Weer zwanger worden na een miskraam! #4!

02-08-2007 19:28 3528 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mensen die nieuwsgierig zijn naar mijn nieuwe look, kijk even op hyves
verdomme, schrijf ik een heel bericht, is het weer weg!

aaaaaaaaah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik schrijf vanavond nog effe, moet er zo vandoor, tot later!
Hee meiden, rustig hier! Veel zijn er een weekend weg geloof ik?

Toosje, het is inderdaad ontzettend zuur voor je, dat kan je wel zeggen! Wat gaat er nu gebeuren als de miskraam niet op gang komt? Krijg je nog een echo? Heel veel sterkte meis.

Joy, het is ook moeilijk om het los te laten, er afstand van te nemen.... ik kan me daarom voorstellen dat je jezelf een paar maanden rust wil gunnen. Ik heb vanwege medische redenen ook 2 maanden gewacht voor we er weer voor gingen (dat uitstrijkje) maar nu we weer wel "bezig" zijn, merk ik dat het verdriet soms weer in alle hevigheid terug komt en dat ik het dus niet zo goed verwerkt heb als ik dacht.

Ik had vandaag ongesteld moeten worden maar er is nog niets te bekennen. Nu heb ik ook totaal geen zwangerschapverschijnselen dus ik ga er maar vanuit dat mijn cyclus vanwege het vele reizen wat langer is dan normaal. Maar toch, je weet het nooit.... ik wacht in elk geval nog rustig (?) een paar dagen af!
daar ben ik weer, hopelijk gaat het nu wel lukken....

Wat een week, druk,druk,druk!

Afgelopen dinsdag zou ik eigenlijk uitgeteld zijn, ik wist eigenlijk niet hoe ik me zou voelen.

Toen ik pas mijn miskraam had gehad, vond ik het heel moeilijk om het over deze datum te hebben, maar nu het zover was, was ik eigenlijk heel rustig...

Natuurlijk kwam alles weer naar boven, maar we hebben er veel over gesproken, en ik merk dat ik daar veel behoefte aan heb.

Ik praat er de laatste tijd meer over, alsof ik het kwijt moet....

Voor de rest heerlijk gegeten bij de italiaan zaterdag, en vandaag nog effe naar de pasar malam geweest, en weer lekker gegeten!

Deze week was ook weer mijn eerste werkweek na de vakantie, was ook weer leuk, ik werk op een kdv, is leuk om te zien hoe de kids gegroeid zijn in 3 weken tijd.

KIPPIE: welkom!

TOOSJE: nee.....

ik zit hier met tranen in mijn ogen, dit kan toch niet waar zijn...

ik wens jullie heel veel sterkte, knuf.

NICOLETTE:fijn dat alles goed is, geniet ervan!

hebben jullie het al aan jullie ouders verteld?

ELISE: een 3d echo, wat leuk!

een collega van mij heeft er ook een gehad, echt ongelofelijk hoe

duidelijk je alles kunt zien.

NUT: hoe gaat het met je?

knuf.

NALA: gefeliciteerd met je pete kind, alles goed met de kleine en je

schoonzus?

ELSKA: spannend, een nieuw huis!

wij zijn ook nog niet zo lang geleden verhuisd, ik ben nog steeds

aan het uitpakken....

CARO: Hoe gaat het nou met je?

ben benieuwd naar je nieuwe kapsel, erg kort?

Marielle: ik vind het net heerlijk om te lezen hoe goed alles gaat!

wat leuk dat je de baby al gevoeld hebt, dat lijkt me echt

een fantastisch gevoel!

liefs,kim
Ring: hopelijk kom je terug van je weekend met goed nieuws!

Pinder: Ik ben voor de positieve energie!Heb je een fijn weekend gehad? Ik hoop het voor je, vooral na zo'n rotweek

Nicolette: Leuk weekendje gehad?

Nala: Inmiddels al foto's gezien? En mag je ze morgen opzoeken?

elksa: Wow hoe heb je gereageerd? Het is inderdaad heeeel oneerlijk verdeeld. Ik zou niet weten hoe ik gereageerd zou hebben.

Marielle: Wat gaaf dat je hem/haar gevoeld hebt , dat lijkt me zo bijzonder. Goed dat je zo vrolijk bent, gewoon blijven reageren hier hoor. We kunnen wel wat positieve verhalen gebruiken.

Ik heb ook nog wel hoop dat het ooit goed komt, maar elke keer denk ik weer o dit heb ik nog niet eerder gevoeld, misschien ben ik nu wel zwanger...en dan weeeer niet. Nu geloof ik in elk geval niet meer dat ik het kan voelen, hoewel ik het de vorige keer wel gevoeld had en ik nu stiekum toch weer vanalles voel...zucht

Nut: Ik was na de curretage ook heel emotioneel, dat is steeds minder geworden maar heb nog steeds mijn momenten. Dochter van een collega is per ongeluk zwanger geworden, maar nu zijn ze wel blij mee. Dan heb ik er toch weer even moeite mee. Ik vraag haar ook nooit hoe het gaat, stom he?

Joy: Wat vervelend dat je nog steeds pijn hebt, dat maakt je zo onzeker. Ik vond de miskraam ook zo tegenvallen. Ik had veel meer verdriet dan ik verwacht had.

Toosje: Nog een dikke knuf voor jou, dat is inderdaad erg zuur. Ik had je deze zwangerschap zo gegund! Hoe gaat het nu verder met deze miskraam, hoe lang moet je er op wachten? Ik leef zo met je mee, nog een dikke knuf

Hej Caro dat ziet er goed uit die nieuwe look van je!

Elska: ook al in de wachtfase

Stiekum toch elke keer weer spannend he?

Ik duim voor je

Hier gaat alles goed, lekker weekendje. En volgende week de hele week vrij! Zo lekker. Wel de hele week de tijd om vanalles te voelen, da's wel jammer. Had liever mijn vruchtbare week gehad nu. Maar ja met die zeer ongerelmatige cyclus van me weet je nooit welke week je vrij bent. Ik weet dus ook niet precies welke dag ik ongesteld zou moeten worden, ik denk uiterlijk 7 oktober.
Wat een tegenstrijdigheid hier zeg...

Toosje, k*t zeg!!!! Ik leef met je mee!!

Nicolette, fijn dat jij wel goed nieuws hebt!!

Ga verder morgen wel op iedereen reageren...eerst morgen alsnog naar het ziekenhuis, verlies ineens weer bloed, dus moet weer voor controle :S

Knuffel voor iedereen
Laat ik maar met de deur in huis vallen. Ik ben niet ongesteld en ook niet zwanger. Dus helaas geen goed nieuws. Ik baal ervan dat mijn cyclus zo van slag is door die stomme curettage. Bovendien heb ik nu al twee dagen krampen in mijn onderbuik, wat echt niet fijn is!!! Kortom: ik baal als een stekker van alles.

*Zo, negatieve modus weer uit!*

Het weekendje was verder wel heel gezellig, dus dat is mooi. :-)

Marielle, fijn dat je baby al hebt gevoeld. Dat moet een fijn gevoel zijn! Geniet ervan...

Sterkte Riz. Hopelijk is er niks raars aan de hand.

Joy, balen meid!

Caro, ik zag op Hyves al een flits van je nieuwe look. Leuk!

Toosje, rot zeg dat het nu ook nog eens zo'n beladen datum is. Sterkte.
Hallo, kom even langswaaien om een knuffel uit te delen.

Het weekend was erg gaaf en helemaal geslaagd (nouja bijna). Ben alleen helemaal op. Het was erg intensief, niet alleen vanwege het feest tot in de late uurtjes maar ook doordat er daar ook iedere keer nog dingetjes geregeld moeten worden. Tim is ook al vanaf vrijdag ziek. Hij ligt nu op bed dus ik verhuis even naar de bank, even bijkomen.

Knuffel voor jullie allemaal (kom snel weer langs hoor).
hoi allemaal,

ik zal ook maar met de deur in huis vallen: ik heb dit weekend een miskraam gehad na 8 weken zwangerschap. Tenminste, op de echo was vanochtend alleen een vruchtzakje te zien. Hoewel ik heel verdrietig ben, probeer ik toch me te richten op het positieve nl. opnieuw zwanger raken. Kan iemand hier me vertellen hoe de cyclus weer op gang komt? Ik moet a.s. maandag terug naar de vk om te kijken of het vruchtzakje "heeft losgelaten"of dat een bezoek aan de gyn (voor curretage of pillen) nodig is.

Hoop steun te kunnen vinden bij jullie :-)
Welkom Merder, op het topic waar je niet wilt zijn. Spannende tijd ga je tegemoet. Neem wel de tijd om het te verwerken. Het is nog zo vers! Ik begrijp uit je verhaal dat je het net pas hebt gehoord? Je hele droom valt dan even in duigen hè. In ieder geval zijn we hier allemaal helaas ervaringsdeskundig. Dus als je wat te vragen hebt horen we het wel. Of als je zin hebt om alleen maar van je af te praten, dat mag uiteraard ook!

Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij. Ook een leeg vruchtzakje geconstateerd na 8 weken, via een echo. Ik wilde eerst afwachten maar kwam daar snel van terug. Daarom heeft de verloskundige toen een afspraak gemaakt met de gynaecoloog. Na een week (waarin niks gebeurde) kon ik daar terecht. Ook daar was alleen een lege vruchtzak te zien op de echo. De gyn stelde toen voor nog 2 weken af te wachten. Omdat ze, als het even kan, kunstmatig ingrijpen willen voorkomen. Affijn, de tijd kroop in die twee weken. Wel wat kramp gehad en bloedverlies, maar er gebeurde verder niks. Dus ik na twee weken weer terug op het spreekuur. Ik werkte op de poli ernaast, en was die dag gewoon aan het werk. De afspraak bij de gyn zou dus (dacht ik) even tussendoor kunnen. Maar ik bleek gelijk door te mogen naar de OK voor een curettage (ik was nuchter naar het spreekuur gegaan). Mijn gyn wilde geen pillen geven om de miskraam op te wekken in ieder geval. Ik was heel opgelucht want een kleine week later stond een vakantie naar Italië gepland. De ingreep is me heel erg meegevallen. Emotioneel natuurlijk heftig maar lichamelijk viel het echt mee. Als je daar meer over wilt weten komt dat nog wel. (Vraag maar raak!) Na de curettage ben ik na 34 dagen weer ongesteld geworden voor het eerst. Maar het is per persoon heel wisselend. 6-8 Weken wachten op een menstruatie na een curettage is heel normaal volgens mijn gyn.

Maar geen één verhaal is hetzelfde hoor, dus pin je niet teveel vast op wat ik nu zeg.

Affijn, je gaat dus een spannende tijd tegemoet! Heel veel sterkte.
He Merder, jij ook welkom op het topic waar niemand bij wil horen. Ook bij jullie is het misgegaan, wat rot voor jullie! Veel sterkte de komende tijd. Je cyclus komt vanzelf weer op gang na een miskraam. Of het nou een spontane miskraam is of als je gecurreteerd moet worden. Bij mij was de eerste menstruatie na de MK de enige die precies na 28 dagen is gekomen. Daarna had ik een cyclus die schommelde van 63 tot 33 dagen. Ben inmiddels weer 14 weken zwanger!

Ring, niet zo snel de hoop opgeven! Niet ongesteld betekend dat je dat je heus nog wel zwanger kan zijn! Had zelf bij de eerste zwangerschap getest met 5 en 7 weken en beide keren negatief! Pas met 10 weken was ie postief! Helaas was het toen al te laat! Hup zet je hoopmodus aan!

Riz, hoe is het gegaan in het ZH?

Oh Tos die onregelmatige cyclus... Ik spuug ervan! Wie heeft dat toch in hemelsnaam uitgevonden! Er is maar 1 remedie, flink doorblijven klussen!

Kimmie en Toosje; die uitgetelde datums. Het blijft een beladen iets! Toos, vooral voor jou! Bestaat er niet stiekem een kans dat het toch goed zit! Ik bid echt voor dat kleine wondertje! Hoe klein de kans ook is!

Mmmmm Elise! Een 3d echo! Ja je hebt mijn aandacht! Hier kost zo'n pretsessie-echo 95 euro. Wat kost het bij jullie? Je krijgt er dan wel foto's bij en een dvd. De echo duurt een half uur! Het lijkt me wel gaaf, maar vind het ook duur! Maaaaarrrrr... nog twee weken en dan ben ik jarig. En het staat wel op nummer 2 van mijn verlanglijstje... Daarboven staat een fiets hahaha!

Elska, nog steeds geen duivels? Dus ik moet nog tot woensdag geduld hebben... moeilijk hoor! Hahaha!

Caro; pittig je nieuwe haar! Voel je je alweer wat beter?

Hier een rustig dagje. Ben lekker vrij vandaag en morgen. Mijn schoonouders zijn net geweest en we hebben met z'n drieën het huis eens flink onder handen genomen. Het is hier nu weer heerlijk schoon! Morgen komt de makelaar, dus dan moet het er gelikt uit zien. Ik heb nog steeds zo erg last van buikpijn, maar het schijnt allemaal erg normaal te zijn. Volgens mij groeit kleine spruit echt elk uur dik een mm, want zo af en toe heb ik het gevoel of de baarmoeder uit elkaar knapt! Voor de rest gaat het prima! Heb voor de rest helemaal geen kwaaltjes meer en mijn borsten voel ik wel, maar pijnlijk... nee! Mensen die niet nog niet wisten van onze zwangerschap, vragen nu gewoon als we aan het winkelen zijn of ik zwanger ben. Mijn buik is echt al zo dik! Ik dacht dat dat pas de tweede zo snel te zien was. Kennelijk niet dus. Kan mijn eigen broeken echt niet meer aan!

Hoe is het met de andere zwangeren? Pullekie?? Brite??
Haha Marielle, positiviteitsgoeroe! Okee, er is natuurlijk een hele kleine kans dat ik te vroeg heb getest maar eigenlijk geloof ik daar zelf niet meer zo in. Ook omdat ik het verder gewoon niet zo voel. En na mijn 'verwachte' eisprongdatum hebben we maar één keer seks gehad dus ik denk dat mijn kansen gewoon verkeken zijn... Maar ik ben blij dat jij nog positief blijft!
Hi Ring en Marielle,

Klopt ik ben vanochtend naar de vk geweest omdat ik bruinverlies had en een gespannen gevoel in mijn onderbuik.Eigenlijk zou ik volgende week pas een echo krijgen, maar omdat ik zo nerveus was mocht ik vandaag al tussendoor komen. Ik heb een inwendige echo gehad, maar de vk kon er niet veel meer van maken dan een alleen een klein vruchtzakje. Er zijn twee opties:

- ik ben minder lang zwanger dan die 8 weken

- ik heb een mk gehad.

Omdat mijn baarmoeder op de echo "een streepje" door het midden had, gaat de vk (en ik dus ook) van de 2e optie uit. Dat streepje zou nl. aangeven dat mijn baarmoeder "dicht" zit ipv dat er ruimte wordt gemaakt voor een embryo.

Vandaar dat ik volgende week maandag terug ga voor controle of alles weg is of niet.

Voel me lamlendig en ben blij met dit forum. Mijn man en ik wilde het nl nog niet aan iemand vertellen dat ik zwanger was ivm dit soort dingen. Ben daar nu ook wel blij om, krijg ik in ieder geval geen vervelende vragen. Ben in ieder geval blij dat ik hier van me af kan schrijven!
Even een vraagje: het vruchtzakje zit er toch nog? Hoe kan je dan al een miskraam hebben gehad? Dat snap ik even niet zo goed.
Ja ring, dat gebeurt heel vaak! Dan zit er geen vruchtje in in het vruchtzakje en zie je alleen een lege vruchtzak. Mijn vriendin moest destijds 10 weken zwanger zijn, maar ze zagen alleen maar een zwart gat op de echo. Vruchtzak zat er toen wel hoor! Ik ben geen dokter, dus vraag mij ook maar niet teveel haha!

En wat betreft de verwachte eisprongdatum Ring.... Hoe denk je dat ik zwanger ben geraakt dit keer? Ik heb echt geen idee, want we hebben welgeteld 1 keer sex gehad en dat was volgens mij dik 5 dagen voor mijn eisprong. Dus 1 keer is echt wel genoeg hoor! Haha! Vandaar trouwens ook mijn sterke gevoel dat we een meisje krijgen, want meisjes zijn het sterke zaad! Zoals meisjes overal het best en sterkst in zijn! Anders hadden ze mannen wel een baarmoeder gegeven!
precies zoals marielle zegt. Na de bevruchting is het waarschijnlijk al heel snel misgegaan waardoor het vruchtje niet verder ontwikkeld. Het zwarte gat op de echo staarde mij vanochtend dus ook recht in de ogen
Hoi Meiden,

Wat een rustig weekend op het forum.

Ik heb even gekeken op hyves en ik vind je haar erg leuk Caro! Staat lekker pittig.

Elska, hoe lang is voor jou een "paar dagen" "rustig" afwachten?!?! Ik hoop dat we snel goed nieuws van je horen. Spannend....

Kimmie, ook hier zo eentje die graag praat over de miskraam. Daarom vind ik dit forum zo fijn. In mijn omgeving merk ik toch dat men niet altijd echt begrijpt wat je doormaakt. Ook al doet iedereen erg zijn/haar best om lief te zijn.

Tos, shit hé zo'n onregelmatige cyclus. Het is al zo spannend en onzeker allemaal en dat is het helemaal als je niet weet wanneer je NOD is. Wel lekker om volgende week vrij te zijn, ga je nog wat leuks doen?

Riz, hoe was het in het ziekenhuis? Hopelijk ben je wat wijzer geworden, wat een gedoe zeg!

Ring, je mag best ff "negatief" spuien hoor. Ik vind je eigenlijk helemaal niet zo negatief overkomen (zeker gezien je omstandigheden). Het is gewoon heel erg klote als je niet weet waar je aan to bent én als je heel sterk naar iets verlangt (en wel NU!!!!)

Nicolette kom maar even lekker bij. Gelukkig was het een leuk weekend, ondanks het mindere weer! Beterschap voor Tim!

Hoi Merder, welkom hier. Helaas is er weinig te zeggen over het weer op gang komen van je cyclus, dat verschilt per persoon. Ik heb zelf drie miskramen achter de rug, alle drie de keren ook gecuretteerd. Bij de eerste twee keren was ik met zo'n 4 weken weer ongesteld en nu is het voor mij ook afwachten want ik ben vorige week voor de derde keer gecuretteerd. Ik heb de tweede keer ook een leeg vruchtzakje gehad en dat is uiteindelijk niet vanzelf "eruit" gekomen. De eerste en derde keer was een incomplete miskraam.

Wow Marielle wat goed dat je al een buikje begint te krijgen. Je bent echt heerlijk zwanger én het is al zichtbaar, goed zeg! Je strooit ook fijne positieve energie rond en dat kunnen we denk ik allemaal goed gebruiken.

Brite hoe gaat het met jou zwangerschap. Ik heb je foto's op hyves gekeken en je hebt een erg schattig dochtertje. Vooral op die "ondeugende" foto is ze heel leuk! Ik vind het altijd heel grappig om ondeugende kindjes bezig te zien.

Ik heb afgelopen weekend een zwaar weekend gehad....veel gehuild. Het is zo moeilijk om positief te blijven. Dit weekend was ook mijn vrijgezellen feest en het viel me erg zwaar om het leuk te vinden. Ik baal ervan dat zelfs dit nu overschaduwd wordt door het verdriet om de miskraam. Ik ga echt proberen om nu wel positief te zijn want ik heb wel echt zin in onze bruiloft. Dat duurt gelukkig nog ruim 3 weken, lang genoeg om zwangerschaps- en huil horrormoon vrij te zijn! Allemaal een dikke knuffel van mij!
anoniem_51979 wijzigde dit bericht op 01-10-2007 16:00
Reden: Altijd weer die taalfouten door te snel typen...
% gewijzigd
Jullie begrijpen me denk ik verkeerd met het lege vruchtzakje, Marielle en Merder. Ik snap wel hoe dat werkt, ik heb het namelijk zelf ook zo gehad. Er heeft gewoon nooit een zichtbaar vruchtje gezeten bij mij, het is namelijk bij 5 weken zwangerschap al gestopt met groeien. Het vruchtzakje zat er echter wel. En die is met de curettage weggehaald, want daar kan je niet oneindig mee rond blijven lopen. Maar wat ik bedoel is: hoe kan de verloskundige nou zeggen dat Merder een miskraam heeft gehad terwijl het vruchtzakje er nog intact inzit?

Snappen jullie wat ik bedoel? Of ben ik te wazig in m'n uitleg...

Nou ja, we zullen het wel zien wanneer ik ongesteld wordt, en anders doe ik over een paar dagen gewoon weer een test. Wie weet!
@ring, ik begrijp wel wat je bedoelt geloof ik. Je bedoelt "het is nog niet leeg, dus nog geen mk"? Of niet?

Het echte doorzetten (dus het loskomen) moet nog gebeuren, daar is deze week voor net als bij jou volgens mij. In theorie zou het dus zelfs nog die minderlange zwangerschao kunnen zijn, maargoed, daar wil ik eigenlijk niet meer aan denken. Leg me erbij neer dat dit het afloopje van mijn zwangerschap is. De vk had het over een vroege miskraam, dus tja, zo noem ik het dan ook maar. Kweenie wat een andere term hiervoor zou moeten zijn. Gebruikte de vk bij jou dan een andere term toen je nog niet gecurreteerd was?
Haha Ring, ja je bent erg wazig! Nee natuurlijk snap ik wel wat je bedoeld. Maar als je een leeg vruchtzakje hebt dan heb je denk ik al wel een miskraam gehad. Het vruchtzakje zit er niet voor niks er is dus ooit aanleg voor een kindje geweest. Maar helaas is dat misgegaan. Haha, ik zeg eigenlijk precies hetzelfde als jij! Ja goed het vruchtzakje is er nog niet uit, maar een kindje groeit er ook niet meer in....

En Merder, ik ben altijd nogal van de hoop... Maar soms moet je mensen ook geen valse hoop geven. Je zegt dat je nu ongeveer 8 weken had moeten zijn. Ik heb deze keer met 6 weken een echo gehad en daar was al een kloppend hartje op te zien... Heb je een inwendige of een uitwendige echo gehad? Dat scheelt natuurlijk wel. Als je van het slechtste uitgaat, dan kan het altijd nog meevallen toch?

Ik ga weer eens bedenken wat we vanavond moeten eten. Heb echt nergens trek in... Ja in kibbeling, maar das pas vrijdag weer. Oh nee, dan hebben we een bruiloft. Mmm dan verschuift de kibbeling naar donderdag!

Janken jullie trouwens wel eens om tv-programma's? Ik doe tegenwoordig niks anders meer. Kan echt overal om huilen. En heb ook de laatste weken zo erg de drang om een beter mens te worden. Echt die hormonen doen hele freaky dingen met je. Smeer tegenwoordig elke avond het brood voor mijn lief omdat ie er 's ochtends zo vroeg uit moet. (????? ik vraag je? Waar gaat dit over?) Ben ook zo bang dat ons kind ons later gaat haten. Dat mensen ons niet mogen. Dat er mensen in de kou moeten slapen. Dat de wereld vergaat. Dat dijken doorbreken. Dat er oorlog komt. Dat mijn vriend doodgaat. Echt hoor het gaat niet goed met me hahahaha! Muggen, vliegen en spinnen maak ik niet meer dood, maar vang ik en laat ik vrij buiten... Ik heb opeens echt zo'n hekel aan vloeken dat ik mensen er gewoon op aanspreek. Haha, gaat wel weer over denk ik! Bang dat ik een slechte moeder word! Normaal???
Ja precies, dat bedoel ik!

De medische term voor een leeg vruchtzakje is blighted ovum. En als het niet vanzelf loskomt heet dat een missed abortion. Maar goed, ik snap nu wat je bedoelt en jij wat ik bedoel! Hoe de termen ook zijn, we bedoelen hetzelfde en dat is gewoon heel verdrietig. Heel veel sterkte dus nogmaals.
@Marielle

Het was een inwendige echo, voor uitwendig was het te vroeg zei de vk. Als jij nu al een hartje hebt gezien, is het voor mij helemaal duidelijk. Dan kan het echt niet zo zijn. Ik ben op zich ook wel van de "hoop"maar deze ronde even niet.

Ik kon voor de zwangerschap bij wijze van spreke al om een reclame janken, na de positieve test gebeurde dat helemaal niet meer. raar maar waar. zal nu dus wel weer terugkomen.
Hoihoi,

Merder, jij ook welkom hier.

Ik heb 2 keer een miskraam gehad, beide keren kwam het vanzelf op gang. De eerste keer werd ik na 28 dagen weer ongesteld. Dus ik ben 1 van de weinigen hier geloof ik die geluk heeft dat het snel en regelmatig weer op gang kwam. Van de 2e keer is nog afwachten, dat is vrijdag 4 weken geleden, en ben nog niet weer ongesteld geweest (kan ook haast niet)

Sterkte ermee! En steun kun je hier wel krijgen, dat is een ding wat zeker is!

Ring, je hebt dus getest? Balen dat die negatief is, en balen dat je cyclus van slag is!! Nu kun je er geen touw meer aan vast knopen, dat lijkt me echt balen.

Marielle, even antwoord op je vraag.......je bent niet normaal! spinnen buiten zetten is nog daaraan toe, maar ik wil je toch echt vragen om de muggen dood te meppen! Gelukkig woon je hier ver vandaan, anders kreeg ik die muggen hahaha. (Elise, muggen doodmeppen voor het geval je net zo gaat doen als Marielle, jij woont te dicht bij!! )

Traveler, oh, arme jij, zo'n zwaar weekend gehad. Het is ook niet niks allemaal. En dan verplicht vrolijk moeten doen, ik zou het ook niet kunnen hoor. Gelukkig heb je wel zin in trouwen! Kun je nog ergens naar uitkijken..... Dikke knuffel.

Toosje, hoe is het met jou? Nog een beetje je gedachten kunnen verzetten gister?

Riz, hoe is het met jou? Wat was dat bloedverlies nou? Vreemd hoor.

Elska, al enig teken van ongesteldheid?

Tos, jammer dat je nu net deze week in de afwachtende fase zit. Je had inderdaad beter nu je vruchtbare periode kunnen zitten haha. Zit jij stiekem een beetje op mijn hyves te kijken

Kim, jij had dus ook al je uitgerekende datum van de week.

En weer aan het werk na de vakantie, fijn dat het goed ging.

Bedankt allemaal voor de complimenten over mijn haar. Vind het zelf ook weer erg leuk.

Ben nu niet echt blij, heb het voorstel gekregen over mijn uren. Ze hebben nu bedacht dat ik de 24 uur die ik ga werken te verdelen over 5 dagen, en van de 5 4 middagen, echt bagger! Ik heb gezegd dat ik het er niet mee eens ben, dus nu afwachten hoe ze nu gaan onplannen. Dan ga ik nog liever 40 uur werken! Als je 's middags moet werken en eerst nog een eindje moet rijden heb je toch ook niks aan de ochtend. En dan geen enkele hele dag vrij. Nou ja, maar eens even afwachten wat ze ermee doen. Anders zoek ik gewoon een andere baan.

Mijn uitgerekende datum komt er ook aan. Die is zondag. Na de eerste miskraam had ik nog de illusie dat ik op mijn uitgerekende datum wel weer zwanger zou zijn. Dat was ook bijna gelukt. Of eigenlijk helemaal maar ja. Ik moet er maar niet teveel bij nadenken want ik begin spontaan te janken als ik dat doe. (lees, volgens mij moet ik ongesteld worden, ik voel me echt niet lekker vandaag, steekjes onderin mijn buik, en jankerig)

ik ga even eten.

xx caro
Hallo Meiden! Jeetje, wat is er veel geschreven, bijna niet bij te houden.

Ik ben ook een wandelend jankelement, niet te filmen gewoon! Ik hoef maar een beetje boos of verdrietig te zijn en de tranen stromen over mijn wangen. Nou ja, lekker belangrijk, hoort erbij!

Ik heb net als Marielle een beetje moeite soms om hier te schrijven. Ik vind het zelf soms nog een beetje moeilijk om van de zwangerschap te genieten. Ik geniet wel hoor, maar ben ook best heel angstig na 2 miskramen. Ik voel me een beetje bezwaard om hier allemaal vrolijke verhaaltjes neer te zetten, dat steekt natuurlijk toch (en dat begrijp ik heel goed, no hard feelings!). En verder merk ik dat ik het lastig vind om op elk nieuw miskraamverhaal van nieuwe mensen uitgebreid te reageren, anders blijf ik zo hangen in de negativiteit, en dat moet ik juist een beetje kwijt zien te raken. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel!

Maar ik lees wel elke dag, want ben nog steeds superbenieuwd hoe het gaat met de mensen waar we al langer mee schrijven. Ik zal misschien iets minder reageren. Misschen ook niet, maar ik wilde dit in ieder geval even kwijt.

Marielle, leuk dat je al een buik krijgt! Begint bij mij ook te komen, kan mijn baarmoeder nu voelen als ik goed zoek, maar kan nog wel mijn eigen broeken aan. Kan niet wachten tot je het goed ziet, dan wordt het vast allemaal wat echter.

Ik had trouwens de eerste keer ook een leeg vruchtzakje, en de gyn vertelde mij precies hetzelfde als Ring in haar laatste post.

Ring, ik hoop voor je dat je te vroeg hebt getest.

Caro, wat een rottijden zeg! Daar zou ik ook de baken van hebben. Kun je inderdaad net zo goed fulltime werken.

Toosje, leef erg met je mee, vind het zo kut allemaal voor je, bah. En helemaal nu met je uitgerekende datum. Dikke knuffel voor jou.

Mijn uitgerekende datum is ook net geweest, maar toen was ik net over de 12 weken grens, dus was niet zo verdrietig eigenlijk.

Traveler, kan me voorstellen dat het allemaal heel dubbel is. Zo rond je trouwen hoort een hele vrolijke tijd te zijn en dat wordt nu toch een beetje overschaduwd. Hoop dat je er toch van kan genieten!

Brite, hoe is het met je??

Elise, weten jullie eigenlijk al wat het wordt?

Nala, van harte met je neefje! Hoe is het nu met hem?

Elska, toch wel spannend! Wanneer ga je testen?
Oh Elise, ben gister nog langs je huis gereden, tenminste als het huis dat ik denk van jullie is (beetje rare zin) Als dat huis dat ik denk dat van jullie echt van jullie is, wat een tof huis hebben julie dan! Echt leuk!

Pullekie, ik begrijp wat je bedoelt. Als je er zelf van kunt genieten wil ik het ook horen hoor! Soms heb ik ook wel een beetje het gevoel dat ik even weg moet blijven, ivm de negativitiet waar ik dan in blijf hangen, dan ben ik er veel te veel mee bezig. Maar ja, aan de andere kant ben ik ook nog gewoon een topic junk, kan het toch niet laten.

Ik ga kijken of ik genoeg zin bij elkaar kan rapen voor het zwemmen.

XX

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven