Waterpokken wat een ellende...

07-12-2018 23:11 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een drama die waterpokken, en zo ontzettend zielig, ik vind het vreselijk om te zien hoeveel jeuk ze hebben en voel me zo machteloos... We zijn nu 3 dagen hiermee onder de pannen en de nachten zijn het ergst voor ze. Het smeren verlicht eventjes maar daarna komt de jeuk weer in alle hevigheid terug...
Hoop dat het snel minder wordt, heb zo met ze te doen, arme kleintjes...
Alle reacties Link kopieren
Ik had 3 kinderen die achter elkaar waterpokken kregen, helaas niet tegelijkertijd.
Wekenlang zoet mee geweest.
Sterkte!
Wat sneu!

Havermoutbadje al geprobeerd? Gewoon warm bad(je) maken en dan havermout in afgesloten (hydrofiel) washandje doen en dompelen maar. Het water wordt melkachtig. Zachtjes de huid sponzen. Werkt goed tegen de jeuk.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook vreselijk. Inderdaad vooral de nachten en niet kunnen slapen van de jeuk en huilen ervan. Zo zielig!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
07-12-2018 23:13
Ik had 3 kinderen die achter elkaar waterpokken kregen, helaas niet tegelijkertijd.
Wekenlang zoet mee geweest.
Sterkte!
Dat lijkt me helemaal verschrikkelijk, dat je er zo lang zoet mee bent... Hier hebben ze het nu gelukkig tegelijkertijd, maar vind het zo zielig voor ze. Meestal halverwege de nacht liggen we met zijn 4en in bed, ipv met zijn 2en, dat veilige gevoel dicht bij mama en papa zorgt er toch voor dat ze nog een klein beetje kunnen slapen tussendoor...
Wat hier heel goed hielp was Betadine zeep (scrub), te koop bij de apotheek en drogist. Elke dag één keer mee wassen, dan drogen de blaasjes meteen in. Onze zoon had op deze manier 's nachts geen jeuk en heeft geen littekens.
Afbeelding
ShaunTheSheep schreef:
07-12-2018 23:17
Wat sneu!

Havermoutbadje al geprobeerd? Gewoon warm bad(je) maken en dan havermout in afgesloten (hydrofiel) washandje doen en dompelen maar. Het water wordt melkachtig. Zachtjes de huid sponzen. Werkt goed tegen de jeuk.

Sterkte!
Kruidvat heeft daar gewoon een soort badschuim van. Heet zemelenbad, werkt net zo goed en is veel handiger in gebruik :)
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-baby-z ... /p/1127218
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
07-12-2018 23:17
Wat sneu!

Havermoutbadje al geprobeerd? Gewoon warm bad(je) maken en dan havermout in afgesloten (hydrofiel) washandje doen en dompelen maar. Het water wordt melkachtig. Zachtjes de huid sponzen. Werkt goed tegen de jeuk.

Sterkte!
Bij mijn kinderen werd de jeuk van warmte erger. Een lauw badje en van dat verkoelende shuim (kidclin of zo) werkte beter.
Vervelend, TO

KidsClin werkte hier als een trein.

https://www.kidsclin.nl/waterpokken/
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
07-12-2018 23:17
Wat sneu!

Havermoutbadje al geprobeerd? Gewoon warm bad(je) maken en dan havermout in afgesloten (hydrofiel) washandje doen en dompelen maar. Het water wordt melkachtig. Zachtjes de huid sponzen. Werkt goed tegen de jeuk.

Sterkte!
Werkte hier ook super!!

Wij deden het wel in een oude panty, konden we het nadien gelijk weggooien.
Alle reacties Link kopieren
Zemelenbad met lauw water en daarna insauzen met dat kidsclin spul. Binnen drie dagen en twee nachten van het drama af (ingedroogde blaasjes, geen jeuk meer, binnen een week waren er alleen nog kleine witte plekjes her en der te zien).

Sterkte, vond het ook zo zielig destijds. Ik nam zoon uit gemakzucht in bed bij ons, kon ik gelijk de plekjes weer insmeren met die lotion als hij wakker werd in de nacht.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
In Frankrijk kregen we Sterilon-gel van de vakantiedokter, daarmee droogden de blaasjes heel mooi in.

Plus antihistaminica, ibuprofen en paracetamol. Ja, in Frankrijk is de dokter enthousiast voorschrijver. We hebben alleen de paracetamol gebruikt en de Sterilon-gel. Zoon was 5 jaar, dat vond ik genoeg. Hij had niet echt last van jeuk, gelukkig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
08-12-2018 00:02
Vervelend, TO

KidsClin werkte hier als een trein.

https://www.kidsclin.nl/waterpokken/
Hier ook
Alle reacties Link kopieren
Hier ook kidsclin in combinatie met havermoutbad. Beide waren binnen 3/4 dagen van de jeuk af (alle blaasjes ingedroogd).
lemoos2 schreef:
08-12-2018 00:30
Zemelenbad met lauw water en daarna insauzen met dat kidsclin spul. Binnen drie dagen en twee nachten van het drama af (ingedroogde blaasjes, geen jeuk meer, binnen een week waren er alleen nog kleine witte plekjes her en der te zien.
Hier precies t zelfde. gelukkig sliep dochter wel goed.
Heel veel sterkte en beterschap.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook havermout in oude panty, lauw badje niet te lang en dan afsponzen met die panty. Droogdeppen, kidsclin insmeren. Proberen meteen mee te gaan slapen en elk uurtje pakken... die nachten waren verschrikkelijk... hielp mij extra voor de wens voor nog een keer een baby af! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oh mijn destijds dreumes haalde echt opgelucht met ogen dicht adem als ik hem insmeerde met Kidsclin. Nog steeds vertrouwt ie bij ongemak op een lekkere crème als oplossing.
Note to myself: regel die vaccinatie voor je kleuter die nog geen w.pokken heeft gehad...

@to: zemelen hielpen bij mijn oudste en mentholpoeder. En toen de korstjes er af vielen smeerde ik bio-oil tegen littekentjes. Beterschap!
south schreef:
08-12-2018 16:39
Note to myself: regel die vaccinatie voor je kleuter die nog geen w.pokken heeft gehad...
Uh, is dat noodzakelijk? Kleuter hier heeft ook geen waterpokken gehad...
Wat is het zielig hè! Mijn oudste had de waterpokken toen mijn jongste 4 dagen oud was. Ik zweer bij de waterpokkengel van dr. Leenarts. Voor de meelezers misschien een goeie tip.

Jullie hebben het ergste vast bijna achter de rug! Sterkte!
Och zo sneu he.

Ouderwets havermoutbadje 2x per dag werkte hier beter dan kant-en-klaar 'zemelenbad'. Rook ook stukken beter. En dan na het badje smeren met kidsclin waterpokkenschuim, en overdag ook nog een paar keer.

Havermoutbadje: havermout in een hydrofiel washandje, dichtmaken met een touwtje of tie-wrap ofzo, en in het bad gooien om te weken. Eerst denk je dat t niks doet maar dan begint het melkachtig te worden. En als het hele badje melkachtig is geworden kun je met dat washandjeje kind nog helemaal inwrijven/ afsponzen.

Sterkte! Als je er al een paar dagen ziet mee bent heb je het ergste waarschijnlijk al achter de rug.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
08-12-2018 06:00
Hier ook

En hier ook; superspul!
En dat schuim smeert ook makkelijk uit, en dochter vond het ook prima om ermee ingesmeerd te worden.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Frizz schreef:
08-12-2018 15:14
Oh mijn destijds dreumes haalde echt opgelucht met ogen dicht adem als ik hem insmeerde met Kidsclin. Nog steeds vertrouwt ie bij ongemak op een lekkere crème als oplossing.
Mijn zoon heeft dat ook. Maar ik had die link nooit gelegd. Zou best eens de oorsprong kunnen zijn inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
08-12-2018 18:55
Uh, is dat noodzakelijk? Kleuter hier heeft ook geen waterpokken gehad...
Noodzakelijk niet maar hoe ouder hoe vervelender vaak. Wij hebben na twijfelen alsnog onze peuter in laten enten en als ik dit soort verhalen lees ben ik daar wel blij mee! Ook dat gordelroos (wat bij meer dan 1 op de 5 voorkomt op latere leeftijd) haar bespaard blijft. Als onze baby oud genoeg is (en het nog niet gehad heeft dan) wordt die ook ingeënt!
Alle reacties Link kopieren
Hier beide kinderen ingesmeerd met mentholpoeder. Dat werkte prima, geen doorwaakte nachten iig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven