Wakkere baby 4,5 maand

20-03-2018 10:24 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al geruime tijd lees ik mee op dit forum. Nu zit ik echter zelf met een probleem.

Mijn baby van 4,5 maand heeft altijd moeite gehad zelf in slaap te komen. De afgelopen maanden heb ik hem gedragen in een bondolino, maar dat wil ik af gaan bouwen gezien hij hierin ook niet goed slaapt vanwege de omgevingsgeluiden van zijn grote broer van 1,5 jaar.
Wat heb ik al geprobeerd:
- eerder/later in bed leggen maakt geen verschil. Voor nu houd ik de maximale 1,5 uur wakkertijd aan.
- voeden voor/na slaapje maakt ook geen verschil
- erbij blijven is niet praktisch met een peuter alleen beneden. Hij is ook te alert en blijft dan continu contact zoeken.
- in slaap wiegen en wegleggen: hij wordt enorm snel weer huilend wakker.

Aanvulling: ik wil liever niet laten huilen. Het gebeurt weleens omdat ik iets moet met zijn broer maar dan huilt hij zichzelf al snel overstuur.
Wie heeft de tip?
Alle reacties Link kopieren
toch maar bij je houden in een draagzak oid
Alle reacties Link kopieren
Wandelen in de kinderwagen heeft bij ons goed geholpen.
I was reminded that my bloodtype is B positive.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
20-03-2018 10:36
toch maar bij je houden in een draagzak oid
In de draagzak slaapt hij ook niet goed. Wordt steeds wakker van zijn grote broer
Alle reacties Link kopieren
aardbeitje8 schreef:
20-03-2018 10:36
Wandelen in de kinderwagen heeft bij ons goed geholpen.
Bedankt voor de tip! Wandelen doe ik inderdaad ook veel nu.
Alle reacties Link kopieren
Kan het niet zijn dat hij gewoon weinig slaap nodig heeft? Of is hij wel echt moe?

Mijn dochter sliep op die leeftijd nog maar 2x overdag en niet eens zo lang. Vanaf 7 maanden nog maar 1 keer slapen en met 13 maanden was het over met overdag slapen. Ze had het gewoon niet nodig. Ze is nu 8 jaar en heeft nog steeds veel minder slaap nodig dan gemiddeld.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
20-03-2018 10:59
Kan het niet zijn dat hij gewoon weinig slaap nodig heeft? Of is hij wel echt moe?

Mijn dochter sliep op die leeftijd nog maar 2x overdag en niet eens zo lang. Vanaf 7 maanden nog maar 1 keer slapen en met 13 maanden was het over met overdag slapen. Ze had het gewoon niet nodig. Ze is nu 8 jaar en heeft nog steeds veel minder slaap nodig dan gemiddeld.
Het probleem is echt het zelf inslapen. In de drager kan hij wel in slaap komen als ik wat heen en weer loop, maar slaapt hij dus niet door geluiden heen.

Als ik hem wakker houd is hij ook erg jengelig op een gegeven moment en steeds oogjes wrijven etc.
En als je hem in de doek houdt met de doek een beetje over zijn oortje en oogjes geen gevouwen zeg maar? Wel zorgen dat hij nog kan ademen natuurlijk, maar dan kan hij niet zo rondkijken en wordt het geluid wat gedempt.

Zo bedoel ik:
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
[quote=lux. post_id=28287182 time=1521554012 user_id=210122]
En als je hem in de doek houdt met de doek een beetje over zijn oortje en oogjes geen gevouwen zeg maar? Wel zorgen dat hij nog kan ademen natuurlijk, maar dan kan hij niet zo rondkijken en wordt het geluid wat gedempt.

Zo bedoel ik:
Alle reacties Link kopieren
[quote=lux. post_id=28287182 time=1521554012 user_id=210122]
En als je hem in de doek houdt met de doek een beetje over zijn oortje en oogjes geen gevouwen zeg maar? Wel zorgen dat hij nog kan ademen natuurlijk, maar dan kan hij niet zo rondkijken en wordt het geluid wat gedempt.

In de bondolino gebruik ik het slaapkapje maar dan ligt hij met grote ogen te luisteren.
Een doek heb ik helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn al doeken vanaf 40e, op MP nog wel goedkoper. Ik zou ook een doek proberen, dat zit prettiger dan een draagzaak.
Alle reacties Link kopieren
Wat vind jij slecht slapen? Mijne sliep echt zelden dan 30-45 min en dat is dus gewoon normaal, kwam ik toen achter.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
20-03-2018 18:38
Wat vind jij slecht slapen? Mijne sliep echt zelden dan 30-45 min en dat is dus gewoon normaal, kwam ik toen achter.
Zonder bondolino slaapt hij echt gewoon niet. Hooguit tien minuten ofzo.
Met bondolino wel langer, vaak een slaapcyclus, maar dan moet ik hem dus steeds opnieuw in slaap helpen omdat hij overal wakker van wordt
Nijntje108 schreef:
20-03-2018 19:01
Zonder bondolino slaapt hij echt gewoon niet. Hooguit tien minuten ofzo.
Met bondolino wel langer, vaak een slaapcyclus, maar dan moet ik hem dus steeds opnieuw in slaap helpen omdat hij overal wakker van wordt
Ik heb mijn zoon ook maaaaandenlang elke slaapcyclus weer in slaap moeten helpen. Volgens mij is dat vrij normaal hoor.
anoniem_210122 wijzigde dit bericht op 20-03-2018 19:23
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen deden het met 20 minuten per slaapje. Maar in de doek waren ze verder stil, dus ik vond het geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje108 schreef:
20-03-2018 19:01
Zonder bondolino slaapt hij echt gewoon niet. Hooguit tien minuten ofzo.
Met bondolino wel langer, vaak een slaapcyclus, maar dan moet ik hem dus steeds opnieuw in slaap helpen omdat hij overal wakker van wordt
Dat is echt heel normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven