Waar ben jij op aangesproken door een vreemde?

23-06-2021 14:41 241 berichten
Nog nooit heb ik een topic geopend, maar hier ben ik toch nieuwsgierig naar.

Waar ben je op aangesproken/ terecht gewezen door een vreemde over je kind(eren)?

TO start:

Tijdens een kinderactiviteit klom mijn klimgrage 2 jarige op een stoel en ging op zijn knieën achterstevoren op de stoel zitten wippen. Een gechokkeerde moeder wees mij hier op. Ik antwoorde dat ik mijn kind zag en naast hem stond. De moeder begon een betoog tegen een andere moeder dat zij in het ziekenhuis werkt en wel heel vaak gebroken botten voorbij zag komen bij dit soort incidentjes.
anoniem_65402509b8cbf wijzigde dit bericht op 23-06-2021 14:58
3.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn kind aan het stikken was (in een droog kaakje). Dat was ook zo, maar ik stond net bij haar zusje. Dus ik ben die mevrouw heel dankbaar, want ik kon op tijd ingrijpen.
Dat ik mijn kinderen wel heeel dicht op elkaar had gekregen
klopt
5 min
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn dochter achterop zat zonder jasbeschermers. En dat zo haar voetjes tussen de spaken konden komen. Geen jasbeschermers klopte, maar dat van die spaken niet. Er zaten dubbele fietstassen onder haar. Toch deed de dame mijn dochters voetjes uit voorzorg in de fietstas.
Alle reacties Link kopieren
Dat het zielig was dat mijn zoontje aan een tuigje liep. Het is pas zielig als hij onder een auto komt mevrouw...
Dat mijn kind zand aan het eten was. Dat klopt ook.
T.a.v. de OP: ik kan niet visualiseren hoe je achterstevoren op je knieën zit. Je knieën buigen maar één kant op natuurlijk.... maar op je knieën met je hoofd naar de zitting lijkt me minder gevaarlijk dan andersom. Nou ja, verlos me uit dit lijden: hoe zat hij nou precies?
Alle reacties Link kopieren
Dat mijn zoon op de stoep liep. Ja echt waar. En oudere dame op een fiets. Mijn peuter liep rustig, maar wel een beetje in het midden. Ik werd afgesnauwd dat ik op 'dat kind' moest letten, omdat zij nu om hem heen moest fietsen. Op de stoep.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
23-06-2021 14:53
Dat het zielig was dat mijn zoontje aan een tuigje liep. Het is pas zielig als hij onder een auto komt mevrouw...
Ha, ik kreeg er een positieve opmerking over :-)
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
23-06-2021 14:53
Dat het zielig was dat mijn zoontje aan een tuigje liep. Het is pas zielig als hij onder een auto komt mevrouw...
Wij hebben ook een tuigje in huis, voor drukke onbekende plekken. Idd, onder een auto is pas zielig, en ik heb een familiegeschiedenis van weglopers. Mijn oma had dus ook een tuigje. Daarom heb ik mijn tante nog :biggrin: .
ludwina schreef:
23-06-2021 14:55
Dat mijn kind zand aan het eten was. Dat klopt ook.
T.a.v. de OP: ik kan niet visualiseren hoe je achterstevoren op je knieën zit. Je knieën buigen maar één kant op natuurlijk.... maar op je knieën met je hoofd naar de zitting lijkt me minder gevaarlijk dan andersom. Nou ja, verlos me uit dit lijden: hoe zat hij nou precies?
Nee, dat staat er een beetje raar! Ik bedoelde achterstevoren op de stoel, op zijn knieën, ga het aanpassen!
Alle reacties Link kopieren
Quincy2 schreef:
23-06-2021 14:56
Ha, ik kreeg er een positieve opmerking over :-)
😬
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk vooral: jeeeej wat lijkt ze op jou
Na een tijdje antwoordde ik: Tja, deze is gekloond, is geen seks aan te pas gekomen
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van destijds 2,5 of 3 werd erop aangesproken dat hij met een poppenbuggy rondliep. 'Dat is toch voor meisjes?' zei ze tegen hem (en mij).
Alle reacties Link kopieren
Wij waren op vakantie in Berlijn en werd door een oudere man aangesproken dat een draagzak véél te warm was voor mijn baby....
Wij wonen in Australië dus voor ons was het niet eens zo'n warm weer.
anoniem_405330 wijzigde dit bericht op 26-06-2021 22:12
98.61% gewijzigd
Dat hij wel erg laat is met lopen (was toen 11 maanden oud).

Kan hij nog steeds niet praten?! (Hij is net 1 jaar)

Vroeger sliepen kinderen niet in een aparte kamer dat is hartstikke slecht (hij slaapt in onze kamer, maar ik heb geen zin om vanaf 19 uur op bed te gaan liggen. Sorry dus dat hij eventjes alleen in een kamer ligt, maar wel een babyfoon heeft. Dus ik alles kan zien en horen)
Alle reacties Link kopieren
Dat ik aan incest deed. Mijn baby van 3 weken oud kreeg borstvoeding...
Alle reacties Link kopieren
HarleyQuinn schreef:
23-06-2021 15:04
Dat ik op een buitenspeelplaats een man de bosjes zag ingaan met een kindje. Ze kwamen niet terug en ik besloot te gaan kijken. Komt hij plots de bosjes uit met kindje en snauwt naar mij of ik dacht dat hij een pedofiel was?
Het was zijn kind die moest plassen!!
Waarom zo snauwen?
Wanneer ik met mijn zoon de bosjes in zou gaan en een man kwam achter mij aan dan zou ik ook snauwen. ;)
Bolletje88 schreef:
23-06-2021 15:09
Dat ik aan incest deed. Mijn baby van 3 weken oud kreeg borstvoeding...
😂 wat zeggen mensen soms toch rare dingen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen kinderen. Maar mijn moeder zat samen met andere moeders te kijken naar zwemles. Ik was al een aantal diploma's verder dan ABC toen en 12+. Zwemmen vond ik erg leuk, maar had enorme faalangst. Stond soms te huilen op het startblok tijdens het examen. Zegt zo'n moeder tegen mijn moeder: "Och 't is zonde dat kind. Waarom doe je haar dat aan?"
Moeder: "Ja maar, dat wil ze zélf hoor."
Bolletje88 schreef:
23-06-2021 15:09
Dat ik aan incest deed. Mijn baby van 3 weken oud kreeg borstvoeding...
:nope: zeg mij dat dit niet waar is
Sunny-in-Perth schreef:
23-06-2021 15:10
Wanneer ik met mijn zoon de bosjes in zou gaan en een man kwam achter mij aan dan zou ik ook snauwen. ;)
Grapjas :proud:
Alle reacties Link kopieren
clivia52 schreef:
23-06-2021 14:48
Dat ik mijn kinderen wel heeel dicht op elkaar had gekregen
klopt
5 min


:HA:
Alle reacties Link kopieren
Onze buren (ok, geen volslagen vreemden) hebben ons ooit uitgenodigd om te praten over de geluidsoverlast die ze van onze -toen tweejarige- dochter hadden... en ze hadden gelijk. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg te horen van de oogarts dat ik mijn kind niet aankon en niet streng genoeg was want ze wilde niet goed luisteren en was te beweeglijk, en hoe hij in vredesnaam zijn werk zou kunnen doen als alle kinderen zo waren, ze was toen 2, hij had door alle andere uitlopende afspraken, 1,5 uur vertraging dus dat kind zat al meer dan 1,5 uur te wachten en dan nog weer stil zitten en naar een strenge, onvriendelijke meneer luisteren.... Ik was zo boos, bij de brillenwinkel hoorde ik dat ze er meerder klachten over hadden gekregen en ben dus van oogarts veranderd. Ander verhaal, nummer drie had echt haast geen haartjes bij geboorte en duurde ook lang voor die gingen groeien, toen ik op bezoek ging bij een vriendin met wat oudere kleuters vroegen die geschokt waarom ik mijn baby kaal had geschoren, :-) die dachten jeetje wat een enge moeder :-), helemaal goed gekomen ze heeft nu prachtig lang en dik haar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven