Verwijt slechte moeder :(

18-11-2017 21:22 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Regelmatig krijg ik een verwijt dat ik een slechte moeder ben die haar kinderen niet laat werken tot ze 18 zijn en het dan zelf mogen weten. Ik heb een dochter van 17 en een zoon van 15. Mijn kinderen mogen van mij niet werken. Waarom? Omdat de werkgevers voor de kinderen helemaal geen pedagogische kwaliteiten hebben en vaak drop-outs zijn van school die nu ergens leidinggevende zijn en dus eigenlijk een soort losers die nergens anders kunnen werken. Daarnaast vind ik het schandalig dat kinderen door een domme wet moeten werken omdat zij misschien recht hebben op 4 euro en zo baantjes inpikken van mensen die al eeuwen rondhangen bij het UWV, het is gewoon kindermisbruik.

Het ligt ook wel een beetje aan de omgeving hier. Wij wonen in een buurt met veel tweeverdieners die vinden dat je kinderen van jongs af aan moet leren dat ze moeten werken voor hun geld. Hier zijn kinderen van 14 jaar die bijna met stok het aardbeienveld opgejaagd worden voor een schamele 400 euro per maand...

Dat ik van meerdere vriendjes en vriendinnetjes van mijn kinderen hoor dat er alcohol in de kantine wordt gedronken bij de AH, kinderen worden ontslagen omdat ze niet als robots vakkenvullen, er voor de Action heel de dag medewerkers in hun bedrijfskleding staan te roken, er eisen worden gesteld als laat je school links liggen en kom hier werken totdat je 18 bent en je weer te duur wordt, dat is blijkbaar allemaal fantastisch want daar worden kinderen hard van en het gaat maar om een ding: geld.

Daarnaast vind ik het erg vervelend hoe de mening van andere ouders over dat ik mijn kinderen niet laat werken wordt geuit. Ik vind ook iets van dat zij hun minderjarige kinderen laten werken maar ga toch ook niet zeggen dat ze hun kinderen slecht behandelen? Het zijn niet mijn kinderen.
anoniem_359061 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 21:27
8.84% gewijzigd
Of je een slechte moeder bent hierom lijkt me overdreven. Wel vind ik je arrogant.
stuur ze ook niet naar school, daar stikt het van de losers
net als in de sportkantine
Alle reacties Link kopieren
"Omdat de werkgevers voor de kinderen helemaal geen pedagogische kwaliteiten hebben "

:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Waarvan akte.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wat is je vraag?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ben jij bezopen of?
en schande!!! kinderen die 400 euro verdienen
Phoeh.....
Alle reacties Link kopieren
Wat wil je bereiken? Wil je even je verontwaardiging kwijt? Dat is prima, hoor. Waarvan akte dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Hou je ze toch lekker thuis.
Always look on the bright side of life
Alle reacties Link kopieren
Ik mis een poll
Alle reacties Link kopieren
Ik weet overigens niet of je een slechte moeder bent. Wel vind ik je stukje lachwekkend. Je meent dit toch niet?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-11-2017 21:26
en schande!!! kinderen die 400 euro verdienen
Behoorlijk he als ze dat per maand krijgen, nog geen 4 euro per uur verdienen. Ze moeten ook naar school en naar sport en muziekles en dan nog zeker 100 uur per maand werken.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er niet pedagogisch aan de waarde van geld leren door ervoor te werken? Ik denk niet dat je een slechte moeder bent, maar wel een beetje een vreemde.

Wat willen je kinderen zelf?
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
18-11-2017 21:27
Ik weet overigens niet of je een slechte moeder bent. Wel vind ik je stukje lachwekkend. Je meent dit toch niet?
Als ik hier de AH binnenloop zie ik alleen maar kinderen van een jaar of 16 werken. Hebben al die leidinggevenden diploma's voor hoe om te gaan met d eze jonge groep medewerkers? Is nog eens wat anders dan starters van 25 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Cactusvdikea schreef:
18-11-2017 21:27
Behoorlijk he als ze dat per maand krijgen, nog geen 4 euro per uur verdienen. Ze moeten ook naar school en naar sport en muziekles en dan nog zeker 100 uur per maand werken.
Nou. Het is allemaal wat.
Oh ook vandaag lid geworden en eerste topic, was er nog zo een vandaag
Alle reacties Link kopieren
Cactusvdikea schreef:
18-11-2017 21:27
Behoorlijk he als ze dat per maand krijgen, nog geen 4 euro per uur verdienen. Ze moeten ook naar school en naar sport en muziekles en dan nog zeker 100 uur per maand werken.
Nou, daar kan ik mijn hypotheek niet van betalen. Dus ik zou zeggen, minimaal 40 uur per week.
"Omdat de werkgevers voor de kinderen helemaal geen pedagogische kwaliteiten hebben en vaak drop-outs zijn van school die nu ergens leidinggevende zijn en dus eigenlijk een soort losers die nergens anders kunnen werken."

Jij spoort echt niet
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-11-2017 21:26
en schande!!! kinderen die 400 euro verdienen
Vreselijk ja. Dat geef je ze toch gewoon als zakgeld?
Cactusvdikea schreef:
18-11-2017 21:28
Als ik hier de AH binnenloop zie ik alleen maar kinderen van een jaar of 16 werken. Hebben al die leidinggevenden diploma's voor hoe om te gaan met d eze jonge groep medewerkers? Is nog eens wat anders dan starters van 25 jaar.
Heb je kinderen met een beperking ofzo dat die leidinggevenden daar pedagogische kwaliteiten voor moeten hebben?
Alle reacties Link kopieren
:popcorn:

Koekoek
Whut..?? Uhm is er ergens weer eoa nieuwe drugs in opleving? :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven