Wat zouden jullie doen

26-06-2019 18:17 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd naar jullie meningen:

Situatie: overburen (tuinzijde) hebben een zoon van 10 maanden. Met dit warme weer staan deuren vaak en veel open. Vanochtend werden vier huizen gewekt omdat de deuren van de overburen om 5.30 open gingen en baby ging huilen en hard ook. Vrouw en ik werden er wakker van. Ik dacht mmm niet ideaal maar ik snap dat je wil luchten en huilen kan je niet echt beinvloedden. Buurman naast gilde vanuit zijn slaapkamer joh overburen kunnen die deuren even dicht het is nog vroeg. Overburen antwoordden: nee want het is warm en jullie katten lopen ook door onze tuin.

Overbuurman had papadag vandaag en heel de dag heeft de baby gehuild. Nou kan je een huilbaby hebben. Maar moet je dan alles open zetten de hele dag?

Ik heb een beetje gekeken wat zich daar afspeelt maar heel vaak ligt de baby huilend op de grond en stapt buurman er gewoon overheen en laat hem 1 uur liggen.

Wat vinden jullie en wat zou je doen?

(Overburen verhuizen in december trouwens)
Melding doen bij meldpunt kindermishandeling. Of om advies vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niks doen wetende dat ze gaan verhuizen. Zelf laat ik mijn kinderen niet zo vroeg in de tuin en zet ook niet de deuren open dan als ze lawaai maken. De kinderen van onze buren “speelden” ook altijd al om 06:00 uur buiten. Vreselijk
Maar moet je dan alles open zetten de hele dag?

Overdag (niet om 5.30 al, dat vind ik wel heel vroeg) wel ja met zulke temperaturen.
Je kunt er toch weinig tegen doen, behalve je eigen ramen en deuren dicht houden? Beetje zuur is het wel.

Ik werd vannacht wakker van de huilende baby van de buren. Het kind was toen nog geen dag oud. Gelukkig was dat maar eventjes.
Niks doen, ze kunnen niet hun huis stervens heet laten maken omdat hun kind huilt.
Alle reacties Link kopieren
Met de temperaturen van begin deze week snap ik dat je om 5.30 uur alles open zet en snap ik ook dat kinderen hangerig zijn en baby's veel huilen. Ik zou nu niets doen.
Alle reacties Link kopieren
Een beetje empathie kan geen kwaad.

Het arme kind heeft ook moeite met de warmte. Kan nog niet zo veel, en kan niet aangeven wat er aan de hand is.

Een huilend kind oppakken wanneer je beide warm en bezweet bent, werkt ook niet altijd.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat die baby binnenshuis harder huilt als alles dicht zit. Dus: ja, je buurman mag alles open zetten met een huilende baby, jij mag een korte meditatie doen en jullie mogen samen liefdevol afscheid van elkaar nemen in december.
anoniem_377206 wijzigde dit bericht op 26-06-2019 18:27
51.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat deuren vroeg opengaan en dat babies huilen helemaal met deze temperaturen.

Maar dat je je baby op de grond legt, laat huilen en er stelselmatig overheen stapt????????
Kind gaat vast nog veel harder huilen als zijn ouders de hele dag de boel potdicht houden.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
26-06-2019 18:21
Niks doen, ze kunnen niet hun huis stervens heet laten maken omdat hun kind huilt.
Dit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Westerpaviljoen schreef:
26-06-2019 18:26
Ik snap dat deuren vroeg opengaan en dat babies huilen helemaal met deze temperaturen.

Maar dat je je baby op de grond legt, laat huilen en er stelselmatig overheen stapt????????
Daar had ik overheen gelezen maar hoeft met 10 maanden niet perse iets geks te betekenen. Het kan zomaar dat baby gefrustreerd is omdat hij wil leren kruipen maar zijn motoriek hier nog niet toe in staat is. Dat ze de baby dan op de grond hebben kan gewoon kruip training zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak komt dit voor?

Ik zou sowieso niet wachten tot december om iets te ondernemen.

Ik zou proberen om een gesprek aan te knopen. Als dat niet lukt, hulp inschakelen voor advies. Zoals COtweepuntnul adviseert.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
26-06-2019 18:28
Daar had ik overheen gelezen maar hoeft met 10 maanden niet perse iets geks te betekenen. Het kan zomaar dat baby gefrustreerd is omdat hij wil leren kruipen maar zijn motoriek hier nog niet toe in staat is. Dat ze de baby dan op de grond hebben kan gewoon kruip training zijn.
Ja precies, misschien ligt de baby gewoon op een kleedje en weten ze uit ervaring dat hij of zij daar nog het snelste van kalmeert. Zeker met de warmte kan ik me voorstellen dat de hele tijd vastgehouden worden of een draagzak ook even niet zo prettig is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
26-06-2019 18:28
Daar had ik overheen gelezen maar hoeft met 10 maanden niet perse iets geks te betekenen. Het kan zomaar dat baby gefrustreerd is omdat hij wil leren kruipen maar zijn motoriek hier nog niet toe in staat is. Dat ze de baby dan op de grond hebben kan gewoon kruip training zijn.
En je baby 5 uur laten huilen? Want dat is wat er letterlijk gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
26-06-2019 18:31
En je baby 5 uur laten huilen? Want dat is wat er letterlijk gebeurt.
Net was het nog 1 uur.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Westerpaviljoen schreef:
26-06-2019 18:26
Ik snap dat deuren vroeg opengaan en dat babies huilen helemaal met deze temperaturen.

Maar dat je je baby op de grond legt, laat huilen en er stelselmatig overheen stapt????????
Gelukkig niet er op.
Westerpaviljoen schreef:
26-06-2019 18:31
En je baby 5 uur laten huilen? Want dat is wat er letterlijk gebeurt.
Misschien moet je eens gaan praten met je buren. Mijn cb was een enorme voorstander van laten huilen en als de baby huilde en je kon er niet tegen maar naar buiten gaan om de ramen te wassen.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
26-06-2019 18:31
Net was het nog 1 uur.
Scherp ik bedoelde in periodes van 1 uur bij elkaar opgeteld 5 uur.
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
26-06-2019 18:33
Gelukkig niet er op.
Goede toevoeging wel.
hamerhaai schreef:
26-06-2019 18:25
Een beetje empathie kan geen kwaad.

Het arme kind heeft ook moeite met de warmte. Kan nog niet zo veel, en kan niet aangeven wat er aan de hand is.

Een huilend kind oppakken wanneer je beide warm en bezweet bent, werkt ook niet altijd.
Dit.
En wie gaat er om 5.30 uur uit het raam schreeuwen?!!!!!!
Ik geloof er weinig van eerlijk gezegd.
Sophiever schreef:
26-06-2019 18:34
Misschien moet je eens gaan praten met je buren. Mijn cb was een enorme voorstander van laten huilen en als de baby huilde en je kon er niet tegen maar naar buiten gaan om de ramen te wassen.
Hoe lang is dat geleden?
Susan schreef:
26-06-2019 18:31
Net was het nog 1 uur.
Nee de baby ligt een uur op de grond terwijl de ouders erover heen stappen en hem niet vooruit schoppen.
watdachtjehiervan schreef:
26-06-2019 18:36
Hoe lang is dat geleden?
Helemaal niet zo lang geleden, en het werd gezegd door een jonge medewerker van mijn leeftijd met een kindje van dezelfde leeftijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven