Wat deed jouw man tijdens de bevalling?

31-05-2016 14:30 110 berichten
Voor een artikel op VIVA.nl zijn we benieuwd naar wat jouw man deed tijdens de bevalling. Ging hij out tijdens het moment suprême? Legde hij de hele bevalling vast voor later? Pufte hij mee om je te steunen? Was het handig om hem erbij te hebben? Praat mee in dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Stilletje om me heen gedrenteld, en het laatste stukje heeft hij meegepuft. Later mij bijgestaan tijdens de spoedkeizersnede.
Mijn bevalling ging zo snel! Man vond het tijdens de eerste weeën nog nodig om tegen me te praten (wellicht om me af te leiden?) en dan op zo'n toon dat hij duidelijk antwoord verwachtte. Ik heb hem toen vriendelijk verzocht om voortaan tijdens een wee z'n mond even te houden, omdat ik al mijn aandacht nodig had om die persweeën op te vangen (dat moest ik minstens een uur lang doen...). Verpleegkundige vroeg daarna wel waarom ik niet even met mijn verzoek wachtte tot die wee afgelopen was. Maar ik was het zó zat. De rest van de bevalling heeft hij heel lief naast me gestaan en gezeten, over mijn rug gewreven, en vlak voor de knip (jaja) heb ik de verpleegkundige gevraagd om even op mijn man te letten, omdat hij nogal wit weg trok: hij kreeg toen een glaasje ranja.
Alle reacties Link kopieren
Hij zat erbij en hij keek ernaar.
Hij is arts, hij heeft onze eigen kinderen ter wereld geholpen
Hij gaf me steun en afleiding tijdens het voortraject, bij de Sectio (na 20 uur weeën) stond hij vol interesse mee te kijken hoe ze m'n buik open sneden en ons kind eruit tilden. Daarna na hij ons zoontje aan en liet hem aan mij zien.

Vervolgens heeft hij ruim twee uur met zoonlief gebuideld totdat ik weer in elkaar was gezet.....
Alle reacties Link kopieren
quote:mariekevezels schreef op 02 juni 2016 @ 09:45:

Eerst wastie hysterisch tot we in het ziekenhuis waren. Daarna had meneer zin in een broodje frikandel en wastie een half uur weg. En kwam bij terugkomst naast me naar de friettent meuren. Maar das keistoer toch?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Mijn man liet me knijpen als ik dat nodig was.. Ging achter me zitten omdat ik op het laatst alleen daar nog rustig van werd(tegen m aan hangend).. Depte mn hele lijf met koude washandjes als ik dat nodig had(had het zoo warm; alles moest uit!) en belde met 9 cm iedereen op dat ze alvast moesten komen. Duurde daarna alleen nog wel 4 uur want er kwamen geen persweeen en t persen duurde toen ze me toch maar lieten beginnen uiteindelijk toch wat langer
Alle reacties Link kopieren
Op Google kijken wat het verschil is tussen voorweeen en weeën. Terwijl hij in een app de frequentie bijhield. Ze kwamen om de paar minuten dus ik zei "deze zijn echt hoor. Het gaat echt gebeuren, stop maar met googlen" Even later naar de polikliniek. Verloskundige en vriend zaten al in auto's. Dus ja toen waggelde ik ook maar naar buiten met 9 cm ontsluiting en deed de deur op slot. Tijdens de bevalling hield hij zich prima. Geen last van gehad
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 02 juni 2016 @ 19:04:

[...]





Maar das keistoer toch? Of t door de weeen kwam of de meur, ik moest er flink van kotsen. Dat was me pas stoer.
Mijn man was de hele tijd aan het meepuffen. Alleen had ie z'n tanden niet gepoetst en stonk hij geweldig hard uit z'n bek. Dus na een tijdje vroeg ik aan de vk of ze een kauwgom had voor hem.



Ook zag hij zo bleek van al het puffen (en geen ontbijt & lunch) dat de vk-assistente tussen elke wee eerst mij een suikerdrankje gaf en daarna mijn man.
Mijn vriend heeft een medische achtergrond en had al wat bevallingen meegemaakt. Hij pufte mee gaf aanwijzingen. Eigenlijk deedt hij alles goed en ontving complimenten van de kraamzorg en verloskundige. Ik lag vertwijfeld tussen trots te zijn dat ik zo' n geweldige vriend had en irritatie dat hij alles zo goed deed maar ik die baby er niet uitgeperst kreeg. Ik schreeuwde om hulp en toen was ik weer helemaal blij want hij lulde de verloskundige om om toch de gyn op te piepen. En een knip, tang en twee persweeen later waren we trotse ouders.
Ik ben staand bevallen. Mijn man omhelsde en ondersteunde me tegelijkertijd en in twee weeën brachten wij samen ons kind ter wereld
Hij was in de buurt, las iets en hield zijn mond. Precies wat ik nodig had.
Alle reacties Link kopieren
Tijdens de ontsluiting zat ie de krant te lezen. De VK op een gegeven moment trouwens ook.

Bij t persen kwamen ze weer even kijken

Zat man gewoon naast t bed. Er voel niet zoveel te doen.

Toen we toch nog naar t ziekenhuis moesten heeft hij een tasje gepakt met alle verkeerde spullen, hahaha
Alle reacties Link kopieren
quote:mamamimo schreef op 02 juni 2016 @ 10:51:

[...]



Die snap ik niet. Ik had ook een ziekenhuisbevalling en ik kreeg ook gewoon elke keer te eten. Het avondeten was dan wel niet te eten en voor ik mijn mond leeg had begon de volgende wee alweer, maar ik kreeg wel gewoon.Dan is het vast een Belgisch ding: hier krijg je geen eten omdat er altijd kans is dat het uitdraait op een keizersnede onder narcose (ok, kans is klein, maar blijkbaar willen ze geen risico nemen) en dus mag je niks eten. Alleen wat water en als je je echt flauw voelt desnoods wat druivensuiker
Alle reacties Link kopieren
quote:eekhoorn12 schreef op 03 juni 2016 @ 11:01:

Hij was in de buurt, las iets en hield zijn mond. Precies wat ik nodig had.Dit dus
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Toen de weeën het hoogtepunt hadden bereikt, keek hij beneden Miami Vice
Wij hebben er drie, bij de eerste twee moest hij nog oefenen hoe dat moest, je vrouw bijstaan bij de bevalling. Bij de derde ging het beter.



Bij de eerste moesten we plotseling naar het ziekenhuis, en hoewel er twee tassen klaar stonden moest hij ineens alles vragen. 'Deze tas?' 'Moet de MaxiCosie ook mee?' 'Ik, ja want het is de bedoeling dat we met kind weer naar huis gaan!' 'Moeten er nog spullen in die tassen?' 'Zal ik de vuilnisbak nog even buiten zetten?'



Bij de tweede moest ik nu gepland naar het ziekenhuis, maar moest ook de oudste worden ondergebracht. Gelukkig kon hij toen zijn vragen even aan mijn moeder stellen totdat wij in onze auto zaten en ouders met dochter in die van hun.



Hij wilde het gewoon super goed doen en niets vergeten. Maar man wat irritant! Is wel helemaal hoe hij is, in nood is het niet de man die handelen kan. Hij is de man die flauw valt als een kind een hechting moet etc.



Bij de derde ging het beter, toen heb ik zelf gewoon alles in de gang klaargezet dat mee moest.
Binnen twee weken kan ik dat vertellen, baby kan elk moment komen en oh, wat vind mijn man het spannend!



Oh en hij heeft aangegeven dat hij zoveel mogelijk wilt doen, het liefst ook zelf de baby halen haha .

Toen de verloskundige vertelde dat zijn rol beperkt was tot mij steunen, navelstreng doorknippen en de baby eventueel aangeven was hij serieus teleurgesteld. Verloskundige moest er wel om lachen. Die zei; Een bevalling is best heftig , niet alleen fysiek maar ook mentaal, begrijp je dat wel?!



En het idee dat de baby eerst een uur bij mij blijft liggen, daar moest hij ook erg aan wennen. Tja, het liefste was hij zwanger geweest



Maar, ik zal een update geven als het gebeurt is!
quote:the4ofus schreef op 03 juni 2016 @ 18:58:

[...]





Dan is het vast een Belgisch ding: hier krijg je geen eten omdat er altijd kans is dat het uitdraait op een keizersnede onder narcose (ok, kans is klein, maar blijkbaar willen ze geen risico nemen) en dus mag je niks eten. Alleen wat water en als je je echt flauw voelt desnoods wat druivensuiker

Ook als je bevalling een hele dag duurt, of nog langer?

Ik ben ingeleid en ben anderhalve dag bezig geweest, had ik dan al die tijd geen eten gekregen?
quote:SallySpectra schreef op 03 juni 2016 @ 19:43:

[...]



Ook als je bevalling een hele dag duurt, of nog langer?

Ik ben ingeleid en ben anderhalve dag bezig geweest, had ik dan al die tijd geen eten gekregen?ik heb hier in Nederland vanaf de 2de dag geen eten meer gehad en drinken mocht ook niet veel meer. Ze hadden al door dat het niet zo lekker ging.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen eten hoor, om 11 uur naar ZH en om 1900 geboren en uiteindelijk heb ik 's nachts om 3 uur echt op mijn strepen gestaan dat ik per direct wat te eten moest.

En mijn moeder kreeg keurig om 18 uur een warme hap....
Ik heb een uur voor ze mijn vliezen braken nog ontbeten en binnen een uur na de bevalling geluncht. Wat gek, die verschillen.

Ook bij de eerste kreeg ik direct na de bevalling eten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft tijdens de weeën lekker liggen slapen tot ik hem wakker maakte omdat ze toch wel vrij regelmatig kwamen. Hij heeft de verloskundige gebeld en alle zooi (maxicosi, tas en mij) daarna in de auto gezet.

Tijdens de rest van de weeën stond ik in mezelf gekeerd onder de douche, hij zat op z'n telefoon te spelen en te kletsen met de verloskundige. Tijdens het persgedeelte heb ik even tegen hem aan gehangen op de baarkruk, toen ik dat onding aan de kant gebonjourd had is hij naast me gaan zitten, liet me wanneer nodig in zijn handen knijpen en hield verder zijn mond (heel fijn). Toen dochter er was heeft hij de navelstreng doorgeknipt, en later aangekleed en bij zich gehouden toen ik ging douchen.



De volgende keer mag hij het precies zo weer doen
Na de bevalling heb ik zelfs nog moeten vragen om een half bekertje thee. Gelukkig was mijn man zijn tas vergeten en heb achter elkaar flessen cola zitten weg klokken en een zak Snickers op gegeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven