Waar verheug jij je op? - Pakjesavond

03-12-2019 16:44 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me dit jaar extra op het kloppen op de deur. Peuter maakt dit voor het eerst bewust mee en ik ben zo benieuwd naar haar reactie.

Het cadeau van de oudste. Ze had iets gezien dat ze heel graag wil hebben, maar ze zei dat het veel te duur is en dus niet kan. Ze gelooft niet meer. Wat ze niet weet, is dat het in de kast op haar staat te wachten. Ik had een mazzeltje en kon het met korting kopen. Ik ben zo benieuwd naar hoe verrast ze zal zijn.

Ik verheug me ook op de hele avond alles in elkaar zetten, te laat naar bed, onbeperkt pepernoten snaaien en de volgende dag de hele dag in de pyjama spelen.

Waar verheug jij je op? Voorpret delen is leuk :)

Waar verheug jij je op?

Totaal aantal stemmen: 67

Het kloppen (10%)
Het uitpakken (36%)
Het spelen (6%)
Dat die ouwe baard weer ophoepelt (48%)
Hallo?!
_Doortje_ schreef:
03-12-2019 16:56
Ik hoop dat ze na de gelovige periodes lekker surprises met ons willen doen. Lekker allemaal geheimzinnig met lijm, scharen en plakband op je kamer zitten knutselen voor elkaar. Ik vind het gezellig.

Maar is er dan niks waar jullie je op verheugen? Er is toch wel iets dat je er leuk aan vindt?
Echt? Suprises?
Van mij mag dat hele Sint feest de vuilnisbak in. Kerst is toch veel leuker?!
Alle reacties Link kopieren
Ik verheug me op alle opties die je noemt. Ik vind het een heerlijk feest, en het is ook prima als het weer voorbij is.
Sinterklaas vind ik wel een hoogtepuntje in het jaar, met schoen zetten, cadeautjes voorpret, gedichten, lekkers. Gezellig samen uitpakken, spelen. Daarna heerlijk kneuterig gourmetten. Hmmmmm, fijn!
Ik verheug me op het moment dat de pepernoten op zijn. Ze zijn te lekker. Het kost me zoveel moeite om niet alles op te eten.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee.... ik had voor m'n man een gevulde speculaas gekocht om vanavond in te pakken voor morgen als cadeau, en nu heeft ie het gevonden,
(zonder te weten dat het zijn sinterklaascadeau was) en al half opgegeten.... :facepalm:
.
Mijn ouders dachten na de gelovige periodes ook "ah gezellig, surprises!!". Het kwam er in de praktijk op neer dat mijn ouders alle surprises maakten. En de gedichten. Toen hebben we surprises geschrapt. Na een tijdje ook de gedichten. Toen hadden we alleen nog lootjes. Inmiddels is dat ook verleden tijd en met kerst geven we elkaar cadeautjes. En krijgen we van pa en ma een stevig envelopje :-D

Wij hebben nog 1 nichtje dat gelooft dus we worden geacht elk jaar weer mee te doen aan de hele show (1 kind, 7 volwassenen). Doodvermoeiend. Ik vind verraste gezichtjes best schattig, maar niet een hele avond van 1 kind. Ik hoop dat ze volgend jaar niet meer gelooft. Kunnen we daar ook weer mee stoppen.
Mijn man en ik zetten gedurende de sintperiode wel eens onze schoen :rofl: dan doen we er voor elkaar een kleinigheidje in.
Alle reacties Link kopieren
Hier met kind dat voor het eerst zelf meekoopt en dicht. Superleuk, geheimzinnige cadeautjes van de Action op haar kamer en PC bezet ;-D Soms vieren we samen met vriendinnetje en ouders, maar dit jaar niet.
De gedichtenchallenge met de vrienden die elk jaar meedoen is top. We beginnen in november al met situaties die zich het afgelopen jaar voordeden ‘reserveren’.
Ik ben wel blij dat het er morgen weer opzit. Er vanmiddag elf pagina’s uitgerammeld en al mijn plakband en papier is op ;-D
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Snowpink schreef:
04-12-2019 21:54
Mijn ouders dachten na de gelovige periodes ook "ah gezellig, surprises!!". Het kwam er in de praktijk op neer dat mijn ouders alle surprises maakten. En de gedichten. Toen hebben we surprises geschrapt. Na een tijdje ook de gedichten. Toen hadden we alleen nog lootjes. Inmiddels is dat ook verleden tijd en met kerst geven we elkaar cadeautjes. En krijgen we van pa en ma een stevig envelopje :-D

Wij hebben nog 1 nichtje dat gelooft dus we worden geacht elk jaar weer mee te doen aan de hele show (1 kind, 7 volwassenen). Doodvermoeiend. Ik vind verraste gezichtjes best schattig, maar niet een hele avond van 1 kind. Ik hoop dat ze volgend jaar niet meer gelooft. Kunnen we daar ook weer mee stoppen.

Bij ons thuis was ik diegene, alleen mijn vader maakte het zelf. Moeder en zussen vroegen 'hulp'. Mijn vader trok drie keer op jaar mij een toen was het klaar. Toen deden we alleen nog gedichten en dat doen we nu nog.
Ttroeteltje schreef:
04-12-2019 11:54
Echt? Suprises?
Van mij mag dat hele Sint feest de vuilnisbak in. Kerst is toch veel leuker?!
Nee, ze vind eigenlijk ook niet leuk, echt vreselijk.

En daarom tikt ze dat ze het echt leuk vindt. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Dit is het laatste jaar dat mijn zoontje gelooft. Zijn we daar ook weer vanaf. Maar dan begint dat surprise gedoe weer.
Geen fan hier. Kerst is leuker.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
03-12-2019 17:05
Ik verheug me op het moment, dat Alles goed is. Morgen een familielid dat uitslag krijgt (maak me zorgen) oudste puber heeft gedoe op school, bespreken we donderdagmiddag en ik... krijg donderdag uitsluitsel van werkgedoe (positief, maar moet even definitief rond),
kortom... ik verheug me op het moment, dat alles Goed is, en we donderdagavond de pakjes naar binnen schuiven en achterover zakken in de bank met familie (en een wijntje)
en alles kwam goed
verheug me op het wijntje zo
lilalinda schreef:
05-12-2019 15:21
en alles kwam goed
verheug me op het wijntje zo

Oh wat fijn voor jullie, dat zal een mooi avond worden dan. Geniet ervan!
_Doortje_ schreef:
03-12-2019 16:56
Maar is er dan niks waar jullie je op verheugen? Er is toch wel iets dat je er leuk aan vindt?

Ik kan dus echt helemaal niks bedenken van wat ik leuk vind aan Sinterklaas, echt helemaal niets.
Ja, dat ik er hopelijk binnen 2 jaar vanaf ben en dat hij vanavond weer verdwijnt voor ruim 11 maanden!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zulke dierbare herinneringen van de Sinterklaas avonden. Elk jaar verzonnen we weer iets spectaculairs voor de kinderen. Het was altijd zo gezellig....

Geniet ervan met je gezin....
Barnsteen schreef:
04-12-2019 21:46
Oh nee.... ik had voor m'n man een gevulde speculaas gekocht om vanavond in te pakken voor morgen als cadeau, en nu heeft ie het gevonden,
(zonder te weten dat het zijn sinterklaascadeau was) en al half opgegeten.... :facepalm:
Hahaha. Ik zou hem gewoon alsnog cadeau geven.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
03-12-2019 17:36
Man en ik kijken op 5 december vaak horror of Spielberg films.
Om het sinterklaasgedoe te ontwijken.
Je kan ook de film Sint kijken is ook horror ;)
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Oh wacht ik heb wel één ding gevonden...Mijn kinderen zijn morgen vrij van school!
Dat vind ik dan wél leuk aan Sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
05-12-2019 15:58
Oh wacht ik heb wel één ding gevonden...Mijn kinderen zijn morgen vrij van school!
Dat vind ik dan wél leuk aan Sinterklaas.
:-D
Alle reacties Link kopieren
ik verheug me op de snuitjes van de kinderen. vol verwachting klopt ons hart, dat idee
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 6 december leuker, dan kan ik de kerstboom neerzetten.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Keuken1987 schreef:
05-12-2019 16:02
Ik vind 6 december leuker, dan kan ik de kerstboom neerzetten.

Die hebben we afgelopen zaterdag al gezet. Heerlijk!
lilalinda schreef:
05-12-2019 15:21
en alles kwam goed
verheug me op het wijntje zo
Fijn!
Alle reacties Link kopieren
Keuken1987 schreef:
05-12-2019 16:02
Ik vind 6 december leuker, dan kan ik de kerstboom neerzetten.
dat doen 'wij' (in de praktijk: Ik) zaterdag
Keuken1987 schreef:
05-12-2019 16:02
Ik vind 6 december leuker, dan kan ik de kerstboom neerzetten.
Vind ik ook leuk, en doen wij ook altijd op 6 december (hier een feestdag dus altijd vrij).
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 6 die zo graag 1 bepaald ding wil hebben en ze krijgt het vanavond. Heerlijk dat gezichtje wat ik dan zie! Zoon van bijna 3 die is blij met alles. Ik heb zin in een hele gezellige avond, soort jeugdsentiment ofzo, die blije gezichtjes, met alles tegelijk willen spelen.
Ik ben wel blij dat het daarna klaar is, keert de rust weet een beetje terug en kan de kerstboom weer van zolder.

Fijne avond iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven