Wat te doen lange regenachtige dagen

22-02-2020 21:25 51 berichten
Hallo,

Wij hebben een peuter van 3. De laatste tijd met regenachtige dagen vind ik de dagen erg lang duren met de kleine thuis. Ik vind het lastig om de dag te vullen. Wat doen jullie met een peuter op een regenachtige dag zoals morgen?
Code geel hier dus peuterpuberella waait weg. Ik heb haar wel even in de tuin losgelaten maar ook dat was geen succes. Normaliter ben ik niet zo'n fan van de tv maar netflix is echt wel even een uitkomst want dingen bakken hebben we al gedaan. Verder helpt ze graag mee in huis en kan ze heel lang gefascineerd staren naar dingen die ronddraaien in de wasmachine vooral als ze het er zelf heeft ingestopt. Op haar kamer heb ik de complete treinbaan liggen nu en verder hebben we verkleedkleren. Dikke hilariteit in haar dokterspak speelt ze doktertje over onze gedweeë siamees. Niet doorhebbend hoe cru het klinkt als ze zegt dat ze m een spuitje gaat geven haha. Verder laat ik haar als bezigheids therapie WC rollen verven en zodra ze droog zijn doe ik er touw doorheen en hang ik ze als slinger op haar kamer. Mijn familie heeft een vuilniszak vol aan wc rollen voor haar gespaard en dat komt nu goed van pas. Ook bouwen we van lege dozen huisjes voor haar knuffelbeesten. En ik heb bij de kringloop bandjes gehaald en een paar boeken van lekturama luister sprookjes. Nestje gebouwd van kussens. Casette recorder ernaast en ping! Bladzijde omslaan. Dat snapt ze prima. Verder puzzelen, loco, haar stokpaarden, op haar kamer een stal voor ze gemaakt. Plantjes water geven....we hebben superheldenmaskers geknutseld, onder een dekentje op de bank kijken we ook wel veel filmpjes over dieren (lieveheersbeestjes in slow motion die gaan vliegen van de schooltv beeldbank is favoriet) en ze is zelf nog te klein maar ze vind het ook super leuk als ik minecraft aanzet en dan vertelt ze mij wat ik moet bouwen en wijst ze aan van welke blokjes. Daarnaast ook genoeg analoogs want we hebben een grote bak met lego. En alle zooi opruimen daar is ze ook wel even zoet mee :D
Koekjes bakken, knutselen, naar buiten met kaplaarzen en lekker wandelen. Zwembad, indoorspeelparadijs samen boodschappen doen (Wat wil je eten en wat hebben we daarvoor nodig. Lijstje maken en zelf zieken in de winkel) en koken.

Om het met de kinderen gezellig te houden zorgde ik altijd daar we 1x per dag toch buiten kwamen. Dan hadden ze het erna ook binnen weer naar hun zin.
Hier was het deze week vakantie dus zwembad en ballorig vielen af omdat het er zo druk was dat ze er met de armen en benen uit hingen. Dan ben ik dus pleite.
Alle reacties Link kopieren
gelukkig kun je ze op oudere leeftijd op kampen steken gedurende de vakantie, dan moet je niet met hen bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga er vaak toch even uit of bij oma op de thee naar de binnenspeeltuin twee uurtjes naar t zwembad of intratuin of Ikea vind die van mij ook super leuk. En onze hond moet gewoon uit ook in de regen. Verder knutselen plakken verven kleien bakken. Zelf lekker spelen en ja ook wat meer tv soms
where ever you go, go with your heart
O ja en ik had paar dagen terug ook een hut gebouwd op zolder. Van dekens. Kon ik rustig wasjes wegvouwen en zij vond het hartstikke cool. Afgekeken van Kleine Prinses die een tent had.
Er zijn hier zat speeltuinen die wat beschutter liggen. Je waait echt niet overal weg hoor. Hier gewoon buitenspelen, speeltuin, kinderboerderij (als het droog is). Ballenbak bij de Ikea vinden ze hier ook fantastisch, en dan daarna een ijsje. Ik ga weleens koffie drinken bij een ‘kindvriendelijk’ café, met speelhoek enzo, of gewoon bij de Hema (fristi drinken met een taartje; groot feest), bieb, rondje stad, naar opa en oma, naar de supermarkt en dan mogen ze een toetje uitkiezen, ritje met de bus of trein (vinden ze interessant), eventueel museum. En soms ook gewoon thuis spelen of een film kijken met popcorn en limonade.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me bij dit soort vragen af of het nu om het kind vermaken in kwestie gaat of dat ouder in kwestie vindt dat er maar iets móet gepland worden omdat dat zo zou horen. Wat is er mis mee om gewoon je dag, zonder iets te plannen, lekker aanrommelen met je kind, door te brengen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
wij gaan vaak zwemmen met slecht weer. Binnenspeeltuin ook wel (maar dat is wel druk en het is veel luidruchtiger dan het zwembad dus doe ik niet zo graag). Als het even droog is toch naar buiten om even te wandelen. Musea zijn ook leuk en hebben vaak kinderactiviteiten.

Ik nodig ook wel kennissen met kleine kinderen uit of ik vraag een buurkindje te spelen. Soms gaan we naar een uitspanning met een kinderhoek.

De hele dag in huis hangen is hier ook niks. Mijn 3 jarige is super actief en kan zich niet goed alleen vermaken dus we gaan er sowieso op uit.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niets. En vervelen is ook goed voor een kimd.
Maar sommige kinderen hebben zoveel energie. Die zetten je huis op zn kop. Dus dan wil je wel wat plannen als ouder;)
iceteapeach schreef:
23-02-2020 01:14
Ik vraag me bij dit soort vragen af of het nu om het kind vermaken in kwestie gaat of dat ouder in kwestie vindt dat er maar iets móet gepland worden omdat dat zo zou horen. Wat is er mis mee om gewoon je dag, zonder iets te plannen, lekker aanrommelen met je kind, door te brengen.
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
23-02-2020 01:24
Helemaal niets. En vervelen is ook goed voor een kimd.
Maar sommige kinderen hebben zoveel energie. Die zetten je huis op zn kop. Dus dan wil je wel wat plannen als ouder;)

En dan is google ook nog je vriend.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Laarzen aan en in de plassen stampen was hier helemaal geweldig :-x
Alle reacties Link kopieren
Regenpak, laarzen aan en op de loopfiets door de 'modderpoelen' (met dank aan Peppa) racen.
iceteapeach schreef:
23-02-2020 01:14
Ik vraag me bij dit soort vragen af of het nu om het kind vermaken in kwestie gaat of dat ouder in kwestie vindt dat er maar iets móet gepland worden omdat dat zo zou horen. Wat is er mis mee om gewoon je dag, zonder iets te plannen, lekker aanrommelen met je kind, door te brengen.

Omdat de dagen met kleine kinderen eindeloos lang kunnen duren en ze dan ook niet altijd prettig in de omgang zijn.
Bedankt voor alle tips! Ook fijn om te lezen dat veel mensen het herkennen... Zijn we in ieder geval niet de enige die er wel eens tegenaan lopen
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag het volgende gedaan:
Regenpak en laarzen aan en rennen, stampen en spetteren in de plassen in de stromende regen, opwarmen bij een filmpje, knutselen met rietjes (ketting rijgen van aan stukken geknipte rietjes) (wat ook leuk is: ongekookte pasta, fotolijstje beplakken met pasta en daarna schilderen, leuke foto erin en klaar)

Samen uitgebreid fruit gesneden voor kleuter en een fruithap gemaakt voor dreumes, spelen met de boerderij lego die wij ooit bij de plus hebben gespaard (was nieuw voor hem, dus mooi lang mee bezig), veel spelletjes, kleuter heeft torens gebouwd voor dreumes, die dreumes dan weer omgooide, waren ze ook een tijd zoet mee. Boekjes gelezen in de kussens op de bank, enz. Mooi de dag door gerommeld en heerlijk genoten samen!
Alle reacties Link kopieren
Suykerspin schreef:
23-02-2020 19:08
Hier vandaag het volgende gedaan:
Regenpak en laarzen aan en rennen, stampen en spetteren in de plassen in de stromende regen, opwarmen bij een filmpje, knutselen met rietjes (ketting rijgen van aan stukken geknipte rietjes) (wat ook leuk is: ongekookte pasta, fotolijstje beplakken met pasta en daarna schilderen, leuke foto erin en klaar)

Samen uitgebreid fruit gesneden voor kleuter en een fruithap gemaakt voor dreumes, spelen met de boerderij lego die wij ooit bij de plus hebben gespaard (was nieuw voor hem, dus mooi lang mee bezig), veel spelletjes, kleuter heeft torens gebouwd voor dreumes, die dreumes dan weer omgooide, waren ze ook een tijd zoet mee. Boekjes gelezen in de kussens op de bank, enz. Mooi de dag door gerommeld en heerlijk genoten samen!
Word al moe als ik het lees :$ maar goed ik ben pril zwanger en kan de hele dag wel slapen, heb knallende koppijn en word overal misselijk van. Dus wellicht ligt het meer daaraan :P

Wij zijn naar Ikea geweest en verder heeft hij thuis aangerommeld, deels met z’n vader, deels met mij. En ik heb een middagdutje gedaan :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Luisterboekjes vond mijn zoon op die leeftijd al heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
23-02-2020 19:26
Word al moe als ik het lees :$ maar goed ik ben pril zwanger en kan de hele dag wel slapen, heb knallende koppijn en word overal misselijk van. Dus wellicht ligt het meer daaraan :P

Wij zijn naar Ikea geweest en verder heeft hij thuis aangerommeld, deels met z’n vader, deels met mij. En ik heb een middagdutje gedaan :lol:
Hahaha kan me voorstellen als je je zo bagger voelt. In mijn zwangerschap zagen de dagen er ook heel anders uit. Ik geniet ervan dat ik dit soort dagen weer kan na een HG zwangerschap een jaar geleden.
Ikea en aanrommelen klinkt ook heel fijn, vooral de rust pakken die je nodig hebt als dat lukt!
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
23-02-2020 19:26
Word al moe als ik het lees :$ maar goed ik ben pril zwanger en kan de hele dag wel slapen, heb knallende koppijn en word overal misselijk van. Dus wellicht ligt het meer daaraan :P

Wij zijn naar Ikea geweest en verder heeft hij thuis aangerommeld, deels met z’n vader, deels met mij. En ik heb een middagdutje gedaan :lol:
Maar IKEA lijkt me 10 keer zo vermoeiend als een beetje knutselen en boekjes lezen :P
Alle reacties Link kopieren
permis schreef:
23-02-2020 21:23
Maar IKEA lijkt me 10 keer zo vermoeiend als een beetje knutselen en boekjes lezen :P
Haha ja het is wel druk. Maar we moesten wel want zoons gordijn ging stuk en anders werd het geen feest vannacht :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Suykerspin schreef:
23-02-2020 20:03
Hahaha kan me voorstellen als je je zo bagger voelt. In mijn zwangerschap zagen de dagen er ook heel anders uit. Ik geniet ervan dat ik dit soort dagen weer kan na een HG zwangerschap een jaar geleden.
Ikea en aanrommelen klinkt ook heel fijn, vooral de rust pakken die je nodig hebt als dat lukt!
Ohja HG is balen. Vorige keer had ik alleen het eerste trimester last van misselijkheid. Hopen dat dat nu weer is. Nou ik ga slapen :nut:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees veel posts waarin alles uit de kast wordt getrokken om een kind te vermaken als het buiten snertweer is. Maar waarom een kind niet zelf een beetje laten aanmodderen met wat speelgoed?
ontbijtkoekje schreef:
23-02-2020 22:16
Ik lees veel posts waarin alles uit de kast wordt getrokken om een kind te vermaken als het buiten snertweer is. Maar waarom een kind niet zelf een beetje laten aanmodderen met wat speelgoed?

Omdat de dagen met kleine kinderen eindeloos lang kunnen duren en ze dan ook niet altijd prettig in de omgang zijn.
Alle reacties Link kopieren
Poppy_del_Rio schreef:
23-02-2020 23:23
Omdat de dagen met kleine kinderen eindeloos lang kunnen duren en ze dan ook niet altijd prettig in de omgang zijn.
Ik weet er alles van :) Maar ik word zelf al moe als ik lees wat er allemaal met die kids wordt ondernomen, laat staan de kleine kinderen zelf. Je hoeft toch niet de hele dag bezig te zijn met entertainen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven