Wat is ‘hot’ onder jongens van 6-9 jaar

19-09-2018 15:50 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vrijwilliger organiseer ik weekenden en vakanties voor kinderen die dat hard nodig hebben. Volgende week ga ik een weekend weg met jongens tussen de 6 en 9 jaar oud, ik ken deze kinderen nog niet.

Ik ben nu een aantal activiteiten aan het voorbereiden maar loop een beetje vast. Nu heb ik in het dagelijks leven weinig kinderen om me heen in deze leeftijd en heb ik dus ook niet echt een idee welke figuren/helden/games populair zijn op dit moment.

Kunnen jullie me helpen met welke onderwerpen actueel zijn onder deze leeftijd? Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Fortnite is heel populair geloof ik.
fortnite!
Minecraft zou ik dan iets mee doen voor het geval je pissige ouders krijgt. Fortnite is voor oudere kinderen en niet iedereen vindt het fijn als er ruim mee omgesprongen wordt.
Star² schreef:
19-09-2018 15:59
Minecraft zou ik dan iets mee doen voor het geval je pissige ouders krijgt. Fortnite is voor oudere kinderen en niet iedereen vindt het fijn als er ruim mee omgesprongen wordt.
Je hebt gelijk, ik bleef eerder op die 9 jaar hangen. Maar mijn zoon zou als 6 jarige ook geen fortnite mogen spelen.
Alle reacties Link kopieren
Minecraft inderdaad, of Roblox.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Absoluut Fortnite!
Of anders bekende YouTubers, zoals Enzo Knol of Dylan Haegens.
dylan haegens
Alle reacties Link kopieren
Nerf om mee te spelen. Populaire figuren zijn youtubers zoals PewDiePie, Royalistiq, Dylan Haegens.
Emoji's doen het vaak ook nog goed (vooral de drol).

Star wars

Jurassic World

Ninjago

Nerf

Marvel
Alle reacties Link kopieren
Roblox en Minecraft is idd geschikter dan fortnite.
Dylan Haegens en Nerf.

Toevoeging: de dansjes van Fortnite (die kennen degenen die het spel niet spelen ook wel).
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
19-09-2018 16:06
Nerf om mee te spelen. Populaire figuren zijn youtubers zoals PewDiePie, Royalistiq, Dylan Haegens.
PewDiePie zou ik niet doen, die is nogal controversieel de laatste tijd ;-D
¡Apagando las luces!
Speurtochten vonden ze bij mij in die leeftijd ook heel leuk om te doen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien vinden de kids het wel leuk om zelf een vlog te maken ala de youtubers. Gewoon met hun eigen telefoontjes. Uiteraard niet online zetten.
Alle reacties Link kopieren
Fortnite
Minecraft
Vloggers zoals Dylan Hagens
Roblox

Nerf
Hutten bouwen
Timmeren

Dat is wat ze hier erg leuk vinden
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
19-09-2018 16:23
Gewoon met hun eigen telefoontjes. Uiteraard niet online zetten.
Eigen telefoontjes??? Het gaat om kinderen va 6-9

Mijn zoon is 6 en vindt voetballen, hutten bouwen, speurtochten en zwemmen heel leuk. En de figuren van lego Ninjago.
Hutten bouwen in het bos was hier ook altijd een succes inderdaad.
Mijn zoon van 6 speelt wel fornite. Is nog steeds helemaal dol op pokemon en pokemon go, pokemon kaartjes. Zijn vriendjes van dezelfde leeftijd (6/7) spelen dat ook, kinderfeestjes zijn ook in dat thema. Skylanders is ook hot.
Alle reacties Link kopieren
Cerfje schreef:
19-09-2018 16:28
Eigen telefoontjes??? Het gaat om kinderen va 6-9

Mijn zoon is 6 en vindt voetballen, hutten bouwen, speurtochten en zwemmen heel leuk. En de figuren van lego Ninjago.
+1
Mijn zoon is ook 6 en deze post is voor mij herkenbaar, de rest helemaal niet. Fortnight, minecraft, de genoemde YouTubers zeggen mij ook helemaal niks. En eigen telefoon heeft hij echt nog niet.

Hier is het voetballen, graven in de zandbak, fietsen, bouwen met de knex, playmobiel, ect.
En qua figuren, ninajago, minions en phineas & ferb.
Alle reacties Link kopieren
stripverhaal schreef:
19-09-2018 16:35
Fortnight, minecraft, de genoemde YouTubers zeggen mij ook helemaal niks. En eigen telefoon heeft hij echt nog niet.

Hier is het voetballen, graven in de zandbak, fietsen, bouwen met de knex, playmobiel, ect.
En qua figuren, ninajago, minions en phineas & ferb.
Nou zeg dat, het moet niet gekker worden. Mogen ze ook nog even gewoon kind zijn?
Levend stratego, hutten bouwen, kampvuur en bonte avond ( dan kunnen ze toch nog fortnite dansjes doen en Dylan Hagens na spelen).
Alle reacties Link kopieren
Zes en negen is ook best een groot verschil in leeftijd. Mijn zoon is 9, die houdt nog steeds enorm van buiten spelen maar dus ook van de bovengenoemde games en vloggers.
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn de jongens op de speelplaats veel bezig met, ja echt!, van die touwfiguren (kop en schotel en zo). Neem een bol katoen mee en oefen wat figuren via youtube en je hebt een leuk tussendoortje!
stripverhaal schreef:
19-09-2018 16:35
+1
Mijn zoon is ook 6 en deze post is voor mij herkenbaar, de rest helemaal niet. Fortnight, minecraft, de genoemde YouTubers zeggen mij ook helemaal niks. En eigen telefoon heeft hij echt nog niet.

Hier is het voetballen, graven in de zandbak, fietsen, bouwen met de knex, playmobiel, ect.
En qua figuren, ninajago, minions en phineas & ferb.
Tja, met oudere broers/zussen krijgen ze al snel het een en ander mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven