Welke kinderstoel voor buiten?

09-04-2020 15:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu het mooi weer is eten we graag ook buiten. En net als vorig jaar komen we er achter dat we eigenlijk geen goede stoelen hebben voor de kinderen om buiten te eten.

Dochters zijn 2 en 4 jaar oud en binnen zitten ze bij de eettafel op een Stokke Tripp Trapp. We vinden het vervelend om deze stoelen steeds naar buiten en binnen te slepen (o.a. 3 deuren door). Zelf zitten we buiten op van die stoelen met verstelbare rugleuningen, die stoelen hebben een wat schuin zitvlak en de meest rechte stand geeft nog steeds een wat schuine rugleuning. Een stoelverhoger op dit soort stoelen gaat niet zo goed en valt dus af als optie. We willen dus graag stoelen voor de kinderen om op te zitten aan de tafel buiten. De vraag is dan welke?

Zoekend naar een kinderstoel die tegen weer en wind kan (geen goede optie om ze makkelijk binnen te zetten) kwam ik uit bij de IKEA URBAN kinderstoel. Iemand ervaring met deze stoel? Is deze echt stevig en stabiel? Onze kinderen zijn nogal beweeglijk en ik wil niet dat ze met stoel en al omvallen. En even naar de IKEA om te proberen zie ik in deze tijd ook niet zo zitten.

Of iemand een suggestie voor een andere goede stoel die buiten kan blijven staan?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de IKEA Antilop, stabiel , makkelijk schoon te maken en stabiel.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar je kan sowieso niet naar de Ikea om te proberen. Ze zijn allemaal gesloten (nou ja, alleen geopend voor afhalen en bezorgen).
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Belle73 schreef:
09-04-2020 15:54
Wij hadden de IKEA Antilop, stabiel , makkelijk schoon te maken en stabiel.
Ja, die hebben wij ook gehad. Maar dochter van 4 is daarvoor nu echt te groot en dochter van 2 heeft meer bewegingsvrijheid nodig. Dus vandaar dat we nu op zoek zijn naar een stoel waar ze zelf op en af kunnen komen, maar die wel hoog genoeg is voor een eettafel.
Alle reacties Link kopieren
Die Urbanstoelen zijn prima stevige stoelen. Vallen niet snel om of zo. Wel zijn ze iets hoger dan gewone stoelen en is de zitting op kinderkontjes gemaakt. Niet zo breed dus. Die van 4 zou ik er met gemak opzetten, die van 2 niet (omdat je zegt dat die bewegingsruimte nodig heeft).
Alle reacties Link kopieren
moizer schreef:
09-04-2020 16:04
Die Urbanstoelen zijn prima stevige stoelen. Vallen niet snel om of zo. Wel zijn ze iets hoger dan gewone stoelen en is de zitting op kinderkontjes gemaakt. Niet zo breed dus. Die van 4 zou ik er met gemak opzetten, die van 2 niet (omdat je zegt dat die bewegingsruimte nodig heeft).
Dank je!
Met bewegingsvrijheid voor dochter van 2 bedoel ik vooral dat zij niet het gevoel wil hebben dat ze vast zit. Ze begint te krijsen (en blijft dat doen) als ze 'vast' zit in riempjes en kinderstoelen zoals bijvoorbeeld de IKEA Antilop. Zodra ze gewoon 'los' zit en de vrijheid ervaart om zelf van de stoel af te klimmen is er niets aan de hand en zit te rustig.
Ik heb vorige maand twee urban’s van marktplaats opgepikt voor een prikkie en die in de tuin gezet. Tot nu toe heeft alleen onze peuter van 3,5 op gezeten en dat ging prima. Binnen was hij gewend aan de triptrap en aan de houten kinderstoel van Ikea.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds kort ook de urban voor buiten voor onze dochter van 3. We zijn heel tevreden en ze kan er makkelijk zelf op en af. Binnen idd ook een stokke, maar ik heb het idee dat ze net zo makkelijk op de urban klimt. Vorige zomer hadden we nog de IKEA antilop voor buiten, maar ik denk met terugwerkende kracht dat ik toen ook al liever de urban had gehad, het is echt heel fijn dat ze er zelf op en af kan klimmen.
De urban is prima.
Wij hebben de urban voor onze zoon, sinds hij 2,5 is - gaat prima. Stabiel en zit goed voor kinderen.
Zijn al je aanwezige tuinstoelen al bezet? Zo nee dan kun je ook kiezen voor een stoelverhoger.
Alle reacties Link kopieren
moizer schreef:
09-04-2020 16:04
Die Urbanstoelen zijn prima stevige stoelen. Vallen niet snel om of zo. Wel zijn ze iets hoger dan gewone stoelen en is de zitting op kinderkontjes gemaakt. Niet zo breed dus. Die van 4 zou ik er met gemak opzetten, die van 2 niet (omdat je zegt dat die bewegingsruimte nodig heeft).
+1
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_Madelief schreef:
09-04-2020 19:25
Zijn al je aanwezige tuinstoelen al bezet? Zo nee dan kun je ook kiezen voor een stoelverhoger.
Uit de OP: ''Een stoelverhoger op dit soort stoelen gaat niet zo goed en valt dus af als optie.'' ;-D
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
09-04-2020 21:48
Uit de OP: ''Een stoelverhoger op dit soort stoelen gaat niet zo goed en valt dus af als optie.'' ;-D
Oeps

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven