Wat vinden jullie van deze naam?

04-06-2020 06:56 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze eerste zoon begint met een M. Nu 33 weken zwanger van de 2e. Geslacht nog onbekend. Vanaf het begin dachten we uit de namen te zijn, maar nu slaat de twijfel toe.

Het toeval wil dat we weer een naam met een m mooi vinden.

Mart (en Merle voor een meisje).

Ik blijf hem mooi vinden, toch twijfel ik ineens, maar het zullen de hormonen vast zijn :-).

Wilde hem toch even hier droppen.
paardenkracht wijzigde dit bericht op 04-06-2020 07:20
12.03% gewijzigd
Ik vind Mart leuk, maar ja ik ben bevooroordeeld want mijn vader heette Martin.

Merle vind ik niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Heel leuk allebei!

Woon je in Limburg? In het noorden is de naam Merle volgens mij niet zo bekend. Maar ik vind het een hele mooie naam!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Denk je wel aan de post. Als ze beide M. Jansen heten is het nooit zeker voor wie die brief is. Ik ken een gezin met 4 kinderen. Alle 4 met een F, net als moeder. Geen doen!
Alle reacties Link kopieren
Is er ook een tweede voorletter?

Ik zou wel iets doen om te zorgen dat de twee later hun post etc een beetje uit elkaar kunnen houden.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
04-06-2020 07:07
Heel leuk allebei!

Woon je in Limburg? In het noorden is de naam Merle volgens mij niet zo bekend. Maar ik vind het een hele mooie naam!
Ja, we wonen toevallig in Limburg inderdaad.

Dat ze dadelijk beiden met een M beginnen is ook onze bedenking en misschien nu ook de reden dat de twijfel toeslaat. Aan de andere kant waren we er wel (eerst) echt zeker van.

Beiden hebben straks wel duidelijk andere doopletters. Dus misschien dat het dan wat minder uitmaakt?
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
04-06-2020 07:08
Denk je wel aan de post. Als ze beide M. Jansen heten is het nooit zeker voor wie die brief is. Ik ken een gezin met 4 kinderen. Alle 4 met een F, net als moeder. Geen doen!
Maar steeds meer gaat via email e.d., dus het brieven-bezwaar lijkt mij minder relevant worden in deze tijd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Juist leuk, beiden de M.
Wel belangrijk dat er nog een naam met een andere letter achter komt.
Maxima en Alexander hebber de drie A-tjes, door de koning heel liefdevol ook wel de triple A genoemd.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook bevooroordeeld, mijn broertje en zusje hebben beiden een naan, beginnend met M en zijn ook nog eens een tweeling, dus werden ook nog eens vaak M&M genoemd. Voor beiden geen probleem.
Het waren erg populaire namen, begin jaren 90 en ook als het geen tweeling was geweest, hadden ze deze namen gekregen. Wel een tweede naam, voor het geval dat. Maar zelfs dan gaat het nog wel eens fout bij instanties hebben we gemerkt.

Ik vind het leuk!

Een van mijn vriendinnen heet Merle, oosten des lands, en ik hoor de naam hier vaker. Mart is een naam die onder alle generaties hier terugkomt. Leuke namen!
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 07:45
23.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
04-06-2020 07:07
Heel leuk allebei!

Woon je in Limburg? In het noorden is de naam Merle volgens mij niet zo bekend. Maar ik vind het een hele mooie naam!
In de regio Haarlem is het een bekende naam, onder alle generaties.
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn broer hebben ook dezelfde voorletter, maar we hebben allebei een tweede naam (niet dezelfde letters) dus we hebben nooit problemen gehad met post.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
paardenkracht schreef:
04-06-2020 07:15
Ja, we wonen toevallig in Limburg inderdaad.

Dat ze dadelijk beiden met een M beginnen is ook onze bedenking en misschien nu ook de reden dat de twijfel toeslaat. Aan de andere kant waren we er wel (eerst) echt zeker van.

Beiden hebben straks wel duidelijk andere doopletters. Dus misschien dat het dan wat minder uitmaakt?
De doopletter/naam zou ik wel overeen laten komen met de roepnaam. De tweede en derde naam kun je je uitleven zolang de lettercombinatie maar geen raar woord vormt.
En idd bij 2 kinderen niet alletwee dezelfde voorletter kiezen.
CleopatraVII schreef:
04-06-2020 07:39
Ik en mijn broer hebben ook dezelfde voorletter, maar we hebben allebei een tweede naam (niet dezelfde letters) dus we hebben nooit problemen gehad met post.
Veel post gebruikt geen doopletters toch?
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
04-06-2020 07:09
Is er ook een tweede voorletter?

Ik zou wel iets doen om te zorgen dat de twee later hun post etc een beetje uit elkaar kunnen houden.
Hoeveel post krijgen jij en jouw kinderen dan nog?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
04-06-2020 07:40
De doopletter/naam zou ik wel overeen laten komen met de roepnaam. De tweede en derde naam kun je je uitleven zolang de lettercombinatie maar geen raar woord vormt.
En idd bij 2 kinderen niet alletwee dezelfde voorletter kiezen.
Ons zoontje heeft zijn roepnaam en dan zijn 2 doopnamen (de namen van zijn peettante en en Peetoom).

We dachten het ook zo bij de 2e te doen. Eventueel als extra naam (na de roepnaam) mijn vader vernoemen bij een zoontje maar dat bedenk ik nu ter plekke 😂. En is misschien ook wat vreemd dat hij dan ineens 4 namen heeft.

Als ik jullie reacties lees, zijn die over de namen zelf op zich positief. Daar ben ik al blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Namen zijn leuk! En de Merle's die ik ken wonen wel allemaal in Limburg ;-)

Ik zou alleen niet zo snel een eerste naam kiezen met dezelfde voorletter. Mijn zus en ik onze voornamen beginnen ook beide met een X, tweede naam is wel anders. Maar toen we nog thuis woonde moesten we met fysieke post wel goed opletten voor wie deze was bedoeld.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
2 keer dezelfde voorletter zou ik niet zo'n probleem vinden en ook niet lastig voor de omgeving, als het maar qua klank 2 verschillende namen zijn. Dus niet 2x Ma.... Bijvoorbeeld geen Mart en Max ofzo. Anders wordt het voor mij wel heel jut en jul zeg maar. Dat zou in elk geval mijn overweging zijn! Zusje heeft hier dezelfde voorletter als ik maar nooit problemen gehad, misschien ooit een verkeerd geopende brief maar daar zijn we overheen gekomen :-)
Alle reacties Link kopieren
LoveLucy schreef:
04-06-2020 07:08
Denk je wel aan de post. Als ze beide M. Jansen heten is het nooit zeker voor wie die brief is. Ik ken een gezin met 4 kinderen. Alle 4 met een F, net als moeder. Geen doen!
dat argument gebruikte mijn moeder ooit ook
maar wij krijgen amper post en mijn (semi)volwassen kinderen al helemaal niet
Alle reacties Link kopieren
Leuke namen!!
Alle reacties Link kopieren
Leuke namen!
Wij woonden vroeger ook thuis met meerdere gelijke 1e voorletter. De meeste post werd verzonden inclusief voorletter van de 2e naam.
Hierdoor zelden problemen gehad met verkeerd geopende post.
Alle reacties Link kopieren
Niet de eerste naam gelezen, maar wij hebben bij zoon nr. 4 ook enorm getwijfeld over de naam, omdat onze oudste zoon al dezelfde voorletters had. Toch gedaan en nog nooit gedoe mee gehad. (Ze hebben wel andere doopletters).
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat mensen het postargument nog aanhalen.
Vanaf 2032 krijgt dit kind eigen post...
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken meerdere broers en zussen met dezelfde voorletter. Vind ik niet raar. Ik vind de namen Mart en Merle alleen niet zo leuk, maar als jullie dat wel vinden, gewoon doen.
Alle reacties Link kopieren
Mart en Merle zijn allebei niet helemaal mijn smaak, maar als ik de naam van zoon en zoon op komst hier zou posten zouden veel mensen ze waarschijnlijk afbranden :lol:

Ik vind iig niks mis of raar aan de namen, kende ze allebei, spelling is logisch en 2x dezelfde voorletter zou voor mij geen bezwaar zijn. Dus ik zie geen ‘tegens’, als jullie de namen maar mooi vinden!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
arcobaleno schreef:
04-06-2020 07:54
2 keer dezelfde voorletter zou ik niet zo'n probleem vinden en ook niet lastig voor de omgeving, als het maar qua klank 2 verschillende namen zijn. Dus niet 2x Ma.... Bijvoorbeeld geen Mart en Max ofzo. Anders wordt het voor mij wel heel jut en jul zeg maar. Dat zou in elk geval mijn overweging zijn! Zusje heeft hier dezelfde voorletter als ik maar nooit problemen gehad, misschien ooit een verkeerd geopende brief maar daar zijn we overheen gekomen :-)
Ons zoontje heet Morris. Het wordt dan Morris en Merle of Morris en Mart. Gelukkig beiden wel een andere klank. Was inderdaad beetje bang voor het jut en Jul effect :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven