Welke autostoel is wel geschikt??

07-12-2017 07:38 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pff na weken zoeken ben ik nog niet veel verder.
Ons zoontje van 7 maanden is 'helaas' al 12 kilo oftewel nog 1 kilo verwijderd dat hij uit zijn maxi cosi moet qua gewicht. (Met 13kg moeten ze eruit)
Hij is natuurlijk nog veeeeel te klein om vooruit rechtop vervoerd te worden.

Ik wil hem dus perse achteruit vervoeren. Probleem 2; ik heb geen isofix dus het moet met een gordel te bevestigen zijn. Helaas zie ik alleen stoelen(0+1) die je wel achterwaarts mag vervoeren maar vanaf 13 kilo MOET omdraaien vanwege de veiligheid. Dan heb ik er nog niets aan...

Ik zoek dus een stoel:
Zonder isofix
Achterwaarts zwaarder dan 13 kilo
Liefst echt ook een ligpositie

Ik heb tot nu toe alleen de axkid gevonden, maar die vind ik veel te breed qua zitting.

Heeft iemand enig idee? :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Kan je geen isofix basis neerzetten? Dat heeft de cybex Sirona bijv. Is wel behoorlijk prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Dat word lastig als ik geen isofix ik de auto heb :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat een flinkerd!
Mss overwegen om toch een isofix te nemen? Dan is je keuzemogelijkheid iets groter. Sorry, geen tips
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, sorry.. Hij kan niet in je auto.. Dacht dat je alleen de basis moest kopen
Alle reacties Link kopieren
Ja he :biggrin:

Dat gaat helaas niet want ik heb geen auto met isofix.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de britax max way. Helaas heeft die niet echt een ligstand. Informeert eens bij de garage wat het installeren van isofix kost en of het mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt! Zitten ze daar erg rechtop in? ( zitten kan hij nog niet namelijk)

Heb ik gedaan, ze zeiden dat dat absoluut niet mogelijk was (dealer garage) maar op internet lees ik vaak dat het gewoon kan. Misschien eens een andere garage proberen...
Alle reacties Link kopieren
meeste stoeltjes die ik vind met gordel, zijn groep 1/2/3 of groep 0+/1, maar mogen ook slechts achteruit gebruikt worden tot 13 kg, daarna moeten ze gedraaid worden omwille van het gewicht.

wb de nieuwe Isize- stoeltjes vond ik het volgende:
"Lastig is wel ze kunnen niet worden vast gezet worden op de gebruikelijke manier. Heel “simpel” met de autogordel gaat helaas niet met de i-Size autostoeltjes, deze kunnen alleen mee met auto’s die beschikken over Isofix, en met behulp van een onderstel worden geplaatst, of auto’s i-Size ready zijn."
(http://www.zwangerwat.nu/beste-autostoeltje/)

het zal dus moeilijk worden om iets te vinden vrees ik :(
misstiek2015 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 08:43
5.77% gewijzigd
Heb je toevallig een 107/C1/Aygo? Ik heb een auto uit dit rijtje en bij mij was isofix alleen mogelijk als ik de complete achterbank zou laten vervangen. Zeer dure grap!
Daarom zei de garage tegen mij dat isofix niet mogelijk was.
Alle reacties Link kopieren
Ben er ook bang voor misstiek2015

Lavendel_madelief, nee ik heb Opel corsa b 5 deurs van '96 :)
En je auto inruilen voor een ander model met isofix? Heb je dat al overwogen?
Alle reacties Link kopieren
Ja ze zitten behoorlijk rechtop. Vooral als ze in slaap vallen is dit een probleem. Is dus niet echt een optie voor je.

Lastig ik kan ook zo niks vinden. Zou toch nog langs een andere garage gaan. Anders de optie om te kijken naar een andere auto?

Of neem eens contact op met achterwaarts.nl zij hebben mij toen goed geholpen.

Je zou ook nog even contact op kunnen nemen met de leverancier hoe streng de 13 kg norm is aangezien tegenwoordig vooral gekeken word naar de lengte van het kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een Maxi Cosi Tobi. Dochter was met 7 maanden ook uit haar eerste stoeltje gegroeid, qua lengte dan. Het begon echt te krap te worden en niet comfortabel meer.

De Tobi heeft 5 zit- en ligstanden. Lang op de maximale ligstand gezet. En ja, het is niet het perfect plaatje van achteruit vervoeren tegenwoordig, maar ze heeft het overleefd hoor.
Alle reacties Link kopieren
meaki schreef:
07-12-2017 09:07
Ik had een Maxi Cosi Tobi. Dochter was met 7 maanden ook uit haar eerste stoeltje gegroeid, qua lengte dan. Het begon echt te krap te worden en niet comfortabel meer.

De Tobi heeft 5 zit- en ligstanden. Lang op de maximale ligstand gezet. En ja, het is niet het perfect plaatje van achteruit vervoeren tegenwoordig, maar ze heeft het overleefd hoor.
Natuurlijk heeft ze het overleefd. Ik werd zonder gordel vervoerd en leef ook nog. Zolang je geen ongeluk krijgt is er niets aan de hand. Helaas ben je niet de enige die hier invloed op hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hannie85 schreef:
07-12-2017 09:01

Je zou ook nog even contact op kunnen nemen met de leverancier hoe streng de 13 kg norm is aangezien tegenwoordig vooral gekeken word naar de lengte van het kind.
De nieuwe wetgeving gaat tegenwoordig inderdaad uit van lengte ipv gewicht. Zolang je kind met z'n hoofd niet boven de kuip uitkomt (benen maakt niet uit) is het in principe goed.
Maar overleg met de fabrikant lijkt me sowieso verstandig.
Alle reacties Link kopieren
Maxicosi easyfix base? De enige base die ik ken die je met een gordel vastzet, in de base klik je dan de stoel (weet niet of de Pearl two-way past op de easybase. Dat zou je na moeten vragen maar die stoel kan wel achterwaarts geplaatst worden).
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wij hebben een maxi cosy autostoel met ligstand en zowel voor- als achteruit te zetten en volgens mij ook zonder ISO fix, want is een stoel van een jaar of 6 oud.
Zal bij de volgende autorit eens kijken welk type het is.
Waarschijnlijk dus wel alleen nog tweedehands te verkrijgen
Alle reacties Link kopieren
Als alternatief heb je de Cybex Pallas, die is wel voorwaarts maar dan zit je niet met een 5-puntsgordel te hannesen bij zo'n kleintje. Plaatje plakken lukt mij niet maar Google maar eens. Die is er in isofix en gordel uitvoering.
Nee heb je, ja kun je krijgen
De Chicco Easy Fix is ook een basis die je met de gordel vastzet. Wij hebben er een stoel uit groep 0 op, maar het zou zo kunnen dat daar een vervolgstoel op is die op de basis past en achteruit kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad een easyfix base kopen, dan heb je al veel meer keus. Ik wilde de Britax Multi Tech aanraden maar die past niet in een Corsa. Dat is sowieso iets om op te letten, een stoeltje dat langer achterwaarts kan is groter dan een maxicosi of een voorwaarts autostoeltje, ze passen dus niet zomaar in elke auto en een Corsa is niet heel groot.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
Er bestaat inderdaad een base van maxi-cosi die met een gordel kan: de easybase (versie 1 en 2). De kun je alleen nog tweedehands kopen. Echter kan die alleen gecombineerd worden met een 0-stoeltje.

Voor de 1-stoelen bestaan bases maar die zijn alleen met isofix verkrijgbaar.

De 1-stoelen met gordelbevestiging zijn vooruit kijkend.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn destijds naar Duitsland gereden om ons te laten voorlichten over achterwaartse stoeltjes en om te kijken welke stoeltjes het beste in onze auto zouden passen. De winkel heet Die Zwergperten (in Witten). Was toen leuk te combineren met de lokale kerstmarkt.

Wij hebben toen de Axkid Kidzone gekocht (met gordelbevestiging) en gebruiken hem nog steeds voor zoon van 6. Maar hij is inderdaad best groot en voor zo'n jong kindje zou ik zeker een ander model kiezen omdat de ligstand van de Kidzone niet denderend is en veel ruimte in neemt. Mijn zoontje was 17 maanden toen hij uit de Maxi-Cosi ging en in de Kidzone (Maxi-Cosi was nodig voor m'n nichtje, zoon paste er qua lengte en gewicht eigenlijk nog wel in).

Ik heb ook van veel mensen gehoord dat ze advies hebben gevraagd bij de eigenaar van carseat.se. Die meneer gaf altijd heel uitgebreid advies op basis van je specifieke vraag (met name of een bepaald stoeltje wel in een bepaalde auto kon qua maat).
Alle reacties Link kopieren
wij hebben de axkid minikid. Geen isofix en tot 25kg achterwaarts.
Deze heeft geen ligstand, maar autostoeltjes met ligstand zijn vaak ook meteen wat lomper.

Wat je kunt doen ipv ligstand is een handdoek stevig oprollen en die aan de voorkant plaatsen, dan kantel je het stoeltje wat.

EDIT: wij zijn ook bij Zwergperten in Witten geweest ;) Goed advies inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
07-12-2017 09:15
Maxicosi easyfix base? De enige base die ik ken die je met een gordel vastzet, in de base klik je dan de stoel (weet niet of de Pearl two-way past op de easybase. Dat zou je na moeten vragen maar die stoel kan wel achterwaarts geplaatst worden).
Ik heb de easybase. Die is er ook. Athans vroeger ;)

De pearl past helaas niet op beide.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven