Verhaal prikje voor het slapen

20-04-2018 14:07 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Net zat ik te lunchen met onze dochter van 7 en een vriendin van haar. De meiden zaten te kletsen. Het ging over kinderopvang en creche, vriendin en haar zusje gaan naar de opvang resp. creche. Onze kinderen niet meer sinds ik bijna 5 jaar geleden stopte met werk.

Ik luisterde maar half, want ik was een sinaasappel aan het schillen.

Opeens hoor ik onze dochter zeggen "... en dan kregen we een prikje in onze bil voor het slapen gaan, dat vond ik niet leuk".

?!?

Ik schrik hier natuurlijk van, maar blijf vanbuiten rustig en vraag haar, wat ze bedoelt. Ze vertelt dat alle kinderen elke dag voor het slapen gaan een prikje in hun bil kregen. Ik kan het nauwelijks geloven en weet even niet wat ik hier mee aanmoet. Ik wil het niet afdoen als fantasie. Wij kennen de crechehoudster, wij wonen er in de buurt, en ik wil eigenlijk het naadje van de kous weten. Van toen en ook in het nu.

Wat kan ik nu doen?

Bedankt voor je reactie, groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewerkt op een babygroep, daar temperatuurden ze de baby's voor ze gingen slapen. Bij de peuters deden ze dat niet meer.
Dus prikje in de bil zou best de thermometer kunnen zijn, zoals iemand al opperde.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Dropdrop schreef:
20-04-2018 14:35
Hoe denk je dat ze die luiers doen dan? Brandslang erop en dan droogföhnen?

Ik heb overigens herinneringen van dat ik twee was niet veel en compleet willekeurige flarden zonder context, maar ik zou eerder denken aan fantasie.
Uiteraard moet er voor gezorgd worden. Ik hou persoonlijk gewoon niet zo van mensen die met veel intimiteit met kinderen werken. Altijd paardjerijden, kinderen je verplicht kusjes laten geven, op billen slaan/prikken tijdens spel etc. Ik vind dat te pedo en mijn alarmbellen gaan af bij deze mensen.
Volgens mij begrijpt een ieder die grens wel als men het eens heeft meegemaakt of gezien. Ik ben niet preuts en vind geslachtsdelen en billen en naakte kinderen bij volwassenen geen probleem; het gaat er om of ze dit met zo'n rare verliefde blik doen. Iemand in slaap 'prikken' kan ook prima op de schouder of bij de lurven.. waarom moet daar dagelijks in billetjes geprikt worden...
Bros before hoes
Lambchop schreef:
20-04-2018 14:52
Ik heb gewerkt op een babygroep, daar temperatuurden ze de baby's voor ze gingen slapen. Bij de peuters deden ze dat niet meer.
Dus prikje in de bil zou best de thermometer kunnen zijn, zoals iemand al opperde.
Elke dag, zonder reden?
Dat vind ik best wel bizar.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
20-04-2018 14:55
Elke dag, zonder reden?
Dat vind ik best wel bizar.
Ja zeker in de tijd van oorthermometers. Misschien niet zo nauwkeurig, maar die halve graad boeit in de 'normale omstandigheid' niet. Die wordt pas interessant bij hoge koorts.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
20-04-2018 14:55
Elke dag, zonder reden?
Dat vind ik best wel bizar.
Is een jaar of tien geleden, ik viel er regelmatig in. Vond het ook best onnodig, tenzij een kind een zieke indruk maakte.
Elke deden ze het misschien niet, maar wel vaak.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Dropdrop schreef:
20-04-2018 15:05
Ja zeker in de tijd van oorthermometers. Misschien niet zo nauwkeurig, maar die halve graad boeit in de 'normale omstandigheid' niet. Die wordt pas interessant bij hoge koorts.
Maar als een kind niet ziek is of oogt, waarom zou je dan elke dag tempen?
Alle reacties Link kopieren
:nut:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
StefBros schreef:
20-04-2018 14:53
Ik hou persoonlijk gewoon niet zo van mensen die met veel intimiteit met kinderen werken. Altijd paardjerijden, kinderen je verplicht kusjes laten geven, op billen slaan/prikken tijdens spel etc. Ik vind dat te pedo en mijn alarmbellen gaan af bij deze mensen.
Ik heb werkelijk nog nooit een professionele kinderverzorger zo met kinderen om zien gaan.

Wel mensen die privé zo met hun eigen kinderen omgaan en ik zie er (behalve dat verplicht kusjes geven) dan ook niet zoveel kwaad in.
chocolol schreef:
20-04-2018 14:17
Af en toe komen hier bijzondere OP's voorbij en heel toevallig is dat ook vaak de eerste post van die TO.
Inderdaad. Alleen vind ik dit verhaal wel echt heel ver gaan.
Lambchop schreef:
20-04-2018 14:52
Ik heb gewerkt op een babygroep, daar temperatuurden ze de baby's voor ze gingen slapen. Bij de peuters deden ze dat niet meer.
Dus prikje in de bil zou best de thermometer kunnen zijn, zoals iemand al opperde.
Wat? Waarom?
Dat vind ik kindermishandeling.
Mijn dochter van 7 herinnerd zich dat ik en mijn partner slechts weg zijn gegaan en er niemand thuis was om haar op t4 vangen. En er is wel eens wat mis gegaan bij mijn oudste dochter namelijk de spuit die ze in haar arm kreeg zat vast in haar bot. Dat herinnerd de jongste zich als de dag van gisteren .
En bij mijn jongste zelf is het ook finaal mis gegaan.. toevallig eigenlijk wel want de spuit ging er aan de ene kant in en kwam aan de andere kant er weer uit.
Ook dit ligt nog vers in haar geheugen.
Dat is de reden dat ze bang is voor spuiten omdat ze dit allemaal meegemaakt heeft.

Behalve dan dat ik bij alle spuitjes geweest ben en dit niet in mijn herinnering zit. Voor haar is het waarheid.
Ook ben ik nooit weg geweest snachts maar mijn dochtertje is verzekerd van wel.
Zo zijn er meer herinneringen van haar die niet overeen komen met de mijne.
watdachtjehiervan schreef:
20-04-2018 15:28
Wat? Waarom?
Dat vind ik kindermishandeling.
Waarom direct kindermishandeling
StefBros schreef:
20-04-2018 14:53
Uiteraard moet er voor gezorgd worden. Ik hou persoonlijk gewoon niet zo van mensen die met veel intimiteit met kinderen werken. Altijd paardjerijden, kinderen je verplicht kusjes laten geven, op billen slaan/prikken tijdens spel etc. Ik vind dat te pedo en mijn alarmbellen gaan af bij deze mensen.
Volgens mij begrijpt een ieder die grens wel als men het eens heeft meegemaakt of gezien. Ik ben niet preuts en vind geslachtsdelen en billen en naakte kinderen bij volwassenen geen probleem; het gaat er om of ze dit met zo'n rare verliefde blik doen. Iemand in slaap 'prikken' kan ook prima op de schouder of bij de lurven.. waarom moet daar dagelijks in billetjes geprikt worden...
Ik vind het ook allemaal niet nodig maar pedo vind ik dan weer wat ver gaan.
Dropdrop schreef:
20-04-2018 15:05
Ja zeker in de tijd van oorthermometers. Misschien niet zo nauwkeurig, maar die halve graad boeit in de 'normale omstandigheid' niet. Die wordt pas interessant bij hoge koorts.
Dat lees je in het handboek van protocollen bij jullie op de afdeling.
Oorthermometer bij baby's scheelt een heleboel soms wel 2 graden weet ik uit ervaring.
Vaak sporen die dingen niet namelijk.

Oorgangetje is te smal.

Warmte kan wiegendood in de hand werken.
Wie schilt er nou een sinaasappel?
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
20-04-2018 15:58
Wie schilt er nou een sinaasappel?
Jij eet ze met schil en al op? :hihi:
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
tallyho schreef:
20-04-2018 16:10
Jij eet ze met schil en al op? :hihi:
Nee. Maar ik pel ze. Schillen vind ik wel heel bijzonder.
Net zoals de werkwoordstijden van TO, maar wellicht ben ik een zeurkous.
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
20-04-2018 14:52
Ik heb gewerkt op een babygroep, daar temperatuurden ze de baby's voor ze gingen slapen. Bij de peuters deden ze dat niet meer.
Dus prikje in de bil zou best de thermometer kunnen zijn, zoals iemand al opperde.
Heel bizar dit. Waarom zou je baby's elke keer moeten temperaturen als ze naar bed gaan?
Alle reacties Link kopieren
viva-life22 schreef:
20-04-2018 16:32
Heel bizar dit. Waarom zou je baby's elke keer moeten temperaturen als ze naar bed gaan?
Nou, vind ik ook. Weet niet wat ik lees!

En sinaasappel schillen doe ik ook. Liefst in één lange sliert zodat je de schil zonder vruchtvlees weer in elkaar kan vouwen.

Hartstikke off topic allebei, I know, maar daar ben ik dol op.
Hips, hopsakee en pierlala.
Lampie1986 schreef:
20-04-2018 15:38
Mijn dochter van 7 herinnerd zich dat ik en mijn partner slechts weg zijn gegaan en er niemand thuis was om haar op t4 vangen. En er is wel eens wat mis gegaan bij mijn oudste dochter namelijk de spuit die ze in haar arm kreeg zat vast in haar bot. Dat herinnerd de jongste zich als de dag van gisteren .
En bij mijn jongste zelf is het ook finaal mis gegaan.. toevallig eigenlijk wel want de spuit ging er aan de ene kant in en kwam aan de andere kant er weer uit.
Ook dit ligt nog vers in haar geheugen.
Dat is de reden dat ze bang is voor spuiten omdat ze dit allemaal meegemaakt heeft.

Behalve dan dat ik bij alle spuitjes geweest ben en dit niet in mijn herinnering zit. Voor haar is het waarheid.
Ook ben ik nooit weg geweest snachts maar mijn dochtertje is verzekerd van wel.
Zo zijn er meer herinneringen van haar die niet overeen komen met de mijne.
Ik heb dit nou 3 keer gelezen en weet nog niet of wat je zegt nou gebeurd is of dat je dochter dat denkt.

Anyway to, je dochter was toen 2. Kan me amper voorstellen dat ze zich dit herinnert.
Alle reacties Link kopieren
Heel vaag dit. Dus jouw dochter van 7 weet zich dit exact te herinneren van toen ze twee jaar was? Sure.
Was er laatst niet iets in het nieuws dat in China of Japan de kinderen op de crèche zonder overleg medicatie of injecties kregen?
Denk dat dat misschien wel een interessant verhaal was voor to.

Edit: dit dus
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/ch ... ~a9bdf5c2/
1Aapje schreef:
20-04-2018 16:42
Ik heb dit nou 3 keer gelezen en weet nog niet of wat je zegt nou gebeurd is of dat je dochter dat denkt.

Anyway to, je dochter was toen 2. Kan me amper voorstellen dat ze zich dit herinnert.
Het is niet waar. Maar volgens mijn 7 jarige wel😂😂😂😂
Daarom is het zo vaag allemaal getypt om even aan te geven dat er hier ook zogenaamd van alles gebeurt zou zijn wat voor haar als echt ervaren wordt maar wat natuurlijk helemaal niet klopt. Herinneringen van kinderen zijn niet altijd betrouwbaar.
1Aapje schreef:
20-04-2018 16:42
Ik heb dit nou 3 keer gelezen en weet nog niet of wat je zegt nou gebeurd is of dat je dochter dat denkt.

Anyway to, je dochter was toen 2. Kan me amper voorstellen dat ze zich dit herinnert.
Trouwens... Mijn dochter was geen 2... Ik ben to niet.
Ik ben gewoon een andere moeder waarvan het kind haar fantasie aan de lopende band op hol slaat :lol:
Lizzy75 schreef:
20-04-2018 16:47
Heel vaag dit. Dus jouw dochter van 7 weet zich dit exact te herinneren van toen ze twee jaar was? Sure.
Denk dat je het tegen TO hebt.
Maar dat kan wel dat een kind zich iets herinnerd maar vaak is dat geen echte herinnering en is het wat anders wat ze verwarren. Of zelf verzonnen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven