Wat doen met 2 kleintjes?

13-03-2018 16:24 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag zegt het al wat doen jullie als een dag thuis bent met de kinderen? De mijne zijn bijna 6 maanden en 2 jaar. Ik ben regelmatig ook het weekend alleen met 2 kids. Dit is best pittig vind ik. Wat doen jullie met de kids? Iemand tips misschien?
Ik ging fulltime stage lopen en als mijn man niet thuis was besteedden we ze uit aan kdv en grootouders.

In het weekend zal ik wel veel met ze bezig geweest zijn, maar dat weet ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Spelen, eten geven, slaapje doen, wandelen, spelen.
ik geef mn bek ook maar een douw
In elk geval gingen we twee keer per dag naar buiten, vaak met de jongste slapend in de wagen. Oudste sliep toen trouwens ook nog. Zijn middagslaapje plande ik zo dat ze allebei sliepen.
anoniem_332305 wijzigde dit bericht op 13-03-2018 16:31
32.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eh, eten. Spelen. Slapen. Kinderboerderij.
Wandelen, binnen spelen met Duplo, speelgoedkeukentje, verven, puzzels maken. Veel samenspelen met oudste tijdens slaapje van de jongste.
Alle reacties Link kopieren
Hier twee kinderen van 2,5 jaar en 5 maanden. We doen overdag niet zoveel. Zoon van 5 maanden slaapt het beste in zijn eigen bed en daar zit nog niet veel ritme in. Dochter vermaakt zich prima in huis. Boekje lezen, in haar keukentje, kleuren, fruit eten, mij in de keuken helpen, en dan is het zo weer 12 uur en tijd voor een boterham. Daarna gaat dochter rond 13 uur op bed tot (als we geluk hebben) een uur of 15. Als ze wakker wordt is het tijd voor wat drinken en een koekje, misschien even naar buiten op de stoep spelen, hopen dat man op tijd thuis is :) en met het eten beginnen.

En tussendoor slaapt zoon, krijgt hij de fles, speelt hij even en gaat hij weer op bed. Saaie dagen, zeker met dit weer, maar er komt vanzelf een tijd dat we wat flexibeler worden.

Wat scheelt is dat ik doordeweeks maar 1 dag thuis ben, ik werk 4 dagen. En in de weekenden zijn we meestal samen thuis.
mataranka wijzigde dit bericht op 13-03-2018 16:35
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koekhappen.
Alle reacties Link kopieren
Verkopen op ebay.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Sochtends de "afmat-activiteiten" plannen zodat de peuter hopelijk smiddags slaapt (die van mij slaat haar ditje anders geheid over). Dus dan sta ik in het bos, of op de kinderboerderij of in de vlindertuin. Vlindertuin is ook voor de baby leuk trouwens. Lekker warm en lekker een beetje kijken naar dat gefladder.

Als we thuis blijven gaan we ook altijd Sochtends naar buiten, na het fruit van 10:00 meestal. Bij lekker weer ga ik gewoon in de tuin aan de slag. Peuter in de zandbak en baby binnen in de box of dik ingepakt in de wagen erbij. Ik loop toch de hele tijd heen en weer en de pui is van glas dus ik kan m binnen ook goed in de gaten houden.

Verder: koekjes bakken, kleien, schoonmaken en samen de was doen. Baby gewoon overal bij op kleedje+babygym.

Het uurtje voor het avondeten peuter voor de tv en baby in bed. Mama biertje erbij en koken maar.
Alle reacties Link kopieren
Zo gezellig mogelijk de dag doorkomen tussen alle hapjes, slaapjes, luiers en flesjes door. En als je mazzel hebt ook nog even naar buiten.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Uitslapen, rustig aan ontbijten, boodschapjes, lunchen, middagslaapje, blokje om, uurtje tv, avondeten, en naar bed. Tussendoor wassen erin gooien of de wc schoonmaken, krant lezen, etc.
s
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 01:56
99.81% gewijzigd
viva-amber schreef:
13-03-2018 16:36
Verkopen op ebay.
Nou idd....als ik sommige reacties lees vraag ik me af waarom sommige mensen überhaupt aan kinderen beginnen en niet fulltime blijven werken. Zonder kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden toen een abonnement op Blijdorp en later Plaswijckpark en dat is zo fijn met een peuter en een baby. Bij slecht weer de binnenactiviteiten en bij mooi weer lekker buiten.
Vast schema, dus alles zoveel mogelijk op vaste tijden. Ik werd er anders helemaal tureluurs van.
En lekker naar buiten en inderdaad aan abonnement op een dierentuin ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Die van twee wil vast graag helpen met straatje vegen, stoffen, was ophangen, ...

Grote kwasten en een klin emmertj met veel sop de tuin ( schutting etc ) laten " verven " .
Met een borstl en groene zeep de douche boenen
Op een stoel bij het aanrecht de poppetjes/ auto's laten zwemmen
Met een stuiterbal in de gang spelen ( de trap op gooien )
Van de bank / grote bed een boot maken
lakens over de tafel en eronder een huisje maken
Oude post bij mensen in de bus gooien en postbode spelen
Alle stoelen op een rij, beren en poppen erop en bus / trein spelen
Scheerschuim spuiten op plastic tafelkleed en lekker vies voelen
Stenen / stokken verzamelen en vanaf een brug in het water gooien
Ballon overgooien
Kussens van de bank en koppeltje duikelen



Bedoel je dat soort dingen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Niks bijzonders lijkt me. Kleinste rent nog niet rond en slaapt eet en pruttelt alleen nog maar wat Die van 2 heeft ook nog niet veel eisen. Lekker rustig ontbijten, waar peuter zin in heeft (popje auto blokken) ff zitten bij peuter, huishouden beetje doen, peuter doekje geven of panen om op te slaan :D Of vast koken en peuter op het aanrecht mee laten helpen (eh proeven en met lepels gooien :D ) Hier en daar fruitje eten, yoghurtje, keertje lunchen en dan even een dutje, toch met 2?
Snap niet waar je je zo druk om maakt Kleinste meld zich vanzelf voor laden en lossen en zo is je dag zó om. Met mooi weer kun je even naar de kinderboerderij of eendjes voeren. Of lekker op je gemak boodschappen gaan doen.
De jongste droppen bij oma / tante / een vriendin.

Met de oudste op uitstap gaan.

Ik zou met een dubbele buggy en een uk die waarschijnlijk voortdurend wegloopt toch echt niet beginnen aan dierentuin-toestanden in mijn ééntje.
Alleen al héél dat zooitje in de wagen krijgen (kinderen + buggy) duurt een uur.
Alle reacties Link kopieren
Uitzitten en ze naar school kijken. Ik werkte vrijdag en de weekenden en verder was ik thuis. In de zomer lekker lang naar buiten, in de winter wat minder lang..
Alle reacties Link kopieren
Tornacense schreef:
13-03-2018 17:29
De jongste droppen bij oma / tante / een vriendin.

Met de oudste op uitstap gaan.

Ik zou met een dubbele buggy en een uk die waarschijnlijk voortdurend wegloopt toch echt niet beginnen aan dierentuin-toestanden in mijn ééntje.
Alleen al héél dat zooitje in de wagen krijgen (kinderen + buggy) duurt een uur.
Welnee zeg, luiertas pakken, kinderwagen met plankje of buggy en baby in de draagzak en gaan. In 10 minuten was ik weg en ik ging ook alleen op pad met een baby, een peuter en een kleuter, dat is echt prima te doen hoor.
Waarom ben je zoveel alleen met de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Eendjes voeren
Blokje om al dan niet met kruiwagen, loopfiets, beestaaneentouwtje, stokpaard etc
Stoepkrijten
Balletje trappen
Parcours maken van kussens en meubels
Verstoppertje , of de eierwekker verstoppen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Voor de lol met het openbaar vervoer / pontje
Bij een bouwplaats kijken
Naar de haven om boten te kijken
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mayapril schreef:
13-03-2018 17:06
Nou idd....als ik sommige reacties lees vraag ik me af waarom sommige mensen überhaupt aan kinderen beginnen en niet fulltime blijven werken. Zonder kinderen.
Nou, inderdaad
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven