoon een goedbedoeld advies hoor.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
19-11-2019 08:21
Verhuizen en kind nog even op haar school laten. Als je met haar buiten speelt in de buurt, of misschien kan ze dat wel alleen bij je nieuwe huis krijgt ze vanzelf contact met buurgenootjes.
Overstappen na de kerstvakantie of voorjaarsvakantie ofzo. Dan heeft ze rustig de tijd om te wennen aan nieuwe huis en buurt.
Dit dus, als dat een optie is.
En de tijd vooraf echt gebruiken om in de nieuwe wijk te integreren zodat kind er naar uitkijkt om bij die nieuwe vriendjes op school te komen.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
19-11-2019 20:21
As gewoon een goedbedoeld advies hoor.
Het is flauw en onaardig. Mensen zijn groepsdieren, bijna iedereen vindt het prettig om meningen van anderen te horen voor ze grote beslissingen nemen. Zeker als die niet alleen over henzelf gaan. TO is alleenstaand en heeft een klein sociaal netwerk. Heel slim om hier dan af en toe om raad of bevestiging te vragen.

TO, heel veel geluk in jullie nieuwe huis!
spuit_111 schreef:
19-11-2019 20:29
Het is flauw en onaardig. Mensen zijn groepsdieren, bijna iedereen vindt het prettig om meningen van anderen te horen voor ze grote beslissingen nemen. Zeker als die niet alleen over henzelf gaan. TO is alleenstaand en heeft een klein sociaal netwerk. Heel slim om hier dan af en toe om raad of bevestiging te vragen.

TO, heel veel geluk in jullie nieuwe huis!
Jij vindt het flauw en onaardig. Dat is het niet.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Nadia!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven