Waterpokken en naar de speeltuin & pannenkoeken

19-05-2017 17:27 35 berichten
Onze baby heeft de afgelopen week waterpokken gehad. Hij is nu een korsterige krentenbol.

Voor ons is waterpokken iets wat er gewoon bij hoort. De kleine sleept allerlei virussen meer van het KDV en we accepteren dat hij en wij regelmatig ziek/snuffelig zijn. Ik vind de waterpokken wel echt ruk hoor. De kleine had dagen hoge koorts, huilde veel en wij waren doodop na een paar nachten geen slaap.

Toen ik van de week met de kleine buiten kwam werdt hij vies aangekeken. Mensen op straat smiespelde tegen elkaar nadat hem zagen. Ik heb dus het idee dat lang niet iedereen zo relaxt is over waterpokken en de gevolgen er van.

Voor het komende weekend hebben we een uitje gepland met een speeltuin & pannenkoeken eten. Met een ander gezin met wat oudere kinderen. Die hebben de pokken al gehad. Maar er is voor ons natuurlijk niks aan als we andere mensen boos maken met onze krentenbol.

Wat vinden jullie? Gaan of thuisblijven?

Gaan of thuisblijven:

Totaal aantal stemmen: 71

Gaan (76%)
Thuisblijven (24%)
Alle reacties Link kopieren
Nou, als kind zich weer helemaal fit voelt dan zou ik gaan. Als de pokken zijn ingedroogd (korstjesfase) zijn ze ook niet meer besmettelijk. Van de volwassenen heeft 95% het al gehad. Piepkleine babies scharrelen meestal nog niet rond in de speeltuin (liggen in de wagenbak als ze er al zijn). Jouw baby zal ook vast nog niet kunnen rondrennen en aan kleinere babies kunnen zitten/in gezicht hoesten of niezen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Gaan.
Thuisblijven,
Gaan, hij is toch niet meer besmettelijk.
lemoos2 schreef:
19-05-2017 17:33
Nou, als kind zich weer helemaal fit voelt dan zou ik gaan. Als de pokken zijn ingedroogd (korstjesfase) zijn ze ook niet meer besmettelijk. Van de volwassenen heeft 95% het al gehad. Piepkleine babies scharrelen meestal nog niet rond in de speeltuin (liggen in de wagenbak als ze er al zijn). Jouw baby zal ook vast nog niet kunnen rondrennen en aan kleinere babies kunnen zitten/in gezicht hoesten of niezen.

Hij voelt zich gelukkig weer goed. Hij kan nog niet rennen maar wel stappen/kruipen/rollen. Op het KDV klautert hij al wel met en op andere kindjes. Maar goed dat kan je ook tegen houden.

Ik las dat waterpokken besmettelijk zijn tot 7 dagen na het laatste blaasje. Dat was dinsdag/woensdag.
Pieps2016 schreef:
19-05-2017 17:40
Thuisblijven,
Want?
Alle reacties Link kopieren
Gaan.
Gewoon gaan als er geen blaasjes meer te zien zijn en je kindje zich goed voelt.
Alle reacties Link kopieren
Als er geen blaasjes meer zijn en hij is niet meer ziek (koorts, hangerig ...) zou ik gaan. Je kunt mss anders eens overleggen met de anderen die gaan?
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
aquake82 schreef:
19-05-2017 17:55
Als er geen blaasjes meer zijn en hij is niet meer ziek (koorts, hangerig ...) zou ik gaan. Je kunt mss anders eens overleggen met de anderen die gaan?
Ze zegt al in de OP dat de anderen waarmee ze gaat het niet erg vinden maar juist bang is voor de mensen daar die niet samen met hen gaan.
Ik las dat waterpokken besmettelijk zijn tot 7 dagen na het laatste blaasje. Dat was dinsdag/woensdag.

Bedoel je hiermee dat hij nog steeds besmettelijk is want as weekend is geen 7 dagen na zijn laatste blaasje. Of bedoel je dat afgelopen woensdag het in ieder geval 7 dagen geleden is geweest dat hij een laatste blaasje gehad heeft?
Ik bedoel dat het laatste blaasje afgelopen dinsdag/woensdag was en dat hij nu nog besmettelijk is. Ik snap de verwarring.
Thuisblijven.

Eerst dat kind maar es rustig laten genezen en herstellen.
Die pannenkoeken en die speeltuin lopen niet weg.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan. Volgens het RIVM (en dat lijkt me dé autoriteit als het gaat over volksgezondheid) is het niet meer besmettelijk als de korstjes ingedroogd zijn.
TinyBel schreef:
19-05-2017 18:41
Thuisblijven.

Eerst dat kind maar es rustig laten genezen en herstellen.
Die pannenkoeken en die speeltuin lopen niet weg.
Wie zegt dat het kind ziek is?
Alle reacties Link kopieren
Als de blaasjes ingedroogd zijn mogen ze ook gewoon naar school en psz
MoirenPhae schreef:
19-05-2017 19:07
Wie zegt dat het kind ziek is?
Ze zegt zelf dat hij dagenlang hoge koorts heeft gehad, veel huilde, nauwelijks sliep.
Je gaat mij niet vertellen dat zo'n klein kind dan morgen ineens "top fit" is als hij ook nog met korsten rondloopt ...

Terwijl hij morgen gelijk zo weer wat virussen kan opscharen in die speeltuin. En dan overmorgen dus terug doodziek is.

Ik zou die pannenkoeken morgen effe zelf bakken thuis. En volgende week naar de speeltuin gaan.
TinyBel schreef:
19-05-2017 19:13
Ze zegt zelf dat hij dagenlang hoge koorts heeft gehad, veel huilde, nauwelijks sliep.
Je gaat mij niet vertellen dat zo'n klein kind dan morgen ineens "top fit" is als hij ook nog met korsten rondloopt ...

Terwijl hij morgen gelijk zo weer wat virussen kan opscharen in die speeltuin. En dan overmorgen dus terug doodziek is.

Ik zou die pannenkoeken morgen effe zelf bakken thuis. En volgende week naar de speeltuin gaan.
Gehad. Dus nu voelt het kind zich goed.

Onder een stolp zetten lijkt me zeer onwenselijk.
Alle reacties Link kopieren
Als het kind fit genoeg is, zou ik gaan met 'm.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
De waterpokken zijn juist al besmettelijk voor je vlekjes ziet. Dus toen heb je ook veel anderen kunnen aansteken. En daarbij, iedereen krijgt ze toch een keer.
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
TinyBel schreef:
19-05-2017 19:13
Ze zegt zelf dat hij dagenlang hoge koorts heeft gehad, veel huilde, nauwelijks sliep.
Je gaat mij niet vertellen dat zo'n klein kind dan morgen ineens "top fit" is als hij ook nog met korsten rondloopt ...

Terwijl hij morgen gelijk zo weer wat virussen kan opscharen in die speeltuin. En dan overmorgen dus terug doodziek is.

Ik zou die pannenkoeken morgen effe zelf bakken thuis. En volgende week naar de speeltuin gaan.

Juist bij kinderen kan dit heel goed wel zo zijn.
Oh hij is gewoon weer zijn leuke zelf hoor :cheer2: Hij is vandaag weer naar het KDV geweest en heeft zich gewoon weer een scheur in zijn broek gelachen van de lol. :lol:
Alle reacties Link kopieren
ons halve dorp onder de 5 bestaat uit krentenbollen momenteel. Hier op het kdv hoef je ze ook met blaasjes niet thuis te houden, ze krijgen het toch allemaal wel. Als hij zelf fit is zou ik gewoon gaan, en ik zou het ook geen probleem vinden om jouw kind tegen te komen bij de pannenkoeken :)
Die korstjes zitten er nog wel weken. Zolang kan je toch niet binnen blijven, omdat andere mensen staren? Je kind is niet meer ziek, gewoon gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven