Wat deed jouw man tijdens de bevalling?

31-05-2016 14:30 110 berichten
Voor een artikel op VIVA.nl zijn we benieuwd naar wat jouw man deed tijdens de bevalling. Ging hij out tijdens het moment suprême? Legde hij de hele bevalling vast voor later? Pufte hij mee om je te steunen? Was het handig om hem erbij te hebben? Praat mee in dit topic!
Ik kreeg de eerste keer ook pas eten toen het voedertijd was, om 12u 's middags, en ik had al sinds 18u de vorige dag niets meer gegeten dus ik was helemaal licht in mijn hoofd van de honger. Dus de tweede keer heb ik voor een weeshuis aan voedsel meegenomen en tijdens en na de bevalling mezelf van voedsel voorzien. Niets zo goed als voorbereiding op een bevalling als een eerste bevalling
Zo stom hé, zo'n ziekenhuis. Niets te happen tussen 18.00 en 8.00. Of je nu aan het bevallen bent of niet.
Ik kreeg geen eten :( maar dankzij het infuus met oxytocine had ik urenlang om de 1-2 minuten een wee en dus eigenlijk helemaal geen zin in eten. Ik kreeg wel een suikerdrankje tussen de weeën (en tijdens de weeën een bakje om het weer uit te kotsen).



Hier in Zweden mag je trouwens wel op elk uur van de dag eten in de kraamafdeling. Eten staat in de keuken en je moet het opwarmen als je honger hebt.
Oh, hier ging het heel fijn qua eten. Bij mijn oudste kwam ik rond het avondeten en kreeg man een maaltijd (ik hoefde niet) en de volgende ochtend na de bevalling een goed ontbijt. Bij de jongste was ik rond één uur klaar, na opgelapt te zijn ook een lunch gekregen. Dat ze aan mij dachten, oké, maar aan man vond ik wel bijzonder. Al heb ik beiden keren repen in mijn tas gehad voor het geval dat (bleek wel handig na de tweede bevalling, na de lunch had ik nog honger als een paard ).
Alle reacties Link kopieren
Van de eerste beviel ik om 5 uur 's ochtends. Vriend en ik kregen ontbijt. Later ook lunch. Erg goed geregeld. Ruime keuze, vriendelijke mensen.



Vriend ging rond het avondeten even naar huis om eten te maken voor zijn kinderen etc. Toen was mijn zus bij mij.

Die kreeg zelfs ook een maaltijd! En het was lekker!



Dus het eten vond ik heel goed geregeld.



Edit: en tijdens de bevalling mocht ik eten, werd ook aangeboden. Maar ik kotste toch alles direct er uit...
Alle reacties Link kopieren
Mijn man was echt mijn grote steun. Ik werd ingeleid en had al snel een weeënstorm. Het was erg moeilijk om de weeën weg te puffen omdat ik steeds enkele seconden had tussen de weeën door. Hij zat naast me. Streelde me af en toe en hielp me bij het puffen als ik even in paniek raakte. Hij zorgde er voor dat ik rustig bleef. Het mooiste vond ik dat hij ineens riep "ze heeft haar, kijk eens lieverd ze heeft haar!" ik had me namelijk erg verheugd op onze dochter, heerlijk tutten hahaha.



Edit

Op zaal kwamen ze gelijk bij me of ik brood wou en/of fruit. Dat vond ik prima geregeld.

Ook manlief kreeg wat. Tussendoor was echt geen tijd voor eten. 9.30 medicatie aan 10.00 weeënstorm. 13.24 was ze al geboren.
Me aangemoedigd wanneer ik dat nodig had en grapjes gemaakt op momenten dat dat kon. Mijn gedachten precies goed vertaald naar het personeel en ons 2e kindje zelf geboren laten worden onder begeleiding van de vk. Machtig mooi moment!



Momenteel 25 weken zwanger van nr 3 en ik hoop heel erg dat het een gelijke of nog mooiere bevalling wordt als van nr 2.



Ik heb een topvent, als ik zo jullie verhalen lees ...
Hij zat me te commanderen dat ik op moest houden met schelden, en toen ik m'n dochter eruit had geperst heeft hij dik 1,5 uur zitten huilen. Tranen met tuiten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn man gevraagd wat hij tijdens de bevallingen van zijn oudste deed (exvrouw). Dat was sigaretjes roken van de zenuwen :P inmiddels rookt hij al geruime tijd niet meer maar ik heb hem verteld dat hij dan maar lekker spelletjes op zijn telefoon gaat doen. Met het geluid uit. Vooral mij niet lastig vallen :P
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste ben ik om 21u 's avonds binnen gegaan in het ziekenhuis en ik ben bevallen om 16u30 de volgende dag en nee, dus geen eten. Man kreeg gewoon ontbijt en lunch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven