Welke loopauto of loopfiets voor 1e verjaardag??
zaterdag 15 december 2007 om 20:23
Even een luchtig topic tussendoor.
Onze lieve dochter wordt over 2 weken alweer 1.
Voor haar verjaardag willen we graag een loopauto of loopfiets geven maar ik heb rondgekeken en het aanbod is echt ongelofelijk groot.
We hebben mooie houten gezien, retro van metaal, plastic autootjes, wheelybug etc.
Buiten het feit dat het daar al moeilijk uit kiezen is ben ik een beetje bang dat veel van deze auto's en fietsen pas echt leuk worden vanaf een jaar of 2 doordat ze wat hoger zijn.
Het is wel de bedoeling dat hij nog een half jaartje in de kast staat want ze heeft net een duwwagen voor Sinterklaas gekregen. Anders wordt het wel heel veel tegelijk.
Welke auto's en fietsen hebben jullie ervaring mee, zijn leuk en vanaf welke leeftijd ongeveer?
Onze lieve dochter wordt over 2 weken alweer 1.
Voor haar verjaardag willen we graag een loopauto of loopfiets geven maar ik heb rondgekeken en het aanbod is echt ongelofelijk groot.
We hebben mooie houten gezien, retro van metaal, plastic autootjes, wheelybug etc.
Buiten het feit dat het daar al moeilijk uit kiezen is ben ik een beetje bang dat veel van deze auto's en fietsen pas echt leuk worden vanaf een jaar of 2 doordat ze wat hoger zijn.
Het is wel de bedoeling dat hij nog een half jaartje in de kast staat want ze heeft net een duwwagen voor Sinterklaas gekregen. Anders wordt het wel heel veel tegelijk.
Welke auto's en fietsen hebben jullie ervaring mee, zijn leuk en vanaf welke leeftijd ongeveer?

zaterdag 15 december 2007 om 22:04
Big Bobby Car !!!!!
In allerlei kleuren te koop / te bestellen, en een groot succes, ook (juist) voor één-jarigen. Wij hebben er nog geen minuut spijt van, en onze zoon is inmiddels vijf jaar. www.big.de
Tip: óók de schoenbeschermers kopen, en als het kan een versie met "fluisterwielen". Die zijn ook los te bestellen, zeker binnenshuis moet dat een zegen zijn als je een harde vloer hebt.
In allerlei kleuren te koop / te bestellen, en een groot succes, ook (juist) voor één-jarigen. Wij hebben er nog geen minuut spijt van, en onze zoon is inmiddels vijf jaar. www.big.de
Tip: óók de schoenbeschermers kopen, en als het kan een versie met "fluisterwielen". Die zijn ook los te bestellen, zeker binnenshuis moet dat een zegen zijn als je een harde vloer hebt.
zaterdag 15 december 2007 om 22:14

zondag 16 december 2007 om 21:05
De Bobby-Car is echt vanaf één jaar oud goed te bereiden berijden. Waar je op moet letten (leve de speel-o-theek) is dat de basis in elk geval BREED is. Wij hadden eens een prachtig houten paardje geleend, maar de wielbasis (vier kleine wieltjes in totaal) was nog geen 15 centimeter breed, dus de kleine viel meteen op zijn snufferd. Dezelfde middag dat ding teruggebracht, en weer de Bobby-Car meegenomen. Een tijdje later hebben we de Bobby-Car zelf gekocht, omdat dat ding gewoon supergoed beviel.
Volwassenen kunnen trouwens óók nog op de Bobby Car, als ze in heuvelachtig gebied wonen, ik zal eens proberen iets te plakken van YouTube.
bobby-car-gekken
eins-zwei-saufen-racen
Volwassenen kunnen trouwens óók nog op de Bobby Car, als ze in heuvelachtig gebied wonen, ik zal eens proberen iets te plakken van YouTube.
bobby-car-gekken
eins-zwei-saufen-racen
zondag 16 december 2007 om 21:32
zondag 16 december 2007 om 21:39
Houten fietsje van Maeve hebben wij ook, helemaal top. Mijn dochter kon er inderdaad op vanaf ongeveer 1 jaar. Nu is ze 2,5 en vindt ze hem nog steeds geweldig. Er zit nu zelfs zo'n kinderzitje voor de pop voorop.
Heel stevig, rubberbanden dus binnen en buiten prima, breed genoeg en valt dus niet en niet te hoog. Enne...hij staat ook nog wel leuk in het interieur. Ook te krijgen in allerlei kleurtjes.
Heel stevig, rubberbanden dus binnen en buiten prima, breed genoeg en valt dus niet en niet te hoog. Enne...hij staat ook nog wel leuk in het interieur. Ook te krijgen in allerlei kleurtjes.
zondag 16 december 2007 om 22:57
puky! Hij schijnt geschikt te zijn vanaf 75 cm. Mijn zoontje is dat nog net niet en kan dus ook nog net niet met 2 voetjes bij de grond, maar hij vindt het nu al leuk om zich te laten duwen. Het ding is heel stevig en stabiel en geschikt tot 35 kilo. Ook de oudere buurtkinderen vinden het een leuk ding.
..
zondag 16 december 2007 om 23:05

maandag 17 december 2007 om 13:01

zondag 23 december 2007 om 15:33
Ik heb zojuist zitten kijken naar de big bobby new loopauto en hij lijkt mij echt geweldig. Maar ik vroeg mij af kunnen die fluisterwielen ook buiten of zijn die alleen voor binnen. En je kan ook de safety back erbij kopen maar is dat echt nodig of kunnen ze al snel goed zitten? En heeft iemand ervaring met de duwstang is dat een beetje een stevig ding.
Ik heb 'm nu alleen nog op internet gezien, maar welke speelgoedwinkel verkoopt hem zodat ik 'm in het echt kan zien. Hier zit nl. alleen een kleine Bart Smit en het lijkt mij sterk dat die hem heeft.
Alvast bedankt.
Ik heb 'm nu alleen nog op internet gezien, maar welke speelgoedwinkel verkoopt hem zodat ik 'm in het echt kan zien. Hier zit nl. alleen een kleine Bart Smit en het lijkt mij sterk dat die hem heeft.
Alvast bedankt.
zondag 23 december 2007 om 16:58
We hebben dus gisteren zo'n houten loopfietsje gekocht. Een rode met hondekop voorop, heel leuk. Waren we thuis net aan het bespreken dat we voor die 70 euro wel echt kwaliteit hebben gekocht. Op dat moment valt dochterlief met fietsje en al om, horen we krak en is een stuk hout doormidden. Manlief heeft hem meteen teruggebracht en heeft zijn geld teruggekregen. Nu hebben we een wheelybug gehaald, leek ons ook heel leuk.
Als het lekker weer wordt in het voorjaar dan halen we de bigbobby voor buiten erbij want de wheelybug kan niet naar buiten.
Als het lekker weer wordt in het voorjaar dan halen we de bigbobby voor buiten erbij want de wheelybug kan niet naar buiten.
zondag 23 december 2007 om 19:27
quote:reizigster2004 schreef op 16 december 2007 @ 22:57:
puky! Hij schijnt geschikt te zijn vanaf 75 cm. Mijn zoontje is dat nog net niet en kan dus ook nog net niet met 2 voetjes bij de grond, maar hij vindt het nu al leuk om zich te laten duwen. Het ding is heel stevig en stabiel en geschikt tot 35 kilo. Ook de oudere buurtkinderen vinden het een leuk ding.
[afbeelding]
Deze zijn super!! En ook de enige auto's die ze niet om kunnen krijgen!
Mijn dochter heeft hem in het rose.
[afbeelding]
Deze zijn super!! En ook de enige auto's die ze niet om kunnen krijgen!
Mijn dochter heeft hem in het rose.

zondag 23 december 2007 om 21:33
maandag 24 december 2007 om 11:19
Wij hebben ook een houten koe met daarachter een bakje. Hij kreeg hem ook voor zijn eerste verjaardag en heeft er het eerste half jaar niet naar omgekeken maar nu zijn hij en zijn "ato" onafscheidelijk. Hij zit er de hele dag op en stopt van alles in het bakje, heel leuk dus!
Mijn schoonzusje had de wheelybug en daar heeft haar dochtertje mee leren lopen. Zij speelde daar wel vanaf haar eerste verjaardag mee.
Mijn schoonzusje had de wheelybug en daar heeft haar dochtertje mee leren lopen. Zij speelde daar wel vanaf haar eerste verjaardag mee.