Verhaal prikje voor het slapen

20-04-2018 14:07 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Net zat ik te lunchen met onze dochter van 7 en een vriendin van haar. De meiden zaten te kletsen. Het ging over kinderopvang en creche, vriendin en haar zusje gaan naar de opvang resp. creche. Onze kinderen niet meer sinds ik bijna 5 jaar geleden stopte met werk.

Ik luisterde maar half, want ik was een sinaasappel aan het schillen.

Opeens hoor ik onze dochter zeggen "... en dan kregen we een prikje in onze bil voor het slapen gaan, dat vond ik niet leuk".

?!?

Ik schrik hier natuurlijk van, maar blijf vanbuiten rustig en vraag haar, wat ze bedoelt. Ze vertelt dat alle kinderen elke dag voor het slapen gaan een prikje in hun bil kregen. Ik kan het nauwelijks geloven en weet even niet wat ik hier mee aanmoet. Ik wil het niet afdoen als fantasie. Wij kennen de crechehoudster, wij wonen er in de buurt, en ik wil eigenlijk het naadje van de kous weten. Van toen en ook in het nu.

Wat kan ik nu doen?

Bedankt voor je reactie, groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, wat veel!
Heel fijn. Tot voor kort deed ik dit soort dingen op een besloten groep op Facebook, maar daar ben ik nu af.
En aangezien ik hier vaak goede antwoorden vond voor allerlei zaken rond de kinderen, dacht ik: benieuwd wat de slimme forummers op Viva typen.

Vooral deze reacties heb ik wat aan:
Dropdrop schreef:
20-04-2018 14:13
Weet ze nog met wat ze geprikt werd? Thermometer ofzo
>> ga ik vragen. Misschien inderdaad een thermometer. Lijkt mij ook wat overdreven maar past wel bij de stijl van deze creche.
miedo schreef:
20-04-2018 14:16
Misschien deed de creche houdster alsof ze de kinderen een prikje in hun bil gaven, zodat ze gelijk gingen slapen?
Hoe dan ook, gebeurtdis gebeurt.
(...)
Lijkt me niet, maar zou kunnen.
De schrik zit 'm inderdaad ook in het feit dat we onze kinderen daar hebben gebracht en dat je feitelijk niet weet wat er allemaal precies (kan) gebeuren.

Het is net zoiets als dat we er na een paar jaar achterkwamen dat de kinderen bij de TSO tijdens het broodje eten altijd filmpjes keken. Soms educatief, soms puur entertainment; ik voelde me bedrogen omdat wij thuis duidelijke grenzen hanteren voor hoeveel tv/ipad/computertijd; en in principe niet tijdens het eten, want dat is een moment van rust, aandacht voor het eten, en/of elkaar.

De pijn zit er in dat je dingen niet weet, en dat er dingen met je kind gebeuren of gebeurd zijn waar je het niet mee eens bent. Dat je het niet weet en dat je er geen invloed (meer) op kan hebben.

Achter de keuze voor opvang sta ik overigens nog steeds 100%, want hoe overspannen ik was, was het beter voor alle partijen dat ze een paar dagen daar en niet thuis waren. Ook toen ik niet werkte. Ieder ouder(paar) doet dat naar eigen beste bevinden, lijkt me. Overigens realiseerde ik me pas na dit filmpje, dat ik waarschijnlijk (toch) tijdens het moederschap burnout nr. zoveel heb opgedaan. Behulpzaam (over bijslapen, duurt 2'): https://www.youtube.com/watch?v=jpNt8JsUm3A
Lambchop schreef:
20-04-2018 14:52
Ik heb gewerkt op een babygroep, daar temperatuurden ze de baby's voor ze gingen slapen. Bij de peuters deden ze dat niet meer.
Dus prikje in de bil zou best de thermometer kunnen zijn, zoals iemand al opperde.

Ga ik navragen.
(...)

Blijkt inderdaad temperaturen te zijn geweest. Alle kinderen dus t/m 4 jaar. Dochterlief vraagt nu ook, waarom? Dat deze herinnering nu opkomt is overigens best logisch, want ze heeft nu wat verhoging.

Gerustgesteld ben ik, nogmaals dank allen voor het meedenken en reageren :-D :applause:

Groetjes, Vera

PS ultacoole emoji hier :peep: ik mis alleen de dansende banaan :sherlock: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
maar half luisteren omdat je een sinaasappel zat te schillen.. ik kan me voorstellen dat je daar je aandacht bij moet houden hoor! :there:
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Begrijp ik nu goed dat gerustgesteld bent dat je kind op het kdv elke dag rectaal getemperatuurd werd?

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
VeraClavis schreef:
20-04-2018 17:17

Blijkt inderdaad temperaturen te zijn geweest. Alle kinderen dus t/m 4 jaar. Dochterlief vraagt nu ook, waarom? Dat deze herinnering nu opkomt is overigens best logisch, want ze heeft nu wat verhoging.
Elke dag alle kinderen t/m 4 jaar temperaturen? Dat lijkt me bizar en totaal niet wenselijk.

Ik zat eraan te denken dat het misschien een keer (of een paar keer in de loop van de tijd) gebeurd is op het moment dat ze dachten dat ze misschien ziek zou zijn. Veel peuters vinden temperaturen niet leuk of eng, en dan kan het haar bijgebleven zijn alsof het altijd gebeurde. Ik kan me echt niet voorstellen dat kinderen 5 jaar geleden elke dag zomaar getemperatuurd werden.
Wat een achterlijk beleid om alle kinderen voor het slapen gaan te temperaturen.
Tsja, het is allemaal wat.
Alle reacties Link kopieren
IJskoffie schreef:
20-04-2018 18:56
Begrijp ik nu goed dat gerustgesteld bent dat je kind op het kdv elke dag rectaal getemperatuurd werd?

Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.
Ik vind het ook erg raar, en zou hier als ouder niet van gediend zijn.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Lampie1986 schreef:
20-04-2018 17:04
Trouwens... Mijn dochter was geen 2... Ik ben to niet.
Ik ben gewoon een andere moeder waarvan het kind haar fantasie aan de lopende band op hol slaat :lol:
Weet ik ;-). Anyway to sloeg dan ook op to. Maar wilde er geen nieuw bericht voor typen
Wat een hysterisch topic.
himalaya schreef:
20-04-2018 17:18
maar half luisteren omdat je een sinaasappel zat te schillen.. ik kan me voorstellen dat je daar je aandacht bij moet houden hoor! :there:
Dat moet je niet onderschatten: ik heb me zojuist laten vertellen dat er ooit sinaasappels (door een mafklapper die aandacht wilde, dat wist niemand meer precies) met een injectienaald vol kwik werden gespoten.

Sommige mensen letten dus goed op of er geen kwik in de sinaasappel zit. En dan ga je nadenken over hoe je vroeger alleen kwikthermometers had en zo kom je op ideetjes. Of zo.
Ja, snap het ook niet precies. :zzz:
vrouwjagersma schreef:
20-04-2018 15:58
Wie schilt er nou een sinaasappel?
Moi :yes:
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
20-04-2018 23:18
Wat een hysterisch topic.
:HA:

Toch zou ik ook niet blij worden van dagelijks temperaturen. Wat een onzin!
VeraClavis schreef:
20-04-2018 17:17
Blijkt inderdaad temperaturen te zijn geweest. Alle kinderen dus t/m 4 jaar.
O_O
Waarom in hemelsnaam?
ava75 schreef:
21-04-2018 01:28
O_O
Waarom in hemelsnaam?
Ik denk niet dat dat werkelijk zo was, mss in de vertekende herinnering van het kind óf er was meer aan de hand wat nader onderzoek had moeten worden.
Kinderen zijn nooit zo dol op een thermometer in hun achterste, daarom hebben ze die oorthermometers tegenwoordig. Ook zijn er plakstrips geweest enz.
Lijkt me dat -zeker de kinderen van 3, 4 jaar daarover geklaagd hadden af en toe, thuis. In een dwarse bui: nee ik wil niet want dan moet ik weer die thermometer tussen mijn billen.
Als je dat als ouder een paar keer hebt gehoord, en ook andere kinderen dat zeggen ga je toch eens vragen waarom die kinderen het steeds over temperaturen hebben lijkt mij.
Of.. het is wel waar, dan lijkt me er iets flink mis zitten en is de kinderen op het hart gedrukt daar niet over te praten.
Ik vind het een raar verhaal, het zou best kunnen dat bij twijfel of een kind verhoging/koorts heeft er weleens getemperatuurd is en dat na zoveel jaar in gedachten dagelijks en bij iedereen gebeurde.

Ik hoor zo'n juf -als er niks raars achter zat- al zeggen: ja Emma, of Basje of (andere naam) dat moet bij alle kindjes als je zo warm aanvoelt en hoest dus ook bij jou, het spijt me zeer maar werk even mee en het is zo gebeurd. In haar hoofd word het dan na een aantal jaar: ja dat deed de juf elke dag bij alle kinderen.

Zelf heb ik ook valse herinneringen aan dingen die gebeurd zijn in groep 1. Dat we elke dag naar de kinderboerderij gingen met de hele klas als het mooi weer was: toen ik een keer zei goh, dat moet een gedoe zijn geweest en veel vrijwilligers nodig ik bedoel het is toch best vaak mooi weer tenslotte zei mijn moeder stomverbaasd: welnee, dat is maar een paar keer geweest hoor.
Vond het blijkbaar heel leuk zo met de hele klas, mijn geheugen maakte ervan dat we ALTIJD gingen met echt mooi weer zoals het vandaag was.
Een vertekende herinnering lijkt me logischer dan dat het écht gebeurde..
Alle reacties Link kopieren
Nee heb ik het gemist, maar heb je het nu nagevraagd bij je kind of bij de opvang?
... even over de opmerking TSO...
Ik ben hulp bij de TSO...geheel vrijwillig, omdat ook ik er gebruik van maak op werkdagen. Zie eens 35 jongens en meisjes rustig in een lokaal te houden tijdens de lunch en het regent dat het giet :Ha:

Jammer dat ze het thuis niet mogen, maar bij TSO wordt er een filmpje gedraaid... niet mee eens? Dan kind ergens anders laten lunchen
Alle reacties Link kopieren
DolleMina81 schreef:
25-04-2018 11:39
... even over de opmerking TSO...
Ik ben hulp bij de TSO...geheel vrijwillig, omdat ook ik er gebruik van maak op werkdagen. Zie eens 35 jongens en meisjes rustig in een lokaal te houden tijdens de lunch en het regent dat het giet :Ha:

Jammer dat ze het thuis niet mogen, maar bij TSO wordt er een filmpje gedraaid... niet mee eens? Dan kind ergens anders laten lunchen
Zo is dat.Als het niet erger wordt dan dat:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven