Welk speeltoestel in de tuin?

11-02-2019 21:21 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
We komen er niet uit. Man neigt naar een speelhuisje met glijbaan. Ik neig naar een schommel en/of een trampoline.

Kinderen zijn bijna 4 en bijna 6. Ik denk dat ze op een speelhuisje vrij snel uitgekeken zijn.
Van de trampoline vraag ik me af hoe link dat is (ongelukken?) en hoe vervelend het is voor de buren. Of zijn er redelijk stille trampolines? We hebben een grote tuin en wonen in een 2 onder 1 kap.

Als ik het de kinderen vraag is het antwoord trampoline ;-D
Ik ben team trampo. Speelhuisje waren ze na de kleuters wel klaar mee. Als je meiden had gehad was de schommel goede 2e.
Trampoline dus. Zelfs de tieners die op bezoek komen vinden dat nog leuk.

Je kunt hem ingraven als je bang bent dat ze eraf vallen. Dat is hier gelukkig nooit gebeurd, we hebben er een stevig net omheen.
Ik heb allebei in de tuin staan, met het huisje wordt wel gespeeld maar de trampoline wint het bij uitstek.

Wij hebben een trampoline met een net zodat ze er niet uit kunnen vallen. Tot nu toe heb ik de buren niet horen klagen over het gelach van mijn kinderen. Verder maakt de trampoline zelf niet veel lawaai.
Mijn kinderen (12, 7 en 5) zijn van alles het meest druk met de trampoline en in de zomer het zwembad.

Zelfs de vijfjarige speelt nog maar sporadisch met de schommel/ zandbak/ glijbaan. Het speelhuisje dient miv komende Zomer als opbergplek voor buitenspeelgoed.

Ik zeg dus trampoline. Ingegraven speelt het fijnste, een net is waardeloos voor rouwdouwers. Geluid vind ik meevallen, zeker als je een goede koopt. Goedkopere kraken en piepen eerder naar mijn idee.
freya25 schreef:
11-02-2019 21:28
Mijn kinderen (12, 7 en 5) zijn van alles het meest druk met de trampoline en in de zomer het zwembad.

Zelfs de vijfjarige speelt nog maar sporadisch met de schommel/ zandbak/ glijbaan. Het speelhuisje dient miv komende Zomer als opbergplek voor buitenspeelgoed.

Ik zeg dus trampoline. Ingegraven speelt het fijnste, een net is waardeloos voor rouwdouwers. Geluid vind ik meevallen, zeker als je een goede koopt. Goedkopere kraken en piepen eerder naar mijn idee.
Vooral dit ja.
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter is 5 en speelt regelmatig met kinderen van 5-6-7 jaar. Speelhuisje, schommels en trampoline worden allemaal benut, er wordt bijna nooit op één ding gespeeld. Trampoline wel het meest denk ik, maar dat is dus ook een paar sprongen terwijl we op weg zijn van/naar school en ik afsluit etc.

Het is alleen wel een hap uit je tuin als je een beetje één van formaat wil (en ik vind onze 4m wel fijn, kunnen meerdere kinderen op zonder problemen).

De jongens spelen hier trouwens net zo hard op de schommel, dus die "als je meiden had gehad" opmerking hierboven snap ik niet helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Trampoline komt er bij ons niet in. Il vind het levensgevaarlijke dingen. Zeker als er meerdere kinderen tegelijk op willen spelen. Mijn zus en een vriendin hebben er eentje. Bij vriendin hebben beide kindjes (5 &7) al een keer iets gebroken. Bij mijn zus zie ik regelmatig bijna ongelukken of botsingen. Daarbij werk ik zelf in het ziekenhuis en wil je niet weten hoeveel trampoline ongelukken we binnen krijgen, van hersensxhuddingen tot botbreuken en met of zonder net doet daar niks aan af.
Alle reacties Link kopieren
Wat ze hier het allerleukst vonden (dochter met buurkinderen) was de complete set van één van de buren. Daar klommen ze via de schommel bovenop het speelhuisje, sprongen daarvanaf op de trampoline, maakten een kwart draai om vandaaraf in het zwembad te plonzen.

Wij hadden een klimtoestel met glijbaan, turnstok en schommels, trampoline en vooral heel veel gras, buren links een boomhuis en trampoline en buren rechts dus de rest. Ik moet zeggen; bij ons werd gevoetbald en tikkertje gespeeld, het klimrek werd vooral gebruikt om te apenkooien. In het boomhuis zaten ze doorgaans om te lunchen en bovendien was dat vooral ook leuk als het een keer regende.

Trampoline hadden we uiteindelijk allemaal, omdat de eerste aanschaf (buren rechts) zorgde voor heel wat ruzie. Buurvrouw zat echt met de eierwekker en er mochten op een gegeven moment alleen maar kinderen spelen als één van haar eigen kinderen ergens anders was, anders kregen ze zelf nauwelijks de kans om te springen. Dus kreeg iedereen een vriendelijk verzoek om kindlief uit te leggen dat dat niet de bedoeling was.
Toen na een klein jaar bijna iedereen zo´n ding had ging het een stuk beter.

Houd daar dus rekening mee; als je de enige bent met zo´n ding heb je altijd visite. Daar moet je wel zin in hebben.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Trampo, en koop een grote, 3,6M diameter of meer.
Alcohol lost je problemen niet op, maar dat doen melk en water ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Trampoline. Hier al jaren plezier. 3,6 meter, ingegraven.
gordijn87 schreef:
11-02-2019 21:43
Trampoline komt er bij ons niet in. Il vind het levensgevaarlijke dingen. Zeker als er meerdere kinderen tegelijk op willen spelen. Mijn zus en een vriendin hebben er eentje. Bij vriendin hebben beide kindjes (5 &7) al een keer iets gebroken. Bij mijn zus zie ik regelmatig bijna ongelukken of botsingen. Daarbij werk ik zelf in het ziekenhuis en wil je niet weten hoeveel trampoline ongelukken we binnen krijgen, van hersensxhuddingen tot botbreuken en met of zonder net doet daar niks aan af.
Hier staat hij al 10 jaar, en wordt er dagelijks met meerdere kinderen op gesprongen en nog nooit iets gebeurd (oja, 1 keer een dikke enkel toen dochter van het trappetje gleed). Bij ons valt het dus alleszins mee.
Alle reacties Link kopieren
Trampoline! Ons huisje is al een tijd weg, werd nauwelijks mee gespeeld. Wij hebben een trampoline met net, nog nooit iets mee gebeurt. Mijn zoon brak zijn arm bij vrienden op een ingegraven exemplaar....
gordijn87 schreef:
11-02-2019 21:43
Daarbij werk ik zelf in het ziekenhuis en wil je niet weten hoeveel trampoline ongelukken we binnen krijgen, van hersensxhuddingen tot botbreuken en met of zonder net doet daar niks aan af.
Echt significant meer dan andere ongelukken? Ken echt een hele rits aan letsels van buitenspelende kinderen ( schouder uit de kom van de glijbaan, open botbreuk van een crossfiets, hersenschudding van een waveboards en zo verder). Ik heb zelf niet het idee dat met een trampoline meer fout gaat. Zeker niet als ik zie hoe intensief ze gebruikt worden.
Noflik schreef:
11-02-2019 21:21
Als ik het de kinderen vraag is het antwoord trampoline ;-D
Daar is je antwoord dus al ;-)

Hier hebben we het allemaal. De 6jarige is vaker op de (ingegraven) trampoline te vinden en de 2jarige zit vaak rustig in het speelhuisje zn luier vol te poepen te spelen. Maar schommelen doet ze beiden ook graag. Bezoekende kindjes zijn het meest op de trampoline te vinden. En - afkloppen - we hebben nog geen ongelukken gehad.
Alle reacties Link kopieren
Thanks allen. Trampoline dus ;-D en een schommel.

Ik vraag me af:
- zijn er stille(re) trampolines? Wel zo fijn voor de buren denk ik
- ingraven of juist niet?
- welke merken zijn goed/stevig?
Mijn trampoline staat op rubber tegels, ook berg ik hem in de winter op en spuit dan de veren even in zodat ze niet gaan piepen.

Wij hebben overigens een trampoline, en een toestel met 2 schommels en een glijbaan. Worden door beide, 10 en 7, nog veel gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alle genoemde toestellen (grote tuin) en trampoline is echt het vaakst gebruikt voor de meeste leeftijden. Vanaf dat ze kunnen lopen tot tieners.

Absoluut ingraven. Ziet er veel beter uit en makkelijker te gebruiken. En hier geen ongelukken gehad. Eromheen rubbertegels of kunstgras.

Kijk naar de draagkracht! Die van ons kan 120 kilo aan. Kinderen spelen samen. En als ouder kan je ook meedoen. Zoek een ruime trampoline. Hoe groter hoe beter.

Kijk online naar reviews
Alle reacties Link kopieren
modus_ schreef:
11-02-2019 22:03
Trampoline. Hier al jaren plezier. 3,6 meter, ingegraven.

Dat is wel heel diep :biggrin:
chocolol schreef:
12-02-2019 00:07
Dat is wel heel diep :biggrin:
Vandaar ook het plezier :proud:
Némaìn’ schreef:
12-02-2019 00:08
Vandaar ook het plezier :proud:
En geen geluidsoverlast voor de buren. Gewoon je kinderen in de bunker laten springen.
Tiana_76 schreef:
12-02-2019 00:11
En geen geluidsoverlast voor de buren. Gewoon je kinderen in de bunker laten springen.
Ik zou er nog een deksel op doen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een trampoline van het merk Salta, ingegraven. Ik heb het idee dat ingegraven net wat minder risico geeft; nu rollen ze zo in het gras als ze er eens af duikelen. Overigens ook hier nog nooit een ongeluk gehad in de 4 jaar dat we de trampoline nu hebben - en dat met 4 zoons van 14, 12, 10 en 3 ;)

Ik ben nog iedere dag blij met deze aankoop! Wat hebben ze daar een plezier mee!
Alle reacties Link kopieren
freya25 schreef:
11-02-2019 22:10
Echt significant meer dan andere ongelukken? Ken echt een hele rits aan letsels van buitenspelende kinderen ( schouder uit de kom van de glijbaan, open botbreuk van een crossfiets, hersenschudding van een waveboards en zo verder). Ik heb zelf niet het idee dat met een trampoline meer fout gaat. Zeker niet als ik zie hoe intensief ze gebruikt worden.


Nee serieus geen grap, na fiets ongelukken is dit het meest voorkomende trauma bij kinderen. Voornamelijk omdat ze ongeremd spelen geen valbeveiliging hebben of zichzelf niet kunnen corrigeren als ze weg springen.
Alle reacties Link kopieren
freya25 schreef:
11-02-2019 22:10
Echt significant meer dan andere ongelukken? Ken echt een hele rits aan letsels van buitenspelende kinderen ( schouder uit de kom van de glijbaan, open botbreuk van een crossfiets, hersenschudding van een waveboards en zo verder). Ik heb zelf niet het idee dat met een trampoline meer fout gaat. Zeker niet als ik zie hoe intensief ze gebruikt worden.
https://www.veiligheid.nl/kinderveiligh ... trampoline


https://www.hln.be/de-krant/1-5-spoedge ... aee74b49d/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven