Wat geven jullie voor kerst/sint aan kind? Inspiratie topic

19-10-2018 13:50 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een topic ter inspiratie. Beter te vroeg dan te laat :cheer2:
Wat geven jullie aan jullie kind(eren) met sint en/of met kerst? Misschien even handig om de leeftijd er bij te zetten.

Wij vieren beide dagen omdat mijn man uit Amerika komt. Dus onze zoon (4) wordt extra verwend. Maar mijn inspiratie is een beetje op. Ik wil ook niet te gek en hij heeft al zo veel!
Ik wil voor beide gelegenheden het budget rond de 50 euro houden, maar voor kerst ben ik bang dat ik dat er niet door krijg en het op verzoek van man hoger ligt.

Sint:
Altijd een chocolade letter
Sokken van Paw Patrol al op de kop getikt bij Next
Een nieuwe pyjama
En dan dus nog andere cadeautjes waar ik hier inspiratie op hoop te krijgen :)

Kerst:
Stocking cadeautjes is een must
En dan dus nog een stuk of 4 (of meer) cadeautjes...

Wat geven jullie?
Alle reacties Link kopieren
misschien even kijken op het grote speelgoedtopic 2018. daar zijn we al volop lijstjes voor sint enzo aan het geven. kan je zeeeeeer veeeeeel inspiratie uithalen
Jongste krijgt een doos 'basis' stenen van meisjeslego. En een l.o.l surprice.
Oudste een boek over handletteren en mooie potloden, schetsboek en speciale pennen erbij. Ongeveer 40 euro per kind is dat.

We geven geen snoep of letters. Ze krijgen dat al zat van oma rond die tijd.
Verder krijgen ze niks van ons.

Ze krijgen ook nog wat van schoonfamilie, vooral opa en oma geven voor 100 euro aan kleinkinderen.

Kerst doen we niet aan kadootjes.
En veel kleine dingen vind ik sowieso niks. Of het moet iets zijn wat ze echt willen of sparen.

Geef liever een groter kado.
Alle reacties Link kopieren
Als je man het zo belangrijk vindt dat er uitgebreid kerstcadeau’s komen, dan gaat hij toch op zoek voor zoon?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Waterpolo13 schreef:
19-10-2018 13:55
misschien even kijken op het grote speelgoedtopic 2018. daar zijn we al volop lijstjes voor sint enzo aan het geven. kan je zeeeeeer veeeeeel inspiratie uithalen
Ja, daar staan echt leuke dingen in!
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat ben je vroeg!

Voorlopig krijgen ze van mij alleen af en toe wat frisse lucht tijdens een herfstwandeling :P
Alle reacties Link kopieren
@himalaya ik vind het zelf leuk om cadeautjes te verzinnen. Ben op dit moment alleen nog inspiratieloos. En ik dacht misschien zijn er wel moeders die er precies zo instaan als ik. En gezellig met elkaar hierover willen kletsen.

Ik ga ook even op het speelgoed topic kijken. Bedankt voor de tip.

Bij ons is Paw Patrol op dit moment de hit. Dus daar zullen de meeste cadeautjes wel van zijn.
Alle reacties Link kopieren
Asinum schreef:
19-10-2018 14:01
@himalaya ik vind het zelf leuk om cadeautjes te verzinnen. Ben op dit moment alleen nog inspiratieloos. En ik dacht misschien zijn er wel moeders die er precies zo instaan als ik. En gezellig met elkaar hierover willen kletsen.

Ik ga ook even op het speelgoed topic kijken. Bedankt voor de tip.

Bij ons is Paw Patrol op dit moment de hit. Dus daar zullen de meeste cadeautjes wel van zijn.
Van paw Patrol heb je zoveel. Wij hebben de paw patroller, de sea patroller, de mission cruiser en het hoofdkwartier en dan nog alle hondjes met de voertuigen erbij. Moet zeggen dat de seapatrol versie van alles leuker is dan de normale versie qua voertuigen. Rocky kan bijv echt leuke dingen met z’n sea voertuig.
Asinum schreef:
19-10-2018 14:01
@himalaya ik vind het zelf leuk om cadeautjes te verzinnen. Ben op dit moment alleen nog inspiratieloos. En ik dacht misschien zijn er wel moeders die er precies zo instaan als ik. En gezellig met elkaar hierover willen kletsen.

Ik ga ook even op het speelgoed topic kijken. Bedankt voor de tip.

Bij ons is Paw Patrol op dit moment de hit. Dus daar zullen de meeste cadeautjes wel van zijn.
Wut? Er zo in staan als jij? MBT tot wat?


En wat is erg nog gaver dan Amerikaanse kadootjes? Daar hebben ze megastores en andere dingen dan hier of misschien veel goedkoper.

Ik zou hem ook voor die paar kadootjes op pad sturen. Juist gaaf.
Mijn kinderen zijn al wat ouder maar ze krijgen van Sint altijd een pyjama en een (gezamelijk) bordspel. En voor kerst altijd een leesboek.
Met wat andere kado´s natuurlijk.

Voor een 4-jarige zou ik Lego of Playmobil kopen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wil zelf squishies maken, dus ze krijgt in elk geval spullen daarvoor. Flex foam it-III, vormpjes, verf om ze te kleuren. Voor zoon weet ik het nog niet, en voor Kerst weet ik sowieso nog niks.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Bijna 16 jaar.
Chocoladeletter, twee pakken goudkleurige speelkaarten. Verder nog geen idee.

Eerst zijn verjaardag nog.
Dvd-serie van The A-team en het boek Freakonomics.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Iets nuttigs: pyama, badjas of pantoffels
Iets om te knutselen
Een leesboek
Een groot kado
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
19-10-2018 14:28
Wut? Er zo in staan als jij? MBT tot wat?


En wat is erg nog gaver dan Amerikaanse kadootjes? Daar hebben ze megastores en andere dingen dan hier of misschien veel goedkoper.

Ik zou hem ook voor die paar kadootjes op pad sturen. Juist gaaf.
Die er ook gezellig over mee willen kletsen. Thats all.

We gaan met kerst niet naar Amerika. Maar het Amerikaanse (over the top) kerstfeest wordt bij ons wel gevierd. Mijn man woont overigens in Nederland. Even een ticket naar Amerika om kerstcadeautjes te kopen lijkt me een tikkellltje overdreven ;-)
Asinum schreef:
19-10-2018 15:14
Die er ook gezellig over mee willen kletsen. Thats all.

We gaan met kerst niet naar Amerika. Maar het Amerikaanse (over the top) kerstfeest wordt bij ons wel gevierd. Mijn man woont overigens in Nederland. Even een ticket naar Amerika om kerstcadeautjes te kopen lijkt me een tikkellltje overdreven ;-)
Ook geen naaste familie daar die wat apartere dingen kan scoren en opsturen? Zou je zelf al online vooronderzoek kunnen doen.

Ik zou het wel weten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zat ook naar een boek te kijken. Misschien die van Jip en Janneke over Sinterklaas.
En dat spel van die krokodil met kiespijn lijkt me ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Een slee
Een skipak
En we willen ook een keer schoen zetten met hem en dacht daar doe ik wantjes en een muts in. We gaan op wintersport dit jaar dus hij kan dat wel gebruiken. En hij is 1.5 dus 1x schoen zetten is wel genoeg.

Grootouders en ooms/tantes zullen ook wel wat willen geven (eerste kleinkind), dus die vraag ik Nijntjeboekjes, flapjesboekjes, Toettoetauto’s, blokken, kleding. Moeten ze maar kijken wat ze willen geven.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
yette schreef:
19-10-2018 13:57
Jee, wat ben je vroeg!
Zo vroeg is dit toch niet. Hier liggen ze al minimaal maand in de kast.
Alle reacties Link kopieren
Een knul van 4, gave lunchbox met bijpassende beker, afstand bestuurbare auto, kwartetspel, het grote Jip en Janneke boek ( heerlijk om uit voor te lezen), badbruisballen, lavalamp, spaarpot waarin je de munten ziet gaan, skate board.
Zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik ook de eerste spullen al in huis. Aliexpress-geneuzel, moet je op tijd bestellen.
Asinum schreef:
19-10-2018 15:20
Ik zat ook naar een boek te kijken. Misschien die van Jip en Janneke over Sinterklaas.
En dat spel van die krokodil met kiespijn lijkt me ook leuk.

Afbeelding

Mooi voor elke leeftijd.
Alle reacties Link kopieren
Slee! Jaaaa!! Ik heb hem op mijn lijstje gezet.
Nu maar hopen dat we een strenge winter krijgen.

Is dat een mooi boek Tiana?
Asinum schreef:
19-10-2018 16:04

Is dat een mooi boek Tiana?
Zeker een mooi boek. Geen tekst, alleen zoekplaten. Dus al leuk voor jonge kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Al doe boeken zijn zo mooi. De gele ballon en Nederland zijn ook schitterend. Het is dat dochter hier nog enorm scheurt in boeken...

Ik ben ook al bijna klaar. Nog niet alles gekocht, wel het lijstje gemaakt. Ik vind dat fijn ivm aanbiedingen en niet in december in de drukte de stad in hoeven of stress of een pakje wel op tijd aankomt.
Hallo?!
_Doortje_ schreef:
19-10-2018 16:26
Al doe boeken zijn zo mooi. De gele ballon en Nederland zijn ook schitterend. Het is dat dochter hier nog enorm scheurt in boeken...
Het boek is ook verkrijgbaar (geweest) in kartoneditie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven