Wat vind je van Silvijn of Silvan?

18-01-2018 20:01 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna op de helft van mijn zwangerschap, we verwachten ons 2e zoontje. Druk op zoek naar een mooie naam.

Ons eerste zoontje heet Mathias, nu vind ik Silvijn een prachtige naam. Maar daar rijmt weer van alles op.

Silvan vind ik ook mooi. Vooral namen met beginnend met een S, spreken mij aan.

Wie heeft nog suggesties? En wat vind je van Silvijn of Silvan?
Alle reacties Link kopieren
frambooz schreef:
19-01-2018 06:57
We spreken het uit als MA-thias, ik vind Silvijn er net iets mooier bij passen.

Samuel ligt mij niet lekker in de mond, Silas ook leuk, maar ik denk dan steeds aan sinas.
Ik zou dan zeker Silvijn doen.

Nu ik er over nadenk komt steeds Raphael vd Vaart en een kind met een Kuifje voor me als ik Silvan uitspreek. Ik laat het maar aan jou of dat positief, negatief of neutraal is😜
Florijn misschien nog een optie?
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-01-2018 21:13
Ik ken een Stefaan, net wat specialer dan Stefan, zonder dat het aan allerlei huishoudelijke middeltjes doet denken.

Volgens mij is Stefaan typisch Vlaams. Als een kind Stefaan heet zou ik wel denken dat de ouders "van België zijn". Wat op zich natuurlijk niet erg is, ik denk alleen dat een hoop Nederlanders denken dat je Stefan verkeerd hebt geschreven want Stefaan komt hier amper voor. Persoonlijk vind ik het ook niet zo mooi maar dat is een ander verhaal.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of een jongen Silvijn wil heten. Ik denk liever Rob, Tom, Ray of Martin maar ja dat wil mamma niet. ;-) Die wil tederheid tot uitdrukking brengen voor haar eigen lieve Serafijntje. :proud:
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
19-01-2018 07:25
Florijn misschien nog een optie?
Nu de gulden weg is toch weer een bruikbare optie. ;-)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Van de twee vind ik Silvijn het mooiste.

Wat vind je van Simeon?
retrostar schreef:
19-01-2018 08:15
Nu de gulden weg is toch weer een bruikbare optie. ;-)
Hm.. ik vind het toch zoiets als je kind ‘dukaat’ noemen. Een florijn blijft voor mij een munt.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekop schreef:
19-01-2018 08:21
Hm.. ik vind het toch zoiets als je kind ‘dukaat’ noemen. Een florijn blijft voor mij een munt.
Duke dan. Klinkt adellijk maar in het Nederlands klinkt het als een doek. Florian dan. Klinkt als een koene ridder. Wel ook wat bloemetjesachtig.

Ik denk oprecht dat je een jongen in zijn prille jeugd het meeste plezier doet met Lex, Leo of Jan. En niet met Jip of Merijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
19-01-2018 08:15
Nu de gulden weg is toch weer een bruikbare optie. ;-)
Inderdaad :-D.
Ik zou de naam zelf ook niet geven maar vind het wel mooier dan Silvan of Silvijn.
Alle reacties Link kopieren
Silvijn is mooi! Stond ook op ons lijstje voor als het een jongen werd. Solomon vind ik ook een mooie naam beginnend met een S. Andere namen op ons lijstje maar met andere beginletters waren: Felix, Merlijn en Valentijn. Wie weet heb je er nog wat aan.
retrostar schreef:
19-01-2018 08:10
Ik vraag me af of een jongen Silvijn wil heten. Ik denk liever Rob, Tom, Ray of Martin maar ja dat wil mamma niet. ;-) Die wil tederheid tot uitdrukking brengen voor haar eigen lieve Serafijntje. :proud:
Haha dit vind ik wel een goeie om in je achterhoofd te houden. Het kind moet er nog zijn hele (kinder én volwassen) leven meedoen en daar wordt vaak aan voorbij gegaan. Ik vroeg laatst aan mijn zoons hoe ze zichzelf hadden genoemd als ze zelf hadden mogen kiezen en kwamen inderdaad met namen als Tom (vind ik zelf ook leuk), Willem, Max etc. Martin en Rob vallen dan weer buiten hun referentiekader ;-) .
Maar het is idd wel handig om goed na te denken of je een kind (en volwassen man) plezier doet met een naam.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Silvijn veel mooier dan Silvan, zeker met Mathias.
Sil is ook een hele leuke nickname.
Alle reacties Link kopieren
Sophles schreef:
18-01-2018 21:15
Sil, van Sil de strandjutter :love:
of Silas van die serie met een rondreizend circus :heart:
O Sil....

Silas was toch met zo'n zwart paard?
Da vinci gewoon niet lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken ook een Silvère.
Alle reacties Link kopieren
Alle namen kun je rijmen. Mathias - Badedas.
Het zijn niet mijn namen maar zou van deze twee voor Silvijn kiezen.
Sil, vind ik van de overig genoemde namen het leukste.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Silvan mooier dan Silvijn.

Misschien nog

Steven
Serge
Stan
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
ikbenikenjijbentjij wijzigde dit bericht op 19-01-2018 13:17
98.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maakt het helemaal niets uit wat wij vinden! Kies lekker wat jij zelf mooi vindt zou ik zeggen.

Oh en voor de statistieken.... Ik vind ze beide echt niets! Een volwassen kerel van 1.90 en 90 kilo die zich voorstelt als Silvijn..... mwauh
Joostisandersgeaard2 schreef:
19-01-2018 11:25
O Sil....

Silas was toch met zo'n zwart paard?
Da vinci gewoon niet lezen.
Klopt. Bloedspannend vond ik dat!
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
19-01-2018 13:14
Gelukkig maakt het helemaal niets uit wat wij vinden! Kies lekker wat jij zelf mooi vindt zou ik zeggen.

Oh en voor de statistieken.... Ik vind ze beide echt niets! Een volwassen kerel van 1.90 en 90 kilo die zich voorstelt als Silvijn..... mwauh
Zo is dat, gaat erom wat wij mooi vinden. Maar ik heb deze naam nog nooit bij iemand gehoord ik was daarom toch wel benieuwd hoe andere mensen hem vinden.

Thomas vind ik ook mooi, we hebben nóg even om er goed over na te denken.

En idd volwassenen man van 2 meter en 100 kilo als Silvijn, ik weet niet of dat wel past . Allemaal dingen om over na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Castor1975 schreef:
19-01-2018 03:12
Leg uit aub....
Bij Silvijn en Silvan heb ik sterk het idee dat de inspiratie is opgedaan door in bij de Albert Heijn langs de schoonmaakschappen te lopen. Dat kan toch, lekkere schone was met Silvijn? En nooit meer zwart uitgeslagen zilver dankzij Silvan? Is mijn eigen associatie, hoor.
Ik vind Silvan een heel normale naam en heb dan ook geen wasmiddel associaties oid. Het is een Duitse naam die redelijk veel voorkomt in Duitstalige landen en ik vind hem dan ook goed bij Mathias passen (al spreek je het dan als maTHIas uit).

Silvijn vind ik ook mooi, al ken ik niemand die zo heet. Als je een vent van 2m kent die zo heet raak je daar ook zo aan gewend en als hij het niks vindt kan hij er altijd nog Sil van maken. Zelf vind ik dat overigens juist vrouwelijker, maar dat komt denk ik doordat ik meerdere Silvia/Sylvia's ken die bijna altijd Sil/Syl genoemd worden...

Het blijft een kwestie van smaak dus ik zou echt doen wat jij en je partner het mooist vinden!
Alle reacties Link kopieren
Optie:
Levijn
Sill
Sebastiaan
Ewout
Alle reacties Link kopieren
frambooz schreef:
19-01-2018 13:54
Zo is dat, gaat erom wat wij mooi vinden. Maar ik heb deze naam nog nooit bij iemand gehoord ik was daarom toch wel benieuwd hoe andere mensen hem vinden.

Thomas vind ik ook mooi, we hebben nóg even om er goed over na te denken.

En idd volwassenen man van 2 meter en 100 kilo als Silvijn, ik weet niet of dat wel past . Allemaal dingen om over na te denken.
Ik ken een heel leuk ventje wat Silvijn heet en kan me die naam ook prima bij een bolle brabander voorstellen. Of een magere student geneeskunde. Niks mis mee.

Thomas zijn er heeeeeeeel veel van.
Ik zou voor Silvijn gaan. Wij hebben een dochter gekregen en hadden al een zoon eindigend op -as, anders waren Matthias of Silas ook wel een optie geweest.
Alle reacties Link kopieren
Silvio ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven