Wat is de beste basisschool drinkbeker/fles en trommel?

27-01-2021 19:22 59 berichten
Mijn dochter gaat hopelijk dit voorjaar starten op de basisschool.

Maar wat is de beste drinkfles en trommel voor op de basisschool?

Ik hoor over mepal dat het design snel slijt in de vaatwasser, delen van de trommel afbreken en dat de drinkfles met uitschietende sportdop niet zo best werkt.

Dus ik hoor graag ervaringen, alternatieve merken die goed bevallen en waar ik vooral van weg moet blijven!

Er zal ongetwijfeld al wel eerder een topic over zijn geweest maar deze kan ik niet vinden. Anders is een linkje ook fijn!
Hier Dopperfles en mepal en Hema broodtrommel. In kleuterklas begonnen we met een frozen beker en trommel van Mepal. Op zich waren die ook prima. In groep drie waren ze nog steeds prima, maar niet meer cool. Bij kind twee hebben we daarom voor wat meer neutrale kleuren en geen printjes gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Kapello schreef:
27-01-2021 22:11
Die flessen van Sistema vind ik als juf echt zooo irritant. Op die dop kun je fluiten 😭😭😭
Haha, ik geloof dat kind dat na al die jaren nog niet ontdekt heeft!
Alle reacties Link kopieren
_Aphia_ schreef:
27-01-2021 21:45
Waar koop je die?
En kunnen ze in de vaatwasser?
Linkje? :))
Die van ons zijn van nomnomkids, ooit gekocht op een beurs maar ook online te bestellen. Tegenwoordig heb je ze ook van siliconen, dat lijkt me nog fijner dan die wij hebben. Kunnen zeker in de vaatwasser en ook in de vriezer!
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
27-01-2021 21:46
Bedoel je die met disney figuren? Die zijn inderdaad fijn!
Die ja! Disney en Paw patrol :)
Alle reacties Link kopieren
Hier vorig jaar dezelfde zoektocht gestart en uiteindelijk toch mepal gekocht. Ik vindt ze ideaal. Voor het trommeltje heb ik een 'bento' inzet bakje erbij waar ik elke dag iets extra's in doe. Fruit en/of groente, soms een kaasje, flesje yakult, o.i.d. Daarnaast passen dan nog 2 boterhammen (4 stukken). Verder een beker met daarop. Alleen de dop gaat niet in de vaatwasser.

Ik wilde ook voor een neutrale kleur gaan maar toen ik dat snoetje zag werd het toch een paw patrol trommel en een frozen beker. Het uitzoeken was onderdeel van de ervaring en we vervangen het wel voor iets neutralers als ze ouder wordt. Later nog een unicorn setje bijgekocht. Als ik eens de kans krijg wil ik nog wat kleine (300ml) tupperware flesjes erbij.

Ik heb meer tijd besteed aan het zoeken naar de ideale tas. Er hoeft bij ons niet veel in (schoolfruit en waterbekers in de klas) maar ik vind het toch wel handig dat er naast eten en drinken ook nog evt. een setje reserve ondergoed, knutsels, etc. in kunnen. Dus een iets groter maatje gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
27-01-2021 21:45
Ik vind de bento boxen heel gaaf, maar denk dat het praktischer is als ze een bakje per moment kan pakken ipv elke keer een hele grote box. Misschien schat ik het wel helemaal verkeerd in, maar heb dus voor nu van sistema boterhambox besteld en fruitbox. Als het niet bevalt voor haar kan ik het nog gebruiken naar mijn werk en voor haar alsnog bento box halen.

De drinkfles moet ik nog even over nadenken, beker, rietjes, sportdop, enz. Ze drinkt uit alles wel maar wat is het handigste. En ook grootte want ik denk eigenlijk dat een 0,5l fles/beker heel veel voor haar is.
Of je nou de ene of de andere broodtrommel pakt, maakt natuurlijk niet uit ;) ik vind het zelf voor dochter fijner dat ze kan kiezen wat ze wil op dat moment. Soms pakt ze in de ochtendpauze al wat brood, soms fruit of toch al een kaasje ofzo. Ze heeft ooit van 1 juf de opmerking gehad dat ze een apart trommeltje voor fruit en een aparte voor brood moest meenemen. Daar heb ik geen boodschap aan hoor. Ze mag van mij gewoon kiezen wat ze in welke pauze wil eten :) ik heb ook niet altijd op hetzelfde moment zin in brood of fruit.

En ik doe ook wel echt aan bento zo nu en dan :mrgreen: heb figuurtje voor eieren, een konijn en een beertje. Maak spiesjes met leuke prikkertjes, heb uitsteekfiguren voor brood. Ik merk dat er dan ook beter wordt gegeten! En het ziet er zo leuk uit ook :heart: ik vind het wel jammer dat wij niet van de plakrijst zijn zo los, want daar kan je echt super leuke dingen mee doen!

Afbeelding
gsleutel schreef:
27-01-2021 23:47
Hier vorig jaar dezelfde zoektocht gestart en uiteindelijk toch mepal gekocht. Ik vindt ze ideaal. Voor het trommeltje heb ik een 'bento' inzet bakje erbij waar ik elke dag iets extra's in doe. Fruit en/of groente, soms een kaasje, flesje yakult, o.i.d. Daarnaast passen dan nog 2 boterhammen (4 stukken). Verder een beker met daarop. Alleen de dop gaat niet in de vaatwasser.

Ik wilde ook voor een neutrale kleur gaan maar toen ik dat snoetje zag werd het toch een paw patrol trommel en een frozen beker. Het uitzoeken was onderdeel van de ervaring en we vervangen het wel voor iets neutralers als ze ouder wordt. Later nog een unicorn setje bijgekocht. Als ik eens de kans krijg wil ik nog wat kleine (300ml) tupperware flesjes erbij.

Ik heb meer tijd besteed aan het zoeken naar de ideale tas. Er hoeft bij ons niet veel in (schoolfruit en waterbekers in de klas) maar ik vind het toch wel handig dat er naast eten en drinken ook nog evt. een setje reserve ondergoed, knutsels, etc. in kunnen. Dus een iets groter maatje gekocht.

Ik wilde ook een neutrale set toen kleuter startte op school dit jaar. Toen we in de winkel waren liep kleuter zoals afgesproken eerst een rondje langs alle trommels en bekers voor hij mocht kiezen. Bij de Paw Patrol setjes leek hij wel 10cm te groeien van plezier :-D Dus ja.. Het is wel Paw Patrol van Mepal geworden. Die gaan sinds augustus elke dag op 70 graden in de vaatwasser en hebben nog niks geleden.

De rugzak heb ik mij een scheet naar gezocht toen bleek dat mijn koddige gekochte rugzakje te klein was. Na uren googelen heb ik kleuter mijn ‘oude’ Fjallraven gegeven, ik was het zoeken beu. Dat vond kleuter zo enorm bijzonder :heart: De eerste keer dat hij de deur uit stapte brulde hij naar de postbode dat hij een grote mensen tas had VAN ZIJN MOEDER! :love:
_Aphia_ schreef:
27-01-2021 21:54
Dank je!
Ik ga zoeken.

We hebben één Mepal yoghurt meeneemding maar zo'n zakje is natuurlijk makkelijker tussendoor even weg te slurpen :)

Die Doddle bags vul ik 1x per week als ik smoothies maak en elke dag mik ik er eentje uit de vriezer in zijn rugzak. Ik was er mee begonnen als snack toen kleuter nog een baby was. Eerst had ik andere zakjes van Squiz maar die werden niet goed schoon in de hoeken. Ook niet met de hand. En die van Squiz zijn niet doorzichtig dus ik kon niet goed zien of ze schoon waren.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
28-01-2021 08:50
Die Doddle bags vul ik 1x per week als ik smoothies maak en elke dag mik ik er eentje uit de vriezer in zijn rugzak. Ik was er mee begonnen als snack toen kleuter nog een baby was. Eerst had ik andere zakjes van Squiz maar die werden niet goed schoon in de hoeken. Ook niet met de hand. En die van Squiz zijn niet doorzichtig dus ik kon niet goed zien of ze schoon waren.

Dat is ook een goed idee, een keer per week :)

En, wat doe je dan erin zodat je voor een week aan smoothies hebt ?
En maak je het met de staafmixer?
Geen idee, nog nooit gemaakt want ik houd niet van smoothies.


(Sorry voor deze offtopic vraag maar ik had een topic geopend met vragen om tips om makkelijk mee te nemen dingen en dat werd meer een je-verwaarloost-je-kind topic ipv praktische ideeën :roll:
En toen ik vanmorgen mijn dochter een yoghurtbreaker meegaf vertelde ik dat er ook knijpzakjes bestaan die je zelf kan vullen en ze was helemaal enthousiast:))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven