Voetbalouders

19-05-2018 11:33 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zal wel de zoveelste zijn die een dergelijk topic opent, maargoed.

Vanochtend stond ik weer aan de zijlijn bij het voetbal van mijn zoon (9). Hij voetbalt graag en haalt er echt veel plezier uit. In het team onderling gaat het met de kinderen heel leuk, dus dat is fijn. Zoon mocht meespelen met de selectie, maar omdat daar teveel druk op stond voor hem hebben we besloten dat dat voor nu in ieder geval te vroeg is. Hij heeft het nu wel echt leuk.

Echter voor mij is het wat minder soms, omdat de ouders van zijn team ontzettend kunnen klagen. De spelertjes doen het niet goed genoeg, de tegemstanders zijn te groot, de bal is niet goed, de coach doet het niet goed genoeg, etc. En helaas uiten deze ouders dat op de kinderen. Dan gaan ze naar de kinderen schreeuwen en menen deze ouders het allemaal heel goed te weten (maar roepen stuk voor stuk weer heel andere, tegenstrijdige, dingen). Ook bij de training gebeurt dat. De kinderen zie je dan soms echt ineen kruipen. Ik vind dat moeilijk om te zien.

Herkent iemand dit? En wat doen jullie ermee?
NYC schreef:
22-05-2018 13:21
Ik zou echt niet fanatiek zijn denk ik en mij ergeren aan schreeuwerds. Tis maar een spelletje. Win jij niet dan wint de ander.
Daarom snap ik ook niet dat mensen bij teamsporten van hun kind blijven kijken. Als je geen fanatisme voor de wedstrijd hebt, sta je je volgens mij helemaal stierlijk te vervelen.
redbulletje schreef:
22-05-2018 13:25
Daarom snap ik ook niet dat mensen bij teamsporten van hun kind blijven kijken. Als je geen fanatisme voor de wedstrijd hebt, sta je je volgens mij helemaal stierlijk te vervelen.
Het lijkt me voor kinderen eigenlijk ook leuker om bij een vereniging te zijn waar je gewoon je eigen honk hebt met niet allemaal meekijkende ouders erbij.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 5 denkt dat hij de nieuwe Ronaldo is, hij is helemaal bezeten van voetbal. Twee keer in de week gaat hij trainen (een keer sochtends een keer savonds) en hij voetbalt elke dag thuis, buiten en binnen, oefent dagelijks op de playstation...

Ik vind het niet erg om mee te gaan.
Hij vindt het leuk, ook dat ik kijk en hem aanmoedig.
Als hij ouder is kan hij zelf wel gaan maar een uurtje blijven kijken is geen drama.
Troeteltje schreef:
19-05-2018 12:32
Heel eerlijk?

Kind wil op voetbal. Vind dit verschrikkelijk!!!

Hoor er zo veel nare dingen over.

Herries, afgunst, enorme intensiviteit van de sport (3 keer per week, klopt dat??), kabaal en geschreeuw aan de zijlijn, etc.

Echt, ik vind het totaal niets leuks en zie mezelf ook echt echt echt niet aan het veld staan.
Voel me hierin ook eerlijk gezegd behoorlijk alleen staan. Partner vind het uiteraard geweldig.
Mag manlief het regelen.
@TO het beste wat je kan doen is de jeugdcoördinator of jeugdbestuurslid dit melden.

Ik als echte voetbalmeid (en nee een tokkie ben ik niet bepaald) vind het best verdrietig om te lezen dat er ouders zijn die zeggen mijn kind gaat nooit op voetbal. Bij mij was op heel jonge leeftijd (toen ik net kon lopen) al duidelijk dat ik niets liever wilde dan voetballen. De hele dag was ik met een voetbal in de weer. Dat was en is echt mijn passie. Dat je dat als ouder je kind ontneemt doordat jij het niks vindt, vind ik erg verdrietig.

Mijn moeder vindt voetbal ook afschuwelijk. Er komt vanzelf een leeftijd dat ze zelfstandig kunnen gaan. Tot die tijd zeg ik steun je kind in zijn of haar passie. Op het gebied van sport, maar ook andere gebieden van het leven.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen zitten omkoping voetbal, zijn geen cruijffjes of de nieuwe Messi.
Maar ik geniet als ze door t veld huppelen!
En teamsporten is super leuk voor ze.
De lol van samen sporten, samen onderweg en hier zelfs samen douchen; we horen ze steeds lachen met elkaar.
Dus hier een blije voetbalpuder.
Maar een andere sport waar de kinderen plezier in hebben, mag natuurlijk ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven