Wat doen met hemelvaart met pubers?

28-05-2025 21:26 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zijn de plannen voor hemelvaart? Ik ben nogal inspiratieloos en van de pubers in huis krijg ik ook weinig input.
Ik ga denk ik even de stad in als die open is en verder aan een legoset.

Ik zou die pubers het zelf laten uitzoeken. Niks mis met een beetje in huis lummelen of ergens op een trapveldje te gaan voetballen.

Is hetgeen wat je zou willen doen wel open met hemelvaart? Denk niet dat je ze blij maakt met een dagje woonboulevard ofzo tenzij hun kamers een make over krijgen.
graze wijzigde dit bericht op 28-05-2025 21:56
67.57% gewijzigd
Elodea schreef:
28-05-2025 21:47
Ze vinden in principe (misschien ook wel uit principe) niks leuk. Tot ze meegaan en het uiteindelijk toch wel leuk vinden.

En verder houden ze alleen van gamen.
Karten, bowlen, lasergamen, escaperoom, midgetgolf, klimbos.
Mousse28 schreef:
28-05-2025 21:55
Karten, bowlen, lasergamen, escaperoom, midgetgolf, klimbos.
Indoor skydiving!
Is er een markt of festival in de buurt met wat leuke muziek? Dan daar een rondje doen, ijsje en hamburger eten?
Hemelvaart=dauwtrappen

Toch?
Star⁴ schreef:
28-05-2025 21:57
Indoor skydiving!
Haha, ze hebben hoogtevrees dus dat wordt 'm niet.

Ik ga eens naar karten kijken. Bowlen doen we hier wel vaker.
Pinksteren=luilak

Ook gelijk een tip voor het volgende weekend.

Alsjeblieft hoor!
4x4 rijden
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Klimhal
Dagje Efteling of Walibi
Dank allemaal, ik heb nu een rijtje opties!
Elodea schreef:
28-05-2025 21:34
Ja, die reacties verwachtte ik al. Maar dat doen ze elk weekend al. Zo eens in de zoveel tijd zou ik iets met ze willen doen. Ze kunnen best 1 van de 4 vrije dagen iets anders doen dan chillen.

Als je dat graag wilt moet je misschien wat eerder beginnen met plannen dan de avond van tevoren.

Maar goed. Neem ze mee naar zo’n social media museum of die LEGO tentoonstelling in the mall of the Netherlands. Of rijd morgenochtend naar Parijs.
Hier een opa die jarig is en een (verplicht) etentje
De rest van het weekend, uitslapen, tv kijken, gamen en wat klusjes doen
Misschien als het weer het toelaat, dat ik 1 van de pubers kan overhalen om een wandeling te maken ergens in een bos
Het Nationaal Videogame Museum in Zoetermeer.
Klein stukje geschiedenis en veel (oude) games.
Een pretpark?
Elodea schreef:
28-05-2025 21:38
Jawel hoor. Meestal vinden ze het wel leuk als ze eenmaal ergens zijn. Als er ook maar iets te eten valt.
Ik sla dat ergens zijn gewoon over en hoop dat ik die van mij morgen de deur uitkrijg voor een Subway-broodje (ok, dat is ook ergens). Vandaag hadden ze er zin in, kan morgen weer anders zijn want teveel gedoe om helemaal op te staan. En dan blijf ik ook lekker binnen.
Taskmaster schreef:
28-05-2025 22:36
Als je dat graag wilt moet je misschien wat eerder beginnen met plannen dan de avond van tevoren.

Maar goed. Neem ze mee naar zo’n social media museum of die LEGO tentoonstelling in the mall of the Netherlands. Of rijd morgenochtend naar Parijs.
Nou, dat doe ik ook niet vaak meer. Ik weet dan ook niet waar ik zelf zin in heb of de energie voor heb, wat voor weer het wordt, wat voor eigen plannen ze hebben met vrienden oid. En dan zit je daar met je goede gedrag en kaartjes voor een of andere toestand die hoe dichterbij het komt steeds minder aantrekkelijk wordt. Gelukkig trap ik niet in de 'sunk cost fallacy' maar zonde geld is het dan wel.
VR gamen. En dan zo’n game die je samen (al lopend) kan spelen. Zoals bij VR playground of lightning VR.

Bios.
Of ergens even lunchen/ hapje eten.
Hier werken uitjes vooral als ze er weinig moeite voor hoeven doen. Dus niet ergens heen waar ze zich nog moeten omkleden, instructies moeten aanhoren, veiligheidsmaatregelen van toepassing zijn en ze materialen moeten regelen en dat soort dingen. Dat soort dingen vinden ze alleen leuk met leeftijdgenoten en vooral niet met mjj.

De auto uitrollen is al inspannend
genoeg. Dierentuin, bios, uit lunchen, een leuk stadje of eventueel een museum waar het niet te druk is, kan hier prima. En wat hier ook een succes is, is een moordspel om op te lossen. Maar dat past meer bij de kerstvakantie.
Naar de arcadehal (bijvoorbeeld The Gamebox, verschillende locaties door NL) en daarna sushi eten of een ander all you can eat restaurant. Als je op een redelijke afstand van Apeldoorn woont kan ik die Gamebox van harte aanbevelen en het restaurant dat er naast zit (SILK) ook. Na het eten kan je eventueel nog naar de film, Vue zit er tegenover.

Fijne dag met elkaar vandaag!
Weet niet welke omgeving, maar het flipperkastmuseum in Rotterdam een optie (als die open is op Hemelvaartsdag)
Such a beautiful place to be with Friends.
Titono schreef:
29-05-2025 03:34
Naar de arcadehal (bijvoorbeeld The Gamebox, verschillende locaties door NL) en daarna sushi eten of een ander all you can eat restaurant. Als je op een redelijke afstand van Apeldoorn woont kan ik die Gamebox van harte aanbevelen en het restaurant dat er naast zit (SILK) ook. Na het eten kan je eventueel nog naar de film, Vue zit er tegenover.

Fijne dag met elkaar vandaag!
Ik wist niet eens van het bestaan hiervan, dus dat is een supergoede tip!
We hebben een verjaardag vanmiddag.
Anders een beetje lummelen, een taart bakken, een spelletje doen, ‘s avonds ergens wat eten (of ‘s middags ergens wat lunchen). Bij redelijk weer wandelen we soms ook wel een half uurtje van tevoren.
Wij gaan met 15 en 18 jarige naar Museum Voorlinden en normaal zouden ze nooit meegaan (en wij zijn ook geen museumgangers) maar nu is er een tentoonstelling van iemand die haar huis van haar jeugd op ware grootte heeft nagebouwd van snoep. Dat vinden ze wel leuk.
Maisnon3 schreef:
28-05-2025 22:53
Het Nationaal Videogame Museum in Zoetermeer.
Klein stukje geschiedenis en veel (oude) games.
Deze wilde ik ook noemen.
Bioscoop, escape room, bij sommige pathe heb je ook een escape box, bowlen, mooie boules, lasergamen, karten.
Terug van weggeweest

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven