Voor de tv eten

17-11-2018 10:33 1044 berichten
Wij eten ons avondeten altijd voor de tv. Tot ieders tevredenheid. Nu krijg ik daar soms opmerkingen over. In de zin dat andere ouders het samen aan tafel zitten nogal belangrijk vinden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of wij erg uitzonderlijk zijn. Voor mij is zo'n speciaal eet-moment niet zo boeiend momenteel. Werken allebei parttime en hebben genoeg tijd voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Avondeten doen wij altijd aan tafel (zodra kind uit logeren is dan eten wij wel lekker voor de tv).

Ontbijt of lunch gebeurt wel regelmatig voor de tv.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
Alle reacties Link kopieren
Alleen als het Sinterklaasjournaal er op kwam. En daar zijn we al jaren overheen.

Op de bank snoepen we alleen. Warm eten en brood eten altijd aan tafel.
snoesje666 wijzigde dit bericht op 17-11-2018 10:37
0.33% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn nu nog met zn 2en en eten altijd aan de keukentafel, wel soms met een laptop erbij, lekker serietje aan of robinson. Met kinderen straks zullen wij dat niet meer doen. Vind het belangrijk om dan even met elkaar te zijn en met elkaar te praten, + voor de televisie eten zorgt ervoor dat je meer eet zonder daarbij na te denken.
Ach, dat doen wij nu zonder kinderen ook. Met kinderen netjes aan tafel maar heb me vaak zat afgevraagd hoe waardevol dat nou was. Geruzie en gezeur. Dus tja.

Verder moet je lekker doen wat bij jullie past en de mensen laten kletsen.
Wij vinden aan tafel eten heel belangrijk. Ik heb het idee dat je dan bewuster tijd voor elkaar hebt dan dat je allemaal thuis bent maar ieder zijn eigen ding doet. Iedereen kan dan vertellen over zijn dag. Ook eet je bewuster. En dat is beter.
Het is jouw gezin. Als het werkt is dat toch prima? Wel een tip: doe het wel aan tafel af en toe en leer de kids dat andere gezinnen misschien aan tafel eten en dat ze zich dan moeten aanpassen. Ik heb zelf nooit fatsoenlijke tafelmanieren geleerd en dat werd nog wel eens een conflict als ik bij vriendinnetjes bleef eten.
Wat armoedig. Aan de ene kant heb je geen enkele attentie voor elkaar en als je tv zit te kijken proef je ook je eten niet goed, dat wordt er dan fabrieksmatig ingeschoven.

Nee, ik had niet veel regels, maar samen eten was er wel eentje van.
Ik weet niet of jullie uitzonderlijk zijn, maar wij eten nooit voor de tv met de kinderen. Voor de tv eten vind ik (=mening) nogal armoedig. Eten moet je in mijn ogen met aandacht doen.
Wij eten altijd aan tafel. Ik vind dat heel erg belangrijk, een rustmoment, tijd voor elkaar, tijd als gezin, samen praten. Het is zoveel meer dan alleen eten.
Ik doe ook altijd de tafel dekken met een tafellaken ect.

Hier gaat de tv uit en eten we samen aan tafel en spreken we de dag door ect.
Telefoons en elektronica mag ook niet aan tafel, gewoon een heerlijk gezinsmoment.
Ook als de kinderen weg zijn eten mijn man en ik samen aan tafel.
We vinden het ook heerlijk om na te tafelen, maar dan zijn de kinderen al wel van tafel gegaan.
Ontbijt en lunch ook altijd aan tafel.

Als dat wegvalt dat vind ik echt triest, daarbij is eten voor de tv ook gewoon ongezond.
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 17-11-2018 10:46
2.99% gewijzigd
Wij eten voor de tv als kind slaapt (en wij sushi bestellen) of er niet is. Nooit als kind erbij is, dan eten we aan tafel als gezin. We vinden een serie kijken heerlijk tijdens het eten maar vinden het geen goed signaal naar dochter toe.
Wij hebben geen kinderen en wij eten nooit voor de tv. Altijd aan tafel. Zonder laptop.

Voor de tv eten is ongezellig en ongezond. Je proeft niet meer wat je eet en je eet teveel, meer dan je zou eten als je met aandacht eet.
voor de tv eet je meer, dit leidt tot overgewicht
verder is er geen aandacht voor het eten
geen aandacht voor elkaar
kil en armoeiig dus
Alle reacties Link kopieren
Wij eten heel sporadisch achter de tv. Eigenlijk alleen op bijzondere gelegenheden. Bijv vandaag bij de intocht van sinterklaas. Dan zet ik allemaal lekkere dingen op de salontafel.

Verder vind ik het belangrijk dat de kinderen leren dat ze rustig aan een tafel moeten zitten en bewust omgaan met eten. Tv kijken doen ze vaak of na of voor het avondeten.
Verbazingwekkend om te lezen dat veel van jullie wel voor de tv eten als de kinderen er niet zijn. Heb je eens tijd om samen fijn te tafelen en tijd te nemen voor elkaar, doe je het juist dan niet. Waarom vinden jullie het voor de kinderen wel belangrijk om aan tafel te eten maar voor jezelf niet?
JonathanStrange schreef:
17-11-2018 10:44
Wij eten voor de tv als kind slaapt (en wij sushi bestellen) of er niet is. Nooit als kind erbij is, dan eten we aan tafel als gezin. We vinden een serie kijken heerlijk tijdens het eten maar vinden het geen goed signaal naar dochter toe.
Geen goed signaal.....maar je doet het zelf wel en vindt het fijn. Welk nadeel zou het voor je kind dan hebben?
applekit schreef:
17-11-2018 10:45
Wij eten heel sporadisch achter de tv.


Achter de tv?
Alle reacties Link kopieren
Avondeten en ontbijt gebeurt hier aan tafel. Dan kan er even rustig gepraat worden over de dag ook. En ja ook ruzie gemaakt worden door de kinderen ja ;)
Het is echt een feestje voor ze als we eens eten afhalen en we dat aan de kleine tafel op de bank opeten.
Hoe leer je je kind dan tafelmanieren als je niet aan tafel eet?

Nu schrik ik af en toe wel in restaurants naar de afwezigheid van tafelmanieren van kinderen, maar als je altijd voor de tv eet dan snap ik dat je zoiets niet kan leren als kind. :nope:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen en geen partner, dus sorry misschien minder relevant voor jou, maar ik probeer minder voor Netflix/de tv te eten en met meer aandacht te eten, eventueel een boekje erbij om zo ook meteen meer te lezen. Kaarsje aan, leuk servies, etc. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik dat in m'n eentje wel een uitdaging vind. Tv of Netflix voelt soms toch ook wel een beetje als 'levend behang' ofzo.

Juist wanneer je niet in je eentje hoeft te eten lijkt dat me juist een gezellig moment om met anderen, en met aandacht, te beleven. Hoewel af en toe samen al etend een serie wegkijken natuurlijk ook gezellig is.
Marana-- schreef:
17-11-2018 10:46
Verbazingwekkend om te lezen dat veel van jullie wel voor de tv eten als de kinderen er niet zijn. Heb je eens tijd om samen fijn te tafelen en tijd te nemen voor elkaar, doe je het juist dan niet. Waarom vinden jullie het voor de kinderen wel belangrijk om aan tafel te eten maar voor jezelf niet?
Omdat voor ons tijd samen ook bestaat uit een serie kijken die we allebei mooi of leuk vinden. Praten doen we vaak in bed of als we aan tafel zitten met kind. Tv kijken komen we verder eigenlijk nooit aan toe. Dus die ene avond na kinderbedtijd met sushi en tv in de paar weken is echt genieten voor ons.
Wij eten aan tafel. Als het voor jullie werkt, is het toch goed.
Alle reacties Link kopieren
Is hier een no go.....Die domme buis is uit tijdens het eten.... Ik sta me toch niet uit te slofen terwijl niemand ziet wat er op tafel komt....
Marana-- schreef:
17-11-2018 10:46
Verbazingwekkend om te lezen dat veel van jullie wel voor de tv eten als de kinderen er niet zijn. Heb je eens tijd om samen fijn te tafelen en tijd te nemen voor elkaar, doe je het juist dan niet. Waarom vinden jullie het voor de kinderen wel belangrijk om aan tafel te eten maar voor jezelf niet?

Ja dat vind ik ook verbazingwekkend!
Wij waren laatst zonder kinderen en hebben toen juist lekker uitgebreid aan tafel gegeten en heerlijk zitten na tafelen.
Dan heb je juist de tijd, ook voor elkaar, dan zet je toch geen tv aan?!
-Darkside- schreef:
17-11-2018 10:47
Geen goed signaal.....maar je doet het zelf wel en vindt het fijn. Welk nadeel zou het voor je kind dan hebben?
Zij is nog klein en moet nog met aandacht leren eten, vind ik. Als ze groter is, wordt dat mogelijk wel anders, maar niet dagelijks in elk geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven