Wat vinden de juffen nu zelf van juffen bedankjes?

28-06-2020 23:43 410 berichten
Alle reacties Link kopieren
'Wat geef jij als juffen bedankje?'
Vandaag werd me de vraag gesteld.
Ik zag op instagram wat bekenden foto's plaatsen van hun ideeën.

Ik weet gewoon niet wat ik ervan vind.
Oké, ik vind het denk ik overdreven.
Maar ja.
Het schijnt erbij te horen.
Je kind dan niets laten geven?
Dat is voor het kind ook niet leuk.
En de juffen?
Wat moet je ermee denk ik dan. Al die zelf geknutseld toestandjes.
Maar misschien vinden de juffen het juist enig. En vinden ze dat veel leuker dan de snoeppotjes van de Action of een reep chocolade.

Het lijkt alsof het steeds gekker wordt.
Of lijkt dat alleen maar zo?

Ik weet het niet.

Ik heb nog twee weken.

In de tussentijd vraag ik me af, wat vinden de juffen zelf?
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Boertje037 schreef:
29-06-2020 09:23
Mijn zoontje zit sinds een paar maanden in groep 1, en ik heb nog nooit gehoord over de juf een kado geven 😬 en had het oprecht niet bedacht.
Ik heb het ook niet meegemaakt. Werd niet gedaan bij ons. Ik vind het ook niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Sophielagirafe schreef:
28-06-2020 23:56
ik vind knutsels altijd heel leuk, ik bewaar de meeste ook best lang. Chocola is altijd welkom en een lekkere kruidenthee trouwens ook. Maaaar ik verwacht helemaal niks. En niet alle kinderen hebben iets bij zich gelukkig, anders kom ik niet meer thuis joh, op mn fietsje. Ooit heb ik van een kleuter een stukje bergkristal gekregen toen ik van baan verwisselde. Hij vertelde dat hij zelf altijd heel rustig werd als hij dat steentje vasthoudt en dacht dat het best spannend was om op een nieuwe school te gaan werken. Daarom mocht ik hem hebben. Dat steentje heb ik nu al 10 jaar in een mooi doosje zitten. Het is me echt dierbaar het was zo'n oprecht geschenk.
Krijg er kippenvel van, op een positieve manier. Wat ontzettend hartverwarmend!
Kids geven beide wat. Ik heb ze wat opties gegeven en ze wilden beide hetzelfde geven. Lekker makkelijk, ze hebben er zelf nog een tekstje op gezet.

Met juffendag had mijn dochter wat geknutseld nu dus niet.
Ik ga er vanuit dat de juffen het gewoon leuk vinden om iets te krijgen.
Niet? dan geven ze het toch lekker weer weg.

En ja de ene juf is veel leuker dan de andere en nee dat laat je niet blijken. Of iedereen krijgt wat of niemand.
ZijZei schreef:
29-06-2020 10:20
Kids geven beide wat. Ik heb ze wat opties gegeven en ze wilden beide hetzelfde geven. Lekker makkelijk, ze hebben er zelf nog een tekstje op gezet.

Met juffendag had mijn dochter wat geknutseld nu dus niet.
Ik ga er vanuit dat de juffen het gewoon leuk vinden om iets te krijgen.
Niet? dan geven ze het toch lekker weer weg.

En ja de ene juf is veel leuker dan de andere en nee dat laat je niet blijken. Of iedereen krijgt wat of niemand.

In het geval van een duo misschien wel. Maar ik vind het prima kunnen dat je ene kind wil iets geeft en het andere niet.
Alle reacties Link kopieren
Een memoryspel met fotos van alle kinderen uit de klas. En dit dan met de hele klas geven.
Stekjes voor in de tuin, ik kreeg laatst via Facebook nog een berichtje van de toenmalige kleuterjuf van mijn jongste (nu 7), dat het stekje is uitgegroeid tot een prachtige frambozenstruik.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het super lief en ik word er blij van. Sommige dingen blijven op school, andere dingen gaan mee naar huis. Iets voor de klas vind ik leuk, maar iets als een tijdschrift zeker ook.
Alle reacties Link kopieren
Hier kwam via de ouderapp een suggestie door om alle kinderen een bloem mee te geven. Dan hebben de juffen een mooi gemengd boeket. Vind ik zelf wel een heel leuk idee. Beter dan allemaal prullen, snoep, of chocola.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
29-06-2020 08:49
dat soort scholen bestaat volgens mij niet echt
O jawel.

Ik zit ook te piekeren wat ik juf van de oudste ga geven. Dochter opperde chocola en een doosje thee. Maar dat kreeg ze in groep 1 (zelfde juf, inmiddels in groep 3) ook al. En vermoedelijk niet van ons alleen.

Vorig jaar had ze 2 juffen, waarvan eentje echt favoriet was (zowel van dochter als van mij). Op juffendag was de leukste juf er niet, dus die hebben we van tevoren haar kadootje gebracht. Dochter had een schilderij gemaakt, ja op canvas, en in het midden stond een gedicht voor juf. Moest juf van huilen. :proud:

Dit jaar heb ik echt geen idee. Ik denk dat het iets wordt qua plantje, lekkers en kadobon ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Kyndra schreef:
29-06-2020 10:44
O jawel.

en hoe gaat dat dan, bij jullie op school?

kijken andere moeders, wat jij gekocht hebt?
Djoels schreef:
29-06-2020 00:05
Oké, als ik toch iets ga doen, vind ik deze wel heel leuk. Zou ik zelf niet op zijn gekomen!
Moet je wel zeker weten dat de juf in kwestie het een leuk blad vindt en in dat geval er niet zelf al geabonneerd op is. Ik zou een blad dus juist niet geven.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef niets. Als de kinderen er zelf aan denken en iets willen maken, dan mag dat natuurlijk. Maar ik vind het een commercieel gedoe. Ik vertel de juf liever gedurende het jaar dat ik blij met haar ben. En ik vind het fijn om te zien dat mijn dochter lekker met haar kleuterjuf knuffelt om haar te laten zien dat ze heel blij met haar is (ok pre corona).
Het leven is niet eerlijk
lilalinda schreef:
29-06-2020 10:47
en hoe gaat dat dan, bij jullie op school?

kijken andere moeders, wat jij gekocht hebt?

Sommige ouders laten dat gewoon zelf zien. Staan ze op het plein te wachten tot school uit is en ondertussen alles te showen/bekijken wat ze gaan geven. Plein met lekker schaduw vlak voor mijn raam, dus ik zag en hoorde ze vorig jaar daar mee bezig.

Of dat dan gaat om uitsloven of oprechte interesse weet ik dan weer niet. Maakt me verder ook niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
29-06-2020 10:57
Sommige ouders laten dat gewoon zelf zien. Staan ze op het plein te wachten tot school uit is en ondertussen alles te showen/bekijken wat ze gaan geven. Plein met lekker schaduw vlak voor mijn raam, dus ik zag en hoorde ze vorig jaar daar mee bezig.

Of dat dan gaat om uitsloven of oprechte interesse weet ik dan weer niet. Maakt me verder ook niet uit.
kan volstrekt langs mij heen gegaan zijn
Ik had altijd het idee, dat de meeste ouders vooral blij waren, als het ook weer opgelost was

Ik vond vooral de weken tot aan de zomer altijd weer chaotisch, liep nooit zoals op de planning
lilalinda schreef:
29-06-2020 11:01
kan volstrekt langs mij heen gegaan zijn
Ik had altijd het idee, dat de meeste ouders vooral blij waren, als het ook weer opgelost was

Ik vond vooral de weken tot aan de zomer altijd weer chaotisch, liep nooit zoals op de planning

Toen ik nog als moeder op het plein stond gingen zulke dingen ook langs mij heen. En als het niet pal voor mijn neus gebeurde zou ik er nu ook niets van geweten hebben. Er waren ook ouders die hun cadeautjes in de ochtend al mee naar binnen hadden gegeven en ouders die niet bij het groepje voor mijn raam gingen staan.
Andersom schreef:
29-06-2020 10:27
In het geval van een duo misschien wel. Maar ik vind het prima kunnen dat je ene kind wil iets geeft en het andere niet.
Ja duo’s bij beide.
Vandaar ook of iedereen of niemand 🙃
Alle reacties Link kopieren
Hier gooien alle ouders een zelfgekozen bedrag in een pot en daarvan wordt een cadeaubon gekocht met een grote kaart erbij waar iedereen een bedankje op schrijft. Een van de moeders is bloemiste en die doneert altijd een bos bloemen die namens iedereen gegeven wordt.
Voordeel hiervan is dat de leerkracht zelf kan kiezen wat zij/hij koopt en niemand kan een ander de loef afsteken met wat er gegeven wordt, want behalve de klassenouder weet niemand wie wat geeft (en het bedrag varieert van 1 tot 20).
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
Als bso-juf zou ik zeggen, kijk ook naar wat de juf leuk vindt, dan wel gaat doen in de vakantie. Die bossen bloemen zijn altijd goedz maar minder leuk als ze in de eerste week van de vakantie op vakantie gaat.
Ik zet het er hier maar bij. Ooit afscheid genomen van een bsogroep waar ik 8 jaar had gewerkt, dus een goede band met zowel kinderen als ouders. Ik ging weg omdat ik ging reizen en zou twee dagen na het afscheid in het vliegtuig zitten.
Onzettend lief maar ook wel onnadenkend dat ouders me dan nog bloemen gaven bij mijn afscheid. Die zijn dus allemaal met collega's mee naar huis gegaan toen iedereen weg was......
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Lambchop schreef:
29-06-2020 12:31
Als bso-juf zou ik zeggen, kijk ook naar wat de juf leuk vindt, dan wel gaat doen in de vakantie. Die bossen bloemen zijn altijd goed
Bloemen zijn niet altijd goed, ik ben er gigantisch allergisch voor en word er ziek van :)
Wat de juf leuk vindt, is beter.. kan je altijd navragen.
Een baksteen is nooit alleen
Alle reacties Link kopieren
Ananee schreef:
29-06-2020 12:38
Bloemen zijn niet altijd goed, ik ben er gigantisch allergisch voor en word er ziek van :)
Wat de juf leuk vindt, is beter.. kan je altijd navragen.
Helemaal mee eens hoor!!
Ben zelf het meest blij met gewoon een tekening van het kind en als ouders toch iets willen geven een boekenbon ofzo. Dan kan ik het zelf invullen.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef:
29-06-2020 06:40
Ja, ik doe daar aan mee. Ik heb geen kinderen die overal doorheen fietsen. Ik heb kinderen die wat extra begeleiding nodig hebben. Een juf die meedenkt. En ook al wordt zij ervoor betaald, ik kan dit heel erg waarderen omdat dit om de toekomst van mijn kind gaat. En dus vertrekt mijn kind over een paar weken met een kadootje. Namens mij. Omdat ik blij ben met alle moeite. Overigens is het bij ons zo dat de kinderen drie jaar dezelfde leerkracht hebben (montessori-onderwijs). Dus je bouwt ook echt wel een band op.
Wie zegt dan dat andere kinderen er wel doorheen fietsen?
Maakt dat dan verschil?


Ik lees nu pas weer bij sinds gisteravond. 😃
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
29-06-2020 07:16
Ik ben zelf leidster geweest en vond altijd alles leuk.
Maargoed, ik was toen nog niet zo verwend als al die lui hier met hun: wat moet je ermee. Chocola at ik op, rare cd's luisterde ik, boeken las ik en kaarsjes brandde ik op. De mokken gebruikte ik. Ik neem ze nu nog mee naar mijn werk, ik kreeg van 1 ouder altijd hele fijne grote uit een ander land.
Nu ik docente ben was er iets grappigs aan de hand: ik kreeg letterlijk nooit iets.
Collega's wel, ik niet en ook niet van studenten met wie ik een speciale band had en die dan wel voor de vaagste collega's wel iets kochten.
Dit was een paar jaar zo aan de hand, wat bleek: ik geef een vak waarbij duurzaamheid aan de orde komt, ben nogal van het opruimen (op werk, thuis niet) dus juf houdt van het milieu en niet van verspilling 😭😭😭.
'als ik u iets geef, geeft u het vast door aan een goed doel juf' 😭😭😭
NEE IK WIL OOK DIE RITUALS SET OF DIE SET VAN ICI PARIS GEEEEEEEEFFFFF!
😂😂😂
DTEEZ!
Hier wordt altijd met de ouders gezamenlijk een cadeau gegeven waar school wat aan heeft, zoals een spel geschikt voor grote groepen. Geen verplichtingen, wie wil doet mee. Er zijn vast ouders die daarnaast apart nog wat geven, dat moet iedereen zelf bepalen.
Alle reacties Link kopieren
happyapple schreef:
29-06-2020 07:52
Ik ben zelf geen juf, maar wij kregen van de klassenouder opdracht om een knutsel in te leveren, waar ze dan een groot 'kunstwerk' voor de juffen van maken. ;-D
Mijn kleuter knutselt normaal graag, maar nu moest ik natuurlijk flink aansporen ;-D

Maar zelf hou ik dus ook niet zo van het verplichte karakter, TO dus ik snap je 'bezwaren'.
Oh dat gebeurt hier niet...
Toen ze nog kleuter waren werd er geld verzameld voor een klein tafeltje of zo, met alle namen van de kinderen er op. Ideee van de klassenmoeder, ze was erg enthousiast. Ik dacht, wat moet die juf nu met zo'n tafeltje. Heb het de juf nooit gevraagd.
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
29-06-2020 08:25
Ik lees nu al een aantal keer dat het prima is als je niks geeft. Maar op de scholen van mijn kinderen was het echter wel de gewoonte. Mijn kinderen wilden dus niet met lege handen aankomen. Ook niet bij die ene leerkracht die ze eigenlijk helemaal niet leuk vonden.
Dat is dus ook een beetje mijn ding, het is niet verplicht.. Maar om de enige te zijn die niets doet.....
DTEEZ!
Alle reacties Link kopieren
Hier wisseld het per ouder. Er zijn erbij die met enorme cadeaus aankomen. Echt ingepakt etc, er zijn erbij die met zelfgemaakte knutsels aankomen (wat moet een juf daarmee).

Maar iedereen geeft wel wat. Je wilt immers ook niet dat jouw kind niets heeft als enige.v

Sommige klassen houden een inzameling en halen een boekenbon of bol.com bon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven