Wat doen met 2 kleintjes?

13-03-2018 16:24 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vraag zegt het al wat doen jullie als een dag thuis bent met de kinderen? De mijne zijn bijna 6 maanden en 2 jaar. Ik ben regelmatig ook het weekend alleen met 2 kids. Dit is best pittig vind ik. Wat doen jullie met de kids? Iemand tips misschien?
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
13-03-2018 16:46
Ik plan(de) vantevoren activiteiten buitenshuis of met anderen. Bijvoorbeeld:

- Ik vroeg iemand die mijn kinderen graag vermaakt om langs te komen.
zoals mijn moeder/een vriendin.

- ik ging naar iemand toe die mijn kinderen graag vermaakt

- Ik plande een activiteit zoals speeltuin, kinderboerderij, nijntje museum, andere peuterpret. Buggy voor nr. 1, draagzak voor nr. 2

- ik ging naar het bos en de oudste ging dan los met een loopfietsje, kar mee voor oudste en draagzak voor kleinste.

- Ik ging met de auto naar de meest verre supermarkt zodat we lekker lang onderweg waren. Aldaar de oudste in de winkelwagen en de jongste in de draagzak en dan wat onbelangrijke boodschapjes doen. Belangrijkste was dat we eruit waren.

Na de ochtendactiviteit sliep de oudste gelukkig lang. Als hij weer wakker werd belde ik vaak mijn vriend of hij in GODSNAAM eerder thuis kon komen om me te helpen :$
Gelukkig werk ik 4 dagen per week waardoor het nog te doen was. ;-))

Binnenblijven was (en is!) met onze oudste hyperactieve puberpeuter echt geen optie.
Besef je wel hoe liefdeloos en ongeïnteresseerd dit klinkt?
Alle reacties Link kopieren
Gatinmijnsok schreef:
13-03-2018 17:47
Welnee zeg, luiertas pakken, kinderwagen met plankje of buggy en baby in de draagzak en gaan. In 10 minuten was ik weg en ik ging ook alleen op pad met een baby, een peuter en een kleuter, dat is echt prima te doen hoor.
Tja ik snap het ook niet hoor dat men zich daar zo druk om maakt.
Alle reacties Link kopieren
Mayapril schreef:
13-03-2018 17:06
Nou idd....als ik sommige reacties lees vraag ik me af waarom sommige mensen überhaupt aan kinderen beginnen en niet fulltime blijven werken. Zonder kinderen.
Eens. Sommige reacties krijg ik echt de kriebels van
Alle reacties Link kopieren
Steentjes, takjes, dennenappels en dat soort dingen zoeken en op een dienblad een bos maken voor de boerderijdieren / auto's /....
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Nu kun je allemaal paasknutsels maken voor in een paasboom
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Naar de bibliotheek was ook elke week een vast uitstapje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga vaak even naar het bos of de kinderboerderij, lopend naar de stad voor een boodschapje, even naar de dierentuin. Bij slecht weer regelmatig de binnen speeltuin of een uurtje t zwembad in.

Ook heb ik vriendinnen met kleine kindjes met wie ik regelmatig afspreek.

In t weekend zijn we altijd super druk maar ik werk twee weekends per maand en dan gaat mijn vriend vaak met de dame even naar opa en oma of zijn zus koffie drinken zodat ze er even uit zijn en dan s middags slaapt ze.

Na t slapen vaak kleuren zelf spelen of buiten spelen in de speeltuin of de tuin en dan eten even dollen op de bank en naar bed.
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
De bieb is ook altijd leuk ja hier zijn ook peuter ochtenden
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Skawa schreef:
13-03-2018 19:31
Ik ga vaak even naar het bos of de kinderboerderij, lopend naar de stad voor een boodschapje, even naar de dierentuin. Bij slecht weer regelmatig de binnen speeltuin of een uurtje t zwembad in.

Ook heb ik vriendinnen met kleine kindjes met wie ik regelmatig afspreek.

In t weekend zijn we altijd super druk maar ik werk twee weekends per maand en dan gaat mijn vriend vaak met de dame even naar opa en oma of zijn zus koffie drinken zodat ze er even uit zijn en dan s middags slaapt ze.

Na t slapen vaak kleuren zelf spelen of buiten spelen in de speeltuin of de tuin en dan eten even dollen op de bank en naar bed.
Naar het zwembad was eigenlijk het enige dat ik niet alleen deed met twee of drie kleine kinderen zonder diploma.
Tja speeltuin, supermarkt, dat zijn wel een beetje de standaard dingen. Lekker stuk fietsen vinden ze ook altijd leuk, doe ik eigenlijk te weinig.
Gatinmijnsok schreef:
13-03-2018 19:33
Naar het zwembad was eigenlijk het enige dat ik niet alleen deed met twee of drie kleine kinderen zonder diploma.
Skawa heeft er maar eentje als ik het zo lees. Dan kan het wel makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje...wat een drama’s hier. Ik moet zeggen dat ik ook altijd wel blij was als partner thuiskwam om even een uurtje tijd voor me zelf te hebben. Maar voor de rest: dubbele kinderwagen pakken en gaan met die banaan!

Kinderen vonden alles prachtig zolamg ze maar niet de hele tijd thuis zaten, maakte niet uit wat we gingen doen.
teletascha wijzigde dit bericht op 13-03-2018 20:06
Reden: Typo
1.06% gewijzigd
I
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 10:13
0.00% gewijzigd
nina1966 schreef:
13-03-2018 19:24
Besef je wel hoe liefdeloos en ongeïnteresseerd dit klinkt?
:bonk:
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee
Investeren in een oppas zodat je af en toe je handen vrij hebt in zo'n weekend?

En verder accepteren dat je dingen moet plannen omdat je rekening moet houden met slaapjes en voedingen. Dat is nu eenmaal zo en gaat ook weer over.
Koffiekop schreef:
13-03-2018 20:15
Nou, omdat ik heel veel van ze hou maar nogal gesloopt raak van peuters en baby’s. Mooi toch dat er dan opvang is en leuke dingen om te doen met ze? Alsof vroeger moeders de hele dag met hun baby’s binnen zaten in hun eentje... die deden gewoon hun werk thuis en hadden oma inwonen en tien nichtjes om de hoek die op de koters lette.

Tegenwoordig moet je vervuld raken van elk babykotsje van je wondertje en de al je bevrediging in het leven halen uit binnen kleien met je peutertje, anders ‘had je geen kinderen moeten nemen’. Come on...
Dat is weer een andere uiterste. Maar dat mensen blij zijn dat ze veel werken, omdat ze dan minder tijd met de kinderen door hoeven te brengen... Dat is toch best sneu om te lezen. Zonde ook.
I
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 16-03-2018 10:23
99.74% gewijzigd
Hmm, oudste (2jr) speelt. Met auto's, Duplo, poppetjes, weet ik veel, hij vermaakt zich wel. Jongste (4mnd) slaapt en komt er een paar keer per dag even uit.
Meestal ff eruit als het mooi weer is naar de supermarkt en verder doe ik m'n huishouden, maak legpuzzels, lees een boek, en voor je t weet is de dag weer om.
Zorg gewoon dat je lekker bezig bent, dan gaat je kind ook wel spelen.
Alle reacties Link kopieren
B2L schreef:
13-03-2018 21:14
Hmm, oudste (2jr) speelt. Met auto's, Duplo, poppetjes, weet ik veel, hij vermaakt zich wel. Jongste (4mnd) slaapt en komt er een paar keer per dag even uit.
Meestal ff eruit als het mooi weer is naar de supermarkt en verder doe ik m'n huishouden, maak legpuzzels, lees een boek, en voor je t weet is de dag weer om.
Zorg gewoon dat je lekker bezig bent, dan gaat je kind ook wel spelen.
Nou dit herken ik dus totaal niet
Ik heb er 1 van 2 en 1 van 3 maar beide spelen slecht zelf. Lopen mij constant achterna.
En de dag is echt niet zomaar om bij mij
Alle reacties Link kopieren
Ik was de hele week thuis bij ze. En dan hier moeders die maar 1 dag thuis zijn, en ze al ergens willen dumpen. Leuk he kinderen?
ik geef mn bek ook maar een douw
taxi87 schreef:
13-03-2018 21:17
Nou dit herken ik dus totaal niet
Ik heb er 1 van 2 en 1 van 3 maar beide spelen slecht zelf. Lopen mij constant achterna.
En de dag is echt niet zomaar om bij mij
Nee dat heb ik ook. Ik heb van die beenhangers en mamaplakkers. Enig hoor maar erg vermoeiend.
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
13-03-2018 21:27
Ik was de hele week thuis bij ze. En dan hier moeders die maar 1 dag thuis zijn, en ze al ergens willen dumpen. Leuk he kinderen?
Kom maar op met je tips voor ons
Madeliefjees schreef:
13-03-2018 21:27
Ik was de hele week thuis bij ze. En dan hier moeders die maar 1 dag thuis zijn, en ze al ergens willen dumpen. Leuk he kinderen?

Heel leuk! :heart: Vond jij het ook leuk de hele week thuis met ze? Wat deed jij dan zoal met ze? Kreeg je er ook echt energie van? Geen frustraties/irritaties?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen hebben dezelfde leeftijd. We gaan iedere dag wel even naar buiten. De eendjes voeren, naar de speeltuin, kinderboerderij, stukje wandelen dat soort dingen. Voor mijn oudste heb ik een bumprider meerijdplankje, als ze moe is kan ze daarop zitten. In de tuin spelen kunnen we ook lang doen. Lekker in de zandbak, stoepkrijten, bellen blazen, slakken zoeken of mama helpen in de tuin werken.
Binnen vermaken we ons ook prima. Kleien, bouwen, tekenen, lezen of een spelletje spelen. Op regenachtige dagen doen we meestal dat soort dingen. Of we gaan naar de intratuin om visjes te kijken, de bieb, op visite bij oude opa en oma.
Ik ben de weekenden ook vaak alleen. De oudste gaat nu op peutergym, dat is in het weekend en dan ga ik gewoon mee met de baby. Is er zoiets in je omgeving?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven