Verjaardagsgeld 9 jarige

15-07-2018 20:42 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste lezers,

Volgende week is mijn zoon jarig (9), hij vraagt geld voor zijn verjaardag.
Zijn doel is sparen. Ik ben benieuwd wat er zoal gegeven wordt.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-07-2018 21:06
Zijn die speciale voetbalschoenen boven je budget ? Hoeveel zou je uitgeven aan voetbalschoenen als hij ze in januari nodig zou hebben ? En hoeveel geef je normaal gesproken uit als hij jarig is ? ( wat heeft hij vorig jaar gekregen ? )
De voetbal schoenen zijn idd boven het budget. Het seizoen begint in augustus weer, dan had hij de iets mindere versie van €60 gekregen.
Gemiddeld kost een verjaardagscadeau €100, maar ik vind het nogal wat om het €100 te geven.
https://www.voetbalschoenenoutlet.nl/

Voetbalschoenen outlet met hoge kortingen. Staan gave bij die je zoon wil misschien ook wel?

https://www.voetbalschoenenoutlet.nl/pr ... price-desc Hier die van ca 185 nu voor 99
anoniem_291793 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 21:13
36.71% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Summerspring schreef:
15-07-2018 21:07
Ik vind €185 voor alleen de voetbalschoenen aan de hoge kant.
Het computerspel komt pas in oktober uit, anders was dat goede optie geweest.
De voetbal kan natuurlijk!
185 ?
Hij weet zelf ook dat hij ze zomaar na een paar maanden ineens niet meer past ?

Heeft hij geen favoriete club ? Misschien daar een handdoek / sporttas / badjas / dekbedovertrek / horloge / .... van ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Summerspring schreef:
15-07-2018 21:07
Ik vind €185 voor alleen de voetbalschoenen aan de hoge kant.
Het computerspel komt pas in oktober uit, anders was dat goede optie geweest.
De voetbal kan natuurlijk!
Vind ik ook. Lijkt me een mooi spaardoel voor hem. Anders 100 euro en hij spaart 85?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
De voetballen liggen hier al 12 jaar te verstoffen.

Sportattributen en schoolspullen verstrekken wij. Voor zijn verjaardags-/zakgeld koopt zoon dvd's. Meestal 20 euro cadeau. Of drie zakjes pokémonkaarten. Nog fijner. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Summerspring schreef:
15-07-2018 21:09
De voetbal schoenen zijn idd boven het budget. Het seizoen begint in augustus weer, dan had hij de iets mindere versie van €60 gekregen.
Gemiddeld kost een verjaardagscadeau €100, maar ik vind het nogal wat om het €100 te geven.
Of je nou 100 eu in de winkel afrekent of aan je zoon geeft : lood om oud ijzer.

Wil hij geen schoenen die rond de 100 zijn ? Kan hij de rest van zijn verjaardagsgeld sparen voor Fifa
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Summerspring schreef:
15-07-2018 21:07
Ik vind €185 voor alleen de voetbalschoenen aan de hoge kant.
Het computerspel komt pas in oktober uit, anders was dat goede optie geweest.
De voetbal kan natuurlijk!
Fifa 19 kan je wel al reserveren en dan krijgt hij hem wanneer hij uit komt in eind september.
https://www.voetbalschoenenoutlet.nl/pr ... price-desc

Hier zijn die dure voor de helft!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind rond de 50 euro een prima bedrag voor een 9-jarige. Maar ik heb zelf geen kinderen en weet ook niet wat gebruikelijk is bij bijvoorbeeld klasgenootjes.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
15-07-2018 21:10
185 ?
Hij weet zelf ook dat hij ze zomaar na een paar maanden ineens niet meer past ?

Heeft hij geen favoriete club ? Misschien daar een handdoek / sporttas / badjas / dekbedovertrek / horloge / .... van ?
Dat weet hij zeker. Hij is groot fan van Ronaldo, daarom ook die schoenen. Ik zal morgen eens vragen of hij nu ineens ook voor Juventus is :biggrin: .

@Habbekratz. Bedankt voor de links! Helaas staan DE schoenen er niet tussen.

Ik denk dat ik €50 en een Real Madrid/Juventus voetbal doe!
Alle reacties Link kopieren
madamecannibale schreef:
15-07-2018 21:15
Ik vind rond de 50 euro een prima bedrag voor een 9-jarige. Maar ik heb zelf geen kinderen en weet ook niet wat gebruikelijk is bij bijvoorbeeld klasgenootjes.
Voor kinderfeestjes doe ik altijd €7.50. Als twee kinderen samen een feestje geven €5 per kind.
Meestal komen we bij verjaardag van eigen kinderen tussen de 100-150 euro uit. Kinderfeestjes 10 euro.
Alle reacties Link kopieren
Summerspring schreef:
15-07-2018 21:21
Dat weet hij zeker. Hij is groot fan van Ronaldo, daarom ook die schoenen. Ik zal morgen eens vragen of hij nu ineens ook voor Juventus is :biggrin: .

@Habbekratz. Bedankt voor de links! Helaas staan DE schoenen er niet tussen.

Ik denk dat ik €50 en een Real Madrid/Juventus voetbal doe!
Zo doe ik het ook, TO, als onze kinderen geld vragen: 50 euro en dan nog een cadeau(tje) ernaast, bijv. een boek dat ze graag willen of inderdaad een mooie voetbal. Van m’n ouders en schoonouders krijgen ze meestal ook geld, dus vaak hebben ze het spaardoel dan na een verjaardag wel bereikt.
Alle reacties Link kopieren
Summerspring schreef:
15-07-2018 21:22
Voor kinderfeestjes doe ik altijd €7.50. Als twee kinderen samen een feestje geven €5 per kind.
Ja dat doe ik ook bij nichtjes en neefjes maar kan me voorstellen dat je voor je eigen kind wat meer geeft :)
Alle reacties Link kopieren
Zijn er geen Ronaldo-schoenen van een oudere collectie? Meestal zijn die nog wel te krijgen en stukken goedkoper. Of heeft je zoon een specifiek paar voor ogen?
Alle reacties Link kopieren
Bethweeter: Er zijn zeker wel Ronaldo schoenen van dit seizoen voor 1/3 van de prijs, die had hij ook gewoon gekregen voor het nieuwe seizoen. Maar hij wil die schoenen met extra's (die ik niet zie) en dan moet hij het zelf kopen.
Wow... aan schoenen van 185 euro zou ik echt niet mee werken. Wat een onzin. Hij zou van mij dus ook geen geld krijgen.
En wij zijn echt niet kniertig qua cadeautjes. We hebben van de week nog een nieuw ingerichte kamer á zo’n 500 euro cadeau gedaan aan onze 9 jarige dochter. Maar 185 euro voor een paar schoenen waar hij binnen een paar maanden uitgegroeid is... no way. Je gaat er ook niet beter van voetballen ofzo. (In tegenstelling tot een paar schaatsen ofzo als je op schaatsen zit)
Ik vind voetbalschoenen van 185 euro die misschien maar 8, 9 maanden meegaan vanwege groeiende voeten ook te duur. Ik zou er niet eens aan mee willen werken dat hij die zelf koopt. Rond de leeftijd van jouw zoon kocht ik wel eens schoenen voor mijn 9-jarige zoon in juli, die in oktober al niet meer pasten.

Verder is mijn richtbedrag ongeveer 100-150 voor een verjaardag, maar ik kan ook duurdere dingen kopen als ik het een goed idee vind dat ze die krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn eigen kinderen heb ik geen vast bedrag voor een verjaardagscadeau. Maar voetbalschoenen van bijna 200 euro kan mijn kind op zijn buik schrijven. Die krijgt hij ook niet voor zijn verjaardag.
Maar als hij iets anders graag wil en ook nodig is dan kan het best zijn dat er wel zo'n duur verjaardagscadeau komt. Meestal spar ik dan ook even met de opa's en oma's. Die geven meestal ook 50 euro per stel, dus dan doen we al het geld bij elkaar en koop ik het duurdere cadeau.

Voor een kinderfeestje doe ik een bon van 5 euro (meestal intertoys). Kinderen zijn nu 6 en 8.

In jou geval zou ik Fifa voor hem bestellen en hem daar een tegoedbon voor geven.
Summerspring schreef:
15-07-2018 20:53
Dit is het cadeau van mij als ouder naar hem.

Daarnaast heeft hij spaardoelen, zoals speciale voetbalschoenen en Fifa 19 en een voetbal.

Totaal niet benieuwd wat hij ''ophaalt'', want dat weet ik wel.
Ik ben benieuwd wat ouders hun 9 jarige geven.

Wat?

Vage posts zeg.
south schreef:
16-07-2018 10:39
Wow... aan schoenen van 185 euro zou ik echt niet mee werken. Wat een onzin. Hij zou van mij dus ook geen geld krijgen.
En wij zijn echt niet kniertig qua cadeautjes. We hebben van de week nog een nieuw ingerichte kamer á zo’n 500 euro cadeau gedaan aan onze 9 jarige dochter. Maar 185 euro voor een paar schoenen waar hij binnen een paar maanden uitgegroeid is... no way. Je gaat er ook niet beter van voetballen ofzo. (In tegenstelling tot een paar schaatsen ofzo als je op schaatsen zit)
Als hij er zelf voor spaart mag hij dat toch zelf weten? Misschien ook een goede les als hij na 8 maanden zijn schoenen weer weg moet doen, of hij kan ze dan misschien nog verkopen.
south schreef:
16-07-2018 10:39
Wow... aan schoenen van 185 euro zou ik echt niet mee werken. Wat een onzin. Hij zou van mij dus ook geen geld krijgen.
En wij zijn echt niet kniertig qua cadeautjes. We hebben van de week nog een nieuw ingerichte kamer á zo’n 500 euro cadeau gedaan aan onze 9 jarige dochter. Maar 185 euro voor een paar schoenen waar hij binnen een paar maanden uitgegroeid is... no way. Je gaat er ook niet beter van voetballen ofzo. (In tegenstelling tot een paar schaatsen ofzo als je op schaatsen zit)
Wel als hij er zelf voor spaart/geld vraagt voor zijn verjaardag. Dan is het een goed leermoment.

TO, ik begrijp de vraag nog steeds niet zo goed? Jij wilt een bepaald bedrag geven en de rest wil hij aan familie vragen? Dan zou ik gewoon het bedrag geven dat je normaal gesproken uitgeeft voor een verjaardag, en als hij daarnaast niet voldoende ophaalt, moet hij nog even verder sparen. Het is vakantie, misschien kan hij er klusjes voor doen?

Wat er gegeven wordt is natuurlijk heel verschillend. Kinderen binnen de familie geef in standaard tien euro. Daarbuiten verschilt het.
anoniem_362599 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 12:43
6.33% gewijzigd
Mijn kinderen mogen in principe zelf weten waar ze hun eigen geld aan besteden, maar voor sommige dingen geldt in elk geval wel dat ik ze iets van harte afraad (of geen grote bijdrage eraan doe in de vorm van een verjaardagscadeau).
Summerspring schreef:
15-07-2018 21:58
Bethweeter: Er zijn zeker wel Ronaldo schoenen van dit seizoen voor 1/3 van de prijs, die had hij ook gewoon gekregen voor het nieuwe seizoen. Maar hij wil die schoenen met extra's (die ik niet zie) en dan moet hij het zelf kopen.
https://www.cr7voetbalschoenen.nl/cristiano-ronaldo/
Staat deze hierbij? Zit nogal wat prijsverschillen tussen zeg....
-jolijn- schreef:
16-07-2018 12:40
Mijn kinderen mogen in principe zelf weten waar ze hun eigen geld aan besteden, maar voor sommige dingen geldt in elk geval wel dat ik ze iets van harte afraad (of geen grote bijdrage eraan doe in de vorm van een verjaardagscadeau).
Dat dus.
Ik geef dus moeiteloos 500euro uit aan een nieuwe kamer. Maar als er gespaard zou worden voor achterlijk dure voetbalschoenen zou ze het met 50 euro moeten doen. Daar werk ik niet aan mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven