Welke jongensnaam is het leukste?

09-08-2019 10:24 178 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik lees veel mee, maar heb nu maar eens een account aangemaakt vanwege de volgende vraag.

In het najaar verwachten wij ons eerste kindje, een jongetje.
We zijn inmiddels zo ver dat we drie namen geselecteerd hebben die we allebei erg leuk vinden, maar we komen niet verder. Daarom mijn vraag: welke van deze namen vinden jullie het leukste? En waarom? Welke associatie hebben jullie bij deze namen? En hebben jullie misschien nog andere suggesties die in dit rijtje passen? :

- Nils: leuke naam, wel met deze Scandinavische schrijfwijze. Niels vind ik te gewoontjes.
- Linus: bijzondere naam, maar toch goed uit te spreken en te schrijven. Lijkt het alleen niet te veel op Tinus of Rinus? (die namen vind ik echt vreselijk!)
- Ruben: Mooie, tijdloze naam. Komt wel vaker voor dan de andere twee namen, dus de kans is wat groter dat hij dan met een andere Ruben in de klas komt te zitten.

We zoeken een naam die een beetje tijdloos is, dus geen modenaam. Ook geen top-10 naam. Onze achternaam is heel kort (drie letters) en heel Hollands, dus daar moet het ook een beetje bij passen; een hele korte naam als Sem of Daan bekt niet lekker (op de een of andere manier vind ik Nils als een van de weinige korte namen dan weer wel passen...).

Hopelijk kunnen jullie ons helpen om tot DE naam te komen!

Welke jongensnaam is het leukste?

Totaal aantal stemmen: 234

Nils (37%)
Linus (10%)
Ruben (53%)
MarvelousMrsMaisel schreef:
10-08-2019 23:23
Een naam die veel voorkomt is niet per se saai.
Nou toch wel hoor. De definitie van saai volgens mijn woordenboek: gewoon, niet bijzonder.

Dan is een naam die extreem veel voorkomt toch aardig saai.

Of je dat erg vindt is een tweede.
Lachattenoir schreef:
15-08-2019 13:15
Nou toch wel hoor. De definitie van saai volgens mijn woordenboek: gewoon, niet bijzonder.

Dan is een naam die extreem veel voorkomt toch aardig saai.

Of je dat erg vindt is een tweede.
Of de meeste mensen vinden saaie namen mooi en ze komen daardoor veel voor? :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
15-08-2019 02:44
Klopt, grappig dat mensen zo over de spelling van Nils vallen, terwijl mensen het aan de andere kant juist wel weer raar vinden als een buitenlandse naam vernederlandst wordt in de spelling.
My point exactly!
Doei Pippi Langkous!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven