Vreemd gedrag jongen 7 jaar

08-11-2018 20:17 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Mijn tante heeft een zoontje van 7 jaar.
Hij heeft heel afwijkend gedrag vergeleken zijn leeftijd genootjes.

Hij speelt bijna niet met andere kinderen en richt zich meer op volwassenen.

Als mijn tante close is met haar nieuwe vriend dan word hij extreem driftig.
Mijn tante mag van hem niet close worden met haar nieuwe vriend.

Eten gaat heel moeizaam hij eet eentonig en ongezond.

Hij vertoond grensoverschrijdend gedrag en maakt veel opmerkingen die sexueelgetint zijn. Hij slaat z'n moeder vaak op haar kont.

Hij vraagt continue aandacht negatief zoals positief.
Hij kan niet alleen zijn.
Hij kan niet in slaapvallen zonder een tv/mobiel scherm of ipad.

Ik maak mij best veel zorgen omdat zijn gedrag steeds vreemder word. Ik heb het geprobeerd om het aan te kaarten bij mijn tante ze hoort mij wel aan maar reageert best afwezig en vaag.
Wat zou ik kunnen doen en wat is er mis met hem?
Ps hij heeft ook vaak kringen onder zijn ogen.
Tja het is wel wat voor zo'n jong kind om een scheiding mee te maken en dan een nieuwe vent die er in eens is. Daar zou ik op mijn al lang en breed volwassen leeftijd het al niet makkelijk mee hebben.

Heb je wel eens gewoon met je neefje zelf gepraat? Niet meteen over allerlei volwassen dingen maar gewoon, op kinderniveau.

Wat je kan doen weet ik niet, ben zelf niet voor een melding maken bij een overheidsorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn meer kinderen die slecht en ongezond eten.
Het bezitterige gedrag wanneer moeder close is met haar vriend kan ik me ook nog voorstellen.

Maar de seksueel getinte opmerkingen zijn voor een jongen van 7 wel vreemd. En zeker ook het grensoverschrijdende gedrag.. (wat dat in dit geval dan ook mag zijn).
Hij heeft dit ergens gezien, gehoord of opgepikt. Dat zou me wel zorgen baren.
En waarom kan hij niet alleen zijn? Wordt hij dan angstig?

Vreemd dat je tante afwezig reageert. Vindt ze het niet gewoon lastig om het er over te hebben?
Op mij komt het gedrag van het kind wel afwijkend over. Wat al eerder gezegd werd, seksueel grensoverschrijdend gedrag komt vaak voort uit seksueel grensoverschrijdend gedrag meegemaakt te hebben.
Omdat dit een kind betreft, nota bene uit jouw familie, die niet voor zichzelf kan opkomen, vind ik wel dat je op zijn minst advies moet vragen aan Veilig Thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven