Verdeling taken partner

25-01-2021 07:44 383 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de adviezen!
roosss1985 wijzigde dit bericht op 20-03-2021 08:54
97.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je bent wel altijd heel verantwoord bezig he, Majime? Lig jij nou nooit eens lui op de bank voor een stomme sitcom? Friends of How I met your mother of zoiets?

Ik zie verantwoord dit, documentaire zo. Pff.. dat is wel leuk, maar niet ontspannen bij mij.
Later is nu
Dreamer schreef:
25-01-2021 17:03
Je bent wel altijd heel verantwoord bezig he, Majime? Lig jij nou nooit eens lui op de bank voor een stomme sitcom? Friends of How I met your mother of zoiets?

Ik zie verantwoord dit, documentaire zo. Pff.. dat is wel leuk, maar niet ontspannen bij mij.
Jawel hoor, ik ga een uur hardlopen en de overige 15 wakkere uren ben ik veel aan het lanterfanten, dat staat ook in mijn schema.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
25-01-2021 08:56
Waarom neemt die zoveel hooi op zijn vork?

Veel werken, een studie en twee kleine kinderen en dan verlangen naar me-time.

Hij heeft zelf voor dit alles gekozen, dus tanden op elkaar en ff doorbijten. Op een gegeven moment is de studie klaar en de kinderen wat groter.
Mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
25-01-2021 13:30
Wij hebben allebei behoefte aan tijd voor onszelf. Hoe we dat doen? Ik zal beschrijven hoe ons weekend er ongeveer uit kan zien.

7.00 opstaan en lekker relaxt de dag beginnen (soms slaapt een van ons uit, terwijl de ander vast naar beneden gaat met de kinderen)
8.00 ik ga de deur uit om een uur hard te lopen
9.00 mijn man gaat een uur de deur uit om zijn sport te beoefenen (meestal mountainbiken)
10.30 we zijn allemaal gedoucht en aangekleed en gaan met z´n alles buiten iets ondernemen, naar een grote speeltuin, of geo caching, of naar de kinderboerderij, of zwemmen als het mooi weer is.
12.00 we lunchen uitgebreid met z´n allen
13.00 man gaat met kind 1 iets ondernemen wat zij samen leuk vinden en ik met kind 2
14.00 - 17.00 We doen allemaal waar we zin in hebben, boek/krant lezen, gamen, knutselen, grote puzzel maken, film kijken, slapen. Ik spreek ook wel eens af met een vriendin om bijvoorbeeld te wandelen, of iets te drinken. De kinderen hebben wel eens speelafspraakjes. Buiten coronatijd hebben we vaker een verjaardag, of een andere activiteit gepland, nu is het minder

17.00-18.00 eten maken en aan tafel
19.00-20.00 opruimen en kinderen in bad/bed

Vanaf 20.00- 23.00 hebben mijn man en ik tijd samen, of me-time en doen we waar we maar zin in hebben. Bordspellen, docu kijken, of een serie/film, lekkere hapjes maken, samen gamen, tijd besteden aan een hobby.
Ja supergeinig. Hoe doe je dit met een baby van 3 maanden?
Maduixa schreef:
25-01-2021 14:24
En misschien wil je het liever niet horen, maar ik begon pas weer echt meer ruimte te voelen toen onze jongste (bijna) vier was. ineens kon ik op zaterdag weer een krant lezen. Ik kon even alleen de deur uit terwijl mijn man in de tuin bezig was omdat de kinderen toch wel lekker rondscharrelden. En nog veel meer dingen waardoor ik echt ruimte in mijn kop kreeg en ook praktisch.
Ik heb het ook zo ervaren. De term ‘tropenjaren’ begon ik eigenlijk pas te snappen toen ik eruit was.
Majime schreef:
25-01-2021 17:06
Jawel hoor, ik ga een uur hardlopen en de overige 15 wakkere uren ben ik veel aan het lanterfanten, dat staat ook in mijn schema.
Je schema ziet er vermoeiend en verre van ontspannend uit.
Amy_Santiago schreef:
25-01-2021 17:19
Je schema ziet er vermoeiend en verre van ontspannend uit.
Waarom dan? Het is niet dat dit precies zo moet hè? Het is hoe het zo'n beetje gaat bij ons in het weekend, op een relaxte dag.

Wat vind je er precies vermoeiend aan?
Alle reacties Link kopieren
Dat is een relaxte dag :O

Wat er vermoeiend aan is? Sowieso een kennelijk in steen gebeiteld schema voor een záterdag. Bij ons is/was een relaxte zaterdag ééntje, waarbij we wat aanklooiden, alleen boodschappen moesten gedaan en verder zagen we wel. Echt niet om half 11 gewassen en gestreken in de kleren om 'fijn' even op pad te gaan. Dan waren we nog amper begonnen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Maar goed, ik betwijfel dat TO wat aan deze discussie heeft.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
spuit_111 schreef:
25-01-2021 17:10
Ja supergeinig. Hoe doe je dit met een baby van 3 maanden?
Gewoon, lekker tussen 2 en 5 iets voor jezelf doen. Dat moet een baby maar leren hoor, tussen 2 en 5 zijn pappa en mamma niet aanspreekbaar. En tussen 8 en 11 ‘s avonds ook niet, want dat is relatie-tijd. Kop houden en in je bed blijven liggen. ‘S nachts ook, want dan slapen pappa en mamma.
mevrouw75 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 17:29
21.99% gewijzigd
Dreamer schreef:
25-01-2021 17:24
Dat is een relaxte dag :O

Wat er vermoeiend aan is? Sowieso een kennelijk in steen gebeiteld schema voor een záterdag. Bij ons is/was een relaxte zaterdag ééntje, waarbij we wat aanklooiden, alleen boodschappen moesten gedaan en verder zagen we wel. Echt niet om half 11 gewassen en gestreken in de kleren om 'fijn' even op pad te gaan. Dan waren we nog amper begonnen.
Nee joh, we hebben natuurlijk geen schema. Dit is een beschrijving van hoe het zo'n beetje kan gaan. Niks moet hoor en we gaan niks per uur plannen :hihi:

Om half 11 zijn de kinderen al 4 uur aan het lummelen in pyjama, dus ik vind dat wel relaxt.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
25-01-2021 17:28
Nee joh, we hebben natuurlijk geen schema. Dit is een beschrijving van hoe het zo'n beetje kan gaan. Niks moet hoor en we gaan niks per uur plannen :hihi:

Om half 11 zijn de kinderen al 4 uur aan het lummelen in pyjama, dus ik vind dat wel relaxt.
Nee, om half 11 zijn jullie gewassen en gestreken op weg naar kinderboerderij of zoiets en heb je allebei al hardgelopen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
25-01-2021 17:43
Nee, om half 11 zijn jullie gewassen en gestreken op weg naar kinderboerderij of zoiets en heb je allebei al hardgelopen.
Altijd een eeuwig die stomme kinderboerderij.
Dreamer schreef:
25-01-2021 17:43
Nee, om half 11 zijn jullie gewassen en gestreken op weg naar kinderboerderij of zoiets en heb je allebei al hardgelopen.
Je weet toch, dit is die super mom! Al een paar keer op anoniem gegaan, omdat ze door de mand viel dat het niet allemaal waar is wat ze schrijft.
Lucieanders schreef:
25-01-2021 17:47
Je weet toch, dit is die super mom! Al een paar keer op anoniem gegaan, omdat ze door de mand viel dat het niet allemaal waar is wat ze schrijft.
Ik dacht het ook al.
Majime schreef:
25-01-2021 13:30
Wij hebben allebei behoefte aan tijd voor onszelf. Hoe we dat doen? Ik zal beschrijven hoe ons weekend er ongeveer uit kan zien.

7.00 opstaan en lekker relaxt de dag beginnen (soms slaapt een van ons uit, terwijl de ander vast naar beneden gaat met de kinderen)
8.00 ik ga de deur uit om een uur hard te lopen
9.00 mijn man gaat een uur de deur uit om zijn sport te beoefenen (meestal mountainbiken)
10.30 we zijn allemaal gedoucht en aangekleed en gaan met z´n alles buiten iets ondernemen, naar een grote speeltuin, of geo caching, of naar de kinderboerderij, of zwemmen als het mooi weer is.
12.00 we lunchen uitgebreid met z´n allen
13.00 man gaat met kind 1 iets ondernemen wat zij samen leuk vinden en ik met kind 2
14.00 - 17.00 We doen allemaal waar we zin in hebben, boek/krant lezen, gamen, knutselen, grote puzzel maken, film kijken, slapen. Ik spreek ook wel eens af met een vriendin om bijvoorbeeld te wandelen, of iets te drinken. De kinderen hebben wel eens speelafspraakjes. Buiten coronatijd hebben we vaker een verjaardag, of een andere activiteit gepland, nu is het minder

17.00-18.00 eten maken en aan tafel
19.00-20.00 opruimen en kinderen in bad/bed

Vanaf 20.00- 23.00 hebben mijn man en ik tijd samen, of me-time en doen we waar we maar zin in hebben. Bordspellen, docu kijken, of een serie/film, lekkere hapjes maken, samen gamen, tijd besteden aan een hobby.
Leuk op papier.
Heb je eigenlijk wel kinderen?
Moirmel schreef:
25-01-2021 18:03
Leuk op papier.
Heb je eigenlijk wel kinderen?
:-D :-D
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
25-01-2021 18:03
Leuk op papier.
Heb je eigenlijk wel kinderen?
In een ander topic krijgt ze geen stuiver sponsoring/subsidie/ toeslag/belastingkorting voor haar kinderen, dus ik denk inderdaad van niet.
Moirmel schreef:
25-01-2021 18:03
Leuk op papier.
Heb je eigenlijk wel kinderen?
Blijkbaar blijft er voldoende tijd over voor het viva forum. :proud:
Dreamer schreef:
25-01-2021 17:43
Nee, om half 11 zijn jullie gewassen en gestreken op weg naar kinderboerderij of zoiets en heb je allebei al hardgelopen.
Ik heb toch gezegd dat de kinderen altijd 's avonds in bad of onder de douche gaan? Strijken doe ik sowieso niet.

En ja, wij sporten, omdat we dat leuk vinden. Is dat echt zo'n ramp? Sport is mijn ontspanning.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
25-01-2021 18:31
Ik heb toch gezegd dat de kinderen altijd 's avonds in bad of onder de douche gaan? Strijken doe ik sowieso niet.

En ja, wij sporten, omdat we dat leuk vinden. Is dat echt zo'n ramp? Sport is mijn ontspanning.
Dan zou ik nou niet schrijven dat ze om 10.30 gedoucht en aangekleed zijn om buiten iets leuks te doen.
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
25-01-2021 18:31
Ik heb toch gezegd dat de kinderen altijd 's avonds in bad of onder de douche gaan? Strijken doe ik sowieso niet.

En ja, wij sporten, omdat we dat leuk vinden. Is dat echt zo'n ramp? Sport is mijn ontspanning.

Gewassen en gestreken is een uitdrukking. Kant en klaar aangekleed had ik ook kunnen zeggen. Wij deden de kinderen ook 's avonds in bad. Nog steeds niet om half 11 's morgens in de kleren om ergens heen te gaan. Tenzij we echt wat gepland hadden.

Ik wilde hier niet meer op reageren, want TO heeft hier niets aan.

Ik vind het wel opvallend dat veel mensen hier zeggen "hij wil studeren, HIJ lost het ook maar op" terwijl je als stel toch een soort team bent, waarin je elkaar ook ondersteunt, in mijn ogen. En als één van de 2 een opleiding wil gaan doen, voor zichzelf en/of uiteindelijk voor het gezin, dan bespreek je in mijn ogen sámen hoe dat ingepast gaat worden. Niet alleen 'jij wilt studeren, dit waren de afspraken, zoek het maar uit"
Later is nu
Mevrouw75 schreef:
25-01-2021 18:45
Dan zou ik nou niet schrijven dat ze om 10.30 gedoucht en aangekleed zijn om buiten iets leuks te doen.
Daarmee bedoel ik dat wij hebben gedoucht na het sporten (wel zo fris) de kinderen hebben al gedoucht.
Dreamer schreef:
25-01-2021 19:00
Gewassen en gestreken is een uitdrukking. Kant en klaar aangekleed had ik ook kunnen zeggen. Wij deden de kinderen ook 's avonds in bad. Nog steeds niet om half 11 's morgens in de kleren om ergens heen te gaan. Tenzij we echt wat gepland hadden.

Ik wilde hier niet meer op reageren, want TO heeft hier niets aan.

Ik vind het wel opvallend dat veel mensen hier zeggen "hij wil studeren, HIJ lost het ook maar op" terwijl je als stel toch een soort team bent, waarin je elkaar ook ondersteunt, in mijn ogen. En als één van de 2 een opleiding wil gaan doen, voor zichzelf en/of uiteindelijk voor het gezin, dan bespreek je in mijn ogen sámen hoe dat ingepast gaat worden. Niet alleen 'jij wilt studeren, dit waren de afspraken, zoek het maar uit"
Is het echt zo raar om om half 11 aangekleed te zijn en iets te gaan doen? Wij zijn dan al 4 uur wakker?
Alle reacties Link kopieren
Mijn man werkt 7 dagen per week dus wij hebben eigenlijk nooit standaard me time. Hij komt na 22:00 thuis en dan slaap ik al. Of nouja Zijn werk is zijn me time en ik moet oppas zoeken als ik tijd voor mezelf wil of als ik moet werken. Wel proberen we elke dag met zijn allen te eten, dan komt hij tussendoor even thuis
boomtak2 wijzigde dit bericht op 25-01-2021 19:22
25.39% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven