Welk maandverband voor dochter

11-07-2020 09:11 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mogge! Mijn dochter van 13 is gisteren voor het eerst ongesteld geworden. Het verband dat ik voor haar had gekocht vindt ze niks.
Ik heb helemaal geen verstand van maandverband, gebruik alleen tampons al 27 jaar .
Welke merken vinden jullie dochters prettig/veilig in gebruik?
Ik raak al in de war van het schap vol aanbod.
(Misschien komt dit topic 2x naar boven want ik had hem net al gemaakt maar zie hem nergens verschijnen, dus poging 2).
Alle reacties Link kopieren
Albert Heijn huismerk en dan die zonder vleugels. Ultra Normaal heten die geloof ik. En voor 's nachts de nachtvariant.

Tampons vind ik juist een naar gevoel, ik kan er maar niet aan wennen. Het eruit trekken vind ik ook echt een rotgevoel.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
11-07-2020 09:29
Ze appt dat 'het gwn niet blijft zitten...'. op de vraag 'is het te breed?' krijg ik een niet-relevante emoji.
Misschien een gekke vraag, maar heeft ze de plakstrip er wel af gehaald?
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
11-07-2020 12:50
Niet kunnen zwemmen, het bloed voelen lopen, zo’n zompig ding in je ondergoed. Ik rook het, ik lekte erlangs en je ziet het soms zitten in strakkere kleding.

Echt bah.
Nee, een zompige tampon in je vagina is lekker.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
11-07-2020 12:52
Ik kan me echt niet voorstellen, vaginisme uitgesloten, dat iemand liever maandverband gebruikt dan tampons of zo’n cup. Om hierboven genoemde redenen.

En dan nog zou ik liever de pil altijd doorslikken. Ook als ik 13 was.
Dat heb je inmiddels meer dan duidelijk gemaakt hoor.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Toen mijn dochter voor het eerst ongesteld werd moest ze zo'n kotex nachtmatras van mij gebruiken, en dat vond mijn man zo zielig voor haar dat hij spoorslags naar de super vertrok om terug te komen met een compleet probeerpakket: maandverband met vleugels, maandverband zonder vleugels, dik maandverband, dun maandverband, tampons met inbrenghuls, tampons zonder inbrenghuls... :love: :proud:

Inmiddels is ze negentien en blijven hangen bij maandverband van een huismerk (maakt haar niet uit wat voor huismerk), met vleugels. Ook gebruikt ze wel tampons en daar maakt het merk ook niet uit als ze maar niet te groot zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
11-07-2020 14:43
[...] en dat vond mijn man zo zielig voor haar dat hij spoorslags naar de super vertrok om terug te komen met een compleet probeerpakket: maandverband met vleugels, maandverband zonder vleugels, dik maandverband, dun maandverband, tampons met inbrenghuls, tampons zonder inbrenghuls... :love: :proud:
.
Wat een lieverd!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
11-07-2020 14:02
Ik vind always geweldig. Ik heb ze in alle maten en gebruik ze vanaf mijn 10de. Ze zal eraan moeten wennen want geen enkele maand verband zit echt lekker.
Mijn wasbare maandverband/inlegkruisjes voel ik anders echt niet zitten.
Vroeger altijd always gebruikt maar sinds die geparfumeerd zijn geeft dat alleen maar irritatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf katoenen maandverband (saforelle of een ander merk), omdat dat comfortabeler is voor de huid. Meer zuurstofdoorlatend. Valt goed aan te raden!
Sowieso met vleugels vind ik het handigst, blijft beter zitten..
leeg
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf AH huismerk met vleugels fijn. En libresse maar die vind ik te duur. Always vind ik zelf juist niks
Ik vind en vond de maandverbanden van Kotex het prettigst. Het dikst en het zachtst. Tegenwoordig heb ik wasbaar of om mee te nemen/op vakantie e verpakte maandverbandjes van Naty.
NYC schreef:
11-07-2020 17:53
Ik vind en vond de maandverbanden van Kotex het prettigst. Het dikst en het zachtst. Tegenwoordig heb ik wasbaar of om mee te nemen/op vakantie e verpakte maandverbandjes van Naty.
Ja ik ben ook van de kotex. En mijn dochter dus niet :D

Wasbaar begin ik niet aan, ik was al genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Lou- schreef:
11-07-2020 12:52
Ik kan me echt niet voorstellen, vaginisme uitgesloten, dat iemand liever maandverband gebruikt dan tampons of zo’n cup. Om hierboven genoemde redenen.

En dan nog zou ik liever de pil altijd doorslikken. Ook als ik 13 was.
Er zijn vrouwen zoals ik die niet tegen tampons kunnen. Vroeger als puber niet en nu nog steeds niet helaas...
Gelukkig heb ik een een paar jaar geleden eindelijk de menstruatiecup ontdekt, maar anders had ik altijd bij maandverband gebleven.
En zo erg is dat ook weer niet.

Als bijna elke vrouw liever tampons had gebruikt dan maandverband zouden de supermarkten en drogisterijen niet zoveel kostbare ruimte aan een groot assortiment maandverband verspillen denk je ook niet?

On topic:
Ik was vroeger gebaat met een zo dun mogelijk maandverband en het liefst met vleugels zodat die niet makkelijk kon schuiven. De roze libresse waren mijn favoriet. Van allways kreeg ik juist enorme irritatie.
Alle reacties Link kopieren
Even naar Kruidvat gegaan en alles gekocht wat er zo'n beetje genoemd is. Dat is dan voor de volgende keer. Ik blijf het onduidelijk vinden, al die verschillende'lijnen' en varianten.
Ze draagt gewone katoenen slips , maar wel een kindermaat (164). Ik haal ook nog maar wat ander ondergoed dan.
Mensen noemen hier shortjes, maar is het kruis dan weer niet te breed om de vleugels om te vouwen?
Ik baal er wel van dat ze nu niet bij mij is. Ik had haar graag een beetje geholpen met alles.
Gek genoeg was mijn moeder ook net op vakantie toen ik voor het eerst ongesteld werd,en die ging normaal nooit....
Lou- schreef:
11-07-2020 09:20
Tampons of een menstruatiecup. Ik snap niet dat vrouwen zich de marteling van maandverband vrijwillig aan doen.
Ik vind tampons en menstruatiecups vreselijk dus gebruik altijd maandverband en ervaar dat totaal niet als een marteling.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag juist geen boxers want dan kan je de vleugels niet goed erom heen doen. Ik draag gewone onderbroeken, ballenknijpers zegma.
Alle reacties Link kopieren
badmuts111 schreef:
11-07-2020 16:20
Mijn wasbare maandverband/inlegkruisjes voel ik anders echt niet zitten.
Vroeger altijd always gebruikt maar sinds die geparfumeerd zijn geeft dat alleen maar irritatie.
Sinds always geparfumeerd is ben ik overgestapt op Etos eigen merk. Die is prima. En dat geparfumeerde is echt heel vies...
Alle reacties Link kopieren
Hier juist Libresse vanwege de parfum bij Always. Met vleugels voor eerste dagen en daarna zonder vleugels.

Always irriteert dat enorm bij dochter en zelf vind ik nou niet dat het daar naar bloemen hoeft te ruiken.
Alle reacties Link kopieren
Shuri schreef:
11-07-2020 09:15
Mijn jongste houdt van Girls Day maandverband van Kruidvat. Dat is fijn voor in smal ondergoed.
Deze gebruiken onze dames ook. Niet zo groot als de bekendere merken
captain_hindsight schreef:
11-07-2020 19:25
Ik vind tampons en menstruatiecups vreselijk dus gebruik altijd maandverband en ervaar dat totaal niet als een marteling.
Ik vind tampons ook vreselijk, cups geen ervaring mee maar ik vind het echt een ontzettend vervelend idee.
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
11-07-2020 20:35
Ik vind tampons ook vreselijk, cups geen ervaring mee maar ik vind het echt een ontzettend vervelend idee.

Daarom ben ik in eerste instantie ook wasbaar gaan gebruiken.
Uiteindelijk toch een cup geprobeerd en ik was gelijk om.

Kotex wist ik niet eens dat dat nog bestond, daar ben ik als elfjarige mee begonnen en daarna overgestapt op Libresse. Maar goed, dat is bijna 25 jaar geleden dus dat is voor de dochter van Hangmat niet zo relevant, die info :nut:
668, the neighbour of the Beast
Ik draag altijd twee onderbroeken 😅. Dan blijft alles beter op zijn plek. Mijn dochter doet hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
gemberpannekoek schreef:
11-07-2020 19:40
En dat geparfumeerde is echt heel vies...
Echt zo goor!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het al is gezegd, maar ik herinner me dat de eerste keren dat ik maandverband droeg, het voelde alsof ik een luier aan had. Dat gevoel ging vanzelf weg, het was een kwestie van wennen denk ik.
Hakuna Matata
Alle reacties Link kopieren
spinnetje_ schreef:
11-07-2020 21:01
Ik weet niet of het al is gezegd, maar ik herinner me dat de eerste keren dat ik maandverband droeg, het voelde alsof ik een luier aan had. Dat gevoel ging vanzelf weg, het was een kwestie van wennen denk ik.
Ik heb dat gevoel nog steeds en ik ga al richting overgang :D .
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Kotex heb ik alleen de eerste keer geprobeerd. Dat verband was zo smal dat de helft er naast liep. Maar dat was wel in 1997, dus misschien is het verbeterd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven