Wat is de beste basisschool drinkbeker/fles en trommel?

27-01-2021 19:22 59 berichten
Mijn dochter gaat hopelijk dit voorjaar starten op de basisschool.

Maar wat is de beste drinkfles en trommel voor op de basisschool?

Ik hoor over mepal dat het design snel slijt in de vaatwasser, delen van de trommel afbreken en dat de drinkfles met uitschietende sportdop niet zo best werkt.

Dus ik hoor graag ervaringen, alternatieve merken die goed bevallen en waar ik vooral van weg moet blijven!

Er zal ongetwijfeld al wel eerder een topic over zijn geweest maar deze kan ik niet vinden. Anders is een linkje ook fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor dochter van vier de yumbox panino met vier vakjes. Super fijn ding
where ever you go, go with your heart
Alle reacties Link kopieren
Hier mepal bakje, prima
En mega aanrader, fles van camelbak. Hij drinkt alleen water. Gaat alle kanten op en lekt nooit, echt heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Als ze water drinkt een dopper, eventueel met sportdop.
Broodtrommel van mepal, de take a break, aan de ene kant boterhammen, aan de andere kant komkommer of tomaatjes.
gatinmijnsok wijzigde dit bericht op 27-01-2021 20:33
4.82% gewijzigd
Drinkbeker van Sistema (water) en de broodtrommel van Rex London. Hapjestrommel van Yumbox.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
27-01-2021 19:31
Ik hoefde nooit bekers en trommels mee te sjouwen naar school. Behalve als ik jarig was, de trommel met snoep om te trakteren. Schoolmelk om 11 uur, werd gewoon op school uitgereikt, en eten deden we thuis.
Sjonge jonge goed van jou hoor.
cosmopolitan2208 schreef:
27-01-2021 20:30
Sjonge jonge goed van jou hoor.
En wat een goede tip voor TO: stap in de tijdmachine en ga 40 jaar terug.
Alle reacties Link kopieren
Mepal, zowel de oude en de nieuwe. Over heel de basisschool tijd 1 set t/m groep 4 en daarna nog 1 set die hij nu nog mee neemt naar de tweede VO.
Beker met draaidop en middel maat bakje.
Succes, je kan het ook kwijt raken, te dure spullen zou ik niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben ze altijd Mepal sets gehad, van Dora, Winx, paarden, K3, mijn hele kastje stond vol. De oudste zijn 2 x 8 jaar meegegaan en toen zat er nog steeds een printje op.
Alle reacties Link kopieren
Tupperware ECOfles Kids.
Lekt niet, dop kunnen ze zelf open maken.
Alle reacties Link kopieren
Mepal broodtrommel met inzetbakje voor fruit/groente/cracker/nootjes.
Klean kanteen drinkfles met sportdop: vreselijk! Kleuter vergeet de sportdop dicht te doen, dus bijna elke dag een natte tas. Wel alleen water maar toch!
Fruitbakje van de action, rond met sluitclips en een afsluitring in de deksel, zijn echt heel fijn!
En herbruikbare knijpzakjes voor yoghurt vind ik ook echt ideaal.
Beker: Dopper of Sistema. Rest ging hier na verloop van tijd lekken.

Broodtrommels van de HEMA. Die van Mepal vind ik net te klein om alles in te proppen.
Broodtrommel Hema. Zijn hier na 12 jaar nog steeds heel en mooi.
Verder een Dopper en de kleine stalen thermosfles van de Hema.
Alle reacties Link kopieren
elein schreef:
27-01-2021 19:47
Hier broodbak, fruitbakje(s) en drinkbeker van Tyrell Katz. Plaatje verdwijnt wel na een schooljaar of twee dagelijks in de vaatwasser, maar de beker heeft nooit gelekt (en ik heb géén voorzichtig kind), en de broodbak blijft dicht maar is ook makkelijk zelf te openen, ook door kleuters.
Ik heb helaas wat minder goede ervaringen met Tyrell Katz. Het klepje van de drinkfles is bij een valpartij afgebroken. De klemmetjes van de broodtrommel zijn na een half schooljaar gebruiken ook afgebroken (eerst kleine scheurtjes en zo verder) en we hebben nog een setje met 3 bakjes in verschillende maten en in 1 van de 3 zit er een scheur in de bodem. Jammer, want de designs zijn erg leuk en het melamine schaaltje gaat thuis al jaren mee. Had er dus meer van verwacht, ook gezien de prijs.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
27-01-2021 20:06
Mepal was goed, tot ze de hele lijn vernieuwd hebben. Nu was het binnen een half jaar stuk (bij twee al wat grotere kinderen).

Overgestapt op Sistema en dat blijft tot nu toe prima. Broodbakjes, fruitbakjes, bentobakken en drinkflessen.

Afbeelding
Ja deze fles is top, kind gebruikt hem nu al 3,5 jaar, nog altijd goed.
Ook Sistema fruitbakjes hier, zelfde kwaliteit.
Voor de broodtrommel deze (ook al zo oud): Afbeelding
Het handige van die brooddoos is dat je er zelf een plaatje in kan doen, dat je dus zo vaak kan wisselen als je wilt. In de praktijk hier doen we 1 plaatje per schooljaar.
Dus wel een stoere brooddoos, maar niet elk jaar een nieuwe hoeven kopen.

Mepal bekers: lekken als de neten. Ik snap niet hoe dat werkt: er zijn mensen die er bij zweren. Ik heb er 2 geprobeerd, toen vond ik ze mijn geld niet meer waard.
Ik vind de bento boxen heel gaaf, maar denk dat het praktischer is als ze een bakje per moment kan pakken ipv elke keer een hele grote box. Misschien schat ik het wel helemaal verkeerd in, maar heb dus voor nu van sistema boterhambox besteld en fruitbox. Als het niet bevalt voor haar kan ik het nog gebruiken naar mijn werk en voor haar alsnog bento box halen.

De drinkfles moet ik nog even over nadenken, beker, rietjes, sportdop, enz. Ze drinkt uit alles wel maar wat is het handigste. En ook grootte want ik denk eigenlijk dat een 0,5l fles/beker heel veel voor haar is.
Alle reacties Link kopieren
thee_leutje101 schreef:
27-01-2021 21:17
Mepal broodtrommel met inzetbakje voor fruit/groente/cracker/nootjes.
Klean kanteen drinkfles met sportdop: vreselijk! Kleuter vergeet de sportdop dicht te doen, dus bijna elke dag een natte tas. Wel alleen water maar toch!
Fruitbakje van de action, rond met sluitclips en een afsluitring in de deksel, zijn echt heel fijn!
En herbruikbare knijpzakjes voor yoghurt vind ik ook echt ideaal.
Waar koop je die?
En kunnen ze in de vaatwasser?
Linkje? :))
thee_leutje101 schreef:
27-01-2021 21:17
Mepal broodtrommel met inzetbakje voor fruit/groente/cracker/nootjes.
Klean kanteen drinkfles met sportdop: vreselijk! Kleuter vergeet de sportdop dicht te doen, dus bijna elke dag een natte tas. Wel alleen water maar toch!
Fruitbakje van de action, rond met sluitclips en een afsluitring in de deksel, zijn echt heel fijn!
En herbruikbare knijpzakjes voor yoghurt vind ik ook echt ideaal.
Bedoel je die met disney figuren? Die zijn inderdaad fijn!
Pozzebok schreef:
27-01-2021 21:39
Ja deze fles is top, kind gebruikt hem nu al 3,5 jaar, nog altijd goed.
Ook Sistema fruitbakjes hier, zelfde kwaliteit.
Voor de broodtrommel deze (ook al zo oud): Afbeelding
Het handige van die brooddoos is dat je er zelf een plaatje in kan doen, dat je dus zo vaak kan wisselen als je wilt. In de praktijk hier doen we 1 plaatje per schooljaar.
Dus wel een stoere brooddoos, maar niet elk jaar een nieuwe hoeven kopen.

Mepal bekers: lekken als de neten. Ik snap niet hoe dat werkt: er zijn mensen die er bij zweren. Ik heb er 2 geprobeerd, toen vond ik ze mijn geld niet meer waard.
Leuk dat je de afbeelding kan wisselen! Neem aan dat de deksel dan niet in de vaatwasser kan?
_Aphia_ schreef:
27-01-2021 21:45
Waar koop je die?
En kunnen ze in de vaatwasser?
Linkje? :))

Ik gebruik al 4 jaar (dezelfde set) Doddle bags. Gaan uitgespreid op de pinnetjes in de bovenste korf van de vaatwasser.
Tiana_76 schreef:
27-01-2021 20:32
En wat een goede tip voor TO: stap in de tijdmachine en ga 40 jaar terug.

60..
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
27-01-2021 21:45
Ik vind de bento boxen heel gaaf, maar denk dat het praktischer is als ze een bakje per moment kan pakken ipv elke keer een hele grote box. Misschien schat ik het wel helemaal verkeerd in, maar heb dus voor nu van sistema boterhambox besteld en fruitbox. Als het niet bevalt voor haar kan ik het nog gebruiken naar mijn werk en voor haar alsnog bento box halen.

De drinkfles moet ik nog even over nadenken, beker, rietjes, sportdop, enz. Ze drinkt uit alles wel maar wat is het handigste. En ook grootte want ik denk eigenlijk dat een 0,5l fles/beker heel veel voor haar is.
Wij deden 2 bekers. Een voor de kleine pauze en een voor de grote pauze.

Dan zit het niet bomvol en is het overzichtelijker om het op te drinken.

Wij hebben Mepal voor sapjes/limonade/chocomel enz. en doppers voor water en thermosflessen voor thee.
En als ze het goed dichtdraaien lekt het niet.

Eerst waste ik de Mepal altijd op de hand af, tot vriendin zal dat zij ze altijd in de vaatwasser deed. Dat doe ik nu ook al jaren en het werkt nog prima. Ook geen verkleurde/vergane plaatjes.
Iemand al ervaringen met deze van de Hema?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
27-01-2021 21:51
Ik gebruik al 4 jaar (dezelfde set) Doddle bags. Gaan uitgespreid op de pinnetjes in de bovenste korf van de vaatwasser.
Dank je!
Ik ga zoeken.

We hebben één Mepal yoghurt meeneemding maar zo'n zakje is natuurlijk makkelijker tussendoor even weg te slurpen :)
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
27-01-2021 21:49
Leuk dat je de afbeelding kan wisselen! Neem aan dat de deksel dan niet in de vaatwasser kan?
Je schuift het plaatje heel makkelijk los en de rest kan dan de vaatwasser in.
Alle reacties Link kopieren
Die flessen van Sistema vind ik als juf echt zooo irritant. Op die dop kun je fluiten 😭😭😭
Kleen kanteen is top, lekken niet en je kunt er goed mee gooien ;) alleen krijgen veel kleuters ze niet zelfstandig open.

Fles van de hema is ook prima.

Die bekers van mepal (dacht ik) met zo’n drinktuitje lekken erg vaak, schieten open in tassen etc. Die met de gewone draaidop zijn wel prima!

Lekkende doppers heb ik eigenlijk ook nooit in mijn klas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven