Wat is de beste basisschool drinkbeker/fles en trommel?

27-01-2021 19:22 59 berichten
Mijn dochter gaat hopelijk dit voorjaar starten op de basisschool.

Maar wat is de beste drinkfles en trommel voor op de basisschool?

Ik hoor over mepal dat het design snel slijt in de vaatwasser, delen van de trommel afbreken en dat de drinkfles met uitschietende sportdop niet zo best werkt.

Dus ik hoor graag ervaringen, alternatieve merken die goed bevallen en waar ik vooral van weg moet blijven!

Er zal ongetwijfeld al wel eerder een topic over zijn geweest maar deze kan ik niet vinden. Anders is een linkje ook fijn!
Klean Kanteen fles! RVS is dat, blijven geen geurtjes in hangen, goed schoon te maken. Verschillende soorten doppen, waaronder anti-lek. En duurzaam!
Wij hebben Mepal. Broodtrommel en 'draaidop' bekers, helemaal prima. Wij hebben een uni kleur, zonder printje dus. Kan die er ook niet af gaan;)

Ook van de action geprobeerd, maar die lekt gelijk..
Dopper lekt nooit. Trommel van
Mepal.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 20:21
98.67% gewijzigd
Eames6 schreef:
27-01-2021 19:29
Dopper lekt nooit. Trommel van
Mepal.
Oh bij mij juist heel vaak! Die dop heeft zo weinig schroef/draai-gedeelte dat ie met een tikje los zit. En dan is alles nat.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoefde nooit bekers en trommels mee te sjouwen naar school. Behalve als ik jarig was, de trommel met snoep om te trakteren. Schoolmelk om 11 uur, werd gewoon op school uitgereikt, en eten deden we thuis.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft een reguliere sportbidon. Daar drinkt ze water uit (houdt niet van melk ofzo) soms pakje appelsap mee.
Alle reacties Link kopieren
Tumbo bekers van Tupperware.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
pejeka schreef:
27-01-2021 19:31
Ik hoefde nooit bekers en trommels mee te sjouwen naar school. Behalve als ik jarig was, de trommel met snoep om te trakteren. Schoolmelk om 11 uur, werd gewoon op school uitgereikt, en eten deden we thuis.
Goed zo.
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 27-06-2021 20:21
99.42% gewijzigd
Ik heb elke dag een Dopper mee (vandaar mijn naam :proud:). Die lekt bij mij echt nooit. Hij gaat onderste boven, op z’n zij of hoe dan ooo mee en tot nu toe nog nooit gelekt.
Alle reacties Link kopieren
Vooral ook iets dat ze zelf open kunnen krijgen, design is in het begin minder belangrijk. Hier om die reden alles van Mepal (daar kon ze mee overweg).
Hema trommel en hema fles.
Minto schreef:
27-01-2021 19:29
Er zijn al eerder topics over geweest, waarin juffen vertelden over lekkende of niet-openende bekers.

Brooddoos: Tupperware
Water meenemen in Dopper


Edit: De Keep Leaf foodwraps zijn ook errug fijn.
Te koop bij Green Jump
https://www.greenjump.nl/Product/Eten-e ... s/Foodwrap

Afbeelding
Kan het nooit goed terug vinden of opzoeken hier op viva. :-(
Alle reacties Link kopieren
Bento lunch box To go van systema (1,65l)
Alle reacties Link kopieren
Broodtrommel heeft ze hier een Yumbox met 6 vakjes :

Afbeelding

Brood gaat in het vakje waar de wraps in zitten. Daar past een dubbelgevouwen boterham in die in 2 stukjes is gesneden. Een bolletje snij ik door en doe die in dat vakje en in het vakje ernaast met de tomaatjes. Dochter is geen grote broodeter. Ik maak ook wel een wraps en fruitspiesjes enz.

Drinkfles heeft ze deze :

Afbeelding

Hij is van sistema. Grote fles, lekt niet, goed schoon te maken en ze krijgt hem zelf goed open.
Alle reacties Link kopieren
Hier broodbak, fruitbakje(s) en drinkbeker van Tyrell Katz. Plaatje verdwijnt wel na een schooljaar of twee dagelijks in de vaatwasser, maar de beker heeft nooit gelekt (en ik heb géén voorzichtig kind), en de broodbak blijft dicht maar is ook makkelijk zelf te openen, ook door kleuters.
Sága schreef:
27-01-2021 19:25
Klean Kanteen fles! RVS is dat, blijven geen geurtjes in hangen, goed schoon te maken. Verschillende soorten doppen, waaronder anti-lek. En duurzaam!
Ik heb een klean kanteen maar de dop is zo raar met haar neus er tegen aan. Volgens mij heeft de sportdop ook nog zo'n beugel eraan.
Jonesboro schreef:
27-01-2021 19:40
Bento lunch box To go van systema (1,65l)
Past zo'n trommel ook nog in de rugzak van een kleuter?
Hier Mepal. Draaibeker en zo'n trommel met twee vakjes.
Alle reacties Link kopieren
Sistema flessen en bakjes werken prima. Makkelijk open te maken, prima in de vaatwasser en in alle soorten en maten.
Hier krijgen ze een fles water in de dopper mee. Een lekkende fles is met water niet zo heel erg.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook mepal. Bij mijn oudste is het setje 2 jaar meegegaan, wat ik vrij redelijk vind. Gewoon een trommeltje en een draaibeker.
Ipv trommel kan je ook voor de keep leaf wraps en zakjes gaan. Neemt mijn zoon ook mee naar de peuters.
Mepal was goed, tot ze de hele lijn vernieuwd hebben. Nu was het binnen een half jaar stuk (bij twee al wat grotere kinderen).

Overgestapt op Sistema en dat blijft tot nu toe prima. Broodbakjes, fruitbakjes, bentobakken en drinkflessen.

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven