Welke loopauto of loopfiets voor 1e verjaardag??

15-12-2007 20:23 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een luchtig topic tussendoor.

Onze lieve dochter wordt over 2 weken alweer 1.

Voor haar verjaardag willen we graag een loopauto of loopfiets geven maar ik heb rondgekeken en het aanbod is echt ongelofelijk groot.

We hebben mooie houten gezien, retro van metaal, plastic autootjes, wheelybug etc.

Buiten het feit dat het daar al moeilijk uit kiezen is ben ik een beetje bang dat veel van deze auto's en fietsen pas echt leuk worden vanaf een jaar of 2 doordat ze wat hoger zijn.

Het is wel de bedoeling dat hij nog een half jaartje in de kast staat want ze heeft net een duwwagen voor Sinterklaas gekregen. Anders wordt het wel heel veel tegelijk.

Welke auto's en fietsen hebben jullie ervaring mee, zijn leuk en vanaf welke leeftijd ongeveer?

Big Bobby Car !!!!!

In allerlei kleuren te koop / te bestellen, en een groot succes, ook (juist) voor één-jarigen. Wij hebben er nog geen minuut spijt van, en onze zoon is inmiddels vijf jaar. www.big.de

Tip: óók de schoenbeschermers kopen, en als het kan een versie met "fluisterwielen". Die zijn ook los te bestellen, zeker binnenshuis moet dat een zegen zijn als je een harde vloer hebt.

Die is inderdaad leuk Moppetoet. Vanaf welke leeftijd konden jouw kinderen erop?

Die roze vind ik trouwens afschuwelijk tuttig maar die rode is heel stoer.

Nog ervaringsdeskundigen met houten of metalen (die retro dingen zijn zoooo leuk) loopauto's of fietsen?
Wij hebben er ongeveer zo eentje. Bevalt heel goed en gaat nu al zo'n 6 jaar mee. Het derde kind speelt er nu mee, maar zelfs mijn 7-jarige zoon kan het niet laten er af en toe nog door de kamer mee te sjezen.

Oh sorry, foto is een beetje groot.
die is ook leuk meave, dat is echt een soort eerste fietsje. Ik vraag me bij die dingen af of ze met 1,5 al wel goed bij de grond kunnen. Als dat pas bij 2 ofzo kan dan kunnen we het beter voor haar 2e verjaardag doen.

Nee, kan al best snel hoor. Hij is niet zo hoog. Ik weet niet precies hoe oud mijn kinderen waren toen ze met hun voetjes bij de grond konden, maar ergens tussen de 1 en 1,5 denk ik. En ik heb geen lange kindjes.
De Bobby-Car is echt vanaf één jaar oud goed te bereiden berijden. Waar je op moet letten (leve de speel-o-theek) is dat de basis in elk geval BREED is. Wij hadden eens een prachtig houten paardje geleend, maar de wielbasis (vier kleine wieltjes in totaal) was nog geen 15 centimeter breed, dus de kleine viel meteen op zijn snufferd. Dezelfde middag dat ding teruggebracht, en weer de Bobby-Car meegenomen. Een tijdje later hebben we de Bobby-Car zelf gekocht, omdat dat ding gewoon supergoed beviel.

Volwassenen kunnen trouwens óók nog op de Bobby Car, als ze in heuvelachtig gebied wonen, ik zal eens proberen iets te plakken van YouTube.

bobby-car-gekken

eins-zwei-saufen-racen
@moppetoet: bedoel je met dat houten paardje net zoiets als het fietsje dat hier iets naar boven in het topic staat? De big bobby car is inderdaad heel stabiel als ik het zo zie.

Ik ben eigenlijk niet zo heel erg van het plastic spul maar ik wil wel een cadeau geven waar ze echt wat aan heeft.
Houten fietsje van Maeve hebben wij ook, helemaal top. Mijn dochter kon er inderdaad op vanaf ongeveer 1 jaar. Nu is ze 2,5 en vindt ze hem nog steeds geweldig. Er zit nu zelfs zo'n kinderzitje voor de pop voorop.

Heel stevig, rubberbanden dus binnen en buiten prima, breed genoeg en valt dus niet en niet te hoog. Enne...hij staat ook nog wel leuk in het interieur. Ook te krijgen in allerlei kleurtjes.
puky! Hij schijnt geschikt te zijn vanaf 75 cm. Mijn zoontje is dat nog net niet en kan dus ook nog net niet met 2 voetjes bij de grond, maar hij vindt het nu al leuk om zich te laten duwen. Het ding is heel stevig en stabiel en geschikt tot 35 kilo. Ook de oudere buurtkinderen vinden het een leuk ding.

..
Voor 2 tientjes bij de Intertoys een rode brandweerauto gekocht. Haske plastic, maar hij doet het nog steeds, na 3,5 jaar intensief gebruik. Kleine kindjes kunnen er al op en ook voor de iets groteren nog heel geschikt. Geen ongelukken mee gehad.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hier ook zo'n soortgelijk houten fietsje als dat van Meave. Dochter is nu 22 maanden en gebruikt 'm de laatste paar maanden eigenlijk pas echt. Rond haar verjaardag deed ze er nog niets mee.
Ik heb ooit voor 20 euro een houten loopfiets bij de Hema gekocht. Een erg leuk fietsje, maar wel wat groten dan de allerkleinsten. Dochter van 21 maanden kan er goed op vooruit en zoon van 3,5 zit er regelmatig nog op.

Alleen was het toen een eenmalige actie van de Hema, dus niet meer te krijgen.
Ik heb zojuist zitten kijken naar de big bobby new loopauto en hij lijkt mij echt geweldig. Maar ik vroeg mij af kunnen die fluisterwielen ook buiten of zijn die alleen voor binnen. En je kan ook de safety back erbij kopen maar is dat echt nodig of kunnen ze al snel goed zitten? En heeft iemand ervaring met de duwstang is dat een beetje een stevig ding.

Ik heb 'm nu alleen nog op internet gezien, maar welke speelgoedwinkel verkoopt hem zodat ik 'm in het echt kan zien. Hier zit nl. alleen een kleine Bart Smit en het lijkt mij sterk dat die hem heeft.

Alvast bedankt.
We hebben dus gisteren zo'n houten loopfietsje gekocht. Een rode met hondekop voorop, heel leuk. Waren we thuis net aan het bespreken dat we voor die 70 euro wel echt kwaliteit hebben gekocht. Op dat moment valt dochterlief met fietsje en al om, horen we krak en is een stuk hout doormidden. Manlief heeft hem meteen teruggebracht en heeft zijn geld teruggekregen. Nu hebben we een wheelybug gehaald, leek ons ook heel leuk.

Als het lekker weer wordt in het voorjaar dan halen we de bigbobby voor buiten erbij want de wheelybug kan niet naar buiten.
quote:reizigster2004 schreef op 16 december 2007 @ 22:57:

puky! Hij schijnt geschikt te zijn vanaf 75 cm. Mijn zoontje is dat nog net niet en kan dus ook nog net niet met 2 voetjes bij de grond, maar hij vindt het nu al leuk om zich te laten duwen. Het ding is heel stevig en stabiel en geschikt tot 35 kilo. Ook de oudere buurtkinderen vinden het een leuk ding.

[afbeelding]

Deze zijn super!! En ook de enige auto's die ze niet om kunnen krijgen!

Mijn dochter heeft hem in het rose.
Die puky's zijn volgens mij bijna hetzelfde als de big bobby. We hebben de Puky gisteren in de winkel ook uitgeprobeerd en hoewel ze nog niet met beide voetjes op de grond kwam zat ze druk te wiebelen om vooruit te komen.
Big Bobby is echt top, maar heb je (met name voor "buiten") ook schoenbeschermers ? Voor andere loopauto's geldt het ook, de neuzen van de schoenen slijten terwijl je er naar kijkt.

Echt, die acht euro (in Duitsland) zijn ze me driedubbeldwars waard geweest.diversen van Big
Lijkt me een goed idee Moppetoet, die schoenbeschermers. Inderdaad omdat we hem vooral buiten willen gaan gebruiken. Ik zal eraan denken dat ik die erbij bestel.

Wij hebben ook een houten koe met daarachter een bakje. Hij kreeg hem ook voor zijn eerste verjaardag en heeft er het eerste half jaar niet naar omgekeken maar nu zijn hij en zijn "ato" onafscheidelijk. Hij zit er de hele dag op en stopt van alles in het bakje, heel leuk dus!

Mijn schoonzusje had de wheelybug en daar heeft haar dochtertje mee leren lopen. Zij speelde daar wel vanaf haar eerste verjaardag mee.
@juud: mijn dochter wil op de wheelybug ook dingen meenemen maar die blijven natuurlijk niet liggen op zo'n bol ding.

Dat erachter lopen komt me heel bekend voor, hij gaat nog wel heel hard maar ze rent er dapper achteraan.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven