Welk maandverband voor dochter

11-07-2020 09:11 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mogge! Mijn dochter van 13 is gisteren voor het eerst ongesteld geworden. Het verband dat ik voor haar had gekocht vindt ze niks.
Ik heb helemaal geen verstand van maandverband, gebruik alleen tampons al 27 jaar .
Welke merken vinden jullie dochters prettig/veilig in gebruik?
Ik raak al in de war van het schap vol aanbod.
(Misschien komt dit topic 2x naar boven want ik had hem net al gemaakt maar zie hem nergens verschijnen, dus poging 2).
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
11-07-2020 09:33
Ik ga in ieder geval always kopen dan, want ik hoor niemand libresse of huismerk dit/dat roepen.
Kruidvat Girls ga ik ook naar kijken.
Ik vind Libresse fijner dan Always. Always is zo plasticerig, veel benauwder. Voor dochter zou ik gaan voor de oranje verpakking.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik had m'n ex al geappt dat hij wat anders voor haar moet halen, had dochter ook al aan hem gevraagd. Maar hij wil dus weten'wat dan'.
Ik zeg wel gewoon Always en Kruidvat Girls.
De volgende periode zal ze thuis zijn en zoek ik het wel rustig uit met haar samen.
Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
...en libresse oranje :)
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
11-07-2020 09:36
Ik denk dat ik iets zonder vleugels heb gekocht trouwens.
Vleugels is wel fijn voor een beweeglijk kind:)
Vervelend trouwens dat haar eerste keer net bij haar vader op vakantie is
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
11-07-2020 09:33
Ik ga in ieder geval always kopen dan, want ik hoor niemand libresse of huismerk dit/dat roepen.
Kruidvat Girls ga ik ook naar kijken.
Voor mezelf koop ik wel Libresse, de roze, voor de lichte dagen (tampons gaan dan stroef). Always vind ik zo verschrikkelijk stinken, ik ruik dat dan de hele dag. Een van de kinderen gebruikt dat wel maar die heeft de Ultra night variant nodig en betere zijn er niet.
kamillet wijzigde dit bericht op 11-07-2020 09:53
1.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haar zus van 14 is nog niet ongesteld en die vindt het maar belachelijk dat haar zusje eerder is :P . Alsof ze er voor kiest hahaha
Hier juist geen always fan maar libresse. Hier ook dame van 13...nu tweede keer. Wil geen tampons op dit moment.
Lou- schreef:
11-07-2020 09:20
Tampons of een menstruatiecup. Ik snap niet dat vrouwen zich de marteling van maandverband vrijwillig aan doen.
Marteling? Stel je niet aan zeg. Ik vind tampons echt helemaal niks. Hooguit bij het zwemmen dat ik die gebruik. Zoveel mensen, zoveel wensen hè.

Ik heb altijd always en dan vaak die voor de nacht. Ook overdag. Maar die is wel heel lang en breed. Wel altijd met vleugels.
Ik zou gewoon met haar samen naar de winkel gaan en wat dingen uitproberen die haar fijn lijken :)
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
11-07-2020 09:33
Ik ga in ieder geval always kopen dan, want ik hoor niemand libresse of huismerk dit/dat roepen.
Kruidvat Girls ga ik ook naar kijken.
ik heb het liefst libresse, de oranje verpakking en dan zonder vleugels. die is dun maar werkt heel goed. Die zie je echt niet zitten, en blijft goed op zijn plek
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
11-07-2020 09:39
...en libresse oranje :)
😄

Succes. Komt helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
Als ze tampons eng vind zou je bijvoorbeeld kunnen beginnen met tampax (tampon met inbrenghuls). En voor maandverband zou ik gaan in ieder geval voor iets met vleugels.
Hangmat schreef:
11-07-2020 09:33
Ik ga in ieder geval always kopen dan, want ik hoor niemand libresse of huismerk dit/dat roepen.
Kruidvat Girls ga ik ook naar kijken.
Ik vind libresse veel fijner dan always. Always 'kraakt' , libresse hoor je niet en ik vind de bovenlaag veel zachter en minder 'plastic' aanvoelen
Ik heb een la in de badkamer vol liggen met alle soorten maandverband van libresse en tampons van ob. Ze kunnen dat zelf bedenken wat ze welke periode willen gebruiken. Ze hebben hier ook always gebruikt maar dat was te glad en stonk.

Nu zorg ik voor voldoende voorraad zodat er nooit misgegrepen wordt. Het meeste wordt het nachtmaandverband en maandverband met vleugels gebruikt. De oudste gebruikt ook tampons en de jongste alleen als ze moet gymen of gaat zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
11-07-2020 09:36
Ik denk dat ik iets zonder vleugels heb gekocht trouwens.
Ik vond zonder vleugels vreselijk op die leeftijd, dan "kantelde" de hele boel (maandverband mét onderbroek) altijd tijdens het lopen. Met vleugels had ik daar geen last van.
Maartje2016 schreef:
11-07-2020 09:56
Ik vond zonder vleugels vreselijk op die leeftijd, dan "kantelde" de hele boel (maandverband mét onderbroek) altijd tijdens het lopen. Met vleugels had ik daar geen last van.
Ik had ook de verkeerde gekocht...zonder vleugels. Alles ernaast. Met vleugels ging het een stuk beter.
Alle reacties Link kopieren
Libresse en dan de dunne
Er zijn verschillende maten
mama-inge wijzigde dit bericht op 11-07-2020 10:08
37.66% gewijzigd
Een kus is een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
Ik gebruik libres voornamelijk. Bij always zit parfum en daar kan ik niet tegen en ik vind het stinken. Ik was toen nog heel heftig ongesteld, dus ik had altijd die met vleugels, omdat ik anders doorlekte. Ga, als ze weer thuis is, samen met haar naar de winkel zodat ze kan zien wat het aanbod is en zelf kan kiezen :) Wat betreft tampons, mocht ze dat ooit willen proberen. Laat haar beslissen of ze met inbrenghuls wil proberen of zonder. Ik heb altijd zonder gedaan en ben begonnen met mini. Mensen zeggen altijd dat met inbrenghuls makkelijker was, maar ik heb het nooit onder de knie gekregen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
11-07-2020 09:29
Ze is met haar vader op vakantie (zul je net zien...) . Ik weet niet eens meer wat ik had gekocht en had meegegeven.
Ze appt dat 'het gwn niet blijft zitten...'. op de vraag 'is het te breed?' krijg ik een niet-relevante emoji.
Ze heeft ook mini tampons van OB mee. Maar dat ziet ze nog niet zitten. Snap ik ook wel.
Ik herinner me van mezelf ook dat ik dat pas mijn tweede of derde menstruatie durfde. Toen was ik het zat genoeg met dat maandverband .
Heb niet alles gelezen, dus misschien mosterd, maar Always Platinum plakt echt heel goed vind ik.

Ik gebruik nooit tampons, dus uitsluitend maandverband en vind Always wel het beste. Op lichte dagen ook wel Libresse en huismerk van ah en etos zijn tegenwoordig ook prima, maar heb alsnog wel het liefste Always.
blablablablabla wijzigde dit bericht op 11-07-2020 10:12
Reden: toevoeging
14.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Tampon met applicator ! Vond ik veel minder vies / eng.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
11-07-2020 09:20
Tampons of een menstruatiecup. Ik snap niet dat vrouwen zich de marteling van maandverband vrijwillig aan doen.
Ik vind het idee van een tampon smerig. Ik denk in mijn hele carrière 20 keer gebruikt, om te zwemmen.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Met vleugels inderdaad. Libresse of Always.

Heel andere vraag: heeft ze fijne onderbroeken? Als ik ongesteld ben en maandverband gebruik, dan heb ik liever wat strak zittend ondergoed. Dan voel ik het maandverband minder zitten.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Wat mijn dochter trouwens ook fijn vond: we hebben speciaal voor die paar dagen per maand andere ondergoed gekocht, hele zachte katoenen aansluitende boxershortjes. Sloggies volgens mij. Dat voelde voor haar heel comfortabel en het maandverband bleef goed zitten.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 11-07-2020 10:22
7.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het maandverband van de Lidl ook erg fijn, minder broeierig dan Always.
Alle reacties Link kopieren
Sorry hoor, een menstruatiecup voor een meisje van 13 slaat echt nergens op. Dat zei iemand in de comments hier :facepalm: Het is voor veel volwassenen al een ellende, dat wil je niet voor iemand die net ongesteld is geworden en 13 is.

Sowieso met vleugels! Is echt een must. Is ze licht of zwaar ongesteld? Ikzelf zweer bij always. Je hebt ze op volgorde van 1 tot 4 geloof ik, gebaseerd op de zwaarte van de menstruatie. Ik heb nr 2 (paars) en voor 's nachts vind ik 3 heel fijn (blauw).

Denk dat ze sowieso even moet wennen aan dat er iets in haar ondergoed zit, want het blijft natuurlijk onprettig. Maar echt met vleugels nemen! Snap niet dat er nog dingen zonder vleugels op de markt zijn. ;-D
Lou- schreef:
11-07-2020 09:20
Tampons of een menstruatiecup. Ik snap niet dat vrouwen zich de marteling van maandverband vrijwillig aan doen.
Marteling? Maand verband voelt als een kussentje voor m’n doos.

En to ik denk kwestie van wennen. Draag al maandverband sinds m’n 10 e zo vreselijk is het ook weer niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven