Waar verheug jij je op? - Pakjesavond

03-12-2019 16:44 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me dit jaar extra op het kloppen op de deur. Peuter maakt dit voor het eerst bewust mee en ik ben zo benieuwd naar haar reactie.

Het cadeau van de oudste. Ze had iets gezien dat ze heel graag wil hebben, maar ze zei dat het veel te duur is en dus niet kan. Ze gelooft niet meer. Wat ze niet weet, is dat het in de kast op haar staat te wachten. Ik had een mazzeltje en kon het met korting kopen. Ik ben zo benieuwd naar hoe verrast ze zal zijn.

Ik verheug me ook op de hele avond alles in elkaar zetten, te laat naar bed, onbeperkt pepernoten snaaien en de volgende dag de hele dag in de pyjama spelen.

Waar verheug jij je op? Voorpret delen is leuk :)

Waar verheug jij je op?

Totaal aantal stemmen: 67

Het kloppen (10%)
Het uitpakken (36%)
Het spelen (6%)
Dat die ouwe baard weer ophoepelt (48%)
Hallo?!
LAgirl82 schreef:
03-12-2019 17:06
Oh de horror! Daarom heb ik dus een hekel aan Sinterklaas...
Ik ben gelukkig niet de enige :proud:
Het gezicht van mijn oudste als blijkt dat mama/Sinterklaas heeft gelogen over het uitverkochte concert van Billie Eilish, waarbij ik loog dat het echt niet gelukt is om kaartjes te kopen paar maanden geleden. :devil:

Vrees alleen ook het gezicht van mijn jongste, die is 6 en ook fan maar haat veel geluid en prikkels en ik zie het echt niet zitten. Maar ze gaat wel balen. :-?


Eigenlijk vind ik alleen de reacties leuk van mijn kinderen en mijn nichtje op kadootjes en het spannende voor hen eraan.

Qua viering en de rest van het gezelschap kan me de middag en avond niet snel genoeg voorbij gaan. Dat ligt niet aan het feest maar aan gedrag van bepaalde volwassenen.
Merel7 schreef:
03-12-2019 17:25
Leuk, familie tradities.
Wil je vertellen welke traditie jullie hebben bedacht?
Het is niet echt bijzonder hoor. Het zijn gewoon onze kleine dingetjes.

Sowieso kijken we Scrooge uit 1970. Een vreselijke horror van een film.
Maar mijn man heeft daar fijne herinneringen aan, dus kijken we, met de nodige commentaar met hem mee.

Dit jaar hebben we besloten om de film op te zetten tijdens het opzetten van de boom.
We bakken wat koekjes en drinken chocolademelk met slagroom. Heel kneuterig, maar echt onze ochtend/middag/avond.

Dit jaar hebben we de kids voor het eerst geld gegeven om kadootjes voor elkaar te kopen.
We maken er een sport van om de kadootjes zo mooi mogelijk in te pakken, zodat het er extra leuk uit ziet. Het moet immers 2 weken onder de boom liggen.

Op kerstochtend pakken we alles gezellig uit onder het genot van een kopje koffie, wat kerstlekkernijen etc. We proberen het niet binnen 10 minuten uit te pakken dus ook dan zetten we weer een kerstfilm op. Waarschijnlijk Gremlins.
Misschien niet de meest kersterige film, maar voor ons is het een jaarlijks terugkerend ding.

In de middag spelen we meestal een spelletje. Maar we hebben pubers, dus die blijven ook lekker hangen op hun kamer. Geen probleem. De momenten die we deze tijd wel samen zijn, zijn we ook echt samen, zonder telefoon oid.
Ik heb gestemd op het vertrek van Sint. De spanning bij sommige kinderen op mijn school is vreselijk opgelopen. Er zijn kinderen die slecht slapen, er zijn er veel, te veel met té korte lontjes. Zelfs in groep zeven/acht zijn kinderen nerveus over wat ze krijgen. Er was ruzie over de surprises, wie verteld had wie wie getrokken had. Of een surprise van 50cm hoog wel kon of toch te klein was. Dat een vuilniszak grijs of zwart moet zijn en niet blauw ook al is de blauwe zak ondoorzichtig etc etc.

Januari, ik houd er van!
Ik verheug me nu al op het moment dat de avondspits donderdag voorbij is en ik eindelijk naar huis kan rijden zonder anderhalf uur vertraging O_o

Morgen vier ik Sinterklaas met wat vrienden. Super mooie veel te veel moeite kostende urprises gemaakt, veel te lange gedichten geschreven met veel liefde, kaasfondue, wijntjes.... Ieder jaar zeggen we weer 'volgend jaar doen we het niet meer hoor!' maar ondertussen beginnen we stiekem een half jaar van tevoren al met de voorpret :proud:
Alle reacties Link kopieren
6 december.
I wanna live my life with the volume full!
De gezelligheid. Mar die staat niet in je poll.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
03-12-2019 16:54
Ik verheug me erop dat m'n kinderen nu de leeftijd hebben om geen sinterklaas meer te hoeven vieren. Het was heel leuk hoor, al die jaren, maar heerlijk om nu niet moeilijk te hoeven doen met gedichten en surprises.
Nu vieren we Kerst, maar daar hoort al die rompslomp gelukkig niet bij.

Dit idd. Wat een rust!
Ik ben er een beetje klaar mee. We vieren het met mijn ouders, zus en zwager, en de kinderen en de pakjesavond duurt eindeloos. Het spelen met zijn allen een toneelstukje voor een gelovig neefje. Van de week vroeg ik aan mijn zus of hij voor volgende Sint het geheim te horen zou krijgen (hij is bijna 8), maar ze wil het zo lang rekken als kan want hij twijfelt nog helemaal niet.
Als we het nog op deze manier (veel teveel pakjes, niemand houdt zich aan het budget) vieren, wil ik wel dat de cadeaus een verrassing blijven tot pakjesavond. Nu heeft bijna iedereen zijn eigen cadeaus gekocht, en weet ik bijvoorbeeld nog niet wat mijn zus van mij krijgt.
MinkeDeWit schreef:
03-12-2019 19:11
Ik ben er een beetje klaar mee. We vieren het met mijn ouders, zus en zwager, en de kinderen en de pakjesavond duurt eindeloos. Het spelen met zijn allen een toneelstukje voor een gelovig neefje. Van de week vroeg ik aan mijn zus of hij voor volgende Sint het geheim te horen zou krijgen (hij is bijna 8), maar ze wil het zo lang rekken als kan want hij twijfelt nog helemaal niet.
Als we het nog op deze manier (veel teveel pakjes, niemand houdt zich aan het budget) vieren, wil ik wel dat de cadeaus een verrassing blijven tot pakjesavond. Nu heeft bijna iedereen zijn eigen cadeaus gekocht, en weet ik bijvoorbeeld nog niet wat mijn zus van mij krijgt.
Dan doe je toch niet mee?
Sudrì schreef:
03-12-2019 19:14
Dan doe je toch niet mee?
Dat is niet echt een optie. De kinderen, althans de jongste, vinden het wel leuk, en zo vaak zijn we niet met zijn allen bij elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me nog het meest op hoe er op gereageerd wordt dat ik een gedicht voor mezelf heb geschreven waarin ik mezelf tot epische proporties de hemel in prijs (zwaar overdreven natuurlijk).
Love is the meaning of life
MinkeDeWit schreef:
03-12-2019 19:17
Dat is niet echt een optie. De kinderen, althans de jongste, vinden het wel leuk, en zo vaak zijn we niet met zijn allen bij elkaar.
Geniet dan van je eigen kinderen.
Een kind van 8 wat nog geloofd is trouwens heel normaal en best gek dat jij probeert af te dwingen dat het hem verteld wordt. Speelden anderen voor jouw kinderen nooit het toneelstukje?
elfjetwaalfje schreef:
03-12-2019 19:17
Ik verheug me nog het meest op hoe er op gereageerd wordt dat ik een gedicht voor mezelf heb geschreven waarin ik mezelf tot epische proporties de hemel in prijs (zwaar overdreven natuurlijk).
:HA:
MinkeDeWit schreef:
03-12-2019 19:11
Ik ben er een beetje klaar mee. We vieren het met mijn ouders, zus en zwager, en de kinderen en de pakjesavond duurt eindeloos. Het spelen met zijn allen een toneelstukje voor een gelovig neefje. Van de week vroeg ik aan mijn zus of hij voor volgende Sint het geheim te horen zou krijgen (hij is bijna 8), maar ze wil het zo lang rekken als kan want hij twijfelt nog helemaal niet.
Als we het nog op deze manier (veel teveel pakjes, niemand houdt zich aan het budget) vieren, wil ik wel dat de cadeaus een verrassing blijven tot pakjesavond. Nu heeft bijna iedereen zijn eigen cadeaus gekocht, en weet ik bijvoorbeeld nog niet wat mijn zus van mij krijgt.
Maar hoe denk je dit dit verandert (veel pakjes, niemand houdt zich aan het budget, iedereen koopt zijn eigen cadeau etc) als je neefje niet meer gelooft?
Ik verheug mij op de altijd hilarische gedichten en meest stomme/lelijke kado's.
Ben benieuwd hoe iedereen reageert op het lelijke fotolijstje dat ze krijgen met mijn foto er in... :proud:

En ik mag het niet zeggen, maar ik verheug mij ook op de komst van Sint met Zwarte Piet. Vooral omdat ik bang ben dat dit zo ongeveer wel 1 van de laatste keren zal zijn dat Zwarte Piet erbij is.
poeziewoezie schreef:
03-12-2019 19:30
Ik verheug mij op de altijd hilarische gedichten en meest stomme/lelijke kado's.
Ben benieuwd hoe iedereen reageert op het lelijke fotolijstje dat ze krijgen met mijn foto er in... :proud:

En ik mag het niet zeggen, maar ik verheug mij ook op de komst van Sint met Zwarte Piet. Vooral omdat ik bang ben dat dit zo ongeveer wel 1 van de laatste keren zal zijn dat Zwarte Piet erbij is.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn voorbij het kloppen. Jongens zijn te oud. Zij moeten eerst veel puzzels oplossen om bij de zak te komen. Dit bedenk en maak ik altijd zelf. Ik hoop dat dit gaat werken en alles klopt. Al heb alles natuurlijk meerdere keren gecheckt.

En ik hoop zo dat het cadeautje van mijn oudste nog op tijd gaat komen... plan b ligt gelukkig al wel klaar.
Bladiebladiebla2016 schreef:
03-12-2019 19:34
Wij zijn voorbij het kloppen. Jongens zijn te oud. Zij moeten eerst veel puzzels oplossen om bij de zak te komen. Dit bedenk en maak ik altijd zelf. Ik hoop dat dit gaat werken en alles klopt. Al heb alles natuurlijk meerdere keren gecheckt.

En ik hoop zo dat het cadeautje van mijn oudste nog op tijd gaat komen... plan b ligt gelukkig al wel klaar.

Juist dat kloppen hebben wij nog heel lang volgehouden. Dat was de magie van vijf december. Kinderen wilden best geloven dat wij die cadeautjes kochten en inpakten, maar hoe dat kloppen dan door ons gedaan werd zonder dat ze dat merkten?
Ik verheug me op die blije koppies als ze zien dat de sint is geweest, het laatste jaar voor ons dus extra speciaal.

Jongste zoon twijfelt een beetje, maar heeft nog geen directe vragen aan me gesteld over het bestaan van de sint dus het kan nog even. Volgend jaar help ik hem uit de droom, als hij er dan nog niet zelf achter is gekomen.
Lucifer2018 schreef:
03-12-2019 17:58
Het gezicht van mijn oudste als blijkt dat mama/Sinterklaas heeft gelogen over het uitverkochte concert van Billie Eilish, waarbij ik loog dat het echt niet gelukt is om kaartjes te kopen paar maanden geleden. :devil:
O dit vind ik wel heel lief, wat zal ze blij zijn!
Eigenlijk gewoon op de hele sfeer van de avond. We vieren het 5 december met ons vieren. Meestal na het eten, als de kinderen in bad zijn geweest. Hebben een videobericht van de Sint en daarna gaat de televisie op (youtube) haardvuur bij gebrek aan open haard, maar toch geeft dat een hele fijne sfeer. Lekkers op tafel en dan om de beurt iets uit de zak halen en kijken welke naam er op staat. We hebben gigantisch uitgepakt dit jaar, eigenlijk helemaal niet hoe ik het gewild zou hebben (lees: ik ben het type dat de zak naast een stuk of twee kadootjes bij voorkeur opvult met sinaasappels, chocolademunten, kaneelstokjes en speculaas) maar mijn vrouw heeft de afgelopen maanden belachelijk veel (en vooral veel duurs) gekocht. Besloten om me er maar niet aan te ergeren en vooral te gaan genieten van de avond (want het gaat wel in de smaak vallen) en volgend jaar weer hopelijk een beetje meer mijn manier.
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me op het gezellig samenzijn, de gekke opdrachten die de kinderen moeten doen voor ze bij de cadeautjes komen, de grappige en soms ontroerende gedichten en het gourmetten.

En ik verheug me dat de spanning weer voorbij is bij mijn jongste en de andere meiden uit haar klas die elke dag ruzie met elkaar maken de laatste 2 weken. Elke keer een huilend kind thuis ben ik best wel zat.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
03-12-2019 17:58
Het gezicht van mijn oudste als blijkt dat mama/Sinterklaas heeft gelogen over het uitverkochte concert van Billie Eilish, waarbij ik loog dat het echt niet gelukt is om kaartjes te kopen paar maanden geleden. :devil:

Vrees alleen ook het gezicht van mijn jongste, die is 6 en ook fan maar haat veel geluid en prikkels en ik zie het echt niet zitten. Maar ze gaat wel balen. :-?


Eigenlijk vind ik alleen de reacties leuk van mijn kinderen en mijn nichtje op kadootjes en het spannende voor hen eraan.

Qua viering en de rest van het gezelschap kan me de middag en avond niet snel genoeg voorbij gaan. Dat ligt niet aan het feest maar aan gedrag van bepaalde volwassenen.
Ah ik snap dat je je enorm verheugt :heart:
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
03-12-2019 18:55
De gezelligheid. Mar die staat niet in je poll.
Sorry! Volgend jaar ok? :cheer2:
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven